2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:23

Ik gebruik zelf MyFitnessPal en ik weet dat heel veel mensen die gebruiken. Wat betreft slapen, van slapen verbrand je geen calorieën, maar het is wel heel belangrijk voor je metabolisme om een goed slaappatroon vast te houden. Daarnaast is het makkelijker om qua eten een regelmatig ritme vast te houden en dat gaat een stuk makkelijker als je goed slaapt.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:19

Zo ik had een heerlijk weekend met veel wijn en lekker eten. + 1 kilo vanmorgen hihi. Even weer serieus aan de bak deze week. Lekker maar 3 dagen werken en op de vrije dagen veel wandelen dan het wel weer goed.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:48

Mlies: *\o/*

Gribaldi: je bent lief <3 oef pijnlijk, nu alweer beter?

Linda_Fleur: dat is ook 1 van mijn favorieten, de Milka caramel :=

IngridM: he bah wat een rotnieuws, heel veel sterkte met het verwerken en een plekje geven :(:) Fijn dat hij in ieder geval pijnvrij met pensioen kan.

PreciousViva: Welkom! Wat gaaf zeg dat je 2 maanden in Amerika bent geweest!

Faringo: vast ook veel vocht als je meer hebt gegeten!

Ik had zaterdag ook precies +1, zit helaas dus nu op 64,3, maar goed, na 2-3 weken niet opletten mag ik niet klagen. Vandaag gewoon weer goed begonnen met als ontbijt overnight oats met banaan <3
Zaterdag had ik een goede dag dus we zijn even naar bevrijdingsfestival geweest s middags, echt even van genoten, was er ook prachtig weer voor. Gisteren nog naar schoonouders op bezoek, ook lekker in het zonnetje gezeten. Daarna was ik er ook wel klaar mee. Vandaag maar even rustig aan en hopelijk lukt het nog om even op de crosstrainer te gaan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:40

Vrijdag geen krachttraining gedaan maar even gelopen voor de vierdaagse, zaterdag wel kracht gedaan, ging inmiddels goed met mijn knie. En gisteren weer gelopen voor de vierdaagse. Wat een hitte gisteren zeg haha maar goed tijdens de vierdaagse kan het ook zo warm zijn :')

Toen voelde ik eind de middag wel mijn rug en benen :P
Deze week sta in 7 dagen in de sportschool, kan haast mijn bed daar neer gaan zetten :')

Fijn dat je toch even eruit kon zaterdag :) En die kilo heb je er zo weer af joh, allemaal vocht :P

Faringo, heerlijk toch, was ook weer om lekker te genieten :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:11

Petje af hoor zo fanatiek met sporten! En volgens mij is warm weer tijdens de 4daagse eerder regel dan uitzondering, goed drinken :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:50

Ik voel de deadlift van zaterdag nog steeds :')
Ja heb alleen weinig zin om met zoveel zooi te moeten zeulen dus daar moet ik nog even een oplossing voor vinden en eerst leren zoveel te drinken/eten want met dat warme weer lukt mij dat nooit namelijk :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:36

Ik heb echt al 2 weken helemaal niets aan sport gedaan, zelfs niet gewandeld. Vanavond wel weer lekker aan de wandel en waarschijnlijk do t/m zo iedere dag. Die zullen dan zo rond de 15 kilometer zijn of wat meer nog. Vanaf volgende week wil ik maar weer eens naar de sportschool. Vind het eigenlijk niet zo leuk (vooral de spierpijn niet hihi), maar ben nu aan het doneren dus dan kan ik mezelf net zo even een schop onder m'n kont geven.

Was zeker heerlijk weer om te genieten van de leuke en lekkere dingen :D. Die kilo is er eind van de week wel weer af. Daar maak ik me geen zorgen om.

Wat goed Gribaldi dat jij de 4daagse gaat lopen. Loop je 'm voor het eerst? 3 meiden waar ik mee wandel gaan in juli de Camino lopen van Porto naar Santiago. Mijn vakanties waren al geboekt anders was ik waarschijnlijk met ze mee gegaan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:46

Ach soms is rust ook wel even lekker, ik krijg dan altijd meer energie om dan weer iets te gaan doen. Wandelen is ook erg goed!

Ik vind spierpijn ook niks, zeker niet in deze mate.

Ja ik doe voor het eerst mee, alleen. (ja oké met nog 40.000 man haha) Heb enkel niet heel veel tijd om te trainen en coach is er ook niet heel blij mee.
Hopelijk niet te veel spierverlies en zal voldoende moeten eten gezien je enorm veel verbrand :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:31

Oke, even een kleine partytime hier :D
Een week of 2 geleden van 103.3 weer gaan schommelen. Naar 104, en mijn hoogste punt was 104.7. Ik weet dat het voornamelijk vocht was wat mijn lichaam opsloeg, maar het leek niet leuk op de schaal :')
Afijn, gisterochtend was ik 102.7, en vanmorgen maar even mijn omvang weer opgemeten.

Mijn maten waren en zijn nu:
Borst: 113 -> 111.5
Arm: 31 -> 29
Taille: 97.5 -> 96
Buik: 120 -> 107.5
Heupen: 112 -> 110.5
Bovenbeen: 58 -> 57.5
Kuit: 39 -> 38

Vooral bij mijn buik ben ik veel in omvang kwijt geraakt. Mega happy mee! Een goede boost gehad om met gezond eten door te blijven gaan *\o/*

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:43

@Tigress wat ben jij goed bezig!!
Waar meet jij op je bovenbeen?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:01

12,5 cm buik kwijt, wauw goed bezig Tigress

Helemaal niet meer aan gedacht maar ik heb begin dit jaar ook zo'n lijstje gemaakt. Ik zal weer eens meten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:16

Mooi resultaat Tigress!! Fijn gevoel geeft dat. Weegschaal zegt lang niet alles soms.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:39

Netjes Marinda! Lekker gevoel he :)

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:29

Knap hoor!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:04

Wauw Tigress, echt heel knap! Mooie motivatie zo!

Gisteren even 30 min op de crosstrainer gestaan, voelde goed! En de hele dag gezond gegeten, ook niet verkeerd :D Vanochtend even wat onkruid gewied in de tuin (een grote tuin heeft ook wel veel nadelen :+ ) lijf voelt wel wat minder vandaag, dus rest van de dag lekker rustig aan. Zusje komt straks ook om gezellig samen te zonnen. Hopelijk kan ik vanavond nog wat lichte krachttraining doen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:05

Goed zeg Tigress!

Vanmorgen 7,5 km geroeid in de sportschool en ga straks van Leiden naar mn werk op de fiets. Dat is nog ong een uurtje fietsen vandaag.. Best goed bezig al zeg ik het zelf

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:04

Tigress, wat gaaf!!!!!! :D

Ik hou vandaag een cardio-interval-dagje in de sportschool. Ben verbrand :')
Gisteren twee keer in de sportschool gestaan, best fanatiek vind ik zelf :P durf alleen nogsteeds echt niet te wegen.

Zit ook in dilemma. Ik wilde een cheatmeal a la snackbar en dat “kan” alleen als vriendlief avonddienst heeft en niet thuis eet. Hij vindt het namelijk niet perse lekker. Hij heeft echter niet vaak avonddiensten, maar vandaag en morgen dus nog wel. Hoewel ik echt wel zin heb in een cheatmeal, vind ik het ergens ook zonde. Dus beter doe ik het niet.. dan krijg ik misschien spijt omdat ik het gedaan heb. Dan beter spijt dat ik het niet gedaan heb toch? :+

Aan de andere kant heb ik dusdanig kcal tekort dat het nogsteeds in m’n schema zou passen om af te vallen ..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:37

Jullie hebben allemaal lekker bewogen. Ik heb gisteravond nog lekker 7 kilometer gewandeld. Voor de donderdag t/m zondag staan de volgende kilometers op de planning.

Donderdag; nog niet bekend, waarschijnlijk eerst naar Decathlon in Breda en dan nog even naar het Mastbos
Vrijdag: 17,3 kilometer omgeving Oostvoorne/Rockanje
Zaterdag: 19 kilometer NS wandeling van Delft-Zuid naar Rotterdam CS
Zondag: 13 kilometer NS wandeling van Den Haag CS naar Wassenaar

Dreamy zo herkenbaar...ik doe het soms gewoon een keer en als ik er echt trek in heb en ik eet het niet vaak dan valt de spijt achteraf erg mee en kan ik er ook van genieten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:46

Lekkere wandelingen hoor! Ben er ook van de laatste tijd! Laatst van huis naar Schiphol gelopen a +/-17km of naar de sportschool a 12km.
Wil wel wat meer wandelroutes gaan ontdekken id buurt maar liefst ergens zonder/met weinig parkeergeld (als het niet fietsbaar is). Als iemand nog wat weet rondom Roelofarendsveen/Nieuw Vennep/Lisse, hoor ik het graag!

Ben echt al een maand of anderhalf lang bijna elke dag aan’t bewegen :+ denk dat ik 3 dagen rust heb gehad.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:42

Vind wandelen echt heerlijk. Sinds ik geen paard meer (inmiddels al bijna 3 jaar niet meer) heb ik echt zoveel geprobeerd aan sport wat ik dan net niet leuk genoeg vind waardoor ik niet ga. Ik miste vooral het buiten zijn en dat vind ik van wandelen zo heerlijk. Gewoon lekker buiten in de natuur.

Die omgeving ben ik niet bekend eigenlijk. je zo eens op route.nl kunnen kijken of er wat op staat. Je hebt daar ook de mogelijkheid om zelf routes te maken.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:56

Is het weer de week voor het doorgeven van je gewicht?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:56

Go Tigress!! *\o/*

Ik heb nu een beetje spijt dat ik niet ben gaan meten. Kennisje sport heel veel, valt qua kilo’s niet echt veel af maar wel veel centimeters!
Nu past de broek die deze winter echt niet lekker zat wel prima, maar harde cijfers motiveren toch ook. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:31

Ik ben een paar dagen weg geweest en oa uit eten geweest en aardig wat lekkeredingen gehad.
Nu weer terug in t gareel haha

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:32

Ik heb mezelf vandaag na 1,5 week dieet voor het eerst kunnen wegen, daar werd ik wel vrolijk van *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:26

Fijn PreciousViva, mooie motivatie om door te gaan!

Darkchrystal: heerlijk, waar ben je heen geweest?

Mlies, ik heb er toen ook over nagedacht, maar had geen meetlint en was een beetje lui :')

Faringo: fijn dat je iets hebt gevonden wat je leuk vind om te doen!

Dreamy: fanatiek bezig zo!

Ik heb dinsdag nog wat lichte krachttraining gedaan en gisterochtend paardgereden, vandaag denk ik even rustig aan. Misschien nog wat in de tuin doen.