[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:28

Het resultaat is in elk geval heel gaaf! 20 minuten intrekken heeft erg goed gepakt! Ben benieuwd hoe lang het mooi blijft! Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:40

Als haren heel erg klitten, is dan een keratine product aan te raden ??

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:13

Hm mwa. Ik heb een keratine behandeling gehad en ik heb nog steeds klitten. Beter een goeie sulfaat vrije cremespoeling

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:22

Helaas, hier na 1 wasbeurt (ondanks de shampoo ed van de kapper) is het middelste gedeelte bij mij weer erg opgelicht. Is ook t gedeelte wat erg warm bleef tijdens het ontkleuren. Heb in ieder geval een berichtje gestuurd en zie wel wat ze zeggen.

Toen ik onder de douche ging staan met alleen maar water zag ik er al verf uitkomen. Dacht dat het was omdat t in mn nek wellicht niet goed was uitgespoeld. Best balen dit :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:24

xDenies schreef:
Helaas, hier na 1 wasbeurt (ondanks de shampoo ed van de kapper) is het middelste gedeelte bij mij weer erg opgelicht. Is ook t gedeelte wat erg warm bleef tijdens het ontkleuren. Heb in ieder geval een berichtje gestuurd en zie wel wat ze zeggen.

Toen ik onder de douche ging staan met alleen maar water zag ik er al verf uitkomen. Dacht dat het was omdat t in mn nek wellicht niet goed was uitgespoeld. Best balen dit :')

Welke shampoo heb je gekregen? Ik kreeg de shampoo van Olaplex mee maar daarmee is mijn kleur dusdanig veel vervaagd na 1x dat de kapster het overnieuw geverfd heeft. Heb nu Biosilk Color Treatment, daar blijft de kleur bij mij heel goed bij!

Roze is sowieso een rotkleur.. gaat er meestal na een paar keer wassen al uit.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:35

Jester_ schreef:
Hm mwa. Ik heb een keratine behandeling gehad en ik heb nog steeds klitten. Beter een goeie sulfaat vrije cremespoeling

Veel cremespoeling is wel sulfaatvrij dacht ik ? In ieder geval doet de cremespoeling niet mega veel. Keratine is dus de oplossing ook niet....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:39

IMANDRA schreef:
xDenies schreef:

Welke shampoo heb je gekregen? Ik kreeg de shampoo van Olaplex mee maar daarmee is mijn kleur dusdanig veel vervaagd na 1x dat de kapster het overnieuw geverfd heeft. Heb nu Biosilk Color Treatment, daar blijft de kleur bij mij heel goed bij!

Roze is sowieso een rotkleur.. gaat er meestal na een paar keer wassen al uit.

Na een paar keer is iets anders dan na 1 keer met een dure shampoo van Milkshake ook colour nogwat. Met de conditioner erbij heb ik ruim 45 euro afgetikt :')
In principe gaat het goed met de kleur hoor, ben al 2.5 maand verder sinds ik naar deze kleur ben gegaan :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:41

Idd gewoon even naar de kapper bellen, meestal zijn ze wel schappelijk wat dat betreft!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:08

Pepperrr schreef:
Het resultaat is in elk geval heel gaaf! 20 minuten intrekken heeft erg goed gepakt! Ben benieuwd hoe lang het mooi blijft! [ [url=m/ZdS551.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondertussen 2x mijn haar gewassen en zie nog geen verschil! Ik ben fan! *\o/*

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 05:56

Gisteren m'n haar maar geverft om die lichte punten weer netjes te maken, is de verf dus ontzettend donker uitgevallen en m'n punten zijn nog steeds vaal :\ Afbeelding

Op het doosje stond levendig rood :')

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:41

Iets betere foto
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:57

Wat balen! Ik heb dat probleem ook altijd. Dit komt bij mij omdat de punten gewoon hartstikke dood zijn. Is eigenlijk een kwestie van afknippen, maar dan houd ik zo weinig meer over :=

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:51

Pepperrr schreef:
Wat balen! Ik heb dat probleem ook altijd. Dit komt bij mij omdat de punten gewoon hartstikke dood zijn. Is eigenlijk een kwestie van afknippen, maar dan houd ik zo weinig meer over :=

Was ik ook al bang voor :+ zijn ze eindelijk een beetje lang :')

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:56

Ik kan mooi inhaken op het stukje over dode punten hahah.

Ik heb even wat meedenken/advies nodig. Ik heb al jaren hetzelfde kapsel. Tot halverwege mijn schouderblad, met lagen en een schuine lok aan de voorkant. Eerst donkerbruine, nu met paarse highlights. Echter zijn mijn punten ontzettend dood en blijft de kleur dus niet hangen.

Nu heb ik bedacht dat ik er gewoon een heel stuk af ga halen, zodat t gewoon weer gezond is. Ik zat zelf te denken aan een beetje een lange bob, misschien tot net over/op mijn schouders. Maar, ik zit met die lok aan de voorkant, eigenlijk wil ik die zo houden (vind zonder echt superlelijk). Maar zou dat wel staan, of zou dat er gek uitzien?

Een beetje zoiets qua lengte
Afbeelding
Afbeelding

Mijn haar nu, het is nu nog iets langer dan op de foto
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:29

Ik ben weer bij de kapper geweest, ze hebben het opnieuw ingezet met net een tint heftiger. Het is anders dan het was maar goed, ik ben alsnog tevreden. Kijk wel even wat ik de volgende keer doe :') Heb nu ook masker meegekregen die inkleurt om mijn kleur beter te onderhouden.

Wat een geld wat een geld, maar goed. Voorlopig even geen kapper hier :P

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:31

Leuk idee pluisje. En het verschil kwa lengte gaat niet heel groot zijn dus bijgegroeid is het zo weer.

Vraagje:
Ik heb toch naar olaplex nummer 3 besteld, waren meer gebruikers van in dit topic toch? De fanola No yellow is zo heftig en van altijd masker/crème spoeling wordt mijn haar vaak slap en plat. Ervaren jullie iets van effect? Huidige kapper maakt geen gebruik van olaplex. Vorig jaar bij de “mislukte highlights kapper” hadden ze mijn haar geverfd met olaplex erbij en olaplex erna en ik vond dat eigenlijk echt wel heel fijn. Voelde zeker verschil. Dus hopelijk kan ik dat zelf doen met nummer 3?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:37

Doet bij mij helaas niets, maar volgens mij ben ik een uitzondering. :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:46

Incl nummer 1 en 2 doet het niks?

Als het me bevalt koop ik beter nummer 2 ipv 3. Even afwachten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:48

1 en 2 heb ik nooit geprobeerd, maar ze zeggen dat je 3 ook prima los kunt gebruiken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:49

Oké! Wie weet eens het verven met proberen?
Want het highlighten met 1 door de verf en daarna dus 20 minuten nummer 2 gaf me echt veel fijner/gezonder haar dan het verven zonder.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:51

Geloof dat niet zo, mijn haar werd er alleen maar heel erg droog en pluizig van, denk niet dat ik dat ga verminderen door 1 en 2 door de verf te doen. Ik ga het iig niet proberen. :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:53

Mijn kapper gebruikt altijd Olaplex 1 en 2 en ik gebruik 3 om de 2 weken (ik was mijn haar 1x per week dus ik gebruik het om de keer dat ik mijn haar was). Ik vind het zelf heel fijn en het zorgt ervoor dat mijn kleur langer mooi blijft en mijn haar is in topconditie :j Ik doe het wel 4-8u in mijn haar, zoals mijn kapster aanraadt. Dus ik doe het ofwel overdag ofwel slaap ik ermee. Ik heb niet de indruk dat het veel doet als ik het maar een paar minuten laat inwerken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 00:27

Mijn haar wordt heeeeeeel zacht van Olaplex, maar de shampoo en conditioner laten de kleur wel echt heel erg vervagen :(

Ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik moet doen, ik wil eigenlijk lila in mijn haar zetten (nu een mix van roze, blauw en paars) maar twijfel of ik echt lila-verf bestel, of de electric purple die ik dan verzacht met conditioner. Of misschien allebei, halverwege de paarse en onderin lila (heb donkerbruin haar waar verfkleuren sowieso enkel 1 wasbeurt maar amper blijven zitten haha). Wat zouden jullie doen?
Ik gebruik deze verf: https://www.haarshop.nl/product/loreal- ... B#196=2627

en dan de lila/lavender vs de electric purple...

Hier was het net geverfd:
Afbeelding

Nu zijn de meeste blauwe/paarse plekken een beetje steel-blue geworden (ook best tof trouwens), het roze een beetje peach-oranje-ig.
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:35

Ik zat net fotos te vergelijken en beetje jammer dat de oplossing van mn kapper is geweest om er gewoon lukraak een knal felle roze/paars tint over heen te zetten ipv de pastel tint die ik had opnieuw in te kleuren :( Ben er nu eigenlijk wel klaar mee en denk dat ik verder zelf ga aanklooien... lichter wordt t toch weer wel met wassen ...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:51

Maar heeft ze 'm niet fel ingezet zodat 'ie juist vervaagt naar pastel? Dat is bij mij ook gedaan, en je ziet hoe mooi pastel het paars/blauw onderin is geworden :)