Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rebel_Jits

Berichten: 5636
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:38

Ik heb twee sport tops. Ze zitten strak genoeg rond m'n borst dat je niks ziet als ik voorover buk, maar stretchy genoeg om vrij te bewegen.
Ene is van XXL, de andere op Zalando gekocht.

Je hebt ook van die losse topjes (die laag uitgesneden zijn bij de oksel), heel hip. Maar je ziet al snel een halve tiet(bh) als je ook maar iets beweegt :') Zowel van voren als van de zijkant haha.

Sem_
Berichten: 7774
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:41

Veel tips, dankjewel! :D Ik heb een shirtje van Nike en een mouwloze top van de h&m om in te sporten. Beiden fijn, niet te los dat het afzakt of dat je er in kan kijken, maar ook niet strak.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:41

Oja die hoef ik ook niet hoor, hier zijn het altijd wel gewoon hemdjes die strak zitten of shirtjes wat losser maar in principe "gekke beweging" proof.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33900
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:13

Ik heb alles van Nike, dry-fit!

Afbeelding
Afbeelding

Jodi93

Berichten: 1633
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:12

Sem_ schreef:
Hoi! Ik ben een stille meelezer van dit topic... Ik doe zelf aan kickbokstraining/kickfit.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe (zwarte) legging die squatproof is en liever niet meer dan 50 euro kost.
Mijn huidige is van de H&M en zit opzich prima, maar heeft af en toe de neiging tot afzakken en een maat
kleiner schijnt door. Misschien hebben jullie tips voor mij? :) Het liefst lang, zwart en wat hoger in de taille.


Ik ben heel blij met die van mij van xxlnutrition
Had even geen andere foto dus even deze toegevoegd. Ik zit inmiddels ergens in week 10/12 ofzo nu haha

Afbeelding

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:28

Mag ik me ook melden?
Ik heb tot 5 jaar geleden heel fanatiek gesport in de sportschool.. tot t verslaafde toe.. vijf tot zeven keer per week diehard trainen. .. tot ik een relatie kreeg en een knieblessure kreeg...
Weg motivatie.
Ivm blessure een poos verplichte rust gehad. Daarna het paardrijden weer rustig opgepakt en gaan zwemmen ipv sportschool.
Zwemmen ben ik inmiddels na 2 jaar totaal beu.
Van de fysio ook weer groen licht, na dik een jaar onder begeleiding daar trainen, om zelfstandig te gaan trainen.
Ivm een verbouwing (hebben een klushuis gekocht) kwam ik hier niet aan toe.
Inmiddels is er wat meer tijd, en ben ik van plan om deze week bij een nieuwe sportschool te gaan kijken. Ik heb er weer zin in!

Qua sportkleding heb ik eigenlijk alles van H&M. Vind ik erg fijn voor een prima prijs!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:48

Qua tops ben ik ook an de tank tops.
Shirtjes met mouwen zijn me veel te warm.

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:33

Ik durf dat niet :') .
Daarvoor moet ik echt nog meer zelfvertrouwen kweken haha.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:41

Ik heb echt vanalles! Van H&M, Nike, Adidas, Decathlon en ga zo maar door haha! Heb wel een voorkeur voor de H&M kleding.

Jodi93

Berichten: 1633
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:12

Zwarte shirtje is van Primark
Afbeelding

Rode/bordeaux van Scapino.
Afbeelding

Sport bh's haal ik bij Decathlon die zitten super fijn.
Ene sportbroek bij Xxl nutrition en andere bij perry sport

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37436
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:00

Simpel de sportbehas komen van tell sell :+ de enige die goed zitten de bewuste ahhh brah _O- shirt is of simpel goedkoop katoen van decathlon of een topje van tsjibo geloof ik. Korte broek, kort katoen joggingstof en geen idee waarvan. Liefst los alleen topje is strak

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:07

Hey ladies, mag ik me ook melden?

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met fitness als "onderhoud" voor mijn lichaam naast roller derby. Vorig jaar ben ik gemiddeld 5x per week in de sportschool geweest en kwam (voor mijn doen) in de beste vorm sinds jaren.

Inmiddels 50kg lichter (voor de nieuwsgierigen) en nog 20kg te gaan, maar dit jaar weer eens geteisterd door blessures. Nu zit ik weer op het punt dat ik van de fysio weer "echt" mag gaan sporten, dus aangemeld bij de lokale Anytime om weer te beginnen *\o/* Thuis hebben we ook een home-gym, maar met ploegendiensten en klussen kom ik er toch niet zo gemakkelijk aan toe als dat ik even na het werk kan gaan :)

Naast de sportschool speel ik trouwens nog rugby.

Hopelijk mag ik gezellig met jullie mee kletsen ter motivatie!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:31

50 kilo eraf. Petje af!!

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:04

Welkom!

50 kilo? Wauw, geweldige prestatie *\o/* !

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33900
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:19

Wauw wat goed! En hoe grappig, ik ken de Anytime als snackbar. _O-

Eulogy
Berichten: 5759
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:31

Wow wat knap! Netjes hoor :j ik vind Anytime over het algemeen heel fijn!

Suuszels, ja ik squat en deadlift nu op m'n sokken en dat is prima maar dit is beter :) Nu ik ze heb gezien wil ik ze ook gewoon NU hebben haha

Sem_
Berichten: 7774
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:47

Goed zeg Dioxide! Knap!

Ik heb een de Nike Indy sportbh, maar ik heb niet zoveel ondersteuning nodig. :Y)

Morgen voor het eerst kickbokszaktraining met mijn vriend. Voor hem de eerste keer en het schijnt een zwaardere training te zijn dan die ik normaal volg. Dus we knijpen hem wel een beetje. :Y) Normaal ga ik altijd op de vrijdag met mijn moeder. Mijn broer geeft die les dus dat is erg leuk. :j

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:03

Dioxide schreef:
Hey ladies, mag ik me ook melden?

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met fitness als "onderhoud" voor mijn lichaam naast roller derby. Vorig jaar ben ik gemiddeld 5x per week in de sportschool geweest en kwam (voor mijn doen) in de beste vorm sinds jaren.

Inmiddels 50kg lichter (voor de nieuwsgierigen) en nog 20kg te gaan, maar dit jaar weer eens geteisterd door blessures. Nu zit ik weer op het punt dat ik van de fysio weer "echt" mag gaan sporten, dus aangemeld bij de lokale Anytime om weer te beginnen *\o/* Thuis hebben we ook een home-gym, maar met ploegendiensten en klussen kom ik er toch niet zo gemakkelijk aan toe als dat ik even na het werk kan gaan :)

Naast de sportschool speel ik trouwens nog rugby.

Hopelijk mag ik gezellig met jullie mee kletsen ter motivatie!

Wat goed zeg! Mijn vriend zit ook bij anytime sinds kort en het bevalt hem goed :)

@eulogy, sta je stabieler met deadliften dan op je sokken? Ik vind mijn houding soms best lastig ermee.

Eulogy
Berichten: 5759
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:19

Ja, ik kan echt niet deadliften op schoenen (tenzij ze heel plat zijn en geen schokdemping hebben, Vans of All Stars oid zijn dus ook prima), inderdaad stuk minder stabiel. Het idee is namelijk dat de kracht uit de achterkant van je voet moet komen en veel sportschoenen hebben dus schokdemping waardoor je daar juist minder kracht uit kan halen. Weet niet of dat logisch klinkt, maar daarom is op blote voeten/all stars/vans/powerlift schoenen beter :) Powerlift schoenen zijn ook vrij strak en stabiel waardoor je "steviger" staat en hebben dus ook een hogere hiel waardoor je meer bewegingsruimte in je enkels hebt, als je op blote voeten oid traint kun je ook een plate onder je hiel leggen!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:21

DL doe ik ook op sokken of blote voeten. Met squatten lifters. Met lifters DL vind ik weer niet fijn.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:33

Eulogy schreef:
Ja, ik kan echt niet deadliften op schoenen (tenzij ze heel plat zijn en geen schokdemping hebben, Vans of All Stars oid zijn dus ook prima), inderdaad stuk minder stabiel. Het idee is namelijk dat de kracht uit de achterkant van je voet moet komen en veel sportschoenen hebben dus schokdemping waardoor je daar juist minder kracht uit kan halen. Weet niet of dat logisch klinkt, maar daarom is op blote voeten/all stars/vans/powerlift schoenen beter :) Powerlift schoenen zijn ook vrij strak en stabiel waardoor je "steviger" staat en hebben dus ook een hogere hiel waardoor je meer bewegingsruimte in je enkels hebt, als je op blote voeten oid traint kun je ook een plate onder je hiel leggen!

Ik ga het eens een keer proberen :j ik heb wel sportschoenen met shockdemping omdat ik er ook gewoon de groepslessen op meedoe.

Rebel_Jits

Berichten: 5636
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:45

Ik mag nog niet deadliften of squatten |( Die stomme hernia zit nogsteeds te rommelen (waarmee ik ook nogsteeds thuis zit..)

Vandaag had ik geen zin, maar toch gegaan. Oef, meer zweten en sneller buiten adem dan normaal. Heb toch m'n best gedaan hoor, nu voelt het weer goed :D

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:15

Wow wat super knap en goed Dioxide!

Ik heb nooit moeite met DL met schoenen aan? Komt misschien omdat ik het nog niet met heel veel gewicht doe? Ben dit nog aan het opbouwen. Hoeveel gewicht DL jullie dan?

Nessie

Berichten: 8618
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:21

Leuk een topic over de sportschool! Ik ben sinds dit weekend ook weer begonnen :) Had bij een vorige sportschool vervelende ervaring, waardoor ik toen per direct was gestopt. Op mijn vorige werk deed ik nog wel wat oefeningen soms, maar ik wil het nu weer actief oppakken. Ik doe fitness en boksen.

Mijn doel is meer conditie en weer extra kracht te creëren. Met mijn lichaam zelf ben ik verder tevreden, maar ik merk wel dat ik lang niet ben wezen sporten. (Waar ik eerst gemakkelijk 150 kg wegdrukte met mijn benen was het nu met meer moeite 100).

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:33

Ladyloe schreef:
Wow wat super knap en goed Dioxide!

Ik heb nooit moeite met DL met schoenen aan? Komt misschien omdat ik het nog niet met heel veel gewicht doe? Ben dit nog aan het opbouwen. Hoeveel gewicht DL jullie dan?

Ik zit nog maar op op 35kg. Wel al +/- 15 meer als toen ik begon met fitness in mei geloof ik :j (ik fitness ook niet heel consequent, doe liever mee aan groepslessen. Laatste 3 weken probeer ik wel 2x per week te fitnessen)
Wil volgende keer 40kg proberen.

Goed dat je het weer oppakt Nessie! Ik ben benieuwd hoe snel je het kan opbouwen, was het lang geleden dat je 150kg deed legpress? Ik doe die op 80kg