3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:44

Yonker schreef:
Jeetje frummels en trek jij dat?? :=
Ik vind het zelf altijd heerlijk om een avondje niks te moeten maar dat zit er bij jou niet in _O- wil je vent niet ook af en toe aandacht?

Ow wacht lees je bericht al _O-

Edit: En wanneer eet/kook jij dan?? := Of doet je vriend dat?? En boodschappen?? :+

Boodschappen bestellen we vaak via Picnic, maar er zit ook een Hoogvliet op de hoek van onze straat en een Albert Heijn. Dus als we iets vergeten zijn bij Picnic, dan rij ik na stal even langs de super :j
Mijn vriend kookt op de dagen dat we sporten en ik de paarden heb. Dan eet ik tijdens t studeren, of meteen na het sporten/de paarden. Als we niet sporten in de avond kook ik of samen. :)

Romeo2007

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:16

Knap dat je het volhoud. Ik heb een tijd lang ook zon schema gehad.
36 uur werken, 2 uur reistijd per dag, wedstrijden rijden met Mn paard, 4 keer per week rijden en 14 uur per week trainen met mijn personal trainer.
Ik trok her niet meer. Kon niet meer slapen van de druk en het gevoel altijd iets te moeten. Ik kookte ook niet meer en at bv in de avond alleen nog maar kwark.

In augustus heb ik een maagverkleining ondergaan en wil het sporten misschien wel wat oppakken. Ik rij 3x per week mijn paard en doe 1x per week aan aquajog.
Nu merk ik wat een luxe het is om een avondje niks te doen, in de avond gezellig te koken of spontaan even naar de winkel te gaan. Zat er voorheen niet in.

Wil wel weer naar de sportschool maar ben zo bang weer terug te vallen in mijn alles of niks mentaliteit.

Inmiddels wel 25kg afgevallen en moet er nog 22

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:49

Aight, wat leuk! Waar zit jij dan nu?
Stappendoel is erg belangrijk ja :o maar heb het vandaag toch niet gehaald jammer genoeg.

Frummels, gelukkig voel je je er goed bij! Snap wel wat je bedoelt hoor, als ik veel zit te nixen gaat het ook verkeerd in mijn hoofd. Daarom doet het nu goed zo bezig te zijn.

Romeo, helpt een vriend of vriendin meenemen misschien? Dan is het toch wat relaxter en wat minder druk. Je hoeft ook niet meteen naar de sportschool, er zijn nog andere manieren om aan sport te doen.

Ik heb besloten mijn planning deze week wat aan te passen. Had het erg zwaar met krachttraining vandaag (dat niet te vergelijken is met wat een persoon in de fitness doet hoor!) en alles doet pijn. Ik ga het hardlopen verzetten naar zaterdag, en ipv daarvan morgen mijn wandeling naar stad maken voor een koffietje na de les. En dan ga ik zaterdag nog even te voet naar de winkel, zodat ik niet de hele dag achter het buro zit na het hardlopen.

En ik ga vanavond even genieten, heb de banaan vervangen door een noten reep en nog ongeveer 300kcal over en honger, ik ga dus heerlijk banaan met chocolade fondue doen vanavond!

Dat is dan: 2 reepjes pure chocolade in de magnetron, even opwarmen, banaan in stukjes, serie aanzetten, chocolade uithalen en genieten!

Ik moet wel zeggen dat ik een existentiele angst lijk te hebben dat ik niet ga vermageren of fitter worden. Ik ben nu drie weken goed bezig, merk veranderingen aan lijf en energie, maar er blijft in mijn hoofd iets: je gaat geen verschil zien, je blijft even ‘dik’ etc.
Gelukkig helpt het energieke geluksgevoel na goed sporten wel!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:51

Romeo, ik werk 36 uur per week en daarbij onregelmatige onregelmatigheidsdiensten. Ik heb 2 paarden aan huis staan en die wil ik minimaal 3x per week rijden maar moeten daarvoor op de trailer. Ik doe daarnaast 2x per week aan floatfit. Zit er over te denken om nog 1x per week iets op het land te doen maar denk wel dat dit iets thuis gaat worden. De oefeningen van de floatfit zijn erg pilatesachtig en de grondoefeningen daarvan kunnen ook thuis. Sporten is wel het eerste wat geschrapt wordt als ik dienst heb en het gewoon niet uitkomt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:53

Aria: klinkt heerlijk die banaan met chocola! Lekker snack idee, dat ga ik onthouden.

Ohh gisteren slecht gegeten met het etentje en heb de halve nacht enorme buikpijn gehad :(
Op de menukaart stonden alleen hamburgers, irish pies en fish and chips. Vooraf nog nacho's gegeten met bittergarnituur en 2 whisky op, dus t was niet al te best. :+
Wel lopend naar huis gegaan, ongeveer 45-50 min lopen. (op hakken, pff)

Vandaag dus maar even balansen, zeker aangezien we vanavond weer uit eten gaan: sushi <3

O: Up&go banaan havermout shake
T: trek reepje en verse mango
L: soep en 2 crackers met zuivelspread en rauwkost
T: fruitsalade
A: sushi <3

Beweging: 30 min grondwerk met pony en op de fiets naar t restaurant (20 min retour).

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:34

Oh nacho's frummels! <3 <3 ik wil!! De rest klinkt ook lekker :+

Herkenbaar Aria, werkt ook erg frustrerend. Gewoon doorgaan zoals je bezig bent! Je gaat echt verschil zien en merken :)

Gisteren had ik een hele rare dag :')
Zou nagenoeg de hele dag thuis zijn, en ineens was ik de hele dag op stap. Gelukkig wel wat broodjes gesmeerd en meegenomen in de auto. Ik wist dat ik in de buurt van een mac zou komen.. Maar niet er naartoe gereden!
Gisteren nog een cake gebakken, en een plakje genomen, ik had wat te vieren. Gisteren heb ik een sollicitatiegesprek gehad, en ik ben aangenomen! *\o/* Dus per januari een nieuwe baan! :D Super blij.

Lijstje vandaag:
O: Havermout, magere melk, rozijnen en een beetje kaneel
L: Weet ik nog niet, vriendlief is thuis, misschien kunnen we ergers gaan lunchen bedenk ik nu <3
A: Kogelbiefstuk met zelfgemaakte champignonsaus en een beetje patat uit de oven.
T: Skyr naturel 350 gram
T: Banaan
Heb tussendoortjes even zo neergezet, omdat ik niet precies weet wanneer ik het ga eten. Zonder de lunch nog 900 kcal over, weet nog niet wat ik er mee doe. Moet vanavond ook werken, dus ik denk dat ik wat noten neem en nog fruit. Dan zal ik al aardig in de richting zitten :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:50

Gefeliciteerd Kelly! Super! *\o/* Wat ga je voor leuks doen?
Net lijstje heb je ook vandaag zeg.
En ja nacho's zijn heaven. :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:07

Ik werk nu als begeleider in de gehandicaptenzorg, en ik ga in principe hetzelfde weer doen. Alleen dan binnen een andere organisatie, een locatie wat dichterbij huis is. Doe er nu 40/45 min enkele reis over met de auto, en dan 20 minuten. Ik krijg meer uren aangeboden en hoef er niet meer elke dienst te blijven slapen! Bovendien is het een jaarcontract met de mogelijkheid tot onbepaalde tijd. Ik heb nu steeds dat ik maar een bepaalde tijd mag blijven. Dus echt super blij mee! :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:09

Frummels, nachos <3
Jammer dat ze niets gezond hadden, dat is zo balen! Hier zie je het ook vaak, veel vet vlees etc. Gelukkig kun je vaak nog een salade erbij krijgen, maar ook niet altijd.
Geniet van de sushi vanavond! Is dat ongezond eigenlijk?
Wandelen op hakken... nee, niet het allerbeste, gaat alleen goed met genoeg alcohol :=

Ben blij dat ik niet de enige ben Kelly. En dankje, je hebt helemaal gelijk!
Proficiat joh! Goed gedaan! Een leuke job? Edit: zie net je antwoord: top! Klinkt als een goede verbetering!
Net lijstje voor de rest, maar lunchen voor 900kcal, gelukkig kun je savonds nog wat meenemen inderdaad!

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout, appel, yoghurt
L: 3 grote boterhammen, plak kaas, plak ham, rode bieten Hummus, oikos aardbei
T: cappuccino, zelfgemaakte kerstkoekjes (voor de gang hier, omdat ze eindelijk de keuken schoonmaken)
A: tortelini spinazie ricotta, rucola, courgette, aubergine, paprika, parmezaan, beetje groene pesto.

Moet de calorieën nog uitrekenen, maar denk dat dit het ongeveer zal zijn. Qua beweging ga ik gezellig even naar stad voor de cappuccino, en doe daarmee een stevige wandeling.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:12

Kelly: super fijn voor je zeg, dat klinkt alsof je er op alle fronten op vooruit gaat! :)

Aria: ja wel jammer. Hier kon je er ook geen salade of iets bij krijgen, t was echt alleen vette rommel helaas. Maar het was wel gezellig, dus ach. :D
Geen idee of sushi ongezond is. Volgens mij doen ze wel suiker in de rijst hoorde ik laatst ergens.
Maar ik bestel gewoon ook lekker zeewiersalade erbij en sojaboontjes enzo. Dat vind ik heerlijk <3 en sashimi is volgens mij niet ongezond. Gewoon rauwe vis :) Het is voor mij al een uitdaging om gewoon 2 of 3 rondes te bestellen en dan te stoppen, normaal neem ik er 5 haha. Dus even in bedwang houden.
En lekker zeg, zelfgemaakte kerstkoekjes! Geniet ervan! Je avondeten klinkt ook heerlijk

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:19

Gezelligheid is ook wel het belangrijkste op zo’n moment!
Dat klinkt alsof je een heerlijke avond gaat hebben! En inderdaad, dat leren doseren is ook erg belangrijk, en dan toch kunnen genieten. Zeewiersalade klinkt goed!

Mijn vriend begint binnenkort ook aan de kerstkoekjes, is altijd zijn taak thuis, wanneer ik daarheen ga ga ik mijn best moeten doen, ze zijn telkens zo lekker! In die zin toch echt een heel andere cultuur dan ik gewoon ben, hier en bij hem is alles kerstig, koekjes en chocola overal... maar we hebben samen afgesproken ons best te doen niet teveel te eten! Hij is ook bezig met afvallen/gezonder worden.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:21

Jaa ik zal er zeker op vooruit gaan! Kan niet wachten om daar te beginnen :D

900kcal voor lunch is inderdaad wel erg veel ja :') maar dan hoef ik er niet echt om te denken dat ik te veel eet. En wat ik dan nog over heb aan kcal eet ik vanavond :) moet tot 11uur werken, dus dan heb ik standaard honger haha

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:30

Ik herinner me plots een droom van vannacht:

Zit ik ergens bij een dokter, komt die binnen en zegt:
Ja mevrouw, u mag dan al veel gesport hebben en gezond gegeten, maar aangezien u vooraf niet op de weegschaal heeft gestaan wist u niet dat u 25kilo was bijgekomen in plaats van de 10kilo die u zelf in gedachten had. Nog een lange weg te gaan dus! U dacht toch niet dat u nu al echt resultaat ging hebben!

:= ik ben echt niet lief voor mezelf :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:16

Aria_zz schreef:
Ik herinner me plots een droom van vannacht:

Zit ik ergens bij een dokter, komt die binnen en zegt:
Ja mevrouw, u mag dan al veel gesport hebben en gezond gegeten, maar aangezien u vooraf niet op de weegschaal heeft gestaan wist u niet dat u 25kilo was bijgekomen in plaats van de 10kilo die u zelf in gedachten had. Nog een lange weg te gaan dus! U dacht toch niet dat u nu al echt resultaat ging hebben!

:= ik ben echt niet lief voor mezelf :')

:(:)

Vandaag lekker gereden en valt mij op dat mijn garmin dat onder intensieve beweging schaarde... misschien ook wel omdat mijn hartslag omhoog ging (en had het ook wel warm) maar hij vond het zelfs intensiever dan de bootcamp... en of dat nu echt zo is?

MalbecJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:18

Ik red het met een eigen paard mede omdat ik in de horeca werk.
Mijn vroegste dienst is 11:00 uur, dan doe ik of daarvoor of daarna Wave, of sport ik. Ligt er een beetje aan.
Soms doe ik daarvoor ook helemaal niets := :+
Ik kan over het algemeen 24/7 sporten dus ik sport best vaak op rare tijden.
Die ene dag in de 2 weken dat ik naar school ga, doe ik alleen Wave en school.
Ik ben sowieso 1 dag in de week vrij en probeer dan 2 of 3 dingen sowieso in te plannen.
Studeren doe ik tussendoor, wanneer nodig.
Ik kijk altijd een beetje per dag, omdat ik (bijna) nooit weet hoelaat ik klaar ben op werk.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:34

Hoihoi,
Ik lees al een tijdje mee en heb niet alles meer gelezen, maar heb toch een vraagje.. Ik ben namelijk gefrustreerd. :+ Het is namelijk zo, dat ik het idee heb dat ik amper mag eten en hierdoor ga ik vreemde dingen doen. (vasten of maar 1x per dag eten) Oke, even duidelijker dan.. Ik heb laatst een site ontdekt toen ik wou weten wat mijn BMR was, en daar kan je dus kiezen uit 7!! berekeningen waarvan 1 de meest betrouwbare is volgens degene van die site. De site: https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/ Dit is een andere dan ik eerder gebruikte. Het rottige is dat ik volgens deze berekening (oxford) maar 1500 kcal per dag mag waar ik eerder dacht zeker 1600 kcal per dag te mogen. Ik ben 1.78 en weeg op t moment (mede dankzij relatiebreuk) 85 kg.. Doel is 70 kg dus heb nog even.. Ook weet ik nooit goed waar ik zit met lichaamsbeweging (geen tot weinig/licht/normaal) Nu heb ik eindelijk na een paar jaar weer een baan waar ik begin per 4 december, koken en administratie bijhouden voor 20 uur per week, en ik wandel iedere dag sowieso een uur met de hond, en doe hiernaast mijn huishouden maar hiernaast beweeg ik niet heel veel. Ik zit al jaren te klooien met mijn gewicht en wil nu wel eens op de goede manier aan de gang en vraag dus echt hulp van hier.. Misschien kunnen jullie me een beetje de goede richting opduwen? Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik bang ben om meer kcal te eten.. Maar heb het idee dat ik hierdoor juist de eetbuien die ervoor gezorgd hebben dat ik steeds zwaarder werd, in stand worden gehouden.. Dus... hoeveel kcal zouden jullie aanraden voor mij? Help! Alvast enorm bedankt!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:30

Imka: Ik denk dat 1500 kcal per dag wel erg weinig is? Heb er verder ook weinig verstand van dus kan je hier geen advies in geven.

Ik heb zelf 2 minder goede dagen achter de rug. Vandaag er weer vol tegenaan.
Ik heb nog niet echt een planning voor vandaag. Ben veel van huis en heb weinig meer in huis dus ik moet nog boodschappen gaan doen. Zit nu aan de Griekse yoghurt met biologische cruesli. Vult altijd erg goed

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:31

Kijk even naar de berekening op pagina 1. Daar krijg je een goede uitleg over de bmr en wat je mag eten.

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar als je 25 bent dan is je bmr 1680, gebruik je met weinig beweging 2002 en wil je afvallen kun je het beste 1850 eten.

Ik heb nu in MFP als doel mijn bmr staan, mijn activity-tracker zegt me hoeveel ik er bovenop beweeg, daar probeer ik zeker 200 kcal onder te blijven.

Ik heb de laatste 2 dagen 18600 en 14600 stappen gelopen... :o maar dat gaat me niet elke dag lukken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:08

Imka, bmr is je basis, je mag zeker meer dan dat eten. Je zou enkel die hoeveelheid mogen eten als je helemaal niets doet op een dag. Dus je gaat zoals Riddershow zegt met beweging gemakkelijk rond de 2000 zitten.

Silver, kop op, er inderdaad gewoon weer voor gaan! Wel opletten met crusli en voorgemaakte dingen, vaak smijten ze er extra suiker in. Geen idee of dat bij die zo is, maar ik zeg het maar even ;)

Goed hoor Riddershow! Dat is lekker actief! Ik denk dat je het wel als actief mag beschouwen, dat paardrijden, wanneer je hartslag zo hoog is. Maar hoge hartslag is niet altijd nuttig, omdat wanneer die te hoog is, je niet echt vet gaat verbruiken.

Hier gaat het gezond eten goed, op de banaan met chocolade en 2 kerstkoekjes en wat chocolade rijstwafels na niets van ‘troep’ gegeten. Valt me echt mee, dacht dat ik een heel bord kertstkoekjes ging leeg eten, maar was helemaal niet moeilijk dat niet te doen, was me veel te zoet. Ben het gezonder eten ook nog niet beu.
Gister ook heel net 6km in onder 40min gelopen, gaat echt beter en beter! Lichaam voelt verder ook hersteld van sporten de voorbije week.
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 26-11-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:09

Welkom imka! :)

Beetje een gek weekend hier! Gisterenmiddag een verjaardag/kraamfeest van mijn neefje en nichtje. Daarna door gecrosst naar het zuiden van het land (woon zelf in het noorden). En daar ook nog een verjaardag. Niet de beste dag qua eten dus, al heb ik me voor mijn idee wel heel erg ingehouden, maar ook genoten van de dingetjes :) vind dat nog erg moeilijk!
Vandaag ben ik bij mijn vriend en ik weet dat we patat gaan halen vanavond. Dus de rest van de dag maar op een houtje bijten :')
Morgen weer streng! Dat is mijn valkuil, na zo'n slecht weekend de draad weer oppakken. Vandaag ga ik dus alvast een lijstje maken voor morgen, dat werkt goed :)

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:54

Bedankt voor de reacties! Ik volgde eerder ook de bmr-berekening van de openingspost maar toen kwam ik dus die andere tegen en dacht, en nu? Ik ga nu eerst maar rond de 1800 kcal zitten. Zat altijd rond de 1400-1600 kcal en heb hier vaak nog 1 vastendag bij (500 kcal) dus was sowieso dus te weinig. Ik ben 31 jaar, was ik nog maar 25! ;) Ik krijg vandaag mijn samsung gear fit pro activiteitentracker binnen dus van daaruit kan ik helemaal goed zien waar ik zit qua verbruik natuurlijk, dus ben heel benieuwd!

Zal sowieso als doel meer hier gaan reageren en meelezen, toch een stok achter de deur, vooral met de feestdagen voor de deur plus 5 verjaardagen deze maand.. :=

Zag dat jullie lijstjes plaatsten.. Mijn lijstje vandaag:

Ochtend: 2 gekookte eieren en de helft van een groene smoothie (1 avocado, 150 gram spinazie, banaan, mango, lijnzaad, kokosrasp, kokosmelk, was 800 ml dus 2 volle glazen)
Middag: andere helft van de smoothie en 25 gram cashewnoten.
Avond: 2 volkoren wraps met ui, paprika, sperziebonen, mais, kipfilet en als 'sausje' tomatenpuree met chilivlokken en Italiaanse kruiden en als nagerecht Griekse yoghurt met bessen.

Eerste dag op 1750 kcal waarvan 154 gram koolhydraten. (ik wil rond de 100 - 150 gram zitten elke dag) Heb al lang niet meer zoveel op een dag gegeten, 1800 kcal is veel! :+ Zo hou ik het wel vol ja!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:24

Goedemorgen allemaal!

Imka: welkom! Hopelijk helpt het je om hier lekker mee te kletsen zodat je een stok achter de deur hebt. Ik ga mee met het advies van Riddershow. Denk dat 1850 een mooi aantal is voor jou :)

Riddershow: Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Kelly: herkenbaar. Ik had ook een jubileum etentje van werk, een etentje met vrienden en een verjaardagsdiner 3 dagen achter elkaar. :') Nu weer even netjes!

Aria: Goed bezig! :j

Hier vanmorgen weer gewogen, maar dat had ik eigenlijk beter niet kunnen doen na 3 dagen met diners, verjaardagen etc. Maar eigenlijk viel het dan nog mee. Maar 0,4 aangekomen ten opzichte van vorige week, dus zit nu op 81 kg. Nu weer netjes opletten en er weer tegenaan. Voorlopig gelukkig geen diners meer enzo, behalve natuurlijk de feestdagen, maar dat is goed te reguleren aangezien er bij ons thuis gedineerd wordt. :) Dan heb ik nog wat te zeggen over wat er op tafel staat.

Ik heb strakjes net voor de lunch mijn eerste beoordelingsgesprek sinds ik hier werk. Vind het erg spannend :=

Vandaag:

O: Brinta met halfvolle melk
T: Cappuccino
L: Pistolet kaas gezond en kop soep
T: Banaan en handje ongezouten noten
A: Aardappels met witlof uit de oven met een half plakje kaas, vegetarische braadworst
T: Kwark na het sporten

Beweging: Uur fitness en 30 min wandelen met mijn pony.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:38

Dank je wel :)

Gisteravond gewogen… maar dat was niet echt positief. Het lijkt echt alsof niks uithaalt. Misschien kijken wat ik nog meer kan wegpoetsen qua eten.

Wat betreft hoge hartslag en verbranding: Ik heb een interessant artikel gelezen die inging over de ideale hartslag en verbranding. En het schijnt dus zo te zijn dat je bij intensieve sporten (dus erg hoge hartslag) op het moment zelf minder verbrand dan met een iets lagere hartslag, maar… je afterburn duurt langer waardoor je onder de streep zelfs meer verbrand.

Niet dat ik daar mee bezig ben… alle beweging is beter dan niks :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:12

Ah, oke, dat is wel interessant! Dus een goede na sport maaltijd kan ook maar best gezond en goed zijn :D
Proficiat met je verjaardag! *\o/*

Opnieuw aanvangen na even wat minder is moeilijk :j maar, wanneer je dat een aantal keer met succes lukt leer je daar ooi van. Je kunt nooit heel je leven perfect eten, dus jezelf daar wat in oefenen is niet slecht. En dit topic is een goede motivatie om gewoon opnieuw er voor te gaan!

Ik heb iets slechts ontdekt -O- ik ben allergisch aan whey :\
Mijn gezicht staat vol rode plekjes. Maar ik heb enorme goede resultaten met dat kleine beetje meer proteïnen in mijn eten. En ik lust deze shake enorm graag, zit alles in en goedkoop op.

Heb het gisteren wat uitgezocht, ben blijkbaar niet de enige. Het heeft te maken met wat whey met je lichaam doet, namelijk je cellen aanzetten tot groei. Whey is koemelk gebaseerd; een heel normaal bijproduct van kaas etc.

Maar ik moet dus vegetarisch/veganistische proteine hebben, op plant basis. Maar die is veeeel duurder en ik had net nog een extra pot van die die ik nu heb gekocht |o
Ik baal er echt zo hard van -O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:14

Gefeliciteerd Riddershow! Ga je straks vieren?
En interessante info!

Succes straks Frummels!

Leuk he Imka, meer mogen eten :-) Sport je ook nog er naast?

Netjes gelopen Aria! En van het snoepgoed afgebleven! Maar hemel wat een nachtmerrie :(:) Echt heel akelig haha.
Jee wat stom van die whey! Naar het schijnt is veganistisch eiwitpoeder dan ook nog eens vies van smaak -O-

Gisteren had ik echt een heel blond moment. We waren de zolder aan het opruimen, en ik kom een zwarte broek tegen. Oh, mijn oude zwarte skinny? He wat goed, ik pas er gewoon mooi in! Maar wat gek dat hij rond mijn onderbenen flubbert, zo herinner ik mij hem niet? :o? Bleek het een broek van mijn (tiener)broertje te zijn :') Oke, hij is erg slank, maar heeft wel nog steeds een mannenbouw :=

Vandaag wordt ongeveer:

O: 1 oikos vanille, 130 g gezonde wortelcake, latte
T: Latte met een blokje tony chocolonely
L: Zelfgemaakte wortelsoep met 90 g speltbrood met light roomkaas
T: 200 g kwark met een sinaasappel, bakje magere vruchtenyoghurt en Eat natural granola
B: Anderhalf uur ballet, misschien met de hond wandelen als het stopt met regenen
A: Chinees (wat nasi en vegetarische groentenwok)