Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:36

Dat is inderdaad prachtig!

Ik twijfel voor vanavond, met 34 graden op de teller en dan om 19.00 uur moeten sporten... Ik neig heel erg naar afzeggen. Ik wilde eigenlijk zwemmen maar mij periode is daar net even te heftig voor. :=

Dinsdag vond ik het ook al afzien en toen was het 25 graden...

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:32

Die mensen die met dit weer hardlopen, WOW bikkels!! :j

Ik wil wel maar merk dat ik echt misselijk en duizelig wordt bij deze warmte.... Ik vind het heel zwak van mezelf maar helaas. -O-

Hopen dat het snel weer wat afkoelt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:34

Jeetje wat vroeg, bikkel!

Ik ben gisteravond wel gewoon naar bootcamp gegaan. Hadden een zand- en watertraining bij een zwemplas, dus lekker op blote voetjes en alleen in korte broek en een sportBH. Qua temperatuur viel het me alles mee. Gewoon proberen zou ik zeggen, veel water mee en als het niet lukt merk je dat gauw genoeg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:10

Marjolein29 schreef:
Die mensen die met dit weer hardlopen, WOW bikkels!! :j

Ik wil wel maar merk dat ik echt misselijk en duizelig wordt bij deze warmte.... Ik vind het heel zwak van mezelf maar helaas. -O-

Hopen dat het snel weer wat afkoelt.

Dat dus. Ondanks dat ik de intensiteit omlaag zet, om de 10 minuten water drink wordt ik misselijk en duizelig waarbij het zweet aan alle kanten uitbreekt.

Ik ga zo vragen of ze in de groep van morgenochtend vroeg nog plek hebben, dan verschuif ik het gewoon.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:06

Was ook wel vroeg, maargoed ik word normaal uit mezelf tussen 5-6 ergens wakker met dit weer, dus wat dat betreft valt het voor mij enorm mee (ben echt een ochtendmens sinds een aantal jaar). Ik heb dan juist weer respect voor mensen die 's avonds nog gaan! Ik ben dan vaak moe en als ik daar dan 'doorheen sport' kan ik niet slapen :roll:

Marjolein als je je echt niet goed voelt is dat geen zwakte hoor! Dan is het luisteren naar je lichaam en doen wat goed voor je is :) Ik voel me overdag/savonds ook echt belabberd maar 's ochtends ging het vandaag super, ondanks weinig slaap

Magda wat voor sport doe jij nu nog met je blessure eigenlijk?

magda_90

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:13

Fitness en dan nu even alleen het bovenlichaam. Ik fitness in een klein groepje onder begeleiding van de fysiotherapeut en ben zodoende het beenwerk ook rustig aan het opbouwen. Dinsdag bijvoorbeeld heb ik 5 minuten gefietst op de een na laagste weerstand en heb ik krachtoefeningen gedaan 3x 10 met 5 kg. Zo mag ik het rustig aan opbouwen.

Ze hadden morgenochtend om 8 uur nog plek dus vanavond vrij.

Net wel fysiotherapie gehad, rechts opnieuw getaped en links is de kuit behandeld. #) ik heb met tranen in mijn ogen daar gelegen, terwijl ik dus juist met het normale bewegen nergens meer last van had. Schijn bedriegt weer.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:38

Ik probeer mij echt aan mijn trainingsschema vast te houden maar dat betekend nu wel steeds heel vroeg uit bed om nog voor het werk nog te gaan lopen. In de avond blijft het toch nog vrij lang warm en met deze warmte ben ik na een dag werken ook echt te vermoeid om nog te trainen. Maar tot nu toe is het nog steeds gelukt.
A.s zaterdag een 44km trail.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:39

Pittig hoor. Deze week al eens gelopen maar was toen frisser in de avond. Ik heb een training op de planning staan maar ga hem misschien ook naar morgenvroeg zetten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:51

Ik heb net een klein rondje van 6km gedaan, na een hele dag in de auto (van 8.30 tot 16.30). Heerlijk met 17 graden en een zonnetje.

Ik ben nu hier:

Afbeelding

Dit was net mijn uitzicht met lopen:

Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:14

@Supervixen, ben jaloers op die temperaturen!

Hier zijn van beide loopclubs de trainingen afgelast, ene club had gister intervaltraining om 16u (nochtans in een park, maar toch...), andere jogging om 18u30 vandaag. Ik probeer morgenochtend vroeg genoeg uit de veren te zijn, en fiets wss richting een bos of natuurdomein, voor schaduw.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:28

Joh met deze temperaturen moet je niet gaan rennen, ook niet ‘s ochtends.
Wordt vanzelf weer minder warm.

Vandaag en morgen, is gewoon niks doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:13

De bedoeling van 8 uur deze morgen sporten was dat het een stuk frisser zou zijn. Ik had kunnen weten dat dat niet zou werken. :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:06

Idem hier Magda: om 7u wakker (wou er vroeger uit, maar pas na middernacht voldoende afgekoeld om te slapen), om 8u naar de paarden, stallen uitgemest, paarden om 9u binnengezet en nog wat mest geschept uit de wei (gisteren dit werkje niet af gekregen omdat het te donker werd).

Looptraining wordt het idd ook niet vandaag, mss beweeg ik eventjes mee met "Nederland in beweging", en verder wordt het huis schoonmaken de enige training die ik doe.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:53

Dito. :j Groot voordeel dat de was, die een uur geleden gewassen is, nu dus al bijna droog is. Het waait op 3 hoog toch best nog lekker door, true het is warme lucht maar beter dan windstil.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:02

Ik vervang het lopen maar even door zwemmen vandaag

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:05

poes schreef:

ik door wijn drinken :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:37

Hahaha dat is een mooie optie!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:39

Noeps schreef:
poes schreef:

ik door wijn drinken :D

Dat kan na het zwemmen :D

Hoewel met dit weer...

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:19

Ik ben blij dat ik gisterochtend ben gaan lopen! Toen was het koeler dan vanochtend :) En merk toch dat mijn concentratie na een lange duurloop beter is, gister en vandaag gaat het op stage ook weer beter met het stuk dat ik moet schrijven!

Ik had gisteravond trouwens ontzettend veel zin in een likeurtje, dus klein beetje gedronken maar ik kan met dit weer echt nog slechter tegen alcohol dan normaal :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:46

Hi hardlopers,

Ik heb ooit mee gekletst in dit topic maar dat is alweer een paar topics terug ondertussen. Ik heb nu alleen een vraag waar ik jullie hulp wel bij kan gebruiken.

Hebben jullie tips voor een drinksysteem/running belt?

Ik loop geen lange afstanden dus ik hoef niet veel mee te nemen maar nu het zo warm is is een slokje drinken toch wel fijn. Ik heb een spibelt maar ik vraag me af of die stabiel genoeg is om drinkflesjes aan mee te nemen, iemand daar ervaring mee?
Mijn telefoon moet er ook in passen, die heb ik toch wel graag bij als ik ergens door het bos hobbel. Iemand die een belt kan aanbevelen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:30

Zo'n gordel vind ik helemaal niks. Blijft bij mij niet zitten en het hotst en klotst.
Ik loop de langere afstanden, langer dan 10km, met een camelbak marathoner. Past mijn telefoon in, max 2 liter water, eventueel rijbewijs enzo, pakje zakdoeken, iets te eten of een nat washandje. Alles wat ik nodig heb. Ik vind hem heel fijn.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 19:19

Voor korte afstanden zou ik gewoon een gordel nemen met flesjes. (die van perfecta loopt perfect!). Zelf heb ik verder nog een kleine Camelbac, een racevest van Nathan en een racevest van Salomon. De laatste is voor een dagje trailen het fijnste. Maar als ik gewoon een paar uurtjes ga hardlopen neem ik gewoon de gordel mee.
Met de spibelt geen ervaring maar als je die al hebt probeer het gewoon uit met flesjes.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 19:31

Ik heb bij een Runnersworld winkel zo'n 'rond' flesje gekocht, die hoef je dus niet zo stevig vast te houden want hij blijft heel fijn in je hand hangen, echt ideaal. Is niet zo groot, maar als ik bijv een uurtje weg ben drink ik ook niet zo gek veel. Met dit hete weer is het meer om mezelf wat in m'n nek te spuiten dan te drinken :j Als ik het bos in ga neem ik m'n rugzak mee met 1 of 2L waterblaas, vnl om ná het lopen wat te kunnen drinken voor de terugweg naar huis op de fiets.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 19:37

Die gordels die schuiven bij mij omhoog en dan zitten ze op mijn darmen. Dat zit bij mij niet lekker.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 07:35

Dank jullie wel voor het meedenken :) . Zo'n racevest vind ik echt prachtig maar die heb ik nu niet nodig met afstanden tot ongeveer 10km.

Ik ga eens naar die perfecta belt kijken want dat klinkt wel goed. Iets in m'n hand houden vind ik niet fijn.