Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:12

Oostenrijk is mooi !

Nog even de 2 foto's die ik gisteren gemaakt heb :D
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:40

Hilary, echt Nederlands plaatje. Ik hou ervan.
Noordje ook mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:58

Oh wat een heerlijk topic, mag ik mij melden? Wandel enorm graag. Afgelopen week in 3 dagen 70km gewandeld in Valkenburg :oo

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:06

Zo dat is best veel. Maar wel mooi daar ook. Welkom hier :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:09

Haha, ik zal mij kort voorstellen. [***], 26 jaar. Wonend in Tilburg. Werk als banketbakker
Wandel en skeeler dus erg veel, vind het heerlijk om te doen. Mijn fitbit motiveert ook wel echt om te wandelen! :)

Valkenburg was prachtig <3 had/heb wel spierpijn in mijn onderbenen door het hoogteverschil daar. Hebben verschillende wandelroutes gelopen en die gingen behoorlijk berg op en berg af haha!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:13

Welkom fading.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:21

Welkom fading, die eerste foto is prachtig!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:33

Welkom fading wat een prachtige foto's. Limburg is inderdaad prachtig! <3 70 km doe ik je niet na. Dat hoeft ook niet van mij eerlijk gezegd. Veels te ver in 3 dagen tijd, en ik heb daar ook geen tijd voor.
Ik heb allemaal prachtige foto's van een rondje met de paarden hier in de haute vienne, in mijn hoofd. Handjes aan het stuur dus geen fotos gemaakt. Alleen van dat lieve koppie. Ik rijd dus weer paard sinds het overlijden van mijn paarden et "je suis si heureuse" (ik ben zo gelukkig). Maar wandelen hou ik er zeker in.

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:13

Prachtig Fading!
Hier vandaag in Oostenrijk weinig zon gezien, weer was wel beter als voorspeld. 10 km gewandeld, 800 meter stijgen, 800 meter dalen. Vrij stijl gebied hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:23

Wat een mooie foto's weer.
Wat goed pien. +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:43

Mooie foto's Gaucho.
Dank je wel Lizard. Mijn nieuwe vriendin is van een Engelse kennis die mij net belde om te vertellen dat Babou niets over heeft gehouden van haar val in de rivier en dat ze opmerkelijk gelukkig uit haar ogen kijkt, volgens haar eigenaar heeft ze genoten (net als ik). Het rijden van haar verzacht mijn verdriet van een paardloos leven zeer zeker en we gaan proberen een ritme van 1x per week op te pakken. Ik voel me echt blij.
Wandelen is dan geen vervanger meer zo van: "een mens moet toch wat", maar is gewoon weer leuk erbij. Dat maakt het voor mij leuker.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:08

Wauw wat een plaatjes! <3 Geweldig!
Ik ben jaloers!

Onze vakantie in maart is niet door gegaan (ivm Corona) en ook in augustus is de kans heel groot dat het niet door kan gaan (ivm operatie kat)..

Oostenrijk gaat hoger op m’n lijst nu. ;) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:34

Wat gaat het hard hier.
Fading: welkom. Wow, prachtige foto die eerste!

Pien_2010: wat fijn dat je weer aan het rijden bent en er zoveel plezier in hebt. Wat een lief koppie, dat paard. Wat was dat voor val in een rivier? Met jou erop? Mijn lievelingspaard waar ik altijd op reed op de manege is onlangs ingeslapen, dus ik heb nu juist even helemaal geen zin om te rijden.

Gaucho: ooooh, wat mooi <3 . Deed jij daar nou een groepsreis van SNP of is het een georganiseerde maar individuele vakantie?

Ik was vandaag lui en ben dicht bij huis gebleven voor een wandeling, op de begraafplaats. Ik heb er wel eens eerder wat van geplaatst omdat ik daar in de coronatijd ook vaak ging wandelen (lekker rustig).
Ik vind dit echt de mooiste begraafplaats die ik ken, 33 ha, waanzinnig groen, een arboretum met maar liefst 900 verschillende soorten bomen en struiken en dus ook megaveel vogels. Een groene oase in Amsterdam, een van mijn favoriete plekjes in de stad. Daarbij heb ik ook een fascinatie voor graven, ik vind het heerlijk om als het nog stil is tussen de graven door te dwalen en de grafstenen te lezen en bekijken :o . Ik vind de rust heerlijk en kan alles weer beter relativeren.

Afbeelding

Afbeelding

Een trompetboom:
Afbeelding

Dit is het enige monument waar ik soms de kriebels van krijg, ik vind het net doornroosje in een nachtmerrie :') . Het is Therese Schwartze, een schilderes, op haar sterfbed, gemaakt door haar zus.
Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:15

1 van mijn collega's is daar begraven, mooie plek inderdaad.

Georganiseerde groepsreis van SNP, in Montafon.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:04

Mooie foto's Marie Anne. Ik begrijp dat je houdt van dit kerkhof en de serene sfeer. Het is groot wouw.

Marie_Anne schreef:
Wat was dat voor val in een rivier? Met jou erop? Mijn lievelingspaard waar ik altijd op reed op de manege is onlangs ingeslapen, dus ik heb nu juist even helemaal geen zin om te rijden.
Onze Chic is afgelopen april overleden (koliek) en onze Hercule afgelopen augustus. Ik begrijp dat je dan even niet kunt rijden als het zo pas is geleden. Maar hier is het al weer even geleden en ik vind het juist heerlijk om te rijden, want dat maakt voor mij het verdriet zuiverder→ het gemis van Hercule én Chico (en Polie die dus nu in de kudde staat) maar niet ook nog eens het gemis van paard rijden, zoals afgelopen maanden.
Ik zat er op, en paard viel op zijn knieën want gleed uit over de stenen. Niets aan de hand want automatisch drukte ik mijn kuiten aan en toen sprong ze weer omhoog. Het is gewoon een lief en betrouwbaar paard en volgens eigenaar "sometimes a little bit clunky".

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:22

Zo wat een hoop mooie fotos. Gaucho wat heerlijk daar :j

Wow Marie Anne. Ik kan me voorstellen dat je hier fijn kunt wandelen.

Ik ben ook dichtbij huis gebleven en heb weer een avond wandeling gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 07:48

Goeiemorgen! Hier niet gewandeled het weekend. Kon me er niet toe zetten, was een soort van lui haha.

@Gaucho, wat een schitterende foto's. Zal inderdaad best pittig zijn die hoogtemeters, maar dan heb je wel wat. Een buitenlandse wandelvakantie komt echt steeds hoger op m'n lijstje.

@Hilary, mooie foto's van het mooie Drenthe. Nog andere wandelingen gemaakt de afgelopen dagen?

@Noordje, wat een mooie uitzichten. Zeker zo met die verschillende kleuren die je er in terug ziet.

@Fading, welkom! Aardig wat weggelopen in de omgeving Valkenburg. Mooie foto's, en bekend ook, ik was er half juni.

@Pien, wat fijn om na het verdrietige verlies van je paarden nu weer een betrouwbaar paardje hebt om af en toe er mee op uit te kunnen.

@Marie_Anne, dat is inderdaad een mooie groene begraafplaats. Erg mooie foto van 'doornroosje'.

@BeFunny, erg sfeervolle mooie foto's van de zonsondergang. Zo mooi altijd hoe de kleuren per minuut dan veranderen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 07:53

Bij mijn laatste Pieterpad post waren we gebleven in Schoonloo. Na een lekker ontbijt onderweg naar Sleen. 1 van de langste etappes zonder horeca onderweg dus de rugzak zat vol met foerage. Onderweg 2 kleine buitjes en het werd steeds een beetje warmer. Was een mooie maar erg lange etappe. Volgens het boekje 24 kilometer maar volgens Endomondo 27 kilometer. Mijn lijf voelde dan ook erg moe toen we in Sleen aan kwamen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:21

Mooi hoor Faringo. De foto met het water is echt een plaatje.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:28

Nou he, gewoon een beetje mikken en klikken, soms zit er dan net 1 tussen die net wat extra's heeft.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:33

O wat mooi die Pieterpad foto's.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:39

Welkom Fading! Mooie foto’s gelijk, mooi gebied daar! Limburg staat nog op ons lijstje voor eind augustus, dan hebben we nog twee weken vrij. Daarvan willen we een midweek of week nog ergens in een huisje.

Ondanks wat minder weer zijn de foto’s wel mooi, gaucho. Beetje dreigend wel.

Marie_Anne, een kennis van mij heeft dezelfde fascinatie met begraafplaatsen. Ze is een aantal jaar geleden op reis geweest in de VS en heeft daar ook diverse begraafplaatsen bezocht. Volgens mij was dat in het zuiden, South Carolina, Florida enzo, sommige begraafplaatsen hebben daar van die mooie grote bomen met Spanish moss aan de takken, práchtig.
Ik ben zelf een aantal jaar geleden in / op Arlington geweest, de militaire begraafplaats bij Washington, DC. Dat was vooral indrukwekkend, met rijen en rijen witte kruisen over de heuvels.

Ik heb gisteren ook gewandeld, de Groene Wissel Gasselte van 18 km.

Afbeelding
Landweg tussen Bronneger en Drouwen.

Afbeelding
Bospad na Drouwen, met 3 miljoen reuzenspringbalsemienen (niet goed te zien op de foto. Roze paarse bloemen, ziet er heel leuk uit en allerlei bijen zijn er blij mee, maar het is een invasieve exoot die eigenlijk uitgeroeid moet worden).

Afbeelding
Grafheuvel. Onderweg ook nog langs een stuk of 5 hunebedden gekomen, maar daar vergat ik uiteraard een foto van te maken.

Afbeelding
Bospad richting Gasselte

Afbeelding
Ven na Gasselte

Afbeelding
Drouwenerzand. En ‘zand’ is geen woord aan gelogen (*hijg*)

Afbeelding
Zoek het paadje :)) (het was er echt, stond in de routebeschrijving gelukkig ook zo omschreven)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:48

Mooie foto's Hilary. Drenthe is echt een mooie provincie! Ziet er inderdaad uit als een pittig stuk zand.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:03

Jeetje wat mooi Hilary. Krijg spontaan zin om er geen te gaan.