Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 12:56

Ik ben alweer 3 weken stabiel, 66.1 kg. Zit alweer op m'n gewicht van afgelopen zomer :)

Ga vanmiddag een bikini halen, want ik moet er wel 1 hebben haha.

Ik wil er nog 4 kilo af hebben, dan ben ik blij :D ben al 5,5 verloren, dus dat laatste gaat ook lukken! Gemiddeld een kilo per maand afgevallen

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:08

SophieFT schreef:
doezel2 schreef:

Gezellig. Miss Zien we elkaar nog wel. Ga je groeps lessen doen. Of kracht. Of aparaten?

Ik ga denkik voornamelijk groepslessen doen, ben jij al langer lid van movado?

Ja al een paar jaar.

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:11

Hoi dames :D

Mag ik mezelf hier ook melden? Ben sinds vandaag weer begonnen met afvallen, hopelijk hou ik het deze keer wat langer vol _O-

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 22:53

Succes!

Wat is je doel en waar sta je nu? :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:10

Welkom xNavatu!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:49

ik heb me te lang niet gemeld...

Ga maandag weer beginnen met gezond eten en niet meer snoepen :j
Ben al 2 weken aan het fietsen dus dat is al een goed begin

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 00:04

Ik sta nu nog helemaal op het begin :)) Afgelopen maanden wel steeds (falende) pogingen gedaan, dus nu is het tijd om echt serieus te gaan doen want ik zit echt op een punt waar ik vind dat ik het te ver heb laten komen. Zit echt alles behalve lekker in mn vel dus daar moet aan gewerkt worden. :))

Doel vind ik lastig uit te drukken, gewicht intresseert me niet extreem veel maar denk dat ik er ongeveer 15 kilo af wil.. dan zit ik op ietsje lichter als dat ik 3 jaar terug was toen ik wel gemotiveerd bezig was :)) Ik wil basicly gewoon een eind terug naar dit figuur;

Afbeelding

Wat voor gewicht dat is maakt me niet heel veel uit dus of het nou 10, 15 of 20 kilo is.. We'll see.
Moet er nu echt om lachen dat ik mezelf toen nog veel te dik vond :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:08

Welkom xNavatu! Gezien het laatste dat je hebt getypt, is het misschien verstandig om wél een concreet doel te stellen! Anders loop je het gevaar dat je nooit tevreden zult zijn.. Immers, op die foto's ben je echt prachtig slank en eerder wat te licht dan wat te zwaar en dat ervaarde je toen niet zo.. Je moet niet het risico lopen door te slaan en het traint ook nog eens veel gemakkelijker als je een doel hebt om voor te gaan! :) Heel veel succes :)

Hier gaat het ook best goed :j afgelopen weekend uit eten geweest (wok) en wel een flink slippertje bij het toetjesbuffet, helaas. Ik merk dat ik op de dagen dat ik sport ook gemakkelijker gezond kan eten. Op de dagen dat ik sport, is de motivatie groter om gezond en niet te veel te eten omdat ik mijn gebikkel niet teniet wil doen, herkenbaar? Op de andere dagen vind ik het toch lastiger om me netjes te houden...

Vanavond het moment vd waarheid: in de sportschool weer voor het eerst op de weegschaal sinds de eerste meting 2 weken geleden

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:07

Vandaag zal een slechte dag worden :=
M'n schoonmoeder is jarig!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:27

Edit: gekke dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Inney op 27-05-15 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:31

Hallo!
Kan ik mij hier ook melden? Roep al eeuwen, nu ga ik afvallen en sporten. Maar het wil gewoon niet lukken. Ik mis de motivatie, de schop onder mijn kont. Hoop dat dit topic misschien zal helpen.

Ik wil heel graag 10 kilo kwijt. Ik zei altijd, ik wil niet boven de 67 uit komen. Toen werd het 70.. en nu 75. En ik ben maar 1.68! Dus ook 'flink mollig'. Ben nooit slank geweest, maar dit is wel het toppunt. Ik wil me weer fijn voelen in mijn eigen lichaam!

Ik zoek vooral ook tips qua eten want merk dat ik daar erg de mist in ga. Ik woon op mezelf, en ja dan ligt er al snel een pizza in in plaats van wat 'goeds'. Ik kan natuurlijk niet teveel uitgeven dus ben op zoek naar goedkope, gezonde en lekkere gerechten.

Zo ook vervangers voor tussendoortjes, goede ontbijt en lunch tips. Alles eigenlijk _O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:33

Welkom Inney!

Haha hier zullen ze je wel regelmatig een schop onder je kont verkopen hoor als je dat graag wilt ;)
Ga je naar de sportschool of sport je thuis?

xNavatu denk dat er heel veel meiden zijn die willen ruilen voor zo'n lichaam als die van jou op de foto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:41

Inney, gezond eten is helemaal niet duur. Havermout bijvoorbeeld kost maar een paar cent van Euroshopper, hier kan je eindeloos mee varieren (pap, pannenkoeken, etc.). Koop groenten en fruit in de aanbieding. Of uit de vriezer, dat is vaak nog gezonder ook.

Je kunt voor weinig geld goed gevulde salades maken om van te lunchen. Producten aanschaffen lijkt misschien duurder dan die 3 euro die je voor een pizza neerlegt, maar je kunt meerdere salades maken.

Qua avondeten idem dito, vers/pot/diepvries hoeft echt niet duurder te zijn dan pizza en is nog gezonder ook.

Beet je slim shoppen, pak niet de grote merken maar kijk een tandje lager.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:50

Hebben jullie tips waar ik kan kijken voor simpele recepten? Ben geen kook wonder. En dan neemt mijn luiheid het over. Niet zo slim maar ja..
Ik sport grotendeels thuis. Mijn vriend heeft veel gewichten en trainingsschema's waar ik aan mee doe. hardlopen hoort er ook bij. Ben wel lid van de sportschool. Maar probleem is dat ik mij de laatste paar weten echt niet kan zetten tot sporten. En dan ben ik weer boos op mezelf dat ik niks gedaan heb :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:26

Lees nog steeds mee maar post niet zo heel actief...

Inney, ik haal veel inspiratie uit de http://fitbeauty.nl/ website :)

Hier inmiddels nog steeds aan het hardlopen en goed op mijn voeding aan het letten met de MFP, runkeeper en C25K app staan allemaal aan elkaar gelinked :P
Ben inmiddels al 1 kilo kwijt en centimers zijn al goed te merken aan mijn kleding :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:40

Netjes! Ik vind het knap hoor :D

Ik kreeg de tip om de dag te beginnen met een glas/flesje lauwwarm water met een schijfje citroen. Dat helpt blijkbaar mee aan de vetverbranding en is ook nog eens goed voor je huid :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:01

B*llshit :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:03

Hahaha, wie weet, het kan werken :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:05

Dat heb ik ook vaker gehoord!
Heb ook gehoord dat het het beste is om op een nuchtere maag fruit te eten. Dit omdat het dan direct verteerd wordt en je zo het beste vitamines opneemt. Misschien heeft het daar iets mee te maken?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:06

Klopt wel van die citroen in water. lees ik meer en hoor ok ok
Meer( vriendin van mijn ma zit daar in)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:09

En fruit is sowieso beter in de ochtend. Omdat er best veel (natuurlijke)suikers in zitten. Dan heb je de hele dag om dat weer weg te werken zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:10

Dat je het vaker leest zegt helemaal niks. Ik kan ook op internet klakken dat ik elke ochtend m'n poep opeet en daar kilo's mee kwijt raak. Het hoeft maar 3x gedeeld te worden en het is dé nieuwe waarheid.

Nee, van citroenwater drinken ga je niet afvallen :wave:

Net zoals het geen klap uitmaakt wanneer je welk product op welk moment van de dag eet. Het gaat over het geheel over de hele dag genomen. Dat mensen met speciale diëten in combinatie met specifieke trainingsdoelen kiezen voor bepaalde producten op bepaalde tijden is een ander issue.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:12

Sorry maar ik zat al op een bericht te wachten wat bovenstaande in de grond zou stampen... :x

Ondanks dat we een aantal pagina's terug het er al over hebben gehad gebeurd het nog steeds ik ga ontstippen.. Bedankt voor de tips die ik uit jullie topic heb mogen halen :evaw:

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:13

Ho, ik heb nergens gezegd dat je van citroenwater drinken af gaat vallen. Dat is natuurlijk onzin. Maar het ondersteund je lichaam.
Daarnaast is het wel zeker van belang welke producten je wanneer eet. Ik kan beter midden op de dag een zware maaltijd eten dan om half 8 's avonds. Want daarna beweeg ik nog namelijk. Dat word je ook gewoon verteld bij een diëtiste.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:14

Corelli schreef:
Welkom xNavatu! Gezien het laatste dat je hebt getypt, is het misschien verstandig om wél een concreet doel te stellen! Anders loop je het gevaar dat je nooit tevreden zult zijn.. Immers, op die foto's ben je echt prachtig slank en eerder wat te licht dan wat te zwaar en dat ervaarde je toen niet zo.. Je moet niet het risico lopen door te slaan en het traint ook nog eens veel gemakkelijker als je een doel hebt om voor te gaan! :) Heel veel succes :)

Hier gaat het ook best goed :j afgelopen weekend uit eten geweest (wok) en wel een flink slippertje bij het toetjesbuffet, helaas. Ik merk dat ik op de dagen dat ik sport ook gemakkelijker gezond kan eten. Op de dagen dat ik sport, is de motivatie groter om gezond en niet te veel te eten omdat ik mijn gebikkel niet teniet wil doen, herkenbaar? Op de andere dagen vind ik het toch lastiger om me netjes te houden...

Vanavond het moment vd waarheid: in de sportschool weer voor het eerst op de weegschaal sinds de eerste meting 2 weken geleden

Nja weet je wat het is, zolang mn lijf er niet uit ziet zoals ik wil zal ik niet 100% tevreden zijn, of ik nou mn 'doel' heb behaald of niet. Daarbij vind ik doelen ontzettend frustrerend omdat ik soms wel gewoon in vet afval, maar niet in gewicht. Dus dan kan ik wel heel leuk een doel zetten van een bepaald gewicht maar daar heb ik uiteindelijk mezelf gewoon mee want dan ga ik heel erg op nummertjes lopen focussen en daar word ik zelf ook niet veel gelukkiger van :P

Inney schreef:
Hallo!
Kan ik mij hier ook melden? Roep al eeuwen, nu ga ik afvallen en sporten. Maar het wil gewoon niet lukken. Ik mis de motivatie, de schop onder mijn kont. Hoop dat dit topic misschien zal helpen.

Ik wil heel graag 10 kilo kwijt. Ik zei altijd, ik wil niet boven de 67 uit komen. Toen werd het 70.. en nu 75. En ik ben maar 1.68! Dus ook 'flink mollig'. Ben nooit slank geweest, maar dit is wel het toppunt. Ik wil me weer fijn voelen in mijn eigen lichaam!

Ik zoek vooral ook tips qua eten want merk dat ik daar erg de mist in ga. Ik woon op mezelf, en ja dan ligt er al snel een pizza in in plaats van wat 'goeds'. Ik kan natuurlijk niet teveel uitgeven dus ben op zoek naar goedkope, gezonde en lekkere gerechten.

Zo ook vervangers voor tussendoortjes, goede ontbijt en lunch tips. Alles eigenlijk _O-

Ah wauw ik herken me echt in jou verhaal _O- Ik zei altijd ik wil niet boven de 70 uitkomen en inmiddels heb ik bijna de 80 aangetikt -O- En ook dat koken, ik woon nog wel bij mn ouders maar ik kook wel voor mezelf (gezien mn moeder elke week hetzelfde eet en alleen maar simpele dingen met gekookte aardappels en daar heb ik een hekel aan :'D ) en dan ben ik weer te lui om naar de appie te gaan en dan eet ik gewoon een hele dag brood :+ Ook niet echt ideaal dus :=

gribaldi schreef:
Welkom Inney!

Haha hier zullen ze je wel regelmatig een schop onder je kont verkopen hoor als je dat graag wilt ;)
Ga je naar de sportschool of sport je thuis?

xNavatu denk dat er heel veel meiden zijn die willen ruilen voor zo'n lichaam als die van jou op de foto ;)

Haha, ik zou er op het moment zelf ook graag mee willen ruilen :)) Nou moet ik wel zeggen, is wel de meest ideale foto die ik op dat moment had kunnen nemen hoor.. hoge hakken dus beter uit komende benen en dat jurkje zit ook alleen strak op mn taille en daar zat toen weinig tot geen vet. Denk als ik toen een foto had genomen met gewoon gympies aan en skinny en strak shirtje bijvoorbeeld, het er al heel anders uit gezien had :)) Maar nog steeds heel veel beter als de huidige situatie :))