Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunnybellami

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:47

Ik draag mijn sport bh ook niet over mijn gewonen bh, hoort volgens mij ook niet:p

Ik ben 1.73 en weeg 64 kg.
Ga volgende week een afspraak maken in de sportschool om alles op te laten meten.
Gaan er morgen nog mensen naar de color run?:D

Heb net 10 min touwtje gesprongen ( ow wat ben ik daar slecht in) en daarna wat arm, rug,bil en buikspier oefeningen gedaan :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:48

Ik draag wel mijn sportbh over mijn gewone.. Vind veel fijner met mijn kleine boobies :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:56

Ik draag echt geen sport-BH dan ben ik helemaal plat, ziet er niet uit :o

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:58

haha ik ben dan ook helemaal plat terwijl ik gewoon wat heb.. Maarja ik vind een gewone BH echt niet fijn, zit vreselijk in de weg tijdens het sporten:p

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:05

Ik heb ze gewoon van de Hema, ik had nooit gedacht dat mijn D cup erin zou passen, maar het gaat prima. De standaard van 7.50 en een andere felroze. Ik heb andere merken geprobeerd, maar die zaten zo afgekneld.

vandaag half uur gefietst, funxtion en half uur geroeid. Morgen hetzelfde, maandag en woensdag kracht en paardrijden

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:38

Ik heb ook maar kleine bobbels maar draag gewoon een sportbh, ook al drukt die alles nog even platter. Ook met een strak shirtje eroverheen := kom niet naar de sportschool om knap of lekker gevonden te worden, doe ook bv geen makeup op als ik ga sporten, loopt toch alleen maar uit :') . Dit is mijn lievelingsbh: https://www.zalando.nl/adidas-performan ... 6-g11.html . Heb m ook in het zwart/grijs :D

Wegens ernstig verzuurde hamstrings en oververmoeidheid vanavond niet gesport, morgen maar even hardlopen oid :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:51

@ Mama3: ik zie het wel vaker voorbijkomen hier, maar wat is Funxtion precies? Hebben wij bij mijn sportschool niet.

Nou vanmiddag meting gehad, viel een ietsepietsie beetje tegen.. -O- Ik ben in 6 weken 2,8 kg afgevallen en maar 0,4% meer spiermassa gekweekt... Had wel meer verwacht. Ik krijg nu een nieuw schema (elke 6 weken na de meting, is standaard), met minder oefeningen maar intensiever, echt richting spieropbouw.

Hij heeft me een kwartier Leg Press laten doen, als voorbeeld hoe mijn schema er een beetje uit gaat ziet. Nouuuu ik heb het geweten hoor :') , kwam bijna de trap niet meer op _O-

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:56

Vandaag 10 km gefietst, even touwtje gesprongen en wat spieren getraind en gewerkt in de horeca, dus arm spieren zijn ook weer getraind :d

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:44

@Karlijn; funxtion is een small group training, er zijn een x aantal oefeningen die je achter elkaar uitvoert. Wij beginnen met het hele circuit 20 sec per onderdeel en na het circuit alle onderdelen 3x40 sec. Bij elk onderdeel kun je het gewicht kiezen en jezelf uitdagen meer kg te pakken. Het circuit word bij ons wekelijks zwaarder en elke maand nieuwe oefeningen.

Er zijn 3 verschillende soorten funxtionlessen, weet alleen de soorten niet haha. Misschien hebben jullie dit ook, maar heet het anders, dat verschilt per sportschool.

Een kwartier leggpress? Ik doe 3 setjes van 15 , vind ik al genoeg;)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:47

@Karlijn; funxtion is een small group training, er zijn een x aantal oefeningen die je achter elkaar uitvoert. Wij beginnen met het hele circuit 20 sec per onderdeel en na het circuit alle onderdelen 3x40 sec. Bij elk onderdeel kun je het gewicht kiezen en jezelf uitdagen meer kg te pakken. Het circuit word bij ons wekelijks zwaarder en elke maand nieuwe oefeningen.

Er zijn 3 verschillende soorten funxtionlessen, weet alleen de soorten niet haha. Misschien hebben jullie dit ook, maar heet het anders, dat verschilt per sportschool.

Een kwartier leggpress? Ik doe 3 setjes van 15 , vind ik al genoeg;)

En 2,8 kg in 6 weken is toch hartstikke netjes?! Vergeet niet jezelf over te meten, ik val niet af maar voel me wel slanker/strakker.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:10

Wat grappig bij ons in FunXion net weer iets anders. Bij ons is het 3 rondes van 6 oefeningen en deze oefening doe je 40 sec waarna je 20 sec rust/doorwisselen is. Bij ons wordt het niet wekelijks zwaarder, maar je wordt wel aangemoedigd om zwaardere kg te pakken wanneer je dat aankan volgens de trainer. Ook bij ons verandert het elke maand.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:34

Bij ons is er wel opbouw in tijd, maar we beginnen al wel met meer dan 20 seconden, volgens mij is de eerste ronde bij ons 50 seconden. Bij ons geeft iedere instructeur het anders, bij de een moet je bv veel boksen, box jumps ed. De ander doet meer cardio achtige dingen. Bij ons wordt t zo'n 10x per week gegeven eb geen enkele les is hetzelfde :))

Ben er zelf nog maar 2x geweest overigens haha, vind het wel heel leuk, les gaat wel altijd snel voorbij. Ben nog niet helemaal 'op' achteraf.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:36

2,8 kilo in 6 weken is inderdaad netjes!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:36

Klinkt inderdaad wel als een leuke gevarieerde les, dat funxion.

Ik volg eigenlijk helemaal geen lessen, ik werk voornamelijk zelf met de gewichten ;)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:38

Vanmorgen weer een funxtion lesje gehad. Dit keer een ander circuit (iedere dag en tijdstip is een andere training) en andere sec per onderdeel eerste ronde. Ik doe normaal een uur cardio erbij maar ik was vanmorgen erg laat en heb alleen gefietst naar de sportschool, 10 min. Na afloop moest ik direct naar het voetbalveld voor de laatste wedstrijd van het seizoen, voor mijn zoon. Heerlijk, stromende regen, maar wel gewonnen met 2-0 en dat hadden ze al een half jaar niet gedaan, dus dat was een feestje. Ik kan voorlopig tot sept ook op zaterdag funxtion of kracht doen, dus daar ben ik erg blij mee.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:32

Dat funxtion klinkt erg leuk! eens even kijken of ze dat hier hebben bij een sportschool in de buurt :)
ik ben zelf nu aan het einde van mijn eerste week van het programma, en ben echt blij dat ik weer bezig ben! merk het ook nu al, vooral rond mn buik en heupen. En de spierpijn in mn kuiten na het touwtje springen natuurlijk := Ik heb gister ±20 minuutjes touwtje gesprongen, bij elkaar zo'n 10 km gefietst en 3 uurtjes gewerkt (horeca, dus vrij veel lopen). Vandaag zo'n 5 km gefietst en straks nog een full body workout!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:09

Funxtion is volgens mij wat bij ons gewoon circuittraininh heet :j bedankt voor de uitleg!

2,8 kg in 6 weken is idd best netjes, maar aangezien ik eetstoornisgerelateerde problematiek heb gehad waarbij de kilo's er altijd afvlogen door mijn levensstijl ( := ) gaat het in mijn ogen langzaam. Moet goed opletten dat ik daar niet weet in door sla, dat is soms best lastig.

Edit: ik heb spíerpijn in mijn benen van die Leg Press van gisteren joh _O-

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:11

Bij jullie ook zo druk in de sportschool vandaag? Wat een gekkenhuis. Er waren 2 groepslessen en funxtion, maar blijkbaar wilde ook iedereen vroeg fitnessen.

Met wat geluk had ik nog net de laatste crosstrainer, maar een half uur later hing ook nog een deel van de funxtionles aan de apparaten. Blijkbaar een te soft funxtionlesje geweest;)

M'n schema door elkaar gehusseld zodat ik in ieder geval niet overal hoefde te wachten, tot m'n laatste onderdeel. Wat zijn sommige mannen lastig zeg. Met z'n tweeen om en om de fly, ouwehoeren, op hun telefoon etc terwijl ik daar stond te wachten. Op m'n vraag of ze nog lang bezig waren, kreeg ik hoezo? Uhm nou dit is m'n laatste onderdeel en jullie lijken niet echt te willen opschieten terwijl de halve gym op elkaars toestel wacht.

En toen kreeg ik me toch een reactie, zo triest. Als het nou 18+ jongens waren, maar dit waren gewoon 35+ mannen.
Heb het onderdeel maar geskipt en ze een fijne dag gewenst.

Zo meteen naar de markthal in Rotterdam, ben benieuwd. Ben van plan me in te houden, uitdaging haha

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:23

Mijn sportschool is helaas dicht vandaag, maar omdat ik er nu ook zaterdag bij spin merk ik dat mijn lichaam een dagje vrij ook niet erg vind. Kunnen we woensdag weer extra hard er tegen aan :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:13

Oh! Heb nu twee super gave tights gezien en twijfel welke ik zal gaan kopen!
Afbeelding
Deze

Afbeelding
Of deze...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:12

Ja, was vanmorgen bij ons ook echt knetterdruk.. Ik stond gelijk om openingstijd voor de deur (09.00 uur) en toen ik naar binnen liep stonden er echt al 15 man te sporten :oo Dacht echt.. waar komen die nu vandaan?!

Macchiato, ik vind de onderste tight het leukst!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:40

Mama3 wat een aso's zeg..! Nouja.. Bij ons was het inderdaad ook super druk. Alsof de hele wereld met pinksteren met nieuwe voornemens begint :=
Was aan het werk in de gym vanmorgen en heb daarna zelf even getraind.

Heb ook proteïnemuffins gemaakt, super lekker! Ingrediënten: Havermout, Whey-eiwit vanille smaak, melk, klein beetje bakmeel, frambozen, bananen en eieren.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:07

Macchiato: die tweede vind ik dan het leukste! :o

Ziet er lekker uit hoor Emita! :Y)

Vandaag weer lekker gesport. Ik ben wat 'later' in de middag gegaan en het was bij de apparaten rustig, maar bij de losse gewichten (bench press, squat rek etc.) was het super druk! Had last van mijn rug, dus heb niet alles kunnen doen wat ik graag had willen doen, maar met al toch een prima training geworden! *\o/*

Morgen twijfel ik om te gaan, want ik ga woensdag sowieso al! Denk dat ik morgen even lekker ga paardrijden :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:32

Ik zou voor de eerste gaan, lekker opvallend en zomers! Van welk merk? Je brengt me op ideeen;) heb ook alleen nog maar 3 donkere en wil iets leuks en licht gekleurds voor de zomer.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:37

met leggings ben ik weer heel saai :P heb alleen zwart :P maar draag vaak korte sport top, dus wil niet al te erg opvallen :P

ik ga morgen lekker paaldansen en woensdag gym