Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:06

Ja, goed eten is zeker belangijk erbij, dat voelt veel beter! Zit nu in het buitenland en hoewel de groenten en het fruit hier veeeel verser en lekkerder zijn zijn ander dingen weer moeilijk verkrijgbaar. Ben ook weer gestopt met roken per 1-1.

Plan voor vandaag eten/ JM:

- brunch (laat op want ziekig): bord yoghurt met 2 bananen en honing, groot glas verse sinaasappelsap en een mok cappuchino
- tussendoor: appel, bakje walnoten
- beweging: JM Ripped week 1, AB challenge dag 5
- diner: pasta met groene pesto, verse ui, knoflook, tomaatjes en wat kaas

En misschien nog de JM Yoga Meltdown, die kan wel ernaast toch, da's niet echt superinspannend? Ik doe al aan yoga, maar die van JM no nooit gedaan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:11

Het is poweryoga, dus er zit meer beweging in dan gewone yoga, maar ik vind het hoe dan ook een heel ontspannende workout, ook al is hij redelijk zwaar :)

Net dagje!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:19

Ja ik doe sowieso al aan yoga dus dat scheelt. Hopelijk veel stretchen enzo, daar hou ik van!

Ben van nature wat minder goed in cardio. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:20

Dan wordt die work-out echt iets voor jou 8-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:33

Ik heb net de eerste keer level 1 gedaan. Dat voel je wel als je daarna 2 trappen naar beneden loopt met zware laptop :)

De afwisseling is erg fijn, ook binnen de onderdelen cardio en abs, hou je het beter vol.

De abs gingen niet erg goed, was dat bij jullie ook? De sit ups ging mijn buik steeds eerder, bij de bil omhoog ging ook maar een klein stukje, en ook de schouders omhoog zag er vast niet uit... hopelijk gaat dat elke keer iets beter - hoe ging dat bij jullie?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:43

Daarom doe je een level ook 10x F Orumster, zo kun je het steeds beter uitvoeren (en blijft het uiteindelijk vaak net zo zwaar als de eerste keer :P )

Yoga meltdown is wel wat kracht, maar idd ook wel ontspannend

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:38

Wat ik niet zo goed begrijp van dit programma, is dat het tegenstrijdig is aan de theorie van spieropbouw en je steeds rust moet inbouwen, en niet elke dag... iemand?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:42

De shred is slechts twintig minuten, en hij is er speciaal voor ontworpen om net wél elke dag te trainen en dus de eerste vier dagen door te zetten, desondanks de spierpijn :) Mocht je je zorgen maken, kan je nog altijd nadien een half uurtje wandelen of wat cardio doen, dat helpt zeker tegen spierpijn.
Maar als je rustdagen inlast, dan werkt het niet, het is er echt voor ontworpen om elke dag te doen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:44

Bij de Ripped las je wel weer 1 of 2 rustdagen in.. toch? :)

Ging lekker net! Nu straks nog even de Yoga.

Wat ook zo opvallend is; als ik een luie dag heb etc. heb ik altijd de hele dag snack-trek, als ik sport heb ik juist veel minder snack-trek en wil ik echt gezond eten enzo, dat voelt dan veel beter dus het werkt eigenlijk dubbel! Hebben jullie dat ook?

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:51

Ik herken dat heel erg, Swah! Op dagen dat ik veel sport etc. heb ik veel minder snack-trek. En eet ik vaak sowieso minder dan op dagen dat ik moet leren voor tentamens/weinig fysiek doe. Helaas komen de tentamens er wel weer aan ..(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:53

Jep, Ripped is ook zwaarder dan de shred en duurt een half uur. Daar moet je zelfs een rustdag nemen :) Ook KA en KB raadt Jillian aan om zo te doen: 5-6 dagen per week en 1-2 rustdagen.

Hier ook examens Kameleon :( Maar elke dag een workout voelt wel prettig, het geeft energie, ik eet de hele dag netter (want we zijn dan zo goed bezig :P) en ik voel me alsof ik de wereld aan kan. Ik spendeer zeker 2 uur per dag aan sporten en een uitgebreide lunch maken, maar ik ben zo veel productiever. Sterkte!

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:57

Ik herken het juist niet :+ . Als ik ga hardlopen is mijn snack-trek gewoon, normaal. Maar nu met de KB heb ik juist enorm trek aan het einde van de dag (na mijn workout dus). Niet alleen in snacken hoor, ook in gezonde dingen. Met de Shred had ik er volgens mij niet zo heel veel last van (is al weer een tijd geleden dat ik die heb gedaan).

Ik ben ook aan het leren voor tentamens, en daar krijg ik wel meer honger van, maar niet meer snack-trek ofzo, maar vind het wel fijn om aan het einde van een dag vol studeren even lekker een workout te doen. Alleen hardlopen combineren met KB is haast niet te doen. Raad ik in ieder geval niemand aan :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:59

Thanks dames voor jullie antwoorden.

Ik had na de workout onbedwingbare roep naar eieren ;) dus eieren als lunch gehad :) Mijn spieren zijn dan ook niets gewend ;)
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 04-01-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:00

Dat had ik ook met KB! Maar dat is ook echt een heel zware workout; 40 min. aan been-oefeningen. Das zo'n grote spiergroep dat je echt veel kcal verbrandt.
Tijdens KB at ik vaak meer dan ik gepland had op mijn lijstje. Bij rammelhonger is het goed om (gezond) te eten als je intensief sport, dan heeft je lichaam het gewoon nodig.

Tijdens het studeren heb ik ook meer honger. Maar volgens mij verbruik je ook wel wat, als je je zo hard concentreert?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:02

Kb is killer buns? Die wil ik in de toekomst ook doen. Maar die staan niet online, allee voorbeeld filmpje toch? Of doe je het gewoon zelf?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:03

F_Orumster schreef:
Wat ik niet zo goed begrijp van dit programma, is dat het tegenstrijdig is aan de theorie van spieropbouw en je steeds rust moet inbouwen, en niet elke dag... iemand?

In principe klopt dit verhaal dat je niet elke dag dezelfde spiergroepen intensief moet trainen om overbelasting te voorkomen. Echter zijn de work-outs van Jillian zo opgebouwd dat je elke spiergroep niet maximaal belast. Zou je maar 1 of 2 spiergroepen heel intensief belasten, zoals krachttraining op alleen borst en schouders om maar iets te noemen. Dan moet je zeker oppaasen dat je dat niet elke dag opnieuw doet.
Maar door de afwisseling in de work-outs zelf is de kans op overbelasting zeer klein, zeker gezien de duur van de meeste work-outs.
Hardlopen bijv. is wel zeer aan te raden om steeds 1 rustdag tussendoor in te lassen. Omdat je dan een zeer eenzijdige spier/gewrichtsbelasting hebt. De beweging is constant hetzelfde waardoor je echt je rust moet pakken. Anders ga je inderdaad spieren afbreken ipv opbouwen.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:25

Idd, shred is zo kort en afwisselend dat het niet nodig is
Met BR is er wel meer afwisseling, dan doe je bewust meer dezelfde spiergroepen op 1 dag, de andere de volgende dag, gevolgd door een dag cardio. Zo heb je in principe dus 2 rustdagen voor je spieren

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:23

Meiden mag ik even jullie inzicht.

Ik heb altijd erg snel last van mijn Knieën , ook na lange ritten.
Heb de 30 day shred goed afgerond.
Maar wil nu een opvolger daarvoor, maar het liefst 1 die niet zo belastend voor mijn knieën is maar wel mijn buikspieren en zwembandjes train en mijn conditie niet te vergeten.
Hebben jullie een aanrader voor mij?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:33

Killer Abs misschien? :) Als ik me goed herinner zit daar relatief weinig gehups in.

Body Revolution bouwt dan weer heel mooi op, waardoor je knieën rustig aan sterker worden?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:47

Killer abs lijkt me iid een goed idee, wel wat cardio, maar niet zoveel gespring

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:14

Ik denk niet dat het gespring het zwaar voor de knieeen maakt, maar juist de kracht trainingen, waarbij ze ook waarschuwt steeds niet de knie te ver zus of zo ivm blessures. Mijn knieën kraken ook heel veel bij die onderdelen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:38

Ik heb zelf ook 1 zwakke knie, en zeker de eerste week van de shred had ik er juist best last van. Toen ben ik nog beter op de techniek van de oefeningen gaan letten en doe nu de lunges en squads niet te diep. Ze zijn dan ietsje minder zwaar, maar vooral een stuk minder belastend voor de knieeen waardoor ik het met plezier kan blijven doen. Hupsen is bij mij inderdaad ook geen probleem. Het zijn vooral de lunges en squads die je bewegend uit moet voeren die funest voor de knieen kunnen zijn als je ze niet correct uitvoert. Of als je knieen een zwak punt zijn hele nare oefeningen kunnen zijn als je ze te fanatiek doet.
Qua work-out lijkt het voor mij nu niet zoveel uit te maken welke ik doe zolang ik maar goed op blijf letten dat ik de oefeningen correct uitvoer en niet te diep door mn benen zak waardoor er teveel kracht op mn knieen komt te staan.

Vandaag na een week 'rust' weer herbegonnen met level 4 van Ripped in 30. PITTIG! Kwam ook nog eens bij dat het helaas de verkeerde tijd van de maand is :+ dus werd wakker met ontzettende rug en buikpijn #) Maar ik moest en ik zou die work-out weer doen vandaag, en gelukkig zakte het iets af later dus toen nog lekker bezig geweest. Gelukkig niet zo heftig op de benen als level 3, dat was wel een verademing moet ik zeggen := dus misschien toch maar een goede keuze om hierna Killer Abs en niet Killer Buns te gaan doen :Y)

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:50

Oef! dat viel even tegen!
Vandaag ook weer begonnen. Vooral in december giga aangekomen.
Voor december wilde ik eigenlijk al 1 of 2 kilo kwijt, maar toen dacht ik, ik ga mezelf niet kwellen door nu alle lekkers te laten staan. Maar door de vele feestdagen, en hierdoor ook veel minder bewegen, nog weer aangekomen. Nu wil ik toch wel minstens 3 kilo kwijt, liefst zelfs iets meer;)
Daarom vandaag maar weer begonnen met 30DS.
Eerder in het jaar al eens begonnen, maar voortijdig afgehaakt. Nu ga ik ervoor! :D
Zie dat jullie allemaal goed bezig zijn, dus ik hoop me bij jullie positivisme aan te sluiten! ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:36

Iedereen is hier goed bezig +:)+

Ik begin morgen weer met gezond eten en weer iedere dag Jillian. Ook voor mij was december dramatisch, zowel qua eten als qua sporten. Dus nu weer vol aan de bak. Ik moet al bijna in bikini dus het moet allemaal gauw wat strakker en lichter.
Ik was bezig met Killer Abs level 3. Eigenlijk wilde ik daarna KB doen, maar ik vind 40 minuten per dag toch wat te gek, dus ik denk dat ik me weer op Shred richt en dan met zwaardere gewichten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:43

Mag ik hier even inbreken? Zelf doe ik deze workouts niet, maar ik doe andere workouts waarvoor ik op zoek ben naar wat zwaardere gewichten (2 kilo oid). Hebben jullie nog tips waar je die een beetje voordelig kunt aanschaffen? Ik vind ze namelijk vaak toch wel erg prijzig...