[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:55

Wow mi amore wat een resultaat. Zeer inspirerend.
Ik ben ondanks mijn chocoladeoepsjes weer 700 gram afgevallen ten opzichte van dinsdag. Echt zo trots op mezelf.
Vanavond heerlijke soep gemaakt van courgette en broccoli met een beetje feta. Was echt Mega heerlijk.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:20

Mega heerlijk nog wel. :Y)
Ik heb gefaald, opnieuw. ;(

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:19

Hmmm balen hannahaapje. Morgen weer een dag

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:48

Ik heb de wii uit de kast getrokken van de week omdat deze zelf een schema bijhoud mbt afvallen. Vind ik wel prettig dus daar ga ik voortaan op wegen. Heb wel weer te weinig gedronken dus vanaf morgen weer flesjes meeslepen

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:17

respect hoor mi amore en bonjoy!!

ik zit al aan mn boterham zalm en boterham leverworst :) ( zondag hier altijd croissants etc maar die sla ik over..)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:30

callum schreef:
Wow mi amore wat een resultaat. Zeer inspirerend.
Ik ben ondanks mijn chocoladeoepsjes weer 700 gram afgevallen ten opzichte van dinsdag. Echt zo trots op mezelf.
Vanavond heerlijke soep gemaakt van courgette en broccoli met een beetje feta. Was echt Mega heerlijk.

Oehh receptje?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:18

@ loesss komt ie.
1 ui en 1 teentje knoflook snipperen en 3 minuten aanfruiten in de pan. Courgette in blokjes snijden en de broccoli in roosjes. Doe de courgette bij de uitjes en bak deze 3 minuten mee. Voeg de broccoli toe en 750 ml water en 2 blokjes tuinkruidenbouillon laat dit 5 tot 10 minuutjes koken. Pureren en dan als finishing touch doe je een beetje feta verbrokkelen in de soepkom

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:23

Oehh, klinkt lekker! Idee voor de volgende keer dat ik soep maak :9

Ik ga zometeen mijn renschoenen weer aantrekken. Eens zien hoe ver ik kom.
Gemiddeld over de afgelopen 3 dagen 1750 kcal gegeten volgens het voedingscentrum. Is dat goed?

Wat eten jullie gemiddeld aan kcal en hoeveel sport je daarbij?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:36

Las zojuist iets over een programma dat door TLC wordt uitgezonden: Secret Eaters.. op zondagavonden, 20:00 uur. Er worden een aantal mensen gevolgd die zonder dat ze het zich realiseren, door hun eetgedrag meer binnen krijgen dan ze denken en daardoor overgewicht hebben.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:51

Klinkt interessant! Vanavond even kijken.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:53

Ik neem het even op. Eetclub komt op TV vanavond.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:43

Haha misschien is het nog leerzaam ook. Ik dacht vroeger ook dat ik ''normaal'' snoepte, totdat ik het bij ging houden dmv opschrijven. :') Toen werd ik wel snel van dat idee afgeholpen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:46

Nou ik heb de tips in dit topic maar opgevolgd en ben sinds vandaag lid van WW. De combipas heb ik gekozen :) Ik schrik van de hoeveelheid die ik moet gaan eten.. 29 punten..
Vandaag ben ik ook voor het eerst gaan hardlopen en sinds deze week heb ik een fitness trampoline.
Het hardlopen viel me zwaar maar ik heb het overleefd haha.

Op dit moment is de stand hier - 19kg. (vandaag gewogen). Mijn WW doel is -4kg. dus ik ben benieuwd!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:55

Safiera schreef:
Oehh, klinkt lekker! Idee voor de volgende keer dat ik soep maak :9

Ik ga zometeen mijn renschoenen weer aantrekken. Eens zien hoe ver ik kom.
Gemiddeld over de afgelopen 3 dagen 1750 kcal gegeten volgens het voedingscentrum. Is dat goed?

Wat eten jullie gemiddeld aan kcal en hoeveel sport je daarbij?

Ik vind dat een heel goed aantal ja, je zal zeker afvallen zo hoor, maar toch genoeg eten.

Ik eet denk ik rond de 1600 kcal, ik sport 3-4x pw intensoef als in spinnen en boksen. Voor de rest loop en fiets ik veel.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:03

callum schreef:
Appelazijn werkt ook om darmen op gang te helpen. Maar doen ook iets om te zorgen voor minder vetopslag. Iemand in dit forum gebruikt het. Weet niet meer wie.

Ik haha. Het geeft je ook energie en je gaat wat lekkerder in je vel zitten.

Nog even voor mensen die light gebruiken. Direct mee stoppen. Light maakt je deprie is bevestigt nu door Amerikaans onderzoek. Deprie maakt alleen maar meer eten.

Aspertaam is een zenuwdoder. Het kan bij overmaat zo erg zijn dat sommigen niet meer konden lopen! Kwamen mensen bij de Chiropractor die MS zouden hebben.. Niet dus na onderzoek wat ze aten , veel light met aspertaam. Daarmee moesten ze direct stoppen en sommigen kwamen zo de rolstoel weer uit. Natuurlijk hadden sommigen wel echt MS. Kun je nagaan wat voor rommel ze in ons voer doen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:25

Sorry dat ik zo in eens kom binnen vallen, lees wel regelmatig mee en haal veel uit de tips die hier gegeven worden!

Ik heb alleen een vraag, is het normaal dat je het echt extreem koud krijgt? Zo koud dat je het niet meer warm krijgt, witte vingers/handen en gewoon echt door en door koud?
Ene kant ook wel positief, daardoor heb ik compleet geen honger en is de "snoepdrang" zeer makkelijk te onderdrukken (die is er namelijk gewoon niet). Plus ik drink liters thee om een beetje warm te worden, wat ook weer de drang naar snoep en lekkers onderdrukt, omdat je "vol" zit met thee.
Echter kost het dus ook veel moeite om de gezonde maaltijden naar binnen te werken, het is natuurlijk makkelijk, maar niet de bedoeling. Aangezien het anders echt te weinig gaat worden qua eten!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:29

Koud krijgen is geloof ik wel normaal, maar als je het koud hebt zou ik wat gaan bewegen en ook wel genoeg eten, wel die kachel aanhouden hoor!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:31

Nee, da's niet normaal, heeft ook niks met dieet oid te maken.
Wel een bezoekje aan je huisarts waard om je bloeddruk te laten meten en beoordelen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:37

Bloeddruk is gewoon goed, tenminste een week of 4 terug was deze zelfs perfect qua waarde.

Ik volg ook geen dieet oid, enige op dit moment is het schrappen van de lekkere tussendoortjes en dus het snoepen. Echter deed ik dat wel behoorlijk veel en is dat dus wel een groot deel natuurlijk. Verder eet ik gewoon gezond en ook meer dan genoeg. :)

Wil dan ook niet een "x" aantal kg's afvallen, hoeft ook niet. Alleen gewoon net wat fijner in mijn vel zitten, net die extra "vetjes" er af die niet nodig zijn en alleen maar in de weg zitten. :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:39

Meet iemand hier ook zijn vet en vocht gehalte?
Doe ik hier wel.. Ik was van 78,8 naar 73,6 gegaan maar vetgehalte is nog steeds even hoog. Mooi balen dus... Ben alleen nog maar vocht kwijt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:42

Kan je dat zelf meten?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:43

Quir schreef:
Bloeddruk is gewoon goed, tenminste een week of 4 terug was deze zelfs perfect qua waarde.

Des te meer reden om deze vraag even aan je huisarts voor te leggen als je hier vaak last van hebt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:46

Jannepauli schreef:
Quir schreef:

Des te meer reden om deze vraag even aan je huisarts voor te leggen als je hier vaak last van hebt.

Ik heb er nooit eerder last van gehad, je altijd wel een beetje koukleum geweest, maar niet zo. Het is pas sinds ik er op let met wat ik eet/snoep.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:46

Malima schreef:
Meet iemand hier ook zijn vet en vocht gehalte?
Doe ik hier wel.. Ik was van 78,8 naar 73,6 gegaan maar vetgehalte is nog steeds even hoog. Mooi balen dus... Ben alleen nog maar vocht kwijt.

Meer dan 5 kilo aan vocht? Hoe is dat mogelijk?
Ben zelf van 73.5 naar 67.9 gegaan in de laatste 5 weken (bij een lengte van 1.80). Is het nu bij mij ook mogelijk dat dit alleen vocht is?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:47

Quir schreef:
Kan je dat zelf meten?

Dat doet de weegschaal ;)

Ik weet het ook niet, snap er niks van..