ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:42

Ik heb drukkende hoofdpijn momenteel, maar ik denk dat dat komt omdat ik nu 36mg concerta neem en dat eigenlijk te veel is voor mij..

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:46

Poess91 schreef:
Zijn er hier toevallig ook mensen die hoofdpijn krijgen/hebben na een super leuke dag/middag/avond?
Of komt dat door wat anders? :')

overprikkeld?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:46

ja bij mij ook als ik overprikkeld ben

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:23

Nickolay schreef:
ja bij mij ook als ik overprikkeld ben

Jep, hier ook. Dan heb ik me (onbewust) zo gefocust of ingezet dat ik daarna echt compleet afgebrand ben. Daar is ook mijn hulpvraag uit ontstaan, waar later de diagnose bij kwam.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:52

Ah dan zal het inderdaad dat wel zijn!
Had t ook altijd na een dag school..
Veel te veel indrukken enzo natuurlijk.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:45

Azmay schreef:
Ik heb drukkende hoofdpijn momenteel, maar ik denk dat dat komt omdat ik nu 36mg concerta neem en dat eigenlijk te veel is voor mij..

Waarom keer je dan niet gewoon terug naar 18 mg? Het lijkt me niet zo gezond om te veel te nemen.

Volgens mij bestaat er trouwens ook Concerta 27 mg, maar dat wordt niet zo vaak voorgeschreven.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:21

GeekGirl schreef:
Azmay schreef:

Waarom keer je dan niet gewoon terug naar 18 mg? Het lijkt me niet zo gezond om te veel te nemen.

Volgens mij bestaat er trouwens ook Concerta 27 mg, maar dat wordt niet zo vaak voorgeschreven.

18 is niet genoeg, 27 heb ik een week gehad. Ik denk dat ik terug ga in dosis maar heb komende week gesprek met de psychiater dus dat wacht ik af ;)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:35

Ben vandaag begonnen met de LTO3, aangezien medicatie bij mij wel werkt, maar ik dan zo misselijk ben dat ik niet meer eet. Hou jullie op de hoogte!

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:56

ben nog steeds bezig met allemaal testen bij de psycholoog, hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie echt te horen kregen dat het ADD zou zijn.
Ben nog eens op internet gaan kijken en herken me er gewoon zo erg. weet eigenlijk wel 100% zeker dat ik het heb.
Wat voor verschillen merkte jullie het meest met de medicatie en duurde het lang, voordat de medicatie werkte?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:55

1 dag vol testen en gesprekken, ook met ouders enz en een week later kreeg ik de diagnose.
Hoeft toch geen eeuwen te duren ?
Heb je toevallig rapporten van vroeger ? Basis, voortgezet ?
Bij mij gaven de opmerkingen daarop alleen al de doorslag :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 01:03

toen ik eenmaal bij de neuroloog was beland was de diagnose vrij snel gesteld ,
was in een week of twee bekeken, uitgebreide (soort van) IQ test bij de neuropsycholoog en wat aanvullende onderzoeken om wat andere zaken uit te sluiten + uitgebreide anamnese was voldoende voor hem.
was ook wel vrij duidelijk trouwens :+

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:21

Mhmm moest vorige week een uitgebreide IQ test doen inderdaad, maar niet bij een neuroloog. Ga morgen weer naar de psycholoog, zal dan even vragen

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:23

Hoi mensen, ik kom hier even binnenzetten met een vraag :)
Er is mij een poos geleden geadviseerd om mij te laten testen op ADD, bij het lezen van beschrijvingen van ADD is het alsof ik over mezelf lees. Ik heb via de dokter een doorverwijzing geregeld, maar nog geen afspraak geregeld om me daadwerkelijk te laten testen. Ik ben überhaupt niet van plan om medicatie te slikken hiervoor, maar ik wil gericht om kunnen gaan met bepaalde problemen waar ik tegenaan loop.
Nu komt de vraag, ik ben bezig met rijlessen, heb totaal ook niet het idee dat mijn mogelijke ADD mij hierbij in de weg staat aangezien mijn voertuigcontrole en mijn opletten in het verkeer prima is. Maar nu had ik het over het laten testen met mijn rij-instructeur, hij adviseerde mij om te wachten met testen tot na ik mijn rij-examen heb gehaald, aangezien hij dacht dat er aanvullende tests nodig zijn en adviseerde mij te kijken op de site van het cbr. Nu heb ik daar gekeken en kan ik niks vinden over ADD, alleen maar over ADHD, en dit gaat dan specifiek over ADHD met medicatie. Weet iemand of er specifieke maatregelen zijn t.o.v. ADD zonder medicatie?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:26

Officieel gezien moet je een eigen verklaring indienen, ongeacht of je medicatie gebruikt of niet. Voor die wet is de "h" niet van belang, add+adhd zijn gelijk. Door een wijziging in de wet hoef je nu in het positieve geval niet meer gekeurd te worden na 3 jaar, maar kan de keurende psychiater je onbeperkt geschikt verklaren.

Doe je het niet, kan je in de toekomst bij een eventueel ongeval aansprakelijk gesteld worden. Of die kans groot of klein is, durf ik niet te zeggen en zou je moeten navragen bij een verzekeraar..
Iedereen moet bij een rij-examen zo'n verklaring invullen en verplicht naar waarheid invullen. Vaak doet de rijschool dat automatisch, maar als je iets wil melden moet je dat zelf doen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:35

Bedankt voor je reactie :) Zo ver was ik gekomen, ik ben vanavond ook al aan het kijken geweest naar de eigen verklaring, en liep daar alleen 'vast' op punt 10: 'Hebt u nog andere aandoeningen, ziekten of functiebeperkingen die het besturen van een voertuig moeilijker maken?', mijn antwoord daarop zou nee zijn aangezien ik geen last ondervind van mijn mogelijke ADD in de auto. Ik weet alleen niet of het cbr hier hetzelfde over denkt. Normaal gesproken zou ik bellen naar het CBR, maar op aanraden van mijn instructeur om geen slapende honden wakker te maken -aangezien er tot dusver geen ADD geconstateerd is- heb ik besloten om mijn vraag eerst hier te posten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:55

Het hoort onder punt 9 volgens mij. Psychische aan doeningen. Daar staat het onder ?

Ik heb het niet aangegeven. Weet niet of het slim is.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:33

RusselNuwell schreef:
Bedankt voor je reactie :) Zo ver was ik gekomen, ik ben vanavond ook al aan het kijken geweest naar de eigen verklaring, en liep daar alleen 'vast' op punt 10: 'Hebt u nog andere aandoeningen, ziekten of functiebeperkingen die het besturen van een voertuig moeilijker maken?', mijn antwoord daarop zou nee zijn aangezien ik geen last ondervind van mijn mogelijke ADD in de auto. Ik weet alleen niet of het cbr hier hetzelfde over denkt. Normaal gesproken zou ik bellen naar het CBR, maar op aanraden van mijn instructeur om geen slapende honden wakker te maken -aangezien er tot dusver geen ADD geconstateerd is- heb ik besloten om mijn vraag eerst hier te posten.

Dat is onzin wat je instructeur zegt, want dat telefoontje heeft geen invloed. Alleen de examinator mag zo'n vermoeden melden na het examen bij de artsen daar, waardoor je tijdelijk geblokkeerd wordt voor examen en alsnog de procedure moet doorlopen. Dat mag ook wanneer het geen "hokje" heeft maar je bv zo chaotisch of warrig overkomt dat er twijfel ontstaat of je wel geschikt bent om een rijbewijs te hebben.Officieel is het trouwens vraag 3 (psyche) ;)

Anderzijds, als er niets is gediagnosticeerd hoef je het ook niet te melden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:44

Tja, als je geen medicatie wilt gebruiken heeft een diagnose ook geen nut. Ook niet voor het gericht aanpakken van je huidige problemen. Als iemand problemen heeft met plannen, krijgt die dezelfde aanpak als een ADHDer die problemen heeft met plannen.
Voor dergelijke problemen hoef je ook niet perse therapie te volgen, maar kan een lifecoach bijv. ook al voldoende zijn. Of een keer met familie en vrienden om de tafel zitten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:41

Heeft iemand een tip hoe ik het rustiger in me hoofd kan maken (als ik dit zo zeg klinkt het net of ik gek ben).

Normaal werkt het als ik gesport hebt of even bij de paarden geweest. Maar daar heb ik soms geen tijd voor.
Welke dingen zouden kunnen helpen die je gewoon op school of thuis kan doen.

Werd vandaag gek van me zelf. Gedachten gingen alle kanten op en vaak aan het dromen ook tijdens de uitleg. Echt heel storend als je goed probeerd op te letten en te leren.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:52

Een tijdje stal meegelezen

Ik heb ook ADD.. Daarbij dyslexie en discalculie maar daar in tegen toen ik gestest werd hoogbegaafd verklaart :+ (voor die leeftijd toen weet niet of het nu nig iS) ik heb tot 3 jaar geleden medicijnen gehad (-geen idee welke)

Nu zit ik in een erg dilemma, ik begin steeds vaker te dromen onderweg of tijdens het rijden. Hier heb ik heb ik 2 jaar tegen kunnen 'vechten' maar het laatste jaar niet meer. Mijn examens gaan erg goed dus voor school zou het niet hoeven.
Over iets meer dan een half jaar begin ik met auto-rijlessen maar ik ben bang dat mijn concentratie dan ver te zoeken is.
Nu heb ik het er net even met een slaperige moeder over gehad, die zei dat ik niet zou mogen auto rijden met mijn oude medicijnen.
Is dit bij alle medicijnen zo of alleen bij die ik had? Want als dit bij alle is is het een beetje zonde om mijn neuroloog daarmee lastig te vallen

Alvast bedankt!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:31

Kosseh als je DE manier vind zonder medicatie deel hem hier dan even LOL.

Billy, lees even een stukje omhoog ;) daar staat van alles.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:36

melaniepk schreef:
Kosseh als je DE manier vind zonder medicatie deel hem hier dan even LOL.

Billy, lees even een stukje omhoog ;) daar staat van alles.

Het is niet voor het inschrijven maar die medicatie die ik had daar mocht je gewoon absoluut niet mee rijden.. Maar er bestaan dus wel medicaties waar je mee mag rijden? Dan ga ik binnenkort weer naar de neuroloog :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:32

Ja er bestaan medicijnen waar je mee mag rijden. Ritalin en conserta (als ik jet goed schijf) vallen er onder van de rest weet ik het niet.

Melaniepk, als ik DE tip heb voor zonder medicatie zeg ik hem gelijk.

Kreeg gister van een leraar het advies om geen suiker te eten.. als iets niet uitmaakt is het dat wel.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:51

kosseh schreef:
Ja er bestaan medicijnen waar je mee mag rijden. Ritalin en conserta (als ik jet goed schijf) vallen er onder van de rest weet ik het niet.

Melaniepk, als ik DE tip heb voor zonder medicatie zeg ik hem gelijk.

Kreeg gister van een leraar het advies om geen suiker te eten.. als iets niet uitmaakt is het dat wel.

dankje voor het antwoord!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:25

Hoi dames!

Zou ik mij hier ook mogen melden?
4 maand geleden is er bij mij ook ADD geconstateerd en merk dat ik op bepaalde dingen er wel eens tegen aan loop. zou het fijn vinden als ik hier tips en ideeën kan mee pikken,