In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riverrr

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:16

oh wat een rot keuzes, heb er ook ooit voor gestaan helaas.
Mag ik vragen waarom?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:48

Geld. Alles word duurder. En ik heb enorme moeite met mijn aandacht verdelen. Heb ook nog hondjes en een huishouden en een kind.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:54

:( Wat naar om voor die keuze te staan.
Ik heb zelf ook 2 paarden moeten verkopen.
Kan wel zeggen dat ik daar later ineens veel last van kreeg.
Maar ja gaat het niet dan gaat het niet en dat was voor mij ook het geval toen.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:33

Ook een tijdje niks geplaatst hier..
Met mij 'gaat' het wel.. de medicijnen doen hun werk in die zin dat ik wat meer rust in mn hoofd heb en niet zo snel in paniek raak. Het genieten of het leuk vinden kan ik nog niet.

4 week geleden heb ik een kitten uit het asiel gehaald.. zodat ik iets heb om heb om verantwoordelijkheid over te hebben. Ik wil eigenlijk al 3 jaar een kat maar durfde het niet helemaal aan door mn doem denken..

Met goede moed haalde ik t katje in huis, na een dag wilde ze niet meer eten of drinken. Diaree met bloed en flink uitgedroogd.. de afgelopen 3 weken dag in dag uit naar de dierenarts geweest en het leek echt mis te gaan.. vandaag de dag doet ze t wel ok.. maar ik merk dat ik aardig aan het eind van mn Latijn begin te raken (zonder medicijnen was dit al veel eerder gebeurd). Ik wikde vandaag eigenlijk een middagje weg.. nu heeft de kitten vannacht weer gebraakt en diaree gehad.. kan het niet maken om haar nu alleen te laten..

Mn EMDR ligt nog even stil maar willen we over 3 week weer oppakken.. iemand de aflevering van dinsdag gezien? Over PTSS?.. dat was mijn therapeut.. heftige aflevering omdat ik gewoon weer besef hoe ziek ik eigenlijk ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:44

Jeetje Wiepke, wat een gedoe met de kitten. Heb je al contact gehad met het asiel?

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:48

Ja.. en omdat ze vermoedlijk al ziek was inhet pleeggezin betaald het asiel de rekeningen (gelukkig!) Ik mocht haar ook terug brengen en mn geld terug krijgen.. maar zo zit ik niet in elkaar..ik heb voor haar gekozen dus moet ook voor haar zorgen, ook als ze ziek is!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:23

wel fijn dat het asiel de rekeningen betaalt.
vandaag al duidelijk minder last van mn darmen gelukkig, morgen wel gewoon school :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:31

Oh dat is gelukkig al een zorg minder.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:38

Wat vervelend dat je katje zo ziek is, Wiepke! Hopelijk komt ze er toch snel bovenop!
Ik heb de aflevering over PTSS gezien. Vond het eigenlijk best wel een goede aflevering, die vond ik wel een goed beeld bracht van wat PTSS inhoudt (of kan inhouden).

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:54

Wat een zorgen Love_Wiepke. Ik hoop dat ze er boven op komt!
Ik heb die aflevering niet gezien, wel ma en woe over borderline en schizofrenie.

Hier gaat het elke dag weer iets beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:07

_Jorine schreef:
Ik heb die aflevering niet gezien, wel ma en woe over borderline en schizofrenie.

Wat vond je ervan om die over bl te zien?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:59

Joolien schreef:
_Jorine schreef:

Wat vond je ervan om die over bl te zien?

Aan de ene kant herkenbaar, maar aan de andere kant denk ik: zo heftig ben ik helemaal niet. Beetje tegenstrijdig dus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:14

Ik ben op tv geweest bij Hollands Got Talent. Ik ben het zusje van de moppentapster in het blauw...

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:32

Heb het niet gezien Purny, maar leuk!

Hier zijn we druk bezig met het huis, moeten wat aanpassingen komen (was eigenlijk toch wel nodig) wil er een kindje bij kunnen.
Verder gaat het wel goed eigenlijk.

Dinsdag zie ik mijn psych weer.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:08

Hier gaat het ook wel goed. Morgen weer lekker naar het werk :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:41

Blij om dat te horen _Jorine!

Goed dat je je psych weer ziet Riverrr. Wat ga je allemaal doen in het huis? :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:47

Wat fijn zeg Jorine! En River fijn dat jij je ook wat fijner voelt. :+: Ik gun jullie het allebei zo om je zo goed te voelen.
Ik ga geloof ik ook een beetje de goede kant op. Aan de hand van de intake hebben ze besloten dat ik geen dagbehandeling nodig heb (dacht ik al). Ik krijg gewoon wekelijkse gesprekken met een psycholoog. Maar bij mezelf is het plotseling duidelijk wat het probleem is.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:21

We zijn de badkamer aan het doen op het moment en daarna de slaapkamer en 1 kamer omtoveren tot kinderkamer. :') (dat is nog even wennen)

Gruis: Wat fijn dat het kwartje is gevallen en het beter gaat. Wil je ook vertellen wat je duidelijk is geworden?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:22

River: Ik kan me voorstellen dat dat wel even vreemd is ja!
Gruis: Ben je het eens met hun beslissing?

Damn, ik zit weer met een dilemma hoor :') Ik heb al jaren een crush op iemand, waar ik een paar jaar geleden ook bijna iets mee gehad heb. Uiteindelijk heb ik het hele feest afgeblazen omdat ik het niet aandurfde, want ik heb verschrikkelijke bindingsangst en hij kwam dichtbij. Ik heb hem daar toen heel veel pijn mee gedaan. Alleen: ik heb dus al die tijd wel gevoelens voor die jongen gehouden. Ik was er een paar maanden van af, maar toen ik vanmiddag een heel lief oud mailtje van hem las kwam alles weer naar boven.

Hebben jullie ervaring met bindingsangst? Ik roep altijd dat ik tot mijn dood wel alleen blijf met een stel katten, maar diep in mijn hart zou ik niets liever willen dat een relatie. Alleen dúrf ik gewoon niet. Zodra mensen te dicht bij komen, jaag ik iedereen bij me weg. Daar komt nog eens bij dat ik, door een verleden met seksueel misbruik, een sort of fobie heb voor alles wat met seksualiteit te maken heeft. Iemand daar ervaring mee? %) mag ook per pb.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:37

Pffff heftig jorine en heel lastig. Ik vind het ook moeilijk als ze dichtbij komen. Vandaar dat mijn huwelijk ook wankeld. Ik wil het wrl maar ik weetdus helemaal niet hoe ik me moet gedragen bij andere mensen. Ben alleen maar bang dat ik het fout doe en ze me niet meer aardig vinden. Dus ga ik ernstig proberen te doen wat ik denk dat ze willen.
En sexuele problemen herken ik mijn eerste vriendje riep als je niet met me naar bed gaat maak ik het uit. Ik wilde niet maar wilde ook niet uit elkaar. Dus toen toch maar gedaan. Deed veel pijn voelde me vernederd .
dus vind ik nu ook moeilijk heb altijd het idee dat mannen me alleen maar willen voor sex en verder niet.
kom ook altijd veel aan tijdens een relatie. Geeftme zoveel stress en spanning.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:57

Ik denk dat ook, dat een relatie alleen maar draait om seks en dat dat is wat mannen willen. Maar ik vind alles wat er mee te maken heeft verschrikkelijk, en waar vind je nou iemand die geen seks wil? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:01

_Jorine schreef:
Ik denk dat ook, dat een relatie alleen maar draait om seks en dat dat is wat mannen willen. Maar ik vind alles wat er mee te maken heeft verschrikkelijk, en waar vind je nou iemand die geen seks wil? -O-

Als iemand jou echt leuk vind, respecteert hij jou en zal hij of zij met seks ook willen wachten. En vind hij het moeilijk, dan slaat hij maar de hand aan zichzelf. Als je echt helemaal gek bent van iemand en het voelt vertrouwd, wordt het misschien voor jezelf zelfs een manier om je angst te overwinnen.
Liefde kan zo mooi zijn, dat zie ik bij mezelf. Mijn vriend is echt meer dan ik ooit had durven dromen. Dat is zo mooi en fijn.

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:04

_Jorine schreef:

Moet je inderdaad nageven dat dat een lastige zaak is :=

Eerste therapiedag gehad, maar ik zie het nu al totaal niet meer zitten

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:12

Dat is wel zo Jolien..

Waarom zie je het niet meer zitten Kamilont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:14

28kamilont28 schreef:
_Jorine schreef:

Moet je inderdaad nageven dat dat een lastige zaak is :=

Eerste therapiedag gehad, maar ik zie het nu al totaal niet meer zitten

Hoezo niet dan?

Ik voel me ook heel down, zo bam ineens. Heel irritant is dat. Heb nu veel gedoe met mijn vader, hij heeft me weer behoorlijk teleurgesteld en dat gebeurd wel vaker. Zo moeilijk om elke keer weer op te krabbelen.

Jorine, transparantie is dan wel heel belangrijk in een relatie, misschien wel voordat je de relatie uberhaupt aan gaat. Dat is ook al moeilijk zat, maar dat is denk ik wel essentieel als je een relatie in jouw geval wilt laten slagen. Of iig de kans wilt geven.