[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:11

Soms kan je niet anders kiezen dan de prikpil en dan moet je wel....ik zou het ook zeker niemand aanraden!!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:14

Ik kan gewoon te slecht tegen hormonen, dus een shot gaat m niet worden. Wil iets waar ik ook snel vanaf kan mocht ik er weer zo ziek van worden.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:03

Hier nog iemand die hormonen zeeer slecht trekt !

Zit nu zo te twijfelen of ik koperspiraal ga laten zetten ?
Wat de de ervaringen hier mee?

Opzich gaat het nu zo als het nu gaat best oke , gewoon condooms en vaak checken of alles nog heel is :')
Maar omdat me ongesteldheid nooit regelmatig is geweest kan ik nog wel in de stress schieten of ik wel zeker weet dat ik er niet wat mis is gegaan :+

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:12

Hey meiden..

Ik heb een vraag over mijn anticonceptie.. ik wil er namelijk mee stoppen. ik gebruik nu de nuvaring sinds een jaar.
Ik heb vorig jaar een zoontje gekregen en ben gelijk toen ik ongesteld werd (maand na de geboorte) begonnen met de nuvaring. ik gebruikte voor mijn zwangerschap de pil maar omdat ik zwanger raakte door de pil heen vertrouw ik die niet meer.
probleem nu is (had ik met de pil ook wel, maar nu erger) dat ik ontzettend moe ben, nergens meer zin in en heb ook absoluut geen behoefte aan sex . 1 keer in de week/ 2 weken is echt vaak bij ons en ben gewoon heel vaak me zelf niet. wat ik ontzettend jammer vind. nu wil ik eens zien hoe ik ben als ik niet al die hormoontroep binnen krijg.

Is dit een verstandige keus? niet geschoten is altijd mis toch? en wat betreft de sex zouden we het met condoom moeten proberen.

nog meer meiden met een vaste relatie en die geen anticonceptie slikken?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:39

Yep, ik ben een twee maanden geleden gestopt met de pil omdat ik ook wel eens wou weten hoe ik me zou voelen zonder die troep. Ik neem de pil nu 15 jaar en heb een relatie van al 11 jaar. Ik heb ook geen kinderwens.
Ik voel me zoveel beter, minder moe, minder stress en minder humeurig. En vooral zin om vanalles te doen en libido is ook een pak hoger. En ja, dan is het met condoom... beter met condoom dan helemaal niets of tegen je zin hé. Ik hoor mijn vriend alvast niet klagen. :D

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:49

dana82! heb je dit ook in overleg gedaan met je dokter? of ben je gewoon gestopt? ik moet zaterdag mijn ring er uit halen.. en denk er over na om het er dan ook lekker uit te laten. heb je nu niet zodra je ongesteld moet worden hevige buikpijn?

En welk condoom is aan te raden? :P

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:51

Ik heb geen ervaringen met Implanon, maar ik hoor er niet veel goeds over.
Maar als het wel goed werkt lijkt het mij ideaal.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:55

Zijn er mensen die van de microgynon een slechte huid gekregen hebben?
Ik zit er nu aan te denken om over te stappen op de yasmin, maar ik zou graag ervaringen van de mensen willen weten.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:15

nr_1 schreef:
dana82! heb je dit ook in overleg gedaan met je dokter? of ben je gewoon gestopt? ik moet zaterdag mijn ring er uit halen.. en denk er over na om het er dan ook lekker uit te laten. heb je nu niet zodra je ongesteld moet worden hevige buikpijn?

Ik ben gewoon gestopt aan het einde van mijn strip. Ik heb nog eentje liggen zodat ik wel onmiddellijk terug kan beginnen moest het me zo zwaar tegenslagen.
Ik had met mijn pil (en ik heb er verschillende gehad) altijd al last van wat buikpijn, ook tussendoor. Nu met te stoppen heb ik ook wat buikpijn als ik ongesteld wordt maar het valt reuze mee. Ik meen me te herinneren dat in mijn jonge tijd, voor de pil, ik ook niet zo extreem last van had.
Het enigste wat ik nu wel heb is dat mijn haar iets sneller vetter wordt (dus eens kijken naar aangepaste shampoo) en ik heb ook al een puistje gehad haha.
Welke condoom? Ik zou het niet weten, eentje die extra dun is hebben wij nu haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:46

Hier ook met de pil gestopt, ongeveer anderhalve maand geleden. Ik werd er moe van, geen zin meer, vreetbuien, flink bij gekomen.. en sowieso lijkt het me niet gezond, al die hormonen van buitenaf.
Ik heb ook niet overlegd, en inderdaad ook gestopt aan het eind van de strip. Ik heb de eerste keer dat ik ongesteld werd wel wat meer last gehad dan vroeger, maar ook niet belachelijk veel last. Verder begin ik me nu toch langzaam beter te voelen :)
Sja, welk comdoom.. voor mijn vriend is er maar eentje die past, dus wij hebben nog maar weinig kunnen testen :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:34

Zijn er meer mensen die door implanon hun eetlust (tijdelijk?) zijn verloren?
Ik heb sinds t plaatsen geen trek meer...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:42

Was het maar waar :') Haha
Ik heb er geen last van gehad

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:51

Jaren geleden met de pil gestopt, voelde me prima daarna

Vandaag spiraaltje laten zetten, echt een lachertje.
Adem in adem uit, en hij zat erin.
Nergens geen last van heb zelfs vanavond concour gereden.
Ik vloei wel maar dat gaat ook wel weer over voor ik een jongetje ben.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:02

@nr_1 ik had soortgelijke klachten, maar dan door de pil.. + ik had heel erg last van stemmingswisselingen. Ik was er op een dag zo zat van dat ik gelijk gestopt ben, was de beste beslissing die ik kon nemen. Klachten werden gelijk minder en verdwenen uiteindelijk. Had met de pil veel last van doorbraakbloedingen.. Maar na het stoppen was mijn ongesteldheid gelijk weer regelmatig, kan er de klok op gelijk zetten.

(hier ook een vaste relatie trouwens) :) Maar ik kan het je zeker aanraden! Ik denk dat die hormomen niet goed zijn voor je lichaam + dat sommige mensen er gewoon erg heftig op reageren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:15

Samiyah, hoe lang duurde het bij jou voordat de klachten helemaal verdwenen?
Ik voel me nu anderhalve maand al wel wat beter, maar ik hoop eigenlijk op nog wat meer verbetering!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:28

nr_1 schreef:

De Fetherlite van Durex.. Extra dunne zijn dat nooit problemen mee gehad.
Manix valt kleiner en volgens mij bij een beetje gemiddeld formaat is dat te klein.. :+

Qua scheuren moet je ook gewoon de goede maat hebben, die dingen worden allemaal op dezelfde manier getest namelijk en moeten gewoon een keurmerk hebben, how it's made heeft er eens aandacht aan besteed. :+
En goed omdoen, klinkt heel suf maar er mag geen lucht in het topje zitten dat schijnt nog wel eens het probleem te zijn, samen met de verkeerde maat..

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:28

Ik heb gehoord dat bij sommige mensen het toch wat duurt vooraleer die rommel uit hun lijf is en vooraleer ze zich anders voelen. Bij mij was het een paar weken.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:18

ik heb me ring er gister uit gehaald. me normale stop week. ik kijk het wel even aan, mocht ik na een half jaar nog steeds geen verschil merken begin ik denk ik wel weer.

Me vriend vond het niet zo leuk idee, maar accepteert het wel gewoon en we zullen zien of het beter gaat. ik denk dat we wel heel goed moeten opletten dat we wel het condoom gebruiken aangezien we natuurlijk al heel lang zonder doen. dat zal wel even wennen worden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:24

Even een vraag aan de (voormalig)gebruikers van de implanon:

Voelden jullie hem ook echt zitten? En dan bedoel ik niet dat je het implantaat voelt als je er met je vinger overheen gaat, maar meer dat als je je arm beweegt het lijkt alsof ie in je arm prikt?
Bij mij is ie namelijk op mijn spierbal gezet en als ik dus mijn bovenarm aanspan, prikt ie dus. Geen fijn gevoel... Als ik ook op internet kijk waar hij 'moet' zitten, zit ie bij mij meer op mn arm, dan echt aan de binnenkant, tussen de twee spiergroepen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:37

Ik voel hem met mijn vingers goed zitten maar niet als ik mijn arm beweeg.
Eerste week na het zetten wel bij bepaalde bewegingen maar puur omdat het gevoelig was door het zetten zelf.

Verder zit hij er bij mij wel echt onder de huid, maar ben ook niet te dunste (maat 42/44).
Dus heb ook wel een beetje vet op mijn armen.

Zie je hem bij jou ook zitten dan? als je hem zo goed kan voelen?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:12

Dan zijn we qua spek vergelijkbaar ;) en bij mij zit hij ook goed onder de huid. Moet wel echt drukken om hem te voelen zitten. Zien kun je m dus niet...
Misschien moet ik het nog even een weekje de tijd geven en is het inderdaad nog wat gevoelig van het zetten. Ik genees normaal gesproken ook vrij slecht en de blauwe plek is dus ook nog lang niet weg :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:23

Dan zou ik je nog geen zorgen maken, wacht het idd even af en laat het even goed genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:37

Even een vraagje :)
Ik slik deze pil: ethinylestradiol/levonorgestrel. Zit in een groen doosje.
Ik wil de pil graag doorslikken omdat ik momenteel werk heb waarbij ik niet zo even naar de wc kan.
Kan dat? Ik heb al gegoogeld en las iets over doorbraakbloedingen als je de pil doorslikt. Is de kans daarvan groot? En verlies je dan veel bloed?
En de pil blijft bij het doorslikken gewoon betrouwbaar? (niet zwanger worden)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:42

amoj schreef:
Even een vraagje :)
Ik slik deze pil: ethinylestradiol/levonorgestrel. Zit in een groen doosje.
Ik wil de pil graag doorslikken omdat ik momenteel werk heb waarbij ik niet zo even naar de wc kan.
Kan dat? Ik heb al gegoogeld en las iets over doorbraakbloedingen als je de pil doorslikt. Is de kans daarvan groot? En verlies je dan veel bloed?
En de pil blijft bij het doorslikken gewoon betrouwbaar? (niet zwanger worden)

Ja hoor die kan je gewoon doorslikken :)
Ligt ook aan de persoon, ik kan de pil max 1 maand doorslikken want daarna krijg ik ook last van doorbraakbloedingen.
Maar sommigen kunnen hem altijd doorslikken. Dat moet je zelf even uitvinden :)
En de pil is gewoon betrouwbaar als je hem doorslikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:06

Okee bedankt! :)