Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:34

The_Cat schreef:
Zondag wat gaan fietsen, maar viel langs alle kanten tegen :( Veel wind, en men hartslag die precies teveel ineens omhoog ging. Ik geraakte niet vooruit. windaf ging beter :') toch nog een 50 km gedaan, maar het gevoel was niet dat. Hopelijk snel een beter gevoel dan dit

Wat is trouwens jullie idee om te fietsen op rollen? Ik zou er misschien kunnen overkopen van een collega van me voor een tof prijsje, maar ik heb dat nog nooit gebruikt, en altijd die achterste band wisselen lijkt me ook zo'n gedoe :p

Het was ook wel een beetje vreemd weer de afgelopen dagen en veel wind. Dus niet vreemd dat het wat extra energie kostte om je rondje te doen. Maar je bent toch maar mooi weer geweest :D Ik ga vanavond weer met een groepje een rondje doen. Elke dinsdagavond tegenwoordig. Bevalt goed :j

Ik heb een Tacx. Leuk voor in de winter, maar dan wel met een interactief programma op de laptop ofzo, of tijdens het kijken van een serie op tv/laptop. Het wordt snel saai. Voor de Tacx heb ik een apart achterwiel met speciale Tacxband (die minder slijt), dus wisselen is hier alleen het wiel..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:36

MuSLi schreef:
The_Cat schreef:
Zondag wat gaan fietsen, maar viel langs alle kanten tegen :( Veel wind, en men hartslag die precies teveel ineens omhoog ging. Ik geraakte niet vooruit. windaf ging beter :') toch nog een 50 km gedaan, maar het gevoel was niet dat. Hopelijk snel een beter gevoel dan dit

Wat is trouwens jullie idee om te fietsen op rollen? Ik zou er misschien kunnen overkopen van een collega van me voor een tof prijsje, maar ik heb dat nog nooit gebruikt, en altijd die achterste band wisselen lijkt me ook zo'n gedoe :p

Het was ook wel een beetje vreemd weer de afgelopen dagen en veel wind. Dus niet vreemd dat het wat extra energie kostte om je rondje te doen. Maar je bent toch maar mooi weer geweest :D Ik ga vanavond weer met een groepje een rondje doen. Elke dinsdagavond tegenwoordig. Bevalt goed :j

Ik heb een Tacx. Leuk voor in de winter, maar dan wel met een interactief programma op de laptop ofzo, of tijdens het kijken van een serie op tv/laptop. Het wordt snel saai. Voor de Tacx heb ik een apart achterwiel met speciale Tacxband (die minder slijt), dus wisselen is hier alleen het wiel..

Veel plezier straks!

Als je van wiel wisselt, is dat dan weer niet nadelig voor de slijtage van je ketting en je versnelling? (dat is wat ze mij wijsgemaakt hebben, ik heb hier echt 0.0 verstand van)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:11

Je ketting slijt natuurlijk altijd als je fietst. Waarschijnlijk slijt hij meer, want je maakt meer km's als je hem ook daarvoor gebruikt. Maar dat maakt niet uit of je dat met je eigen wiel of een ander wiel doet (lijkt mij)... :Y)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:23

MuSLi schreef:
Je ketting slijt natuurlijk altijd als je fietst. Waarschijnlijk slijt hij meer, want je maakt meer km's als je hem ook daarvoor gebruikt. Maar dat maakt niet uit of je dat met je eigen wiel of een ander wiel doet (lijkt mij)... :Y)

Ja maar iemand zei dat dan de slijtage van je ketting en je versnelling ongelijk afslijt, omdat je op dat wiel dan andere versnellingen hebt liggen? En dat als je fiets met altijd hetzelfde wiel het aantal km's op die ketting en versnelling (die cassettes? of noemen we dat enkel zo in de kempen?) gelijk blijft. Maar zoals ik al zei, ik heb er weinig verstand van, dus als jij dat al doet en er gen problemen van vindt, dan zou dat wel snor moeten zitten.

Voel je daar verschil van als je na de winter terug start met zo een training op de rollen? Sinds ik eigenlijk enkel ga fietsen bij droog weer en +5 graden :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:33

Natuurlijk werken verschillende casettes verschillend op de ketting. Als je ervoor zorgt dat beiden casettes van ongeveer gelijke kwaliteit/slijtage zijn, heeft dat weinig negatieve invloed.

Ik merk wel degelijk verschil. In die zin dat je gewoon gelijk redelijk wat km's kan maken, zonder dat je weer echt helemaal op moet bouwen. En daarbij geeft het gewoon een goed gevoel om door te kunnen gaan, als het koud, nat en donker is (zonder dat je naar buiten hoeft) :')

Travel_me

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:24

Ik heb zelf een echte rollerbank. Veel handiger vind ik. Ja het is even oefenen en je moet je wel blijven concentreren, maar je hoeft nooit een wiel te wisselen en ik vind het ook minder saai. Nadeel is dat het best wat geluid maakt, maar dat doet een tacx ook.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:12

Ik zou zo,n ding nooit in huis willen hebben. En onder in de kelder tr gaan fietsen lijkt me ook niets .
Gelukkig krijgen wij in de winter genoeg alternatieve trainingen aangeboden .
We doen indoor racefiets trainingen op een spinning fiets . Dus in HF zones , voorgegeven RPM etc .

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:23

Oh ik doe het gewoon onder de carport. Zit ik mooi uit de wind, maar toch buiten. Omdat je geen rijwind hebt, kan je dan zelfs in korte broek rijden XD Maar gebruik het echt alleen als het echt te slecht weer is

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:10

Uums schreef:
Zijn hier nog meer dames die de Homeride (deels) gaan fietsen of dat al eens hebben gedaan? Wij gaan 24 en 25 juni los voor het Ronald McDonald-huis in Groningen. Zelf ga ik 100 kilometer doen, maar van onze ploeg doet een aantal renners de volle mep van 500 kilometer. Het startgeld van 7000 euro hebben we inmiddels bijeen, maar alles dat erbij komt voor het Huis is natuurlijk welkom.

Wat goed! +:)+
Mijn zus werkt daar als vrijwilliger.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 06:49

Nog twee nachtjes slapen ..dan gaat het voor twee weken naar Mallorca *\o/*
Lekker wat km en hoogte meters maken op de fiets .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:05

Have fun op Mallorca. Fantastisch eiland <3

Ik heb vandaag de Ronde van Noord-Holland gereden, 115km.
En aan het einde niet eens helemaal kapot. Superblij dus! :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:41

Dank je MuSli , dat gaat wel lukken :j
Op het moment was chaos in de slaapkamer , ben begonnen met koffer pakken :=

Klinkt goed je ronde van noord Holland .
Super hoor !

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:36

Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:31

Nou, ik heb grondig de balen.. Vanaf begin februari hard getraind voor m'n toertocht voor het goede doel vandaag. 150 km van Eindhoven naar Maastricht.
Word ik twee weken geleden ziek, keelontsteking. Maar ja, ik laat me niet kisten dus ik ben vanmorgen gewoon opgestapt. Nu in Roermond, 70 km gehad en ik ben compleet naar de klote. De ambu vond het heel onverstandig dat ik was gestart en verzocht met klem dat ik af zou stappen. Blijk ook verhoging te hebben. Maaaaanmanman, ik heb zó de balen! ;(

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:15

Oeh das idd heel erg balen! Wel verstandig dat je moest stoppen. Sporten met verhogen kan je hartproblemen van krijgen en dan heb je er nog de rest van je leven last van. Snap wel dat het echt balen is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:47

Ja, dat zei de ambulancebroeder ook, dat het heel slecht is voor je hartspieren. Ik heb dus braaf geluisterd, maar oooooh het voelt zo als sjaak afhaak :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:35

:wave:

Ik ben een beetje druk om steeds mee te posten.

Renee, verstandig dat je toch afgestapt bent.

De Amstel Gold Race was top, heroïsch bijna. De hele dag regen, koud en harde wind..... Maar we hebben het gered. Op de Cauberg moest ik afstappen voor een meneer die gereanimeerd werd, heel erg naar eigenlijk. En vooral omdat er achterop nog een meneer kwam die perse niet van zijn fiets wilde stappen. Kan me daar zo boos over maken :n Een beetje respect is toch niet al te veel gevraagd.

Ik zag dat het nog over Chinese wielen ging. Ik ben nu met iemand in onderhandeling voor een sette carbon, 50mm mat zwart, zonder stickers. Tja 400 euro is gewoon veel geld := Denk wel dat het doorgaat.
Dan wil ik eigenlijk nog een naamsticker op mijn frame, maar niet zoals je bij de profs ziet, dat ben ik immers niet, maar gewoon mooi en niet te opvallend. Nog niet echt een site tegengekomen waar ik slagen kan.

Morgen ga ik voor het eerst een training meedoen met de fietsclub. Als het me goed bevalt dan ga ik dat vaker doen en dus lid worden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:22

Goedemorgen lady,s ..ben weer thuis na twee weken intensief trainingskamp
op Mallorca .
En het was geweldig , met name de tweede week heel erg goed weer gehad .
ben nu wat foto,s aan het uploaden ...
Heb in totaal 924 km gefietst met 8940 hoogte meters , 47 km hardgelopen en 8,5 km
gezwommen .
Maar ben wel blij dat ik weer op mijn eigen fiets kan zitten ... :D , dat zit toch iets
fijner .

@Renee : onverstandig dat je gestart bent ...maar wel begrijpelijk dat je wilde
starten .Dat kan namelijk echt helemaal verkeerd lopen .
Zo is een vroegere team collega ( die heb ik niet meer gekend ) door een versleepte
infectie tijdens een wedstrijd gestorven ...
Goed dat je iig gestopt bent :(:)

@Saskia : Top zeg ..de Amstel gold race gedaan +:)+
Ben benieuwd of de training van de fietsclub je bevalt .

Aangekomen op de Tafelberg ..een beetje stretching
Afbeelding

Studenten , Professor en de 12 test personen

Afbeelding

Cookie monster team in Porto Cristo

Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:37

Ik vroeg me al af of je misschien een nieuwe fiets had, maar die huren jullie daar ofzo dan?
Kan me voorstellen dat je na twee weken op een andere fiets weer fijn op je eigen fiets kan!

Ja ik ben ook heel benieuwd hoe ik het ga vinden. Of ik het tempo allemaal een beetje bij kan houden enzo := Merk dat ik dat soort nieuwe dingen altijd wel een beetje spannend vind.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:39

Uiteindelijk is hetgene dat je gewoon bent nog altijd het leukste! zal wel fijn zijn om terug op je fiets te zitten! Goed gesport wel ginder, mooi wat kilometers gemaakt :p!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:53

@Saskia : Idd , we huren daar dan de fietsen (Huerzeler ) .
Zijn goede fietsen van het merk Cube of Centurion in aluminium of Carbon .
Alleen hebben ze qua stuurpen maar 1 maat , en die zijn voor mij te lang .
Daardoor zit ik niet heel erg comfortabel ...en de volgende keer neem ik
denk ik mijn eigen zadel mee :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:56

Wat kun je daar nog meer huren? Ook schoenen e.d.? In het hoogseizoen is het denk ik te warm om een rit te gaan maken, maar het lijkt me wel leuk als ik straks op Mallorca ben om toch een ritje te doen :D
Maar ik wil niet alles mee hoeven slepen :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:59

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:46

Wij hebben gemountainbiked op Curacao!

Pittige downhill stukjes, en door een moeras fietsen is niet zo lekker voor je MTB.... :+ :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Flamingo's!

Afbeelding
(gratis Specialized fietsen te huur bij ons verblijf! +:)+ )

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:02

:wow: Dat lijkt me ook heel gaaf Suus__....al ben ik zelf niet zo,n fan
van vies worden :=