Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Hoe dan? Je moet de naald er toch induwen? Of duwde je hem met dopje en al je buik in?
Nee nog nooit gehad. Wel dat ik ging uitproberen of je ook weer terug kon draaien maar je kan wel terugdraaien maar de dosis blijft erin. Dat koste me dus ook een dosis toen. Zonde. Maar goed, ik wist dus nu wel dat je dus niet terug kan naar 0 als je al gedraaid hebt.
Zonnetje81 schreef:Johnnydepony schreef:Kom ook ff binnenvallen..
Kun je met die spuitjes ook de vloeistof optrekken uit je mounjaro spuit?
Ik heb het 1 keer gedaan met de naalden vd noodmedicatie van kijn zoon, maar dan heb je een aparte optreknaald en een inspuitnaald zeg maar.
Ik overigens inmiddels denk ik 5 maanden aan de mounjaro? En inmiddels is er bijna 20 kg af. Zit nog steeds op 5 mg. Merk wel dat het de laatste 2 weken stukken langzamer gaat met afvallen. Maar ik ben nog steeds de eerste paar dagen redelijk misselijk en echt dooooodmoe. Dus verhogen zie ik niet zo zitten. Ik wil nog heel graag 10 kg. Zit nu op een bmi van 26
Theoretisch kan dat en doen mensen dat volgens mij ook.
Hoe snel ben jij naar 5 mg gegaan?
Ik heb 9x gespoten met 2,5 mg. En na de 9de keer leek het ineens niks meer te doen. Zit nu twee weken dus in een dipje en heb nu 1x 5mg gespoten en het lijkt nu met 0,1 tjes naar beneden te gaan. Waar het eerst gemiddeld 0,85-1,0 per week was.
MerleSimone schreef:Suzanne F. schreef:Hoe dan? Je moet de naald er toch induwen? Of duwde je hem met dopje en al je buik in?
Nee nog nooit gehad. Wel dat ik ging uitproberen of je ook weer terug kon draaien maar je kan wel terugdraaien maar de dosis blijft erin. Dat koste me dus ook een dosis toen. Zonde. Maar goed, ik wist dus nu wel dat je dus niet terug kan naar 0 als je al gedraaid hebt.
Huh? Je kan toch gewoon klikjes tellen en als je je vergist terug naar 0 draaien en opnieuw beginnen? Of was dat een foutje in jouw pen? Ik heb dat de afgelopen 2x namelijk gewoon gedaan en lees dat online ook.
Tijdje geleden ging het over menstruatiecyclus en invloed van ozempic. Ik ging van 36 naar 32 en deze maand ineens nog 7 dagen eerder, dus 27 dagen cyclus. Nog nooit in mn leven gehad en was er ook door verrastDaardoor dus ook eventjes stilgestaan, was gewoon vocht voor mn menstruatie die ik niet aan zag komen. Inmiddels weer een flinke daling en zit ik op ruim 6kg eraf, in totaal al -14 en mensen beginnen het op te merken
MerleSimone schreef:Volgens mij gaat dat stampertje pas bewegen als je de knop indrukt om te spuiten.. Als ik draai beweegt die niet hoor. Ik lees dat ook overal online dat je gewoon terug kunt draaien. Ozempic pen via Wellis toch?
Citaat:Als je per ongeluk te ver doordraait aan je Mounjaro KwikPen (tirzepatide) en zo een hogere dosis instelt dan bedoeld, dan is het niet mogelijk om terug te draaien naar een lagere dosis. De pen is ontworpen als een eenrichtingsmechanisme, zodat de ingestelde dosis niet teruggedraaid kan worden zodra deze is ingesteld. Dit is een veiligheidskenmerk om nauwkeurige dosering te garanderen.
Citaat:Ja, bij Ozempic (semaglutide) geldt hetzelfde principe: als je de pen te ver hebt doorgedraaid, kun je de ingestelde dosis niet meer terugdraaien. De pen is ontworpen om de dosis eenmalig en precies toe te dienen. Dit voorkomt fouten en zorgt ervoor dat de medicatie betrouwbaar werkt.
MerleSimone schreef:Bijzonder, ik lees andere dingen als ik google. Zou wel verklaren waarom ik zo misselijk ben afgelopen dagen want dan heb ik ipv 0,4 met 0,8 gespotenWe gaan zien hoe lang ik dan nog met deze pen doe en of ik nog een nieuwe laat komen.. Een kilo of 2-4 mag er nog af maar we gaan zien of ik dat nog red.
MerleSimone schreef:Bijzonder, ik lees andere dingen als ik google. Zou wel verklaren waarom ik zo misselijk ben afgelopen dagen want dan heb ik ipv 0,4 met 0,8 gespotenWe gaan zien hoe lang ik dan nog met deze pen doe en of ik nog een nieuwe laat komen.. Een kilo of 2-4 mag er nog af maar we gaan zien of ik dat nog red.
Zonnetje81 schreef:MerleSimone schreef:Bijzonder, ik lees andere dingen als ik google. Zou wel verklaren waarom ik zo misselijk ben afgelopen dagen want dan heb ik ipv 0,4 met 0,8 gespotenWe gaan zien hoe lang ik dan nog met deze pen doe en of ik nog een nieuwe laat komen.. Een kilo of 2-4 mag er nog af maar we gaan zien of ik dat nog red.
Dat zou wel een verklaring zijn ja. Ik dacht nog dan hebben sommige mensen teveel gespoten zonder dat je het weet. Heb je anders geen misselijkheid?
_Hedi schreef:Ik kan mijn ozempic pen ook prima weer terugdraaienpraktijk ondersteuner bij de huisarts zei dat dat ook helemaal geen probleem is voor de pen verder.
Toch even leuk om te delen dat ik inmiddels de -5 kilo aantik![]()
Ben eind mei begonnen met ozempic, het gaat lekker steady rustig aan. Helemaal prima zo! Zit nog steeds op 0,5. Vak gemiddeld een kleine halve kilo per week af
Suzanne F. schreef:Ja terugdraaien kan, maar gaat je stampertje dan ook mee terug?
Suzanne F. schreef:Ja ben heel benieuwd want inderdaad gaat dat stampertje nergens heen als je niet gespoten hebt. Dus je draaischijfje kan draaien en kan ook terug maar je stampertje gaat niet terug. De dosis blijft dus ‘klaarstaan’ voor als je op de spuitknop drukt.
Ik zou het heel vreemd vinden als jij kon draaien, dan terug kon draaien en dan op de spuitknop kon drukken zonder dat er iets uitkwam.