Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:20

Waarom zit je in een strak regime met eten?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:52

Ik ben net een shetlander en word dik van lucht :D Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar ik voel me het beste bij IF, al jaren en een regelmaat qua inname zodat er af en toe ook ruimte is voor een uitspatting af en toe zoals lekker uitgebreid uit eten, een feestje etc.

Ik heb daar overigens totaal geen moeite mee en het beperkt me ook niet, maar structureel meer eten voelt dus onnatuurlijk. Ben nu aan het kijken hoe ik calorieën kan toevoegen aan mijn reguliere eetpatroon.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:28

Tja als dat werkt voor jou, prima.
Meer calorieën kun je misschien nemen door een bakje volle kwark te eten met noten en muesli toe te voegen? Dan heb je ook nog wat aan de extra eiwitten. Gekookt ei tussendoor is ook lekker.

Hier weer mijn eerste loopje na de ultra, net 10km gelopen.
Onderweg helaas weer eens buikkramp gekregen, dus tussendoor naar de wc thuis.

Nog een week en een dag en dan heb ik vakantie!
Ik ben van plan om ook lange afstanden te trainen, twee dagen achter elkaar. Eens kijken hoe dat gaat. Daar heb ik dan mooi de tijd voor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:06

Nee minderen komt er tot half oktober niet van maar ik heb nu wel mijn beschikbaarheden per dag lager gezet. Zal hopelijk wat schelen.

Net 7km weer. Had mega stijve kuiten, ik verdenk het dagje op hoge hakken lopen, dat was echt lang geleden. En toch net zo snel als gisteren haha. Gek hoe je gevoel je zo kan bedriegen.

Qua eten: ik leef om te eten en te drinken, en daarom sport ik :')

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:38

poes schreef:
Qua eten: ik leef om te eten en te drinken, en daarom sport ik :')

Same :D ik eet heel graag :')

Musli lekker interval rondje!

Ninus lekker hoor, ik vind dat je snel loopt en flinke afstand. Hoeveel km loop je gemiddeld per week? Mijn heuvel training stelt ook niet heel veel voor hoor. Maar ik probeer er wel op te letten dat ik af en toe wat heuveltjes pak, anders heb ik met trailen echt problemen :+

Poes ook lekker aan het lopen, het gevoel kan soms heel verschillend zijn inderdaad ook al is de snelheid dan uiteindelijk gelijk. Dat heb ik ook wel eens. Blijft apart.

SV vervelend dat je last kreeg tijdens het lopen, maar in ieder geval weer wat kilometers gemaakt! Fijn dat je bijna vakantie hebt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:50

Mijn man vindt dit wel het ideale seizoen. De mais staat hoog genoeg :')

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:52

Noten is een goed idee Supervixen! Ik ga morgen wat inkopen doen :j
Vervelend van je buikkramp, gelukkig kon je tussendoor naar het toilet.

Kylan ik loop nu echt heel veel. Ik ben niet zo ervaren op de 20+ afstanden, maar mijn voordeel is dat ik een lange en stabiele basis heb zonder blessureleed. Wat niet is kan altijd komen, dus ik ben best voorzichtig, maar mijn lichaam protesteert nog niet. Er moet alleen meer brandstof in, voor morgen heb ik repen klaar liggen om te proberen.

Ik moet wel zeggen dat ik echt respect heb voor mensen die altijd voor deze afstanden trainen, vind het heerlijk (vooral als ik klaar ben :D), maar het kost enorm veel tijd. Weet niet of ik dit in de winter op zou kunnen brengen. Mocht ik de marathon uitlopen in september dan denk ik dat ik wat terug ga in afstanden en ga trainen voor een snelle halve.

Waar staat het maïs hoog genoeg voor poes? := Kan wel wat bedenken, maar ik heb nergens een aanknopingspunt gelezen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:10

In de winter is het lopen juist zoveel fijner!
Ja het kost echt veel tijd, voor mij is het soms ook puzzelen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:18

Ja qua temperatuur zeker! Alleen is hier in het donker lopen niet echt heel veilig, dan mis ik mijn oude dorp een klein beetje. En om alles rond te breien loop ik meestal rond 6 uur doordeweeks.

Met jouw afstanden kan ik me dat helemaal voorstellen :))

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:13

Fanatiek bezig, allemaal! Kylan heuveltraining, Musli fietsen en interval, poes weer lekker opgestart met 7 km, Ninus krijgt steeds meer km in de benen. Balen dat je buikkramp kreeg, SV!

Dat is hier ook zo, Ninus. In het donker is het niet vertrouwd om in je eentje te lopen. Ik heb me daarom aangesloten bij een loopgroep, wij training op dinsdagavond en donderdags loop ik met collega's na het werk.
Weekends loop ik dan nog voor mezelf.

Begin september heb ik weer een halve marathon in het vooruitzicht. Komt mooi uit, want dan kan ik een beetje door blijven lopen voor Amsterdam in oktober. Twee weken daarna 10 km trail hier in Friesland dus genoeg leuks in het vooruitzicht!

Ik begin weer wat vertrouwen in mijn lijf te krijgen nadat ik me dinsdag alweer zo goed voelde na de 15 km trail van zaterdag. Eens kijken hoe ik het opbouwen naar de hele marathon ga aanvliegen. Dat wil ik toch wel gaan proberen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 09:17

Ik kom weer even onder mijn meeleessteen vandaan :wave:

Paar dagen ziek geweest, waarvan dinsdag plat met flinke koorts, spierpijn enz...

Geen Amerongse Berg trail voor mij dus ;(

Gaat nu redelijk, alleen nog een raar soort spierpijn/ kramp in mijn onderrug/ benen :?

Hoop eerlijk gezegd wel dat ik de HM kan lopen op 31 juli :=
Scheelt denk ik wel dat ik de afstand voor mijn vakantie al eens gelopen heb. En dat het een trainingsloop moest worden, geen wedstrijd.

Weet alleen niet wat een week vakantie en een week ziek zijn voor schade aangericht hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:10

Doe heel rustig aan hoor, ik heb met Corona 6 weken niet kunnen lopen en toen gingen we 4 weken op reis.

Mais was nav de post van SV over buikkramp :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:15

Ik heb zelf de week na corona 50km gelopen, maar ik was er maar 3 dagen goed verkouden en moe door.

Het wisselt zo in de mate waarin mensen er last van hebben.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:21

Hè, wat vervelend dat je ziek was, Sherivey! Balen dat je de Amerongse Berg Trail moet missen. Gewoon kijken hoe je je de komende weken voelt.

poes schreef:
:))

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:45

poes schreef:

Kwartje valt :)) Hier geen maïs, dus helaas, nooit een goed seizoen voor buikkramp :D

Vervelend Sherivey! Hier tijdens Corona ook gewoon door kunnen lopen, wel iets minder ver, maar heeft me gelukkig geen vertraging in het schema opgeleverd!

Klinkt goed Puera! Ik stuur je straks nog even een pb over onze loopdate, mijn man vond het een goed idee om proactief de sociale agenda te beheren :+ Dus ik moet even kijken hoe het volgend weekend nu precies zit :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:48

Ninus wij hebben 27 augustus een trail date met een aantal dames hier van het forum. Misschien vind je het leuk om ook mee te gaan?
Het plan is de Loonse en Drunense duinen, route zal zo'n 18km zijn.
We moeten nog wel een route zoeken, maar dat komt vast goed.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:57

Ninus schreef:
Klinkt goed Puera! Ik stuur je straks nog even een pb over onze loopdate, mijn man vond het een goed idee om proactief de sociale agenda te beheren :+ Dus ik moet even kijken hoe het volgend weekend nu precies zit :j
+:)+ In principe heb ik dat weekend nog niks staan. Misschien de zondag een kraamvisite maar daar heb ik nog niks van gehoord.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:03

Supervixen schreef:
Ninus wij hebben 27 augustus een trail date met een aantal dames hier van het forum. Misschien vind je het leuk om ook mee te gaan?
Het plan is de Loonse en Drunense duinen, route zal zo'n 18km zijn.
We moeten nog wel een route zoeken, maar dat komt vast goed.

Dat zou ik echt heel erg leuk vinden. Ik ga vanavond even overleggen hier, het is het laatste weekend van onze vakantie en de laatste jaren hebben we in dit weekend altijd een bbq georganiseerd voor vrienden, maar ik zag net in de agenda dat de autocross hier in de buurt ook is op die zaterdag, dus ik vermoed dat iedereen daar naar toe gaat :+ Dan zou het prima passen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 13:18

Ik moet idd gewoon even kijken hoe het allemaal loopt. Liefst zou ik nu even naar buiten gaan om een rondje te lopen. :o

Heb wel inmiddels een soort van planning voor mijn duurlopen ter voorbereiding op de marathon. Wil opbouwen tot een duurloop van zo'n 32 km.
De Steam Trail valt daar ook precies mooi in qua datum :j

Ik 'moet' alleen met onze Bokt Trail een duurloop van 27 km lopen. Dat wordt een extra rondje dus :))

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:31

Sherivey schreef:
Ik 'moet' alleen met onze Bokt Trail een duurloop van 27 km lopen. Dat wordt een extra rondje dus :))

Ik een langzame duurloop van 30 zie ik net, kan best :D

Gelukkig heb ik 4 weken vakantie vanaf 1 augustus, dus kan wel wat schuiven.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 13:36

Weet niet wat langzaam is voor jou, maar als onze tempo's een beetje overeen komen, dan kunnen we misschien best samen de extra kilometers lopen.

Of ik nou 27 of 30 doe, maakt denk ik niet heel veel uit.

Tijdens onze eerste Bokt Trail in maart zou ik ook maar 10 km lopen ivm opbouw na blessure. Werd uiteindelijk de hele ronde van 17 km en heb er niks aan over gehouden :+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:51

Ik probeer de langzame op 6:30 te lopen, dat is me alleen nog nooit gelukt := Maar misschien wel met veel hoogtemeters en andere ondergrond, ik loop hier altijd over het platteland op asfalt met af en toe een stukje off road door de weilanden. Ik ga morgen wel over de grens van 25km heen, ik zal eens even kijken wat ik daar van tempo het prettigst vind :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 13:56

Oh dan loop je al lange afstanden :j

Mijn langste loop is een HM, een paar weken geleden en over twee weken hopelijk weer een HM.

Mijn duurlooptempo probeer ik op 6:30/ 6:40 te houden.
Als ik tijdens de marathon vlotter loop, zou dat heel mooi zijn. Maar gezien het mijn eerste is, is alles binnen de limiet prima voor me. :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:00

Dan moet dat goedkomen :D En tot nu toe vind ik de opbouw vanaf de halve wel meevallen, ik kan me mentaal er redelijk op instellen en hoop dat ik morgen met de repen en tailwind ook wat minder hongerig eindig. Dan zie ik de 30 ook wel zitten. Dat is nog lang geen 42, maar dat idee verdring ik nog even :))

Ik zou dus ook tekenen van de hele op 6:30!

*edit: Hmmmm, mijn topografie is niet zo best :+ Maar als ik Loonse en Drunense duinen intik op Maps dan kom ik op 244 kilometer enkele reis uit, dat is misschien wat minder haalbaar :oo

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 14:35

Aii, dat is wel ver. Woon je in het Noorden?