Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:30

De ziekenhuisopnames weer gestegen en dan moet het meeste nog komen naar aanleiding van de huidige besmettingen, weer 12000 vandaag ( wel met wat van afgelopen dagen erbij ) maar wanneer de stijging in de ziekenhuizen zo doorzet gaat de reguliere zorg weer on hold en is het maar te hopen dat we met de jaarwisseling niet weer in de buurt van code zwart komen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:35

Saskia9 schreef:
Dit kreeg ik oa in de mail van school (speciaal onderwijs dus)
[ [url=m/rJqcVi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer dat die school zich niet aan de regels wil houden! En jammer dat de regering daar mee akkoord gaat.

School had gewoon tot 18 januari dicht moeten zijn!

Iedereen heeft wel een rede waarom de regels niet voor hem/ haar zouden moeten gelden.

Het best is om géén uitzondering te maken...anders krijg je dat net als afgelopen week ook de Action en de HEMA weer open gingen...

Alle scholen dicht = alle scholen dicht! En geen uitzonderingen.....!

Ontzettend jammer dat de regering nu dus wél wéér uitzondering gaat geven.

Voor jou als ouder zal het even doorbijten zijn, je kind thuis lesgeven. Maar dat moeten nu alle ouders....

En van mij part blijven de scholen voorlopig óók na 18 januari dicht.

Liever gewoon de winkels weer open, daar is véél meer vraag naar en een stuk meer belemerend dan een dichte school

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:37

Ik vind het ook wel beter dat het onderwijs dicht is, de naleving van de maatregelen was lang niet overal goed. Wel vind ik dat de scholen hier in de buurt het volgens mij niet zo goed oppakken, want ik zie telkens onder normale schooltijden ontzettend veel schoolkinderen buitenlopen. Dat betekent waarschijnlijk 2 opties, of ze nemen een kort filmpje op en ze zijn volledig op zichzelf aangewezen of ze sturen een mail met de huiswerkopgaven.. Ik had persoonlijk wat meer betrokken geprobeerd te zijn, op het HBO gaat het wat dat betreft wel beter naar mijn idee. En er zullen vast scholen zijn die het wel goed aanpakken, maar dit is wel het beeld dat ik uit mijn omgeving krijg...

Dat de boeren doorprotesteren vind ik totaal niet netjes, aangezien de vakbonden al hebben gezegd dat ze gezien de lockdown geen fysieke acties gaan houden bij winkels en distributiecentra.. Daar heb ik meer respect voor dan dat de boeren steeds maar doorgaan..

@mvdende: Als ik het goed heb meegelezen gaat haar kind naar speciaal onderwijs en ik vind het juist meer dan terecht dat daar uitzonderingen zijn. Ze zijn zich daar uitermate bewust van de kwetsbare doelgroep en er zullen ook kinderen rondlopen die vatbaarder zijn voor corona, dus ik vermoed dat ze daar de regels stukken beter handhaven dan op de gemiddelde middelbare school.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:38

mvdende schreef:
Jammer dat die school zich niet aan de regels wil houden! En jammer dat de regering daar mee akkoord gaat.

Iedereen heeft wel een rede waarom de regels niet voor hem/ haar zouden moeten gelden.

Het best is om géén uitzondering te maken...anders krijg je dat net als afgelopen week ook de Action en de HEMA weer open gingen...

Voor jou als ouder zal het even doorbijten zijn, je kind thuis lesgeven. Maar dat moeten nu alle ouders....

Liever gewoon de winkels weer open, daar is véél meer vraag naar en een stuk meer belemerend dan een dichte school

Ik vind het echt schokkend om dit bericht n.b. Van jou te lezen. Wauw, echt schaamteloos. Een school voor speciaal onderwijs vergelijken met de hema en de action... even geen woorden hier.

De uitzondering dat kwetsbare kinderen gewoon les krijgen op school was er vanaf het begin. Niet heel ingewikkeld om dan te bedenken dat het niet meer dan terecht is dat een school voor kwetsbare kinderen wellicht gewoon beter regulier open kan gaan... dit heeft niks met “alle ouders” te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:40

Jij zou als iemand met autisme beter moeten weten dat er voor deze kinderen geen andere oplossing is. En jij houd je ook niet aan de regels, gaat gerust met 6 mensen kerst vieren terwijl er duidelijk is gemeld dat dit niet de bedoeling is

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:40

Jeetje wat is de berichtgeving rondom de thuisquarantaine soms toch vaag.
De moeder van mijn vriend is positief getest (hij woont nog thuis), heeft ook klachten. Maar elke GGD medewerker legt het blijkbaar anders uit hoe het zit met de quarantaine. Moet nou iedere huisgenoot 10 dagen in quarantaine?
Ergens stond ook weer minimaal 7 dagen en na een negatieve test dan zou je weer uit quarantaine mogen. En een ander gat weer aan dat ze zich volgende week kunnen laten testen en ze na een negatieve test nóg een minimaal 10 dagen met zijn allen in quarantaine moeten :7 .

Het wordt in ieder geval niet samen kerst vieren, dat weet ik wel :Y) .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:41

mvdende schreef:

Mens.mens mens wat een compassie heb jij,terwijl je zelf al maanden precies doet wat je wilt..

Klagen klagen klagen

Ga eens iets.pro actiefs doen zodat je minder tijd hebt om.overal over te klagen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:42

Óók speciaal onderwijs = onderwijs en juist deze kinderen die vaak met taxi vervoer naar school gaan, zouden thuis moeten blijven.

Kost extra inzet van de ouders, maar dat is dan even niet anders...

Ik heb óók op speciaal onderwijs gezeten en dat had prima thuis gekund.

Leuk was anders geweest óók voor mijn ouders, maar we hadden het wel overleefd..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:43

Jij overleeft een pakje niet op tijd niet eens
Of andere dingen die niet in jouw straatje passen

Oordeel niet

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:45

Echwel schreef:
Jij overleeft een pakje niet op tijd niet eens
Of andere dingen die niet in jouw straatje passen

Oordeel niet

Ik heb net mijn reactie weer weggehaald. Maar was van gelijke strekking.

Mvdende, als iets niet gaat zoals jij wilt, schiet je in de complete en volledige stress. “Maar thuis onderwijs had je wel overleefd”.

secricible

En viert kerst gewoon zoals je zelf wilt en vind dat je je dan niet aan de regels hoeft te houden. Terwijl kwetsbare kinderen gewoon uitgezonderd zijn en deze school dus prima de regels volgt.
Echt, ga je schamen.

lenaa_tje

mvdende schreef:
Saskia9 schreef:

Uhm dit is niet eens waar. Direct gaf Rutte uitzonderingen waaronder kwetsbare leerlingen en examen klassen. Dus ja.. het was al niet alles moet dicht.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 18-12-20 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens mvdende ( wel dat ze nu dicht moeten , ik zie de besmettingen om m'n oren vliegen bij mijn zoon op school ) .

Winkels kan vrij makkelijk online en alles wat essentieel is is open. (Maar winkels dicht is uiteraard desastreus voor al die ondernemers en werknemers , tenzij ze zsm online gaan verkopen)
Scholen dicht betekend echt voor hele vele mensen dat ze niet kunnen werken ( want ik met m'n 13 jarige is geen probleem, maar je zou maar een 6 en een 8 jarige thuis hebben zitten ) .
En die kinderen trekken het echt heel slecht.

Geen vrienden zien, niet sporten of anderszins. Alleen met je ouders , hoe leuk ze ook zijn, is niet genoeg.
Alleenstaande volwassenen hebben het al heel erg moeilijk en die kunnen nog een beetje relativeren.

Dus wat mij betreft eerst scholen ( deels ) open. Dan pas winkels. Maar liever nog: iedereen zo snel mogelijk een enting en het leven weer met zijn allen opbouwen

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:47

Oh en uiteraard eens dat kwetsbare kinderen naar school/opvang etc moeten kunnen.

Mijn favoriete spellen winkel in Amsterdam zou online gaan verkopen en dan bezorgen en iedereen heeft bij ze besteld om ze te helpen , zoveel dat ze vol zitten met bezorgen en geen bestellingen meer aan kunnen nemen.
Er is dus nog steeds veel saamhorigheid gelukkig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:49

Net is de Zwitserse persconferentie geweest, geen lockdown. Wel sluiting van restaurants en sport centra.
Ik hoop dat het helpt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:50

En ik ben net even begin van de straat een pakketje op gaan halen van onze plaatselijke fourniturenwinkel. Meende al dat ze hier in de straat woonde en dat klopte dus. Ideaal en fijn dat ik het gewoon via haar kan doen ipv via de grote bol.com oid.

Sizzle schreef:
Net is de Zwitserse persconferentie geweest, geen lockdown. Wel sluiting van restaurants en sport centra.
Ik hoop dat het helpt.

Hopelijk is het voldoende Sizzle, zou fijn zijn als een lockdown niet nodig is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:52

Het is gebaseerd op de recente ervaringen in het Franse gedeelte, daar heeft het voldoende geholpen.
Hopelijk werkt het ook landelijk.
Skieen ligt in de verantwoordelijkheid van de kantons. Sommige gebieden hebben besloten om alleen voor seizoenkaarthouders toegang te geven, andere maken vol reclame dat ze open zijn. Heel verschillend dus.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:53

mvdende schreef:
Saskia9 schreef:

Wow, schaam je!!! Kwetsbare kinderen mogen gewoon naar school, net als kinderen van ouders met beide een cruciaal beroep. Alleen maar heel erg fijn voor haar en haar zoontje dat de school open mag (!). Ze houden zich prima aan de regels.

Onderwijs is zo'n belangrijk iets. Juist de scholen dichtgooien heeft een enorme impact. Nu is dat even niet anders, maar zodra er weer iets kan is het belangrijk dat scholen als één van het eerste weer open kan. Ook voor het sociale en mentale aspect vind ik.

Ik snap niet hoe je kunt stellen dat de gesloten winkels nu meer een belemmering zijn dan een school!? Al die winkels die nu dicht zijn ... voor de ondernemers is het erg. Maar voor ons is het uiteindelijk een luxe probleem. Dan maar geen cat. 1 vuurwerk oid.

Ik zie je in zoveel topics zeuren en klagen, maar intussen rijdt je van hot naar her. Jij houdt je ook niet aan de regels. En dan nog maar stellen dat het voor ouders doorbijten is en iedereen maar thuis les moet geven.
Vergeet niet dat veel mensen gewoon moeten werken voor hun geld!!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:59

Gisteren hebben wij hier op kanaal "ons" een cabaret programma van brigitte kaandorp gekeken. Ik kan het iedereen aanraden. Wij zijn gestopt met alles rondom covid te lezen en te kijken. Ik heb zo vreselijk hard gelachen en ik vond het fantastisch om zo te lachen en blij te zijn. Mijn man moest weer om mij lachen dat ik soms bijna in mijn broek deed van het lachen. Dus al met al een bijzonder geslaagde avond.
Ik schrijf dit heel bewust in dit topic. Want er is meer als covid, maar als je de gewone kanalen moet geloven eigenlijk niet. Het doet gewoon goed af en toe eens even afstand nemen. Dus een aanrader voor iedereen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:00

Collega's van mij moeten naast thuisonderwijs nog eens 40 uur aan de bak om deadlines te halen. Ik heb echt respect voor deze mensen.

En alleen maar omdat je niet eventjes naar de action kunt?

Ik ga verhuizen, moet binnen anderhalve maand een huis opknappen en over verhuizen. Maar mij hoor je echt niet klagen omdat ik eventjes niet de gamma in kan voor laminaat of naar de ikea kan. Ja nu heel even. Maar niemand in dit topic is zo verschrikkelijk aan het zeiken als jij mvdende

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:05

Wow weer een bijzondere mening hen je Mvdende. Lees telkens dat jij doet wat je wilt , en dan zo oordelen over speciaal onderwijs . Plus nog zeggen dat jij liever hebt dat jouw Action weer open blijft.

Soit...

Goed plan, Pien! Ik kijk veel films met mn kinderen, is erg leuk.

Gaan grote geruchten over dicht blijven scholen bij ons in Luxemburg na de kerstvakantie. We zien het wel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:09

mvdende schreef:
Saskia9 schreef:

Mvdende, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deze reactie best ongepast vindt.
Deze kinderen snappen echt het thuis zitten niet, deze kinderen hebben begeleiding nodig die ouders niet kunnen bieden, omdat zij ook moeten werken of andere verplichtingen hebben.
Daarnaast hebben deze kinderen meer regelmaat nodig. En zoals Saskia al eerder aangaf, kan haar zoon dit echt niet handelen.

Wat moeten ze dan? Scholen dicht en wachten tot het echt goed mis gaat? Dat kan echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:10

mvdende schreef:
Óók speciaal onderwijs = onderwijs en juist deze kinderen die vaak met taxi vervoer naar school gaan, zouden thuis moeten blijven.

Kost extra inzet van de ouders, maar dat is dan even niet anders...

Ik heb óók op speciaal onderwijs gezeten en dat had prima thuis gekund.

Leuk was anders geweest óók voor mijn ouders, maar we hadden het wel overleefd..

Jij bent echt wel de laatste die "dat is even niet anders" mag zeggen..

PostNL is wat later met de pakketjes, dat is ook even niet anders

Je kunt je kerstcadeautjes niet in de winkels kopen, dat is ook even niet anders

Winkels open belangrijker vinden dan gewoon onderwijs kunnen volgen voor speciaal onderwijs, je bent echt het spoor compleet bijster :n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:12

Is het geen goed idee om de ,,uitzonderingen,, preventief te testen? Dus ook de kinderen die speciaal onderwijs nodig hebben.
In Italië werd dit ook gedaan bij de schoolgaande kinderen. Ik vond dat geen gek idee

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:13

Maar na een negatieve test kun je alsnog besmet raken, moeten ze dan iedere dag testen? Lijkt me onbegonnen werk.