Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:58

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:10

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:28

Maar waarom komt er geen covid-20 dan? -O-

Edit: was typfoutje van Joop, ze had het over 20 en niet 21. Dus die wordt gelukkig niet overgeslagen

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:49

Iemand gehoord van de artsenkrant? Kreeg net een artikel doorgestuurd over een omgekeerde lockdown.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:31

nynke55 schreef:
Iemand gehoord van de artsenkrant? Kreeg net een artikel doorgestuurd over een omgekeerde lockdown.

Die stond op 18 september al op het net, uit Belgie en jammer genoeg is zijn denkbeeld al weer achterhaalt door de werkelijkheid. Onderstaande zin komt daar uit:

Nu er in verhouding nauwelijks overlijdens en ziekenhuisopnames te melden zijn, wordt de communicatie gevoerd rond het stijgend aantal besmettingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:19

Programma over Qanon op NPO2 ‘

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:23

bigone schreef:
Programma over Qanon op NPO2 ‘

Ik heb het gezien. Ik vind het ongelooflijk dat een vaag account op een site als 4chan dit allemaal teweeg kan brengen.
Ik ken mensen die in q anon geloven en die beginnen aardig door re draaien. Eentje heeft al een GGZ achtergrond en ik ben bang dat ze nu weer volledig gaat ontsporen en in de problemen komt als ze geen hulp krijgt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:18

Op het moment dat het weer rustig word in de landen hebben ze niet zoveel tijd om te zoeken . Dat hele Qanon gedoe staat op de radar van de FBI en ik vermoed dat wanneer ze een beetje moeite doen de Q zo te pakken hebben. Maar hij/zij overtreed geen wetten, h ij stelt vragen. Er blijkt een site te zijn waar je duizenden complotten aan kunt klikken , ook Nederlandse inbreng . Ga er eens een keertje op kijken en eens zien wat voor onzin er op staat.
Zag een paar weken geleden op een demonstratie wat mensen die in Qanon praatjes geloven , tokkie en petjes gehalte was nogal hoog .

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:44

Danny op straat was ook mooi. Huisarts Rob Eelens oa geïnterviewd. Vond het wel goed gebracht, heel open, en snap die man nu beter.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:42

Ja was een interessante aflevering!
Wel toch flink wat blinde vlekken bij die huisartsen hoor... Zoals over de oversterfte, ja leuk, maar ook iemand die "toch wel" doodgaat aan covid drukt op de zorg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:54

bigone schreef:
nynke55 schreef:

Die stond op 18 september al op het net, uit Belgie en jammer genoeg is zijn denkbeeld al weer achterhaalt door de werkelijkheid. Onderstaande zin komt daar uit:

Nu er in verhouding nauwelijks overlijdens en ziekenhuisopnames te melden zijn, wordt de communicatie gevoerd rond het stijgend aantal besmettingen.

http://omgekeerdelockdown.simplesite.com/

Mijn vorige fysiotherapeut ondertekende deze brief blijkbaar.
Nu begrijp ik waarom er nooit ontsmettingsgel te vinden was in zijn praktijk en ik hem niet 1 keer zijn handen weten wassen heb :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:20

Bleh, maar dat snap ik sowieso niet. Je hoeft geen "covid-gelover" te zijn om je handen te wassen tussen patienten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:24

Ook dat is nog niet doorgedrongen denk ik :=

Hij belde ook 2 keer af. Ziek, zwaar verkouden. Maar zag de noodzaak niet in om zich te laten testen want hij had zoiets elk jaar wel en je kreeg dan gelijk een afspraak 2 dagen later B-)
Schiet ook niet op zo natuurlijk :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:33

Jeetje dat is wel een bizarre gast dan, die zou ik sowieso niet graag als fysiotherapeut hebben. Wij doen na elke patiënt handen wassen + alcohol. Dat is gewoon het handhygiëne protocol. Ook toen niemand ooit nog gehoord had van corona.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:41

Dacht ik ook dat het niet helemaal de normale gang van zaken was :o Er komen daar ook veel oudere en kwetsbare mensen over de vloer

En dan lees je opeens dit op zijn website :

Citaat:
Sinds het begin van de gezondheidscrisis heeft XX gestreden voor de veiligheid van zijn patiënten. Ook vandaag willen we onze verantwoordelijkheid opnemen.

Voor noodzakelijke behandelingen kan u steeds bij XX terecht.
Behandelingen die eventueel uitgesteld kunnen worden starten we graag op vanaf 16/11/2020.
De gezondheid en de veiligheid van de patiënten was, is en blijft een prioriteit voor XX !

Naam van de praktijk maar even vervangen door xx.

Beetje krom, niet ? :')

Oftewel... het is hier 2 weken herfstvakantie nu :=

Dus :evaw:

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:28

Tja als je bvb kinderen hebt en een eigen zaak zullen er nog meer zijn die sluiten om ze op te vangen
1 van mijn kinderen is ook kiné ..daar gebeurt al sinds dag 1 alles volgens corona protocol..hij merkt nu wel redelijk wat afmeldingen van mensen die bang zijn of gewoon geen nieuwe patiënten omdat mensen hun bezoek aan de huisarts uitstellen
Afgelopen week kreeg hij telefoon dat hij nauw contact gehad had met een positieve persoon ( patiënt) en volgens de nieuwe richtlijnen willen ze dat je 10 dagen in quarantaine gaat zonder testen als je geen klachten hebt ..ik vond dit eigenlijk wel ongehoord dat iemand uit de zorg niet hoeft te testen maar meteen 10 dagen thuis moet gaan zitten ( en dan verbaasd zijn dat er zoveel uitval is ) of als hij na 5 dagen klachtvrij was mocht hij toch gaan werken mits respecteren corona protocol. Hij heeft na verschillende telefoontjes toch kunnen laten testen en was negatief gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:34

De quarantaine is om je incubatietijd te overbruggen, Lolaliza. Testen zonder klachten in die incubatietijd heeft geen zin. Als je vandaag negatief test kan je daarna alsnog ziek worden door je contact met de besmette persoon. En daardoor ook mensen besmetten. Daarom verkort testen je quarantainetijd niet.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:39

Als je op woensdag wordt gebeld dat je vrijdag contact hebt gehad dan is die incubatietijd al voorbij toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:40

Lolaliza schreef:
Als je op woensdag wordt gebeld dat je vrijdag contact hebt gehad dan is die incubatietijd al voorbij toch ?

Quarantaine is 10 dagen.

Maar belangrijkste: je idee over testen zonder klachten om die tijd te verkorten klopt niet.

Hier de info die nauwe contacten krijgen:
https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patient

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:43

Lolaliza schreef:

Nee. En testen heeft sowieso geen zin als je geen klachten hebt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:44

Lolaliza schreef:

Niet per sé. Kans is wel groter dat er niks meer komt dan wel (vandaar misschien dat ie na 5 dagen klachtenvrij wel weer kon komen?) maar na 9 dagen kan je nog klachten krijgen.
En: 2 dagen voor je klachten had was je al besmettelijk. Dus ja. Aangezien we meestal niet in de toekomst kunnen kijken kun je dan maar beter thuisblijven :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:52

Citaat:
Tja als je bvb kinderen hebt en een eigen zaak zullen er nog meer zijn die sluiten om ze op te vangen

Zijn vrouw is fulltime thuis...

En als je toch niet wil / kan werken tijdens de verlofperiode, is er nog steeds het woord '' vakantie '' :+ .

Maar lopen verkondigen dat je het doet omdat de gezondheid en veiligheid van de patienten voorop staat terwijl je eigenlijk een non-believer bent en zo goed als het hele hygieneprotocol aan je laars lapt, gaat mij een brug te ver.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:23

Oké... ik hoorde net een mooie:

Jaaaa dat vaccin is er! Echt schandalig dat dat mag! 90% werkt en 10% gaat dood!

Oké... heftig :+
Maar goed, dezelfde persoon gaf vorige week ook aan dat ze willen vaccineren om een chip in te kunnen brengen om je te volgen en te kijken wat je doet... dus keek er niet heel erg van op :')
Toen ik haar vertelde dat ze die chip al continu bij zich had en er mee op Facebook zat vol met algoritmische beïnvloeding... keek ze mij heel appart aan, toen ik naar haar mobiel wees, was ze weg :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:42

Ja kennelijk als je vrijwillig alles afstaat aan grote techbedrijven is veel minder eng dan aan de overheid :+ _O- en dat soort wappies zitten zo ongeveer aan hun telefoon geplakt.

Ligt het trouwens aan mij of is 5G alweer uit de mode? Ik heb opruiming gehouden in mn FB dus of ik zie die onzin niet meer of het is echt uit de mode :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:57

Geen idee, ik heb zulke mensen ook niet op FB :')

Maar sowieso is de aandacht meer op Trump en de overwinning van deepstate nu geloof ik.