Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:56

Super Gaucho!

Hier ook weer terug naar normaal :).

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 11:32

Halloooo! Hier doen we ook weer aardig normaal haha. Maar sowieso niet hele vreetpartijen gehad. Wel wat meer dan anders, maar niet non-stop aan het eten geweest.
Als compensatie heb ik gisteren 2x geslapen overdag en daardoor geen tussendoortjes gehad in de ochtend en middag :') maar dat was een klein beetje vanwege dochter die had gespookt 's nachts :O

Zo te lezen hebben jullie ook prima dagen gehad *\o/*

arabella2000

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:38

Hier ook weer in het gareel. Afgelopen dagen was oliebol met eten. Maar gisteren weer redelijk goed. Vandaag gaan we voor de 100% goed haha.
Wel lekker gewandeld 1e en 2e kerstdag. Dus de schade zal beperkt zijn gebleven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:39

Ja hoor! Hier was het prima! Niet overdreven veel gegeten, maar wel wat ongezonder dan normaal.
En net wilde ik een mandarijntje pakken, maar die was echt extreem zuur -O- . Ik leek net een Chinees :') .

Afbeelding
En tweede Kerstdag lekker uitgewaaid met mn vriend en deze 2 haarballen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:39

Hoi dames, ik lees al even mee in jullie topic en meld me nu even ‘echt’.... ik vind jullie verhalen enorm inspirerend en ben blij een topic gevonden te hebben dat wel over afvallen gaat zonder enkel lijstjes wat er gegeten is en hoeveel er fanatiek gesport is (wat verder prima natuurlijk). Fijn om te lezen en te leren van de struggles die afvallen teweeg brengen. Ik blijf lekker meelezen en hoop dat jullie verhalen voor mij een steun en stok achter de deur zijn om zelf ook wat af te vallen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 07:42

Hi Pallatin, welkom. Voel je vrij om af en toe ook wat te melden hier hoor, samen zijn we sterk :j.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:23

Welkom Pallatin :)!

Meh, gisteren ging het compleet mis qua eten -O- . Kan dan zo van mezelf balen...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:45

Niet te veel balen hoor Es_ther :(:) Zie het als een leer ervaring. Weet je wat de trigger was voor het 'mis' gaan? Wat had je in plaats van het 'slechte' eten kunnen doen / eten? En soms is het gewoon ff een slechte dag. We zijn ook maar gewoon mensen, niet alle dagen zijn perfect. Schouders eronder en weer door.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:46

gaucho schreef:
Niet te veel balen hoor Es_ther :(:) Zie het als een leer ervaring. Weet je wat de trigger was voor het 'mis' gaan? Wat had je in plaats van het 'slechte' eten kunnen doen / eten? En soms is het gewoon ff een slechte dag. We zijn ook maar gewoon mensen, niet alle dagen zijn perfect. Schouders eronder en weer door.

Ah lief! Ja, afstudeerstress en daardoor niet echt tijd/zin om te koken :') . Mijn vriend heeft vandaag beloofd om te koken, ook omdat ik op tijd naar de pony's wil vanavond, zodat ik nog wat langer door kan gaan :).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:10

Die is wel herkenbaar voor mij :j zeker na een drukke dag werken. Wat mij echt geholpen heeft is vooruit plannen, zowel met boodschappen doen als koken. Ik wil vanavond ook op tijd nog ff naar mijn pony, dus heb gisteravond alvast ff pompoen lasagna gemaakt <3
Afbeelding
Straks alleen nog ff in de oven schuiven. Ik ben een ochtend mens dus kook ook regelmatig vast voor ik aan het werk ga. Of ik kook wat uitgebreider en dan meer porties in het weekend.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:27

Die ziet er goed uit zeg!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:36

Hier de kerstdagen goed doorgekomen. Iets anders gegeten dan normaal, maar wel met mate. Vanochtend dus ook netjes -0.3kg op de weegschaal. Nog 100gram en dan behaal ik de -20 nog in 2020. Zou cool zijn 8-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:39

Mag ik me hier aansluiten?
Net m'n nieuwe weegschaal binnen gekregen en ik viel stijl achterover |(
Dus tijd om mezelf weer in het gareel te krijgen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:02

Ik meld me ook weer.. ondanks alles wat ik lijk te doen helpt het niet. Heel irritant. Hopelijk kunnen we gezamenlijk ons doel behalen

romysch22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:34

Wat goed dat er toch meerderen zijn hier die de kerstdagen ook qua gewicht goed doorgekomen zijn.

Blijven altijd lastige dagen, want je wilt toch genieten maar wel met mate.

Ik heb voor mijn doen ook echt tegen veel dingen nee gezegd en met mate gegeten. Ook heb ik elke ochtend gesport tijdens de feestdagen. Maar de weegschaal was het er toch niet mee eens. 3 kilo erbij.. gelukkig weet ik dat mijn lichaam altijd zo reageert als ik anders eet dan normaal. Die kilo's zijn er ook snel weer af.

Ben sinds gisteren dus weer in het gareel, lekker elke ochtend sporten en normaal eten. Er is al weer een kilo af.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:52

romysch22 schreef:
Wat goed dat er toch meerderen zijn hier die de kerstdagen ook qua gewicht goed doorgekomen zijn.

Ik heb voor mijn doen ook echt tegen veel dingen nee gezegd en met mate gegeten. Ook heb ik elke ochtend gesport tijdens de feestdagen. Maar de weegschaal was het er toch niet mee eens. 3 kilo erbij.. gelukkig weet ik dat mijn lichaam altijd zo reageert als ik anders eet dan normaal. Die kilo's zijn er ook snel weer af.

Ben sinds gisteren dus weer in het gareel, lekker elke ochtend sporten en normaal eten. Er is al weer een kilo af.

Heb je misschien meer koolhydraten dan normaal gegeten? Scheelt al makkelijk een kilo aan vocht. Plus de dingen die je nog moet verteren natuurlijk, kan een week duren voordat je weer ‘leeg’ bent is mijn ervaring.

Het feit dat je al een aantal keren nee hebt kunnen zeggen, betekent dat je bewust genoten hebt van de rest. Ik zeg goed bezig dus!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:54

Welkom trouwens aan de nieuwe gezichten! Hier ook blij dat we niet allemaal onze lijstjes dagelijks delen en toch elkaar kunnen steunen met over voeding, bewustzijn, welzijn en beweging te praten.

Ik ga een keer bijlezen van de week, maar hier gaat het momenteel ok. Meer eten dan normaal, maar ik heb ook voor het eerst (en waarschijnlijk laatst) in jaren écht kerstvakantie en geniet ervan :j . Voorlopig is de stand op de weegschaal hetzelfde als 1,5 week geleden, dus komt vast goed.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:57

Hey Urielle en Paladin wat fijn als jullie je hier ook aansluiten, lekker posten hier hoor, als het steeds dezelfde zijn valt het topic nog stil straks ;) gewoon meedoen, in goed en mindere tijden. Kunnen we elkaar aanmoedigen en schoppen wanneer nodig :')
Ik ben slaaf van mijn Iwatch :x ik krijg steeds lastiger challenges van dat ding. En dan denk ik; stik er maar in, ik doe niet mee :n maar ja dan ga ik er toch voor want ik wil geen maand missen in mijn rijtje maanden :n
Ik wil medailles in alle kleuren :#
voor de maand december moest ik 17300 calorieën verbranden en ik zit nu op 17.267 dus ik denk dat ik het vandaag wel haal *\%/*
Slaaf dus van mijn horloge :7

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:01

Haha justkid, herkenbaar :') . Ik moest 138 km wandelen in december. Ik ben er over 900 meter *\o/* .

Voor januari 7x alle 3 de ringen vol, moet te doen zijn!

romysch22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:18

Ine23 schreef:
romysch22 schreef:

Heb je misschien meer koolhydraten dan normaal gegeten? Scheelt al makkelijk een kilo aan vocht. Plus de dingen die je nog moet verteren natuurlijk, kan een week duren voordat je weer ‘leeg’ bent is mijn ervaring.

Het feit dat je al een aantal keren nee hebt kunnen zeggen, betekent dat je bewust genoten hebt van de rest. Ik zeg goed bezig dus!

Ja dat soort dagen eet ik al snel meer koolhydraten dan normaal.
Echt 3 kilo vet is het gelukkig niet.

Dankje, ondanks het aankomen voelde het wel super goed dat ik beheerst toch wat lekkers kon eten. Dus voor mij ook een geslaagde kerst.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:53

Es_ther schreef:
Haha justkid, herkenbaar :') . Ik moest 138 km wandelen in december. Ik ben er over 900 meter *\o/* .

7 keer op rij he, dat vind ik nog wel lastig als ik werk red ik dat niet

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:58

justkid schreef:
Es_ther schreef:

7 keer op rij he, dat vind ik nog wel lastig als ik werk red ik dat niet

Kak, dat op rij had ik niet gezien -O- .
Ik heb afstudeerstress in januari :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:05

Maar dan gaan wij elkaar toch even motiveren voor deze challenge Esther :j **\O/**

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:12

Yes! We can do it *\o/*

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 22:19

Hee wat leuk, nieuwe mensen! Welkom *\o/*