Echwel schreef:Daphara even een technische vraag als je dus geen antistoffen zou maken werkt een vaccin dan wel?
Of is dit een andere materie
Goed punt, heel scherp van je, zover had ik nog niet nagedacht.
Als een persoon geen antistoffen aanmaakt, zal een vaccin volgens mij waarschijnlijk ook niet werken. Maar ik ben geen immunoloog, dus ik kan dat niet met 100% zekerheid zeggen.
Als ik er even goed over na denk, zou een persoon die geen antistoffen aanmaakt praktisch in een hygiënische plastic bubbel moeten leven. Interessante materie om eens in te duiken, ik weet dat er ziektes zijn die zorgen dat mensen minder goed antistoffen aanmaken, maar die mensen leven doorgaans niet lang, omdat bijna elke bacterie of virus het einde kan/zal zijn.
Gelukkig kunnen wij er vanuit gaan dat we nu allemaal antistoffen hebben en dat ruim 90% van ons die antistoffen ook nog hebben 6 maanden na onze besmetting. Het geeft een vreemd soort “veilig” gevoel. De angst die ik voorheen voor Corona had is voor mij nu weg, ik ben niet bang dat ik een 2e keer niet zou overleven of zo. Terwijl ik voor mijn besmetting daar wel echt bang voor was dat Corona mijn dood zou worden.