4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:32

Stille meelezer :o , ik ben ook geïnteresseerd in de a.s.r. Vitality app maar op de site lees ik: iedereen boven de 18 jaar kan lid worden van a.s.r. Vitality. Een voorwaarde is dat je een van de gekoppelde verzekeringen hebt, of deze binnen een jaar afsluit. Dus zo vrijblijvend lijkt het niet te zijn?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:11

Sem_ schreef:
Stille meelezer :o , ik ben ook geïnteresseerd in de a.s.r. Vitality app maar op de site lees ik: iedereen boven de 18 jaar kan lid worden van a.s.r. Vitality. Een voorwaarde is dat je een van de gekoppelde verzekeringen hebt, of deze binnen een jaar afsluit. Dus zo vrijblijvend lijkt het niet te zijn?

Hmm, toen ik er mee begon stond dat er nog niet. Maar ik denk niet dat ze je kunnen verplichten. WEllicht dat ze je na een jaar kunnen zeggen dat je niet meer mee mag doen ofzo?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:53

IMAY1990 schreef:
Sem_ schreef:

Hmm, toen ik er mee begon stond dat er nog niet. Maar ik denk niet dat ze je kunnen verplichten. WEllicht dat ze je na een jaar kunnen zeggen dat je niet meer mee mag doen ofzo?

deze zin heb ik een beetje overheen gelezen :') Maar ik denk dat ik er na een jaar sowieso mee kap. @IMAY wat doe jij allemaal om aan je punten te komen?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:10

Aight schreef:
IMAY1990 schreef:

deze zin heb ik een beetje overheen gelezen :') Maar ik denk dat ik er na een jaar sowieso mee kap. @IMAY wat doe jij allemaal om aan je punten te komen?

Minstens 7.500 stappen op een dag en momenteel 3 keer in de week een stukje hardlopen.

Frummels

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:12

Ik had daar nog nooit van gehoord maar het klinkt wel leuk! Helaas bezorgt Bol.com hier niet :')

Lijstje voor vandaag:
T: kop koffie met havermelk
O: havermout met havermelk, speculaaskruiden en kaneel
L: pastasalade van gisteren
T: 2 rijstwafels met vega worst, 1 banaan
A: citroen risotto (de mascarpone en de wijn moeten op)
T: 2 mandarijnen

Drinken: Water en thee
Beweging: uur wandelen door de bergen
Ik probeer elke dag minimaal 10.000 stappen te zetten. Vind dat soms toch lastig met bureauwerk. Maar met thuiswerken kan ik veel huishouden tussendoor doen, dus dat levert ook wel wat beweging op haha. :D

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:56

Hoi, mag ik me hier ook melden? Lees hier al jaren mee, maar het is er nooit van gekomen actief te reageren. Nu de club hier niet zo enorm meer is, lijkt het me toch wel leuk/motiverend om mee te posten :)

Vorig jaar maart ben ik begonnen met meer bewegen en gezonder eten en zo succesvol 7 à 8 kilo kwijt geraakt. Helaas door alle lockdowns de motivatie verloren en de kilo’s er weer bij gekregen. Ik wil mezelf er nu dus weer toe zetten weer voor gezonder eten te gaan en hoop 10 kilo kwijt te raken en vooral fitter en gezonder te worden.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:40

Welkom Kiwi! Het is ook echt lastig om nu de motivatie vast te houden, hopelijk kunnen we je daar een beetje mee helpen. Heel veel succes *\o/*

@Frummels, lekker lijstje! Risotto moet wel ongeveer bovenaan mijn lijst van favo eten staan <3

Ik had nog een pakje maiswafels toegevoegd aan mijn lijstje van gisteren, beetje te laat naar bed gegaan en ik had echt honger :')

Planning voor vandaag;

O; havermout met amandelmelk, cacao, banaan en pindakaas
L; quinoa en noten-salade (lunchsalade AH)
T; Nature Valley kokos en amandelen proteïnereep
A; broodje pulled pork met coleslaw (HelloFresh)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:58

Welkom kiwi! Het gaat je vast lukken :j leuk dat je mee komt kletsen.

bk: ik vind risotto ook echt heerlijk, vooral deze met citroen. Maar met truffel is ook favoriet! Of paddestoelen, of..
wauw, jouw lunch klinkt heel lekker!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:28

@Frummels, Gaaf hoor! Ik zou ook zo enorm in de verleiding zijn steeds, als ik in Italië zou wonen. Al went het natuurlijk ook wel.

@IMAY, Qua kcal kom je nog netjes uit, ondanks dat het geen super dag was. Vermoeidheid en stress kan zó'n enorme impact hebben. Ik ken de app niet, maar het klinkt wel interessant!

@Black_Kelpie, Top, de eerste 900gram er weer af! Fijn dat de fysiobehandeingen aanslaan. Super vervelend als je fysiek beperkt bent..

@Little_birdy, Inderdaad een goed idee om bananencake te bakken :D

@Lisanne, Zo zie je maar dat een keer meer eten niet veel negatieve impact heeft (helemaal niet als je lichaam het echt even nodig heeft), fijn gevoel dat het er weer af is :) Heel mooi lijstje weer, mooie balans tussen gezond en lekker!

@Kiwi, Welkom! Dat het al eens gelukt is betekent alleen maar dat het deze keer weer lukt!

Hier niet veel bijzonders te melden. Zit een beetje in een vast ritme van werk, paarden en sporten. Gisteren wel weer flink gesport dus ook flink gegeten :)
O: Bananen-chocolade taartje van teffmeel
T: Wortelcake, 2 glutenvrije crackers met 1/2 plak geitenkaas, 75gr druiven
L: 2 glutenvrije wraps met spinata romana en oude kaas en champignons
T:Glutenvrije boterham met cacao-pindapasta en aardbei, 2 walnoten
D: Andijviestamppot met rookworst en kalkoenspek
T: eat-natural reep
Totaal 2620 kcal

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:05

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik weet inderdaad dat ik het kan, het is alleen echt een kwestie van de motivatie vasthouden.

IMAY, best interessant die app. Een vriendin van me werkt daar, ik zal eens vragen hoe het met de voorwaarden zit want ik ben nogal verslaafd aan m’n stappendoelen en actieve minutendoelen, haha. Daar moet ik best winst op kunnen halen.

Frummels, ik ben best benieuwd naar hoe Citroen risotto smaakt, haha. Ben een enorme risotto fan, maar deze ken ik niet. Wat gaaf dat jullie geëmigreerd zijn trouwens, volgens mij heb ik hier wel eerder gelezen dat jullie daar druk mee waren.

Black_kelpie, roer jij gewoon een lepel pindakaas door de havermout? Ik eet ook bijna iedere dag havermout, dat is misschien wel eens iets voor de variatie.

Mara, lekker lijstje! Jaloers op het aantal calorieën wat je kan eten, haha.

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met amandelmelk, een klein beetje banaan en wat blauwe bessen.
T: sinaasappel
M: stukje sukadelap, spruitjes, gekookte aardappelen en een heel klein beetje frambozenvla.
T: kiwi, wat snoeptomaatjes en komkommer.
A: 2 rijstwafels, 1 met tonijnsalade en 1 met kipfilet, plakje ontbijtkoek en een plakje roggebrood met appelstroop en oude kaas.
T: puntje appeltaart, nog over van de verjaardag gister.
Totaal: 1840
B: maar weinig vandaag, 5500 stappen. Normaal bijna iedere dag aan het sporten maar er is iets met m’n knie. Morgenochtend kijkt de fysio er naar.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:25

Kiwi, ik quote mezelf even uit een ander topic :D

Afbeelding

black_kelpie schreef:
Neem mijn ontbijt, hoef je nooit meer iets anders :Y)

40 gram havermout
250 ml melk (ik gebruik amandelmelk)
10 gram cacao
10 gram honing
1 theelepel speculaaskruiden
1 banaan
1 eetlepel pindakaas

Havermout koken met de melk, honing, cacao, speculaaskruiden en een halve fijn geprakte banaan. De andere helft van de banaan in plakjes en een lepel pindakaas erbij :9

Ik kan hier zonder problemen een halve dag op teren, vaak vergeet ik te lunchen. En het kost zeker geen 25 euro :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:42

Pindakaas door de havermout is super lekker! Ik maak mijn havermout altijd in de magnetron en jank er daarna een flinke theelepel doorheen, dan smelt het zo lekker weg :)) Welkom Kiwi! Je hebt al eens behoorlijk wat gewicht verloren dus ik weet zeker dat je het kan. Kwestie van opnieuw de knop vinden :)

Had even niet gepost omdat ik overal en nergens was; niet hele gezonde dagen achter de rug maar heb het ook weer niet al te gek gemaakt. Wel lekker constant blijven hardlopen dus het kan allemaal wel!
Lijstje van vandaag was niet zo, heb vannacht heel onrustig geslapen en daardoor vandaag veel trek. Altijd als ik slecht geslapen heb heb ik een niet te stillen honger :')
O: 3 Wasa crackers met geraspte oude kaas en dille dressing
T; Pakje crackers met magere filet americain besmeerd, 1 gekookt ei, 10 gram chocolade, stuk appelkruimelvlaai (broer was gisteren jarig)
L: Kom zelfgemaakte tomaat pastinaak soep, 3 Wasa lichtgewicht crackers met magere filet americain
A: 150 Gram gerookte kipreepjes, wederom mijn fameuze nachoschotel :D
Als ik het lijstje zo teruglees valt het me nog best mee, maar heb overdag niets ingevoerd dus volgens mij ben ik gewoon wat dingen vergeten :')
Beweging; 40 Minuten fietsen en 40 minuten hardlopen.

OH EN IK KRIJG EEN PLEEGHONDJE. *\o/* :D :D Ze zou eigenlijk zaterdag al komen maar er was onverwacht geen plek meer bij de vervoerder, dus moet nog een week langer wachten. Maar zo cool. Ik wil al tijden een hond maar ben net in de overgang van studie naar ZZP life vanaf juli dus moet even kijken of ik een hond op de lange termijn ook een fijn huisje kan geven. Maar een hond verzorgen totdat ze voor het echie geadopteerd wordt kan wel. Zoveel zin in <3
Laatst bijgewerkt door Castilja op 17-02-21 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:42

Frummels; lekker lijstje, hier ook risotto fan <3

Kiwi; welkom! En mooi doel. Hopelijk kan je oa door behulp van het topic je motivatie behouden! Net lijstje heb je hoor.

Black_kelpie; hoe was die quinoa noten salade? Heb die ook wel eens zien staan maar wist nooit of ik het echt lekker zou vinden :))

Mara; nee dat blijkt! Nu wel echt een paar dagen toegegeven, maar was dus duidelijk ook echt nodig...
Lekker lijstje! Jouw lunch klinkt ook echt heerlijk!

Hier niet heel veel te melden, zit in een reeks nachtdiensten dus maak verder weinig mee. Vanmorgen wel eindelijk weer Freek kunnen longeren na een ruime week, dus ben helemaal blij (en hij ook) :)
Ging dus pas tegen 10.30 slapen met al bijna 10.000 gemaakte stappen haha.
Mijn lijstje van vandaag;
1.00: 2 rijstwafels met chocolade en karamelzeezout
3.30: 25 gr pistachenoten
5.00: tosti kaas met ketchup
7.30: plak bananenbrood
10.00: wit broodje met rosbief, gevulde bolus <3 ( die had mijn moeder voor me meegenomen)
19.00: grote kom rijkgevulde linzensoep.
21.00: 250 gr gestoofde appel vanille kwark van optimel
22.45: snicker crispy, blikje redbull sugarfree.
Totaal: 2067, en zit nu op 12.000 stappen. Zal denk wel op 15.000 uitkomen voor 24.00 uur :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:09

Castilja schreef:
OH EN IK KRIJG EEN PLEEGHONDJE. *\o/* :D :D Ze zou eigenlijk zaterdag al komen maar er was onverwacht geen plek meer bij de vervoerder, dus moet nog een week langer wachten. Maar zo cool. Ik wil al tijden een hond maar ben net in de overgang van studie naar ZZP life vanaf juli dus moet even kijken of ik een hond op de lange termijn ook een fijn huisje kan geven. Maar een hond verzorgen totdat ze voor het echie geadopteerd wordt kan wel. Zoveel zin in <3

Wat leuk! *\o/* *\o/* Een sportief typje zou leuk zijn, kan ie lekker mee hardlopen :D

Lis_Ol schreef:
Black_kelpie; hoe was die quinoa noten salade? Heb die ook wel eens zien staan maar wist nooit of ik het echt lekker zou vinden :))

Ik haal deze wel eens vaker, ik vind m erg lekker :j

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:33

Mara: fijn dat je paard vandaag weer naar huis gaat!
Ik vind je ‘hongerbui’ erg netjes opgelost hoor! Allemaal gezonde dingen en je kunt het inderdaad mooi inpassen in je planning.

Imay: heel herkenbaar dat je mindere dagen hebt na veel (werk gerelateerde) stress. Hopelijk heb je het jezelf niet te veel kwalijk genomen.
Geen ervaring met ASR vitality hier. Al klinkt het wel erg leuk!

Black_Kelpie: gefeliciteerd met je gewichtsverlies! En nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend. Hoop dat je rug snel wat beter gaat.
Mooie lijstjes!

Little_birdy: goed dat je je rust neemt waar mogelijk. Fijn lijstje!

Lisanne: wat fijn dat je weer op hetzelfde gewicht zat als voor het weekend! Dat geeft vast een fijn gevoel :D
Ik kan het blijven zeggen bij jou maar wat heb je weer een goede lijst!
Fijn dat je eindelijk weer wat met je paard hebt kunnen doen! Zal hij inderdaad erg blij mee zijn geweest :D

Frummels: mooi dagelijks stappendoel! Lijkt me inderdaad lastig om te behalen als je de hele dag bezig bent met bureauwerk. Ook weer een mooi lijstje. De omschakeling naar gezonder eten lijkt je goed af te gaan.

Kiwi: welkom, leuk dat je mee komt praten. Ben benieuwd naar de lijstjes die je gaat posten.
Mooi lijstje! Eet je vaak warm tussen de middag en dan ’s avonds een ‘brood’maaltijd? :)

Castilja: wat goed dat je nog steeds zo goed gaat en ook nog aan het hardlopen bent. Jammer van je slechte nacht, begrijpelijk dat je dan wat meer honger blijft houden.
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je broer. En wederom weer heerlijk die nacho schotel _O-
Heerlijk lijstje :9
En wat ontzettend leuk een pleeghondje! Ook erg lief dat je dat doet. Lijkt me lastig om de hond na een tijdje weer kwijt te zijn maar het scheelt denk ik wel dat je het van te voren al weet.

__

Nou volgens mij ben ik weer bij, sorry mocht ik iets of iemand vergeten zijn.

Hier gaat het even wat minder. Ik merk dat ik er toch erg mee bleef zitten dat ik geen gewicht verloor. De tweestrijd in mijn hoofd tussen meer of juist minder eten bleef maar doorgaan. Ook was ik het echt even enorm beu om precies bij te houden wat ik ging eten (en dan dus weer iedere keer de keuze moest maken juist meer of minder). Dit dus even los gelaten wat er in resulteerde dat ik teruggevallen ben in oude gewoontes en afgelopen dagen veel te weinig heb gegeten. :+ Heb ook totaal geen hongergevoel.

Ben me er in ieder geval van bewust en hoop dat ik snel weer een beter lijstje kan delen hier. Lijstjes van afgelopen dagen hebben geen meerwaarde om te delen, ben er dan ook absoluut niet trots op.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:03

@ lis ik moet wel lachen om jouw soms bijzondere lijstjes met die gekke tijden haha
Blij dat ik geen nachtdiensten hoef te lopen zeg

@joanne lastig hoor die 2 strijd .
Je zou haast denken dat juist door re weinig te eten je af zou moeten vallen .
Ookal is het te weinig .
Snap dat allee strak bijhouden best pittig is ( vind ik ook lastig hoor)
Komt vast wel goed weer de komende week !

Huis gaat vlot nu begint steeds meer op ons huis te lijken echt super .

Lijstje van gisteren

O bietenwrap hutenkase
T 2 mentos
M salade
A nasi
T 83 gram ketchupchips ohh dat was zoo lekker !!!

Totaal 1504 kcal (iets te laag inderdaad maar wilde niet gaan aanvullen met chips of ronmel)
Geen beweging

Lijstje vandaag

O skyr creamy met pure 70% chocola
T roomboter kano :9
M salade
A nasi
T iets van chippies of anders lekker

Kom weer rond de 1680 uit vandaag

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:19

@Black_Kelpie: ik ga hem onthouden! Die speculaaskruiden klinken ook lekker.

@Castilja: slaap heeft echt invloed hè, bizar is dat. En wat super leuk dat je een hondje krijgt, al is het tijdelijk. Ook goed voor de stappen!

@Lis_Ol: wat heeft jouw paard een fantastische naam, haha. Lekker lijstje, lijkt me moeilijk om netjes te blijven eten tijdens nachtdiensten.

@Joanne: Ja, sinds het thuis werken doe ik dat zoveel mogelijk. Nadat ik er over gedacht had, vond ik het eigenlijk raar om ‘s avonds nog zoveel te eten terwijl ik dan maar weinig meer doe. En ik heb de neiging ‘s avonds meer te eten en met crackers of rijstwafels kan ik mezelf beter in de hand houden. Alleen als een vriendin vraagt of ik kom eten, is het wel eens onhandig.
Wat vervelend dat het even iets minder gaat, hopelijk morgen met goede motivatie weer op!

@little_birdy: wat eet jij netjes wat tussendoortjes betreft. Heb je geen honger bij zulke lijstjes? Zou ik namelijk wel hebben ben ik bang, haha.

O: havermout met amandelmelk, een klein beetje banaan en wat blauwe bessen.
T: sinaasappel
M: Goulash met gele rijst
T: rozijnen, wat snoeptomaatjes en een rijstwafel met 30+ kaas.
A: 2 rijstwafels, 1 met tonijnsalade en 1 met zalmsalade, plakje ontbijtkoek en een plakje roggebrood met appelstroop en oude kaas.
T: puntje appeltaart, nog over van de verjaardag en nu op gelukkig, stukje chocola.
Totaal: 2200
B: weer eigenlijk niets, wachten tot de boel weer hersteld is. Ondanks de zere knie toch nog ruim 8000 stappen gehaald.

Baal een beetje van de hoeveelheid rozijnen en de chocola. Daardoor kom ik best hoog uit. ‘S middags eet ik echt uit een soort verveling ofzo, en met het thuiswerken is alles zo lekker dichtbij.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:26

Kiwi nee eigenlijk niet .

Ik weeg ook bewust alles tot op de gram af en hou calorieën bij met de app MyFitnessPal,
Juist door het bewust worden door hoeveel kcal er in bijvoorbeeld chocolade zit maak ik gezondere keuzes .

Ipv chocolade zou je bijvoorbeeld iets anders hartigs kunnen proberen ?
Misschien een beetje granola met yochurt of skyr ipv een minder gezond tussendoortje ?
En ik probeer gewoon stug vol te houden en door te gaan.
Ik zie nu eindelijk resultaat en dat zorgt ervoor dat ik doorzet

Aanvulling voor vandaag .
Na de nasi .
Een perenijsje
Salted caramel protein pudding
En een bavaria 0,0 biertje

Totaal 1726 kcal voor vandaag

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 07:16

Joanne: Jeetje wat een onwijs rot bericht dat je er toch wel last van heb gekregen..
Wel goed om te lezen dat je het wel bewust ben, dat is het begin :) Ik kan je geen tips geven, die strijd moet je zelf aangaan en voor jou de beste manier vinden om hiermee om te gaan. Ik hoop dat je er snel wat rust in vind :* Blijf onthouden dat je onlangs zo tevreden was met hoe je je nu voelde in je lichaam, dat zegt zoveel meer dan dat stomme getal op de weegschaal!

Little_birdy: Ach, ik ben het gewend. Heb om de week een reeks nachten :Y) Geef mij die maar ipv dagdiensten.
Fijn dat het opschiet in jullie huis, wanneer gaan jullie erin?
Oef 1504 is laag.. goed om te zien dat je vandaag wel wat hoger heb gezeten!

Kiwi: Haha ja Freek-Willem, ik heb het niet verzonnen maar het past wel echt bij hem.
Eten tijdens nachtdiensten is gewenning.. en een kwestie van uitproberen.
Vind je lijstje er niet slecht uit zien hoor :) Af en toe iets hoger moet ook kunnen.

Ik had gister echt weer een slechte dag met onstilbare honger. Veelste veel gesnoept dus geen idee meer op hoeveel ik ben uitgekomen.
Mijn geplande lijstje voor vandaag:
3.30: had dus geen honger, en heb toen 50 gr chocolade nootjes op.
7.30: tortilla met kruidenkaas, kipfilet, rucola en komkommer, 250 ml optimel
8.30: banaan.
13.30:tortilla met kruidenkaas, kipfilet, rucola en komkommer, 250 ml optimel
16.00 (ongeveer) 2 rijstwafels bbq.
A: Maggi sperziebonen schotel met gehakt, paprika en ui, 60 gr witte rijst.
T: 150 gr B&J light.

Totaal: 1942. Ik ga vanmiddag met een vriendin en de honden wandelen, dus ik zal ruim genoeg stappen maken vandaag.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:33

@Black_Kelpie, Oeh havermout is zo lekker en jouw variatie ziet er top uit!

@Castilja, Het is inderdaad zo vervelend als je moe bent en daardoor honger blijft houden.. Ik vind je lijstje er ook nog hartstikke netjese uitzien. Wat mega leuk dat je een pleeghondje krijgt! Super fijne oplossing ook zo, je helpt een hondje en kan zelf goed inschatten of het over een tijdje nog in je leven past. Ik ben benieuwd naar een foto als ze er is :D

@Lisanne, Echt mega fijn he, dat het weer wat warmer is en het makkelijker is wat met de paarden te kunnen! Ondanks dat veel snoepen waarschijnlijk minder goed voelt, is het in jouw geval denk ik wel goed om de honger niet teveel te negeren, aangezien je lichaam je laatst best wel een signaal gaf. Vandaag ziet er weer mega netjes uit met veel beweging, dus dan komt het zeker weer goed :D

@Joanne, Ah wat vervelend om te horen dat je terug bent gevallen in de gewoonte van te weinig eten. Als je zo in de knoop zit met wat wijsheid is, is het geen idee om nog een 2e poging bij een professional te wagen? Gewoon zodat er eens iemand kan meedenken met je/je houvast kan geven en je het niet alleen hoeft 'op te lossen'. Het is in ieder geval super dat je je er bewust van bent, dat is al het halve werk :)

@Little_birdy, Het lijkt me een super gevoel dat je huis steeds meer van jou wordt. Goed dat je jezelf er bewust van bent dat 1500kcal echt wat laag is. Ook ik zou denk ik flink honger hebben van je lijstjes haha, maar zo zie je maar dat iedereen verschilt :)

@Kiwi, Herkenbaar hoor, dat eten uit verveling. Ik zou je er niet te druk over maken. 2200 kcal is geen ramp en soms moet je eens kunnen toegeven aan cravings ondanks dat je wil afvallen, zo lang het maar niet structureel gebeurd :) Wat zei de fysio over je knie?

Hier was het vandaag weer weegdag. -0,4 ten opzichte van vorige week -O- Dat is niet de bedoeling van bulken en ook niet wat ik verwachtte met 2550 kcal gemiddeld per dag. Ik ga ervan uit dat het gewoon een schommeling naar beneden is of misschien nog een effect van de kou wat toch wat meer energie vraagt. Komende week in ieder geval toch weer omhoog in kcal. Ik ben benieuwd!

Afgelopen week wel succesvol sorbitol (een zoetstof in o.a. bepaalde groente en fruit) kunnen introduceren. Dus ik kan weer iets gevarieerder gaan eten :D

Lijstje van gisteren:
O: Rijstpudding met bramen
T: 2 kwarkbollen, kiwi
L: 2 glutenvrije boterhammen met tomaat en feta, 1 glutenvrije focaccia met geitenkaas, 2 glutenvrije speculaasjes
T: Zonnatura sesamcrunch koekjes, 2 rijstwafels met fruitspread
D: Pikante kip met broccoli, oesterzwam, tauge en rijst, 2 blokjes vegan chocolade
T: 100gr lactosevrije kwark met lijnzaad, framboos en pure chocolade
Totaal 2427 kcal

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:27

Voor de risotto fans die benieuwd zjin naar de citroen variant, ik maak altijd deze (met iets meer citroen dan het recept aangeeft haha) : https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... oenrisotto

bk: dat ontbijt klinkt heerlijk! Ga ik ook eens proberen.

Castilja: Wat leuk dat je een pleeghondje krijgt! <3
Ik ben ook fan van pindakaas door havermout.

Joanne: Snap goed dat je daar mee zit hoor, dat is ook niet leuk als je het graag wil. En zo een tweestrijd in je hoofd helpt ook niet echt mee. Dat je je ervan bewust bent is al een hele goede stap denk ik dus dan kun je ermee aan de slag. :)

Kiwi: Wat een heerlijk lijstje van gisteren! Vind het aantal kcal nog netjes hoor voor wat je hebt gegeten.
Makkelijk eten uit verveling herken ik wel. Het scheelt nu dat we 10 minuten moeten rijden om naar de supermarkt te gaan die twee dorpen verderop zit. In Nederland hadden we 3 supermarkten op 5 minuten lopen waardoor ik heel snel snacks ging halen tussendoor := Nu vind ik het teveel gedoe haha.

Lis_Ol: Veel plezier met wandelen! En lekker lijstje heb je.

m9ara: Misschien komt het inderdaad door de kou.
Overigens weeg ik altijd liever elke dag en neem ik het week gemiddelde. Er kan bij mij in een dag zomaar 1-1,5 kg verschil in zitten dus dat is niet echt representatief.

--

Hier gaat het goed en staat de weegschaal inmiddels rond de 80 kg. (Eind januari was ik 83 := )
Dus ik ga vrolijk verder met hoe het nu gaat. Mijn man had gisteren chocola gehaald bij de bar in het dorp en ik had helemaal geen moeite met afwijzen. :oo Merk dat ik veel motivatie heb als ik zie dat het goed gaat met afvallen en dat ik dan makkelijker dit soort dingen kan laten staan.

Lijstje van gisteren. Overdag heel druk geweest en daardoor wat te weinig gegeten, dus savonds extra veel zodat ik nog op mn kcal doel uitkwam.
O/L: gebakken champignons, roerei, tomaten en mozzarella met olijfolie en balsamico
T: banaan en twee rijstwafels met pindakaas
A: twee grote porties pasta met tonijn, tomaat, venkel en citroen.

Beweging: 12.000 stappen waarvan een uur bergwandeling
Drinken: water en thee

Vandaag:

O: havermout met rijstmelk, speculaaskruiden en kaneel. Koffie met havermelk
L: restje pasta van gisterenavond
T: 2 gekookte eitjes
A: citroen risotto
T: 3 mandarijnen

Beweging: een uur bergwandeling + 30 min grondwerk met pony

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:36

Lis klopt dat die dag veel te laag was .
Maar had echt niet meer honger dus tja .
Vanavond haal ik het ruimschoots in .
Morgen worden alle meubels verhuisd dus hopelijk ook morgen voor de eerste keer hier slapen ! Heb er echt zin
Afbeelding

Iedere dag zulk uitzicht is me wat waard !

En oef wat een heerlijk lijstje had jij zeg !

Mara dat is inderdaad heel bijzonder .
Maar met de kou waarschijnlijk wel verklaarbaar,
En super dat je een zoetstof hebt kunnen toevoegen ! Zo kan je langzaamaan steeds meer gevarieerd eten .

Frummel lekker bezig !!
Dat motiveert mij ook enorm dat resultaat zien en daardoor kan ik gemakkelijker dingen laten staan .

Gisteren een vegan Bananenbrood gebakken (puur omdat mijn eieren op waren en ik altijd plantaardige melk heb Haha)
En die is lekker :9
Dus vandaag lekker stuk van op jammie

O skyr met aardbei en melk chocolade
T stukje Bananenbrood
L fles protein chocolademelk en Bananenbrood
A raspatat *\o/* 2 Kaassoufle en een sausje
T protein toetje waarschijnlijk

Totaal 1837 140 boven mijn doel maar dat heb ik makkelijk over deze week !

Heb het nu even zwaar met trek op dit moment maar dat is de raspatat en de kaassoufle zo me wel waard :')

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:07

@little_birdy: afwegen is inderdaad wel echt belangrijk hè! Vorig jaar mee begonnen en geschrokken van hoe verkeerd je schat als je dat niet doet. Dat puddinkje klinkt lekker, is het een aanrader? En wat fijn dat de verhuizing bijna echt plaats vindt, kan me voorstellen dat je niet kunt wachten! Lekker genieten van de patat en kaassoufle.

@Lis_Ol: Balen, even een slechte dag dus. Hopelijk wel van het eten genoten. Hoe is de B&J’s light qua smaak? Wellicht ook eens iets om mee te nemen als tussendoortje.

@Mara: m’n knie heeft gereageerd op m’n si-gewricht, dat zit behoorlijk vast. Als het pijnloos kan mag ik wandelen en rustig fietsen, maar pijnloos is helaas nog niet aan de orde.
Wat vervelend dat de weegschaal tegen viel! Natuurlijk best goed mogelijk dat de kou invloed heeft gehad, zijn we niet meer gewend :') Lekker lijstje heb je!

@Frummels: bedankt voor het recept, ga ik zeker proberen! Heerlijk dat je motivatie ‘on fleek’ is, dat is echt het halve werk. Is het veel stijgen en dalen bij jullie tijdens het wandelen?

O: het havermoutontbijt van black_kelpie, was inderdaad erg lekker!
T: sinaasappel en rijstwafel met +30 kaas
M: Kip Siam
T: beetje rucola met komkommer, paprika en wat pijnboompitten, klein beetje fruit en zaden muesli met yoghurt
A: 2 rijstwafels, 1 met kipfilet en 1 met zalmsalade, plakje ontbijtkoek en een plakje roggebrood met appelstroop en oude kaas.
T: 2 dropjes, een speculaasje en een mini stroopwafeltje
Totaal: 2000
B: weer eigenlijk niets, nog steeds vol verwachting afwachten tot de boel weer hersteld is. Toch nog 9000 stappen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:10

Little_birdie; lekker, bananenbrood!
En ik ben jaloers op je avondeten. Miste vandaag voor t eerst sinds we hier wonen het snackbar voedsel een beetje :=

Kiwi: ja het gaat flink omhoog hier. En terug omlaag haha. Een wandeling van een uurtje totaal is volgens fitbit ongeveer 100 etages.
Ohhh speculaas.. daar heb ik wel trek in! Gelukkig hebben ze dat hier niet haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:31

Goedemorgen!
Vanmorgen voor het eerst weer onder de 80 gewogen dus dat geeft de burger moed *\o/*
Voor vandaag staat er een lange wandeling op de planning in een canyon park in de buurt. Vrij pittig maar super mooie route.

Mijn lijstje voor vandaag:
T: koffie met rijstemelk
O: havermout met rijstemelk, speculaaskruiden, kaneel en lijnzaad
L: Ciabatta met salami en een cappuccino
T: gekookt ei en een banaan
A: gepofte aardappel met gegrilde groenten: groene asperges, wortel, paprika, champignons en een maïskolf
T: 2 mandarijnen en een schaaltje yoghurt

Beweging: 3 uur bergwandeling