De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:16

Ik heb bewondering voor het niet te stuiten optimisme van onze minister Wiebes. De epidemie is in NL nog maar net begonnen, maar “het is niet zo dat grote delen van de beroepsbevolking zijn uitgevallen”.
Nee, gelukkig niet, maar wat niet is kan nog komen. China worstelt er al sinds begin december mee. Het is daar wel op zijn retour, maar nog niet weg. Dus laten we in mei/juni nog maar eens weer kijken en na de zomer de balans opmaken.

Popstra

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:18

Oei, longfibrose...dat is niet zo best als je dat er aan overhoud.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:21

karuna schreef:
Vreemde redenatie idd. Er komen alleen maar meer gevallen, hoor hier voldoende van bedrijven die door ziekte (ongeacht de oorzaak) nu toch klem zitten met personeel. Of krijgen niet meer voldoende aangeleverd door ziekte of niet meer afgenomen door ziekte. Maar wel een typisch nederlandse reactie. Er is geen gevaar voor ..... 8)7

Geloof jij alles wat je hoort of op facebook leest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:21

Popstra schreef:
safina schreef:
De overleden man was weliswaar oud, maar volgens buurtbewoners wel erg vitaal.

"Het nieuws dat de 86-jarige Oud-Beijerlander is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, komt hard aan bij zijn buurtgenoten. De man leefde nog zelfstandig, samen met zijn partner. Hij had geen thuiszorg nodig en was volgens bewoners erg vitaal. ,,Ze hadden allebei een auto, waar ze nog regelmatig in reden’’, vertelt een bewoner. ,,Hij ging nog vaak bridgen. Hij was een ontzettend lieve en vrolijk man.’’ Drie weken geleden zouden de man en zijn vriendin nog samen op vakantie zijn geweest met de auto. ,,Eventjes lekker weg in het oosten van het land."

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus-r ... ~ac04289d/

Je kan dit net zo goed niet plaatsen want goed je het ook bedoeld krijg je hier toch weer een tegen argument...

Ik plaats het omdat ik me kan voorstellen dat sommige mensen benieuwd zijn naar in welke conditie deze man was voor hij ziek werd. Welke conclusies eenieder daar aan verbindt maakt mij niet uit. Ik verbind er ook geen conclusies aan. Ik deel alleen dat iemand die door anderen werd gezien als erg vitaal het helaas niet heeft overleefd.

Daarnaast: Als 'tegenargumenten' een reden zou zijn om iets niet meer te plaatsen kunnen we heel Bokt wel opdoeken. Mensen hebben nou eenmaal meningen over dingen. Daarom zijn we hier, in dit topic. :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:22

Tav de longfibrose, dat is natuurlijk vooral zo erg geconstateerd bij de overleden patiënten, kan me niet voorstellen dat het bij mensen met “slechts hoesten en koorts ook zo ernstig is.

Voordat iedereen met een kuchje daar paniek over gaat maken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:23

karuna schreef:
Ik lees het gaat de goede kant op? :+ Welke goede kant? Dat is voor mij een vreemde redenatie ja :')

Omdat jij van een paar mensen hebt gehoord dat het niet goed gaat? Wie zijn deze mensen trouwens? CEO's e.d. of de 'gewone' arbeider? In welke sector zitten deze bedrijven? Bovendien is er in deze periode vaak ziekte, dus het is nog maar de vraag of het over de hele lengte genomen zoveel meer is dan normaal gesproken in deze periode.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:26

Van veel gevallen is al niet eens meer bekend waar ze de besmetting hebben opgelopen. Ik denk dat het een kansloze zaak is om dit te blijven beteugelen. Het is al zowat de hele wereld over en nu ook al over Nederland verspreid.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:30

Suzanne F. schreef:
Van veel gevallen is al niet eens meer bekend waar ze de besmetting hebben opgelopen. Ik denk dat het een kansloze zaak is om dit te blijven beteugelen. Het is al zowat de hele wereld over en nu ook al over Nederland verspreid.

Er is ook een man in Nieuw-Zeeland, hij is naar Noord-Italië geweest en daarna naar een rock concert in Nieuw-Zeeland. Hij blijkt het virus te hebben, dan gaat het daarna hard natuurlijk.

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... land-arena

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:33

Suzanne F. schreef:

Dit inderdaad.
Ik hoorde net op de radio dat enkel nog risicopatiënten getest zullen worden bij klachten.
De virologen zeggen dat er al zoveel corona in Belgie is, dat het zinloos is ook bij niet-risico patiënten testen te doen.
Er zijn al niet heel veel testen voorhanden, dus kan men ze beter gebruiken voor mensen die echt een risico lopen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:34

Destination schreef:
karuna schreef:
Ik lees het gaat de goede kant op? :+ Welke goede kant? Dat is voor mij een vreemde redenatie ja :')

Omdat jij van een paar mensen hebt gehoord dat het niet goed gaat? Wie zijn deze mensen trouwens? CEO's e.d. of de 'gewone' arbeider? In welke sector zitten deze bedrijven? Bovendien is er in deze periode vaak ziekte, dus het is nog maar de vraag of het over de hele lengte genomen zoveel meer is dan normaal gesproken in deze periode.

Gehoord van zowel de man op de vloer als managers die nu al moeten wringen om alles in goede banen te leiden. Zowel productiebedrijven, als transport en logistiek, verkoop enz

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:51

tiwi1969 schreef:
Tav de longfibrose, dat is natuurlijk vooral zo erg geconstateerd bij de overleden patiënten, kan me niet voorstellen dat het bij mensen met “slechts hoesten en koorts ook zo ernstig is.

Voordat iedereen met een kuchje daar paniek over gaat maken.

Geloof mij, je longen zijn echt kwetsbaar. Elke infectie in je longen geeft blijvende schade aan je longweefsel en dan hoeft dat geeneens zo te zijn dat je doodziek bent maar inderdaad al een tijd loopt te kuchen bijv.
Ik slik dagelijks onderhouds dosering AB om infecties binnen de perken te houden want de schade in mijn longen mag niet groter worden. Ik heb momenteel een longinhoud van 67% en daar doe ik het gelukkig nu goed op maar deze is minder geweest en dan ben je elke dag echt beroerd door zuurstof tekort. Bij mij zie je op de scan ook de verdikte wanden van mijn longblaasjes. Zijn net kleine ringetjes.

Ik ben overigens niet in paniek modus vanwege de Corona, alle maatregelen om infectie druk laag te houden nam ik al. maar weet wel dat je er niet mee moet spotten. :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:56

8nnemiek schreef:
Ik snap dat hamsteren van toiletpapier ook niet zo. Vanmiddag bij de AH heb ik de laatste twee pakjes van mijn favoriete papier meegenomen, het schap was helemaal leeg :=

Hier staan de schappen nog helemaal vol. Dus als je nog nodig hebt :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:05

Haha dat verhaal van die Australiërs die iets teveel toilet papier besteld had.
Dachten dat ze 48 rollen bestelde, maar bestelde per ongeluk 48 dozen, ruim 2300 rollen _O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:05

8nnemiek schreef:
Ik snap dat hamsteren van toiletpapier ook niet zo. Vanmiddag bij de AH heb ik de laatste twee pakjes van mijn favoriete papier meegenomen, het schap was helemaal leeg :=

Je weet natuurlijk nooit of de RIVM straks opeens op het idee dat patiënten ter bescherming van de anderen gemummificeerd moeten worden. En dan kan je maar beter voorbereid zijn ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:25

Pandora2 schreef:
Hier in Belgie worden de woonplaatsen van de mensen die besmet zijn, nooit meegedeeld.

Eind mei zou het virus uitgeraasd zijn. Nog even geduld dus :+

Overal in de Belgische media vind je toch gewoon de steden en gemeentes waar nieuwe mensen met een besmetting wonen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:27

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:28

Op een school in Haarlem, Geldrop en Amersfoort zijn nu leerlingen en docenten besmet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:28

Karl66 schreef:
8nnemiek schreef:

Je weet natuurlijk nooit of de RIVM straks opeens op het idee dat patiënten ter bescherming van de anderen gemummificeerd moeten worden. En dan kan je maar beter voorbereid zijn ;)

Als de mondkapjes op zijn kan je pleepapier om je hoofd wikkelen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:38

tengeltje11 schreef:
Pandora2 schreef:
Hier in Belgie worden de woonplaatsen van de mensen die besmet zijn, nooit meegedeeld.

Eind mei zou het virus uitgeraasd zijn. Nog even geduld dus :+

Overal in de Belgische media vind je toch gewoon de steden en gemeentes waar nieuwe mensen met een besmetting wonen?

Ik las dit. Vandaar :D
https://www.demorgen.be/nieuws/coronavi ... ~b32333e6/

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:06

Hier waren de paprika's en advocado's op. Je kont alleen nog de 1.5 keer duurdere biologische variant kopen (ja echt, de normale 1 euro per stuk, de biologische 1.5 euro. Zo ook met paprika, normaal 1.69 per 3, nu 99 cent per stuk). Ben dus maar naar de groenteboer gegaan. Die had gelukkig nog wel. WC papier in overvloed in de supermarkt. Minder aanvoer van fruit of toevall?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:16

Op mijn werk zijn ze al bang dat iedereen zijn/haar vakantie in eigen land gaat afzeggen. Worden allerlei doemscenarios berekend.

1 collega sinds dinsdag koorts en hoesten. Ze moet morgen contact opnemen met huisartsenpost en evt rivm. Indien ze positief getest wordt, verwacht ik dat ons bedrijf 2 weken dicht gaat. Hebben aardig wat collega's nog contact met haar gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:19

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:21

koorts en hoesten is geen corona. Daar ga je normaal gesproken niet voor naar een arts. Je blijft dan gewoon thuis uitzieken. Je gaat pas naar een arts als je benauwd bent. En dan niet benauwd in de vorm van angst, maar kortademig.
Voor alleen wat hoesten en koorts zie je mij niet bij een dokter, ook niet als er corona heerst (waar nog helemaal geen sprake van is). Ik ziek gewoon thuis uit .

EN klachten? Een verkoudheidje zijn geen klachten, dus dan ga je wel door. Klachten zijn koorts. Als ik niet meer fit genoeg ben om mijn hobby te doen, dan noem ik dat klachten. Eerder niet. Dus eerder hoef je ook niet thuis te blijven.

Maar ja, mannen hebben nogal snel last van klachten. Dus die zullen wel massaal thuisblijven. :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:25

Karl66 schreef:
8nnemiek schreef:

Ingewikkeld he?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:26

Niet ingewikkeld, dat is verspilling van bomen ;)