2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:58

Voor mij is een kuurtje of shakes of andere poedertjes en pilletjes niet weggelegd.
Ik denk dat ik daar het doorzettingsvermogen mis om het vol te houden.
De handdoek zal dan snel in de ring belanden en dan gaan we naar de patatzaak... (Kwijl kwijl, kan mij het laatste patatje niet meer herinneren :o? )

Hier stiekem toch even op de weegschaal gestaan vanmiddag, omdat ik afgelopen zondag ochtend (mijn vaste weegmoment) te unhappy was om op dat ding te staan.

En ondanks dat het wat later in de middag was en je over het algemeen dan meer weegt dan s'ochtends, was ik totaal niet ontevreden.
Ik gokte op 89.3kg... de teller bleef staan op 86.8 :wow: had even een WTF OMG asjemenou momentje.
En heel heel erg stiekem, wil ik eigenlijk morgenochtend O:) hahaha!

De motivatie is weer gekieteld en de ego gestreeld, we kunnen er weer tegenaan.

Travellust

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:30

Imre, ken iemand die het gebruikt tijdens het sporten. Is erg tevreden.

Ik kwam na de kuur niet aan, ik ben wel aangekomen van antibiotica.. wat een kak spul is dat zeg..

Faringo, netjes hoor! Mooi verschil :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:07

Hallo allemaal! Ik doe ook weer mee hoor, beetje prut tijd achter de rug. Maar met kluizenaren schiet ik ook niks op, dus beter online nog wat contact :o

Loop even de belangrijke punten door, 10 pagina's achter :+

Faringo: welkom, en wat een verschil, knap hoor!

Dreamy: je ziet er toch hartstikke slank uit in het jurkje? Vind ik wel in ieder geval!

Over de aloë vera. Ik weet nog dat gribaldi ermee bezig was, toen niet jaloers op en vond het toen ook best duur :=

Voor mij nu sowieso geen optie omdat ik goed moet ontbijten en avondeten voor die MS medicatie, anders schijnt er niks van je maag of darmen over te blijven, lekker spul :+ Nu ook al de hele tijd last van mijn buik, heel irritant. Verder kwakkel ik lekker door #hardtostaypositive

Zaterdag weer weegmoment, zal wel wat aangekomen zijn, hopelijk valt het mee O:)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:11

Ik hoop met je mee Urosa!

Ik was even aan het teruglezen en zag dat er ook een app groep van dit topic is. Mag ik daar ook aan meedoen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:19

Oh echt ja?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:54

[egopost] -6,5 *\o/* [/egopost]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:54

Knap zo!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:13

Ik ben ook weer begonnen.
Eet nu geen brood meer (heel af en toe misschien 1 broodje) en dit lijkt tot nu toe goed te werken.
Vanmorgen zat ik op 68,0 en dat heb ik sinds tijden niet meer gewogen. Sinds januari gestart en had wel 1x op 68,4 gezeten en daarna weer een 'terugval' gehad. Nu dus eindelijk weer eronder.
Op naar een getal in de 67 :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:28

TemptationV schreef:
Ik ben ook weer begonnen.
Eet nu geen brood meer (heel af en toe misschien 1 broodje) en dit lijkt tot nu toe goed te werken.
Vanmorgen zat ik op 68,0 en dat heb ik sinds tijden niet meer gewogen. Sinds januari gestart en had wel 1x op 68,4 gezeten en daarna weer een 'terugval' gehad. Nu dus eindelijk weer eronder.
Op naar een getal in de 67 :j

Ik kom even binnenvallen, maar jij valt niet af omdat je geen/weinig brood eet. Jij valt af omdat je een negatieve energiebalans creëert (je verbrand meer dan dat je aan calorieën binnenkrijgt) :j goed dat dit voor jou werkt, maar ik wilde het wel even zeggen :) keep up the good work!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:32

Nice Mlies!

Ik durf nogsteeds niet te wegen, hoewel ik in de spiegel al wat verandering zie. Ik ben ook wat ziekjes deze week, maar gewoon gaan trainen in de sportschool afgelopen dagen en ook besloten vandaag een flinke wandeling (zo’n 15km) te gaan maken. Mooi weer dus hoppakee :):)
En vanmiddag de sportschool weer in!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:48

urosa schreef:
Hallo allemaal! Ik doe ook weer mee hoor, beetje prut tijd achter de rug. Maar met kluizenaren schiet ik ook niks op, dus beter online nog wat contact :o

Loop even de belangrijke punten door, 10 pagina's achter :+

Faringo: welkom, en wat een verschil, knap hoor!

Dreamy: je ziet er toch hartstikke slank uit in het jurkje? Vind ik wel in ieder geval!

Over de aloë vera. Ik weet nog dat gribaldi ermee bezig was, toen niet jaloers op en vond het toen ook best duur :=

Voor mij nu sowieso geen optie omdat ik goed moet ontbijten en avondeten voor die MS medicatie, anders schijnt er niks van je maag of darmen over te blijven, lekker spul :+ Nu ook al de hele tijd last van mijn buik, heel irritant. Verder kwakkel ik lekker door #hardtostaypositive

Zaterdag weer weegmoment, zal wel wat aangekomen zijn, hopelijk valt het mee O:)

Hahaha :') Het was best te doen, zeer koud drinken hoefde je niet te kokhalzen :P

Je bent en blijft sowieso een lekker wijf en dat aankomen zal wel loslopen hoor bij je <3

@ TemptationV, anders voedingspatroon gebruikt?

@ Dreamy, dat valt toch wel mee, je hebt altijd hartstikke fanatiek aan het sporten :j

Ik ben gisteren tegen een stang aangelopen die veren niet echt mee, dikke knie en buigen doet zeer :')
Maar vanmiddag gewoon sporten morgen pas weer benen trainen en dan is het hopelijk minder pijnlijk :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:49

Zit inmiddels op -5 kg sinds januari. En heb eigenlijk niet eens het gevoel dat ik echt aan het lijnen ben. Ik eet gewoon alles waar in zin in heb, waardeer dat te veel om lekkere dingen te kunnen laten staan. Maar ik eet gewoon een stuk minder, minder vaak en kleinere porties, en beweeg meer. En ik ontbijt al nooit, dus een soort intermittent fasting is het eigenlijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:55

Ik zit inmiddels op -3 sinds een maandje.
T kan mij niet snel genoeg gaan maar dit is al enorm fijn.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:59

Gribaldi ; Ik heb nu:
O: 200 gram kwark met lijnzaad, havermout, kokosvlokken, fruit en een heel klein beetje honing.
T: appel met kaneel
L: 3x rijstwafel met kipfilet en 2 eieren
T:appel met kaneel
A: wat de pot schaft

Maar ik pak wel gewoon af en toe chocolade

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:04

Gistermiddag op de weegschaal, helaas weer een getal boven de 65 kg. Met mijn domme hoofd in de avond in plaats van de sportschool een reep chocola (Milka caramel <3 ) weggewerkt. Ik vreesde vanmorgen het ergste maar nee: 64,6. Ik heb geluk en dat mag ik niet blijven tarten, dus net maar een hoop groente in de grill gestopt voor mijn salade bij de lunch en vanavond braaf aan de groentesoep (leftover van gisteren).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:09

TemptationV, oh prima toch! Ik schrap ook brood hoor, ben daar ook altijd wel gevoeliger voor. En als dit voor jou werkt is het goed toch :)

Haha Linda, herkenbaar :') Klinkt als een goede lunch!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:10

TemptationV schreef:
Gribaldi ; Ik heb nu:
O: 200 gram kwark met lijnzaad, havermout, kokosvlokken, fruit en een heel klein beetje honing.

Haha, zoiets zou ik dus echt nog geen dag volhouden.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:13

Bloodymary schreef:
TemptationV schreef:
Gribaldi ; Ik heb nu:

Waarom niet?
Ik ben positief verrast over hoe vol ik zit na de lunch. Had dat nooit verwacht.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:44

Zou voor mij ook wel erg weinig zijn zo'n lunch.

Pfff ik ben mijn goede gewoontes helaas weer kwijt geraakt deze week.
Heeft alles hiermee te maken:
[ITP] Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Nou werkt het ook niet echt meedat ik in 1 week 3 x uit eten ben en 2 BBQ 's heb. En dan lukt het me in deze stemming dus niet om braaf te blijven...... stom stom. Daarvoor moet ik dan toch beter in mijn vel zitten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:47

Herkenbaar Ingrid. Wat ontzettend jammer dat je niet verder kan met Alf. Maar fijn dat hij in ieder geval geen pijn heeft. :(:)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:56

TemptationV schreef:
Bloodymary schreef:

Waarom niet?
Ik ben positief verrast over hoe vol ik zit na de lunch. Had dat nooit verwacht.

Oh het zal zeker genoeg zijn, veel zelfs. Maar vind dat soort dingen gewoon helemaal niet lekker. Maar dat is persoonlijk, smaken verschillen hè.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:00

Ik bedoel er niks mee hoor. Was gewoon een vraag ;)
Ja gelukkig houden we allemaal van andere dingen qua eten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:32

Afbeelding
Zo, cardio al gehad vandaag!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:11

Lekker bezig!!

Ik heb me toch een lekkere salade gegeten vanmiddag <3

3 paprika’s, een bakje champignons en 2 rode uien in stukken gesneden (niet te fijn) in een ovenschaal, beetje olie peper en zout en een half uur in de oven gedaan. Af laten koelen, zakje gemengde sla op mijn bord gekieperd, de helft van de gegrilde groenten er overheen, half blikje zwarte bonen en 2 eetlepels gesneden olijven. Heerlijk, gezond, vullend en voor morgen nog zo’n portie. My fitnespal geeft aan 375 calorien inclusief de gebruikte olie. Dit ga ik vaker doen!

Wat betreft groenten door de salade valt er ook nog een heleboel te varieren. Denk aan broccoli roosjes, boontjes. Alles in de oven mikken en klaar :D

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:44

Mag ik mij melden!?

Ik ben twee maandjes in Amerika geweest maart en april en uhm.. toen zijn de kilo's er nog al bijgekomen. Jeetje wat een suiker en vet zit er in dat eten daar. En fastfood is ook veel te toegankelijk.
Dus vanaf dat ik thuis ben (nu een week) ben ik op dieet! Helaas ben ik een moeilijke eter dus qua groentes is het voor mij wat lastig. Ik hou wel van salades maar dat komt na drie dagen ook al mijn neus uit haha. Daarnaast heb ik ook lactoseintolerantie dus daar moet ik ook rekening mee houden.

Ik gebruik een app (fatsecret) op mijn calorieen bij te houden. Maar deze app zegt dat ik met rusten en slapen heel veel afval.. jaaaaja, dat geloof ik niet helemaal. Heeft iemand anders een tip voor een goede app daarvoor?

Ik start mijn dag eigenlijk altijd met yoghurt (lactosevrij of met toegevoegde yoghurtcultuur) met een banaan en wat rice krispies van kellog's.
Tussen de middag varieert het wat. Soms rijstwafels (2 of 3) met kipfilet, vandaag eens een omelet gegeten met wat komkommer er los bij.
's Avonds dus vaak salade. Van de week stokbroodje met boursin light en komkommer.
Deze week had ik avonddienst dus kan ik niet echt koken, moet altijd wat meenemen. Volgende week ben ik 's avonds gewoon thuis en wil ik wel wat gezonde recepten maken!

Sorry voor mijn lange verhaal :o