Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:44

@Sintara, op foto zie je enkel bot, een echo zie je ook spieren en pezen en zo. En veranderen van huisarts gaat in NL ook niet zo makkelijk als in belgië dacht ik? Mss kan je beter verhuizen. :)

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:48

Wat een domper Sintara.

Er zijn ook fysio's die een echo kunnen maken. Ik ben voor mijn sportgerelateerde klachten altijd naar een sportarts verwezen en die heeft mij inmiddels al meerdere malen goed kunnen helpen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:18

Sintara daar zou ik ook heel emotioneel van worden als iemand zoiets tegen me zou zeggen.

We zitten nu 250km boven de poolcirkel en het is gewoon nog steeds 30 graden met strakblauwe lucht 8)7

Afbeelding

Bij de receptie zeiden ze al dat dit heel zeldzaam is hier. Meestal max 20 graden. Heb gelukkig wel 3 korte broeken, hemdjes en slippers mee.
Dus nog maar even niet hardlopen. Morgen naar de Noordkaap. Dat is nog 650km rijden, en daar is het 13 graden *\o/*
Dan kan ik misschien wel een rondje doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:29

Je moet wel heel ver rijden om weer lekker te kunnen hardlopen SV :P Wat zal jij uitkijken naar de winter wat dat betreft!

hwn ik denk het ja, pff... Ik ga sowieso overstappen van huisarts want dit gaat me te ver.

Ik heb net letterlijk zitten huilen en schreeuwen tot hij toegaf, want ik wist het gewoon echt niet meer. Mag nu 6 augustus naar de orthopeed. En ik ga maandag weer naar de fysio..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:43

Nou ik kan je vertellen dat de winter hier geen pretje is :+ Al is dit ook wel ontzettend extreem. In maart hadden we -20, en in april +20 en sindsdien is het daar bijna niet meer onder gekomen :oo
He Sintara wat een *** situatie zeg, snap best dat je daar boos/weemoedig van wordt. Hopelijk kan de orthopeed er iets mee :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:40

Wat een temperaturen. Hier enorm laf weer vandaag (benauwd). Ik ben nieuwe loopschoenen gaan kopen :) het zijn Brooks ghosts geworden.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:02

Zijn er hier mensen die hardlopen met de Vibram Five Finger schoenen?
Ik wil het graag gaan proberen omdat ik met enkels, knieeen en een heup wat problemen heb en het schijnt heel goed te werken. Toch kan ik er weinig ervaringen mee vinden en om het even zelf aan te schaffen is nog best prijzig...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:09

@Marjolein, heb die net even gegoogled, en vind het toch maar rare schoenen. Eigenlijk word je hierdoor een soort barefootrunner, en word je gedwongen om anders te lopen (voorvoetlanding). Ik weet echter - uit ervaring - dat je behoorlijk geblesseerd kan raken als je 1-2-3 een andere, zelfs betere, loopstijl aanneemt, dus ik vraag me af of een workshop looptechniek of core stability of zo niet beter is? Dan kan je geleidelijk je looptechniek aanpassen, en/of juiste spieren trainen. Qua prijs vind ik ze dan wel nog meevallen.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:15

@hwn, ik heb al aardig wat geprobeerd maar het blijft een beetje sukkelen. Wat ik al wel heb begrepen is dat je met deze schoenen echt heel rustig moet opbouwen omdat je hele manier van lopen anders wordt. De daadwerkelijke ervaringen die ik heb gehoord/gelezen zijn er helaas maar weinig dus ik dacht ik probeer het eens hier. Het hele barefoot idee spreekt me ergens wel aan. Moet wel zeggen dat uiterlijk natuurlijk niet het belangrijkste is maar deze schoenen vergen wel het uiterste van de grens zeg maar. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:18

Persoonlijk denk ik dat je niet teveel aan je loopstijl moet willen sleutelen. Wil je dat wel moet dat met heel veel geduld, kunde en begeleiding. Ik zou dat ook niet perse zoeken in andere schoenen maar in oefenen in loopscholing en loopgerichte krachttraining.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:31

Ik ken iemand die hiermee is gaan lopen. Inderdaad zeer lang opbouwen maar hij wil niet terug. Ik vind het ook interessant. Loop heel graag blootsvoets.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:34

Ik heb eindelijk een stukje kunnen hardlopen hier in Noorwegen. Bij de Noordkaap was het te koud, maar waar we nu zijn was de temperatuur precies goed, een aangename 17 graden nu.
Lekker 6.6km langs de rivier en een stukje door het bos.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:18

Prachtig gebied zeg! :+:

De fysiotherapeut weet nu precies waar hij moet tapen haha.
Afbeelding

Ik heb alleen nog steeds vermoeide spieren in mijn rechterbeen, duurt naar mijn zin te lang.

Hoe is het jullie met de warmte?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:34

Prachtig daar Tessa! Ik hoop volgende week wat hardloopfoto's uit Italië te kunnen delen :D.

Zo, dat been is flink aangepakt Magda. Heb je het idee dat het helpt?

Ik ben vanochtend om 7.30 samen met een vriendin gaan lopen maar het was echt niet fijn. Gisteravond nog zware bootcamp gehad en dan nog de warmte.... Na 6km waren we er helemaal klaar mee. Maar het geeft toch ook wel weer voldaan gevoel :j. De trail die we morgenavond zouden lopen is afgelast. Niet dat ik van plan was om te gaan, maar toch :+.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:39

De scherpe pijn is wel weg. Ik heb nu alleen een zware spierpijn terwijl ik nagenoeg zoveel mogelijk de voetjes omhoog heb.

Topper zeg! Maar goed dat die trail is afgezegd.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:22

Wat een prachtige omgeving SV! En lekker temperatuurtje, moest je veel heuvels lopen?

Fijn dat iig de scherpe pijn al weg is Magda! Moet je ook nog oefeningen doen oid?

Noeps knap hoor bootcamp gisteravond! Ik ging om 20.15 hardlopen en ik vond het eigenlijk nog veel te warm, dus heb een rustige 6km gelopen. Voel me ook echt slap&beroerd met dit weer, ik ben zó toe aan een regenbui! Maargoed afgelopen weekend ook weer veel teveel gedaan dus zal deels ook daar vermoeid van zijn, had vrijdag&zaterdag nog wel lekker gelopen :) Vanochtend ging ik om 6.00 naar de paarden en vond het toen eigenlijk al warm..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:41

haha, magda zoiets heb ik ook. Bij mij is alles wat onder het tape zit wit en verder ben ik lekker bruin {:}
Interessante patronen! maar wel fijn dat de scherpe pijn weg is, al is zware spierpijn ook niet je van het..

SV gelukkig, je hebt een plek gevonden! En nog een mooi plekje ook. Mijn ouders zitten ook ergens in Noorwegen en hadden gisteren slecht weer. Ergens aan zee.

Hoe kunnen jullie zo vroeg opstaan! En dan nog sporten ook, phoe.. Ik ben nu telkens ´s ochtends heel moe en ´s avonds hyperactief.

Ik heb gister bij de fysio zelf leren tapen en ook stukjes tape meegekregen, zodat ik niet meer zonder kom te zitten tussen de behandelingen door. Met tape kraakt en knarst het minder, en minder hard :) Zo doet het minder pijn en wordt het minder dik.
Volgens de fysio is het al steeds beter, gisteren merkte hij eigenlijk niks geks meer aan mijn voet behalve dan dat sommige dingen zeer blijken te doen. Volgens hem geef ik ook bij minder dingen die hij doet pijn aan. Maarr... Dat is zonder of met weinig gewicht erop natuurlijk. Ik merk er zelf nog helemaal niks van dat het nu beter zou zijn, zou eerder zeggen dat het lopen zelfs steeds slechter gaat. Hmmff.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:18

Sintara ik ben ook een avondmens hoor. Ik heb al drie maanden vakantie (en heb geen zomerbaantje) en totaal ons dag-nacht ritme kwijt. Zeker ook door het lange licht hier. Wij slapen dus van 3-4 uur 's nachts tot 10-11 uur in de ochtend :o Ga nu vaak ook rond een uur of half 10/10 uur hardlopen want het is hier ontzettend heet al weken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:21

Ik had een vlak stukje uitgekozen s1993 :P

Ik merk ook dat ik mijn ritme kwijtraak, waar wij zitten wordt het helemaal niet donker. Raar!
Ik slaap veel lichter.
Hoop dat ik morgen weer even kan lopen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:26

Ja bizar is dat he SV! Je raakt je hele tijds-logica kwijt en het maakt ook niets uit hoe laat je naar huis gaat oid want donker wordt 't toch niet :') Hier is het nu al wel donkerder aan het worden, vooral als je in het bos bent kun je dat goed merken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:28

Sintara bedankt. Ik heb vandaag de fysiotherapeut telefonisch gesproken en mogelijk is het ook spierpijn omdat ik enkele weken al stil zit. Ik heb vanavond light gesport en moet morgenochtend even afwachten hoe het voelt. Het tape heb ik dus wel eerder eraf moeten halen omdat ik icm de warmte gek werd van de jeuk.

Wat lastig dat het gevoelsmatig nog niet opschiet bij jou. Hopelijk merk je toch snel verschil. :+:

S1993 ja tijdens het sporten moet ik bijvoorbeeld rondjes draaien met mijn voet en daarbij afwisselend aanspanning ben ontspanning met mijn kuitspier doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 05:49

Sterkte met de blessures! Gisteren rondje in een Nederlands landschap weer. Was leuk en het koelde hier gelukkig goed af.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:53

Niet te doen zeg, dit weer! Ik heb dinsdagochtend om 8 uur een rondje gelopen maar zoooo warm! Morgenochtend ga ik weer een poging wagen maar de voorspelling zegt dat het vandaag en morgen 37 graden wordt...

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:16

Ik had mentaal enorme behoefte aan een duurloop dus heb vanochtend om 4.45 de wekker gezet en ben gaan lopen :) Het was heerlijk! Lekkere temperatuur, prachtige zonsopgang op de hei <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:34

Wow toewijding!