Ik vind groentechips het lekkerst van pastinaak of truffelaardappel Die van mij gaan wel kort de frituur in maar zijn alsnog aanzienlijk minder slecht. En lekkerder
Dat klinkt lekker Emma! Geef mij d'r ook ns wat! Ben blij dat de nare ondertoon weer uit t topic is, werd er niet gezelliger op! Gister goede lijst met slecht afsluiter, zal ze zo even plaatsen... Nu ik op gewicht ben ben ik nog niet tevreden, het mag strakker dus zit te denken aan buikspieroefeningen, iemand nog een idee hoe dit effectief aan te pakken?
Nee, geen airfryer en ook geen frituur...ik eet graag aardappeltjes uit de oven met knof en rozemarijn... Zal die app eens bekijken maanlicht en zal ook even met de fysio overleggen mbt tot m'n nek en schouders... Lijstje gister O twee bbh met leverkaas en hagelslag extra puur L havermout met banaan en 2 walnoten T 2 paaseitjes en appel A menu van mc donalds... Ik schat zo maar dat dat in totaal niet in m'n doel van 1900 kcal past haha Heb nog wel 20 min gefietst en 45 privéles gehad
Vandaag: O 2bbh met pindakaas en kipfilet L 3 grote el Griekse 0% vet joghurt met frambozen en bessen, havermout, rauwe noten A sperziebonen, kleine gehaktbal en aardappels T banaan, 2 paaseitjes, handje paprika chips Veel vergaderd vandaag en 20 min gefietst...
Wat is het verschil tussen oats to go en gewone havermout? De prijs?
Zal ik ook maar een lijstje eens een lijstje plaatsen?
O 50gr Havermout met 200ml halfvolle melk T 150 gr optimel vla en 1 banaan L 3 x Volkoren bh 2 x met ham 1 x 20+ smeerkaas T 2 crackers met appelstroop 1 appel T 2 rijstwafels A 150 gr Kabeljauwfilet 150gr Gekookte zoete aardappel 150gr Spinazie en Sla T 150 gr Optimel vanille yoghurt 1 appel
Anoniem
Geplaatst: 03-03-16 18:39
Pallatin schreef:
Wat is het verschil tussen oats to go en gewone havermout? De prijs?
Havermout is een puur product en oats to go bewerkt. Dus die eerste is altijd een veel betere keuze.
Oats to go is fijner gemalen havermout en bevat een stabilisator (sojalecithine). Dit valt onder E322 en heeft geen bijwerkingen of maximaal ADH. http://www.food-info.net/nl/e/e322.htm . Het is een onderdeel van de celwand en is dus niet zo bijzonder. Oats to go is er ook in smaakjes, maar gewoon ook in naturel.
Oats to go is inderdaad sneller klaar te maken en komt in voorverpakte zakjes waarop een maatstreepje staat voor de juiste hoeveelheid melk. 2 minuten in de magnetron (i.p.v. 4-6) en het is klaar.
Pallatin
Geplaatst: 03-03-16 19:07
Dacht ik al...ze spelen leuk in op de hype en daardoor kost je havermout ineens meer... Ik heb ook altijd de basic variant in papieren zak, kost 40 cent ofzo....ik vind het idd ook met van alles lekker... Als ik eens bij m'n ouders ben zal ik eens op hun weegschaal gaan staan om te kijken of ik echt zoveel kwijt ben als m'n eigen weegschaal beweert, want m'n broeken zitten wel losser maar zelf zie ik t niet zo duidelijk...
Edit: ik doe de gewone havermout ook twee minuutjes in de magnetron en dan is t ook gaar...
Mijn ervaring is dat het echt flink sneller is. Ik heb die van Brinta (die blijkt ook snelklaar havermout te hebben) en dan gewoon een doos i.p.v. zakjes. 90g met 500mL melk is echt in 3 minuten klaar terwijl gewone havermout al snel 6-8 minuten moet met die hoeveelheid (en de melk dan ondertussen aan het overkoken is).
Tja, avondje van tevoren je havermout en melk in de koelkast zetten en dan heb je er 's ochtends helemaal geen tijd aan.
JuliaKamm
Geplaatst: 03-03-16 20:05
Kayleigh_ schreef:
Tja, avondje van tevoren je havermout en melk in de koelkast zetten en dan heb je er 's ochtends helemaal geen tijd aan.
En dan 's morgens even in de magnetron en je hebt warme havermout
minikatje
Geplaatst: 03-03-16 20:45
O: griesmeelpap met lijnzaad, zonnebloempitten en hning, chocochino met speltmelk en flesje water T: Appel en chocchino met speltmelk L: vergeten T: ontbijtkoekjes met koffie en een zakje wokkels T2: studentenhaver, 2 handjes en water A: 6 Stukjes sushi, water A2: Tosti met plakje kaas en veldsla
De sushi was weer heerlijk. Ik heb alleen wel weer net teveel gegeten. Het mocht van mezelf, maar wel een beetje misselijk nu. Maar lekker een grote mok spijsvertering thee en morgen normaal doen haha! Ik wil morgen eigenlijk een voornamelijk groente en fruit dagje doen.
Sushi is echt zo lekker!!! Dat kan ik iedere dag wel eten!!
Stral
Geplaatst: 03-03-16 22:08
Wauw ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat die quaker oats express (per ongeluk verkeerde doos gekocht) dan anders was dan die grote doos quaker die ik anders koop? Vind deze ineens wel lekker warm, maar nog niet bij stil gestaan dat dat dan anders was?
Ik heb vorig jaar een keer overnight oats gemaakt. Had het recept van een blog, waar de schrijfster er helemaal lyrísch over was. Het was volgens haar echt het meest geweldige ooit.
Dus ik was behoorlijk geënthousiasmeerd, maar achteraf vond ik er geen klap aan, gewoon een bak koude pap met een paar plakjes banaan. Was overigens wel zonder kersen op siroop.
Anoniem
Geplaatst: 03-03-16 22:29
Banaan lijkt mij ook niets. Maar ik heb hier net een hapje van geproefd, en vond het echt heel erg lekker!
Maar smaken verschillen. Misschien dat deze het proberen waard is.
Ook net gemaakt trouwens: gezonde en suikervrije brownies.
225 gram afgesielde zwarte bonen 4 el cacao 5 el honing 2 eieren 1 tl bakpoeder Handje walnoten
Alles bij elkaar in de keukenmachine, in bakblikje en 30 minuten op 175 graden.
Ik had er weinig van verwacht, maar het is te eten! Natuurlijk niet zo lekker als een gewone brownie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-16 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt