Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:57

Ik denk dat alles wat UZ is, zeker Leuven en Gent, echt wel vooraan staan qua kennis en kunde. Net zoals het OLV in Aalst zo gekend is voor alles omtrent het hart. De meest gekende voor mij zijn Gent, Brussel en Leuven qua UZ, maar dat komt waarschijnlijk omdat die vanaf mijn woonplek het best bereikbaar zijn (zowel Gent als Brussel op een half uurtje zonder file).

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 19:03

Vergeet niet dat t niet direct om de CT scan gaat, maar om de afspraak met de neurochirurg zélf. Aangezien wij 150km van t ziekenhuis zitten, ze dat op één dag willen plannen.

Gezichtsveld onderzoek gehad. Vanmiddag dus de uitslag. Niet goed.

Dus... Oogarts heeft direct actie ondernomen, brief aan eigen chirurg geschreven, gemaild en contact opgenomen met neurochirurgie. Denk je dat ze met mij contact opnemen? Ze zouden actie ondernemen als t slechter ging met de ogen, nu heeft de oogarts dat objectief aangetoond...

Ach schiet mij maar lek. Neem t mijn eigen chirurg niet eens kwalijk, hij is gewoon simpel weg nu niet in dit ziekenhuis. Woensdag pas weer en zit dan zelfs in de gamma knife poli ingepland. Hij doet z'n best wel, maar de rest. Ik weet t niet.

De rest wil zijn handen er gewoon niet aan branden en t over laten aan mijn eigen chirurg, gezien mijn geschiedenis van al die complicaties. Ene kant zo gek niet, begrijp t, heel erg goed zelfs.

Maar goed, vandaag totaal onze dag niet. Een of andere mafkees die z'n vrachtwagen in z'n achteruit zet op de toerit naar de snelweg. Auto vond dat niet tof zeg maar.

Wel heel gaaf filmpje gekregen van Zilvana en Livano samen op de wei! Even kijken of ik die kan uploaden. En straks nog even lip geworsteld met Liv. <3

Quir

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 19:11

Tsja, video staat nu op m'n Facebook, maar hoe zet ik m nu met m'n telefoon hier? Help? :7

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:31

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:35

Nein niet te zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:19

Dat begrijp ik ook Quir, met alleen een CT en geen behandeld arts ben je dan ook niet veel.

De UZ 's nemen vreemde casussen wel aan, misschien gewoon iets om over na te denken. Denk maar misschien niet te hard na, dat pijnigd je hoofd veel te veel. ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:26

wat een heerlijk filmpje, wat draaft hij mooi! momentje van genieten hoor!! maakt alle ziekenhuisellende en autopech niet goed, maar toch even een glimlach :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:30

Naar België gaan heeft voor quir best wel nadelen. Als ze opgenomen heeft gelegen in België dan kom je ook met spoed lastiger een Nederlands ziekenhuis in. Dit ivm evt besmetting met de mrsa bacterie met q haar ziekte geschiedenis wel iets om serieus rekening mee te houden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 20:31

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 20:32

genja schreef:
Naar België gaan heeft voor quir best wel nadelen. Als ze opgenomen heeft gelegen in België dan kom je ook met spoed lastiger een Nederlands ziekenhuis in. Dit ivm evt besmetting met de mrsa bacterie met q haar ziekte geschiedenis wel iets om serieus rekening mee te houden.

Daar heb je wel een punt, vanuit AZM was al erg lastig. Flink wat keren in isolatie gelegen daardoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:33

Komt MRSA in Nl minder voor dan? Dar wordt toch bijna overal standaard op gescreend?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:43

Varekaj schreef:
Komt MRSA in Nl minder voor dan? Dar wordt toch bijna overal standaard op gescreend?

Bij opname in een buitenlands ziekenhuis wordt je in Nederland in principe altijd als mrsa verdacht opgenomen dus aparte kamer met speciale maatregelen tot kweken het tegendeel bewijzen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:43

esje01 schreef:
Ik snap alle reacties en adviezen heel goed.
Ze worden allemaal gegeven uit bezorgdheid.
Ik weet echt heel zeker dat Alice en Bas alles geprobeerd hebben.
Helaas en voor al voor Alice worden er op dit moment geen stappen ondernomen.
Beide zijn aardig aan het einde van hun Latijn.
Wij kunnen alleen samen met hun afwachten en kaarsjes branden in de hoop dat aan deze mensonwaardige situatie gauw een positieve draai gegeven gaat worden
Xxx

Eens, zij kan ook niks meer en alle frustratie en opties hier lezen maakt het dan ook niet beter meestal.

Quir wat klote dat het zicht nu inderdaad aangetoond is! Weliswaar netjes dat ze je niet 2x laten rijden in jou staat maar ik snap je twijfels. Hou vol meid!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:37

Lang niet bijgelezen, maar jeetje wat wordt ik er weer verdrietig van.
Van is het toch oneerlijk dat je dit moet doormaken :(:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:38

Ja filmpje is nu zichtbaar! Btje ver weg maar het lijkt alsof hij heel goed draaft! Lange stelten!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:57

Wat een knap ding is het toch.

En ik wens je vooral alle kracht om te blijven volhouden, zowel fysiek als mentaal.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:51

Quir schreef:
Maar goed, vandaag totaal onze dag niet. Een of andere mafkees die z'n vrachtwagen in z'n achteruit zet op de toerit naar de snelweg. Auto vond dat niet tof zeg maar.

Wel heel gaaf filmpje gekregen van Zilvana en Livano samen op de wei! Even kijken of ik die kan uploaden. En straks nog even lip geworsteld met Liv. <3

Wat een mafkees om even achteruit te gaan op een punt dat je dat niet moet doen.
Zelf wel in orde?
Was een leuk filmpje. Livano heeft goede moves zo te zien.

Hopelijk heb je met de komende afspraak dat je met je eigen arts wel iets kunt ondernemen.

Lielle schreef:
Wat een knap ding is het toch.

En ik wens je vooral alle kracht om te blijven volhouden, zowel fysiek als mentaal.

Net als Lielle wens ik je alle kracht toe

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 10:58

Dankjewel! :)

Afbeelding
Afbeelding

Let niet op m'n half kale kop... Maar lip worstelen met m'n kleine ventje. <3

Hij is zo ongelooflijk leuk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:19

Half kale kop zegt ze, je hebt verdorie mooier en meer haar dan ik :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 13:46

Nou, heb 11 kale plekken op m'n kop. :+

Meestal (op 1 na) krijg ik wel redelijk verstopt, heb best veel haar inderdaad, maar wel dun. Ook is er maand of 2/3 geleden er zo'n 30 cm vanaf gegaan. :=

Je ziet t zo alleen wel goed vind ik haha. Maar ja, in t begin vond ik t heel erg. Nu kan t me nauwelijks nog iets schelen. :)
Liever maar een kale kop en gezond, maar toch die eerste keer/keren, vreselijk. :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:36

Zo lang je er nog niet zo uit ziet......
Afbeelding

Toen ik mijn haar kwijt was gebruikte ik deze foto om aan te geven hoe ik me voelde :o

Sterkte Alice, hopelijk gebeurdt er snel iets.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:03

Hey meis, hoe ist? Kom je t weekend een beetje door?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 10:26

Gelukkig zo erg nog niet Belker, maar inderdaad dat zou de perfecte foto zijn om aan te geven hoe t voelt. :=

Kom t weekend door met moeite en vooral veel pijn. Nu wat nachtjes redelijk kunnen slapen, door de pijn veel wakker maar ook snel weer weg in slaap. Dat scheelt al weer iets en je voelt je daardoor toch ook wel iets beter. Helaas nog niet elke nacht, ondanks de cocktail om te slapen. :=
En gelukkig laat m'n lieve vriendje mij gewoon slapen áls ik slaap, dus ook om 3 uur in de middag. Ritme dat ik weer klein beetje terug had is nu volledig verdwenen, maar goed. Jammer dan. Komt wel weer.

Verder de uren af aan t tellen tot woensdag... Pff

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 10:31

Oh en verder heerlijk genieten van de foto's van m'n paardjes. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: mijn hengstenkind is vandaag jarig! Alweer een maand oud!!

Van de week maar weer eens mooie foto's maken. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:19

Nog één dagje vol houden. Morgen half 2 CT scan van de hersenen, benieuwd hoe en wat. Daarna afspraak bij de chirurg. Zit er helemaal doorheen, dus hoop zo dat ie iets gaat doen. Liefst gewoon direct nieuwe drain, maar dat zal er niet in zitten denk ik zo snel...

Gisteren topic gemaakt van m'n baby paardje en ook wat foto's gemaakt. Helaas erg slecht weer, maar paar zijn nog best gelukt.

Ze staan nu met z'n achten op een hele grote wei, kunnen ze heerlijk spelen en rennen. <3

[KS-ITP] Livje is alweer een hele Liv! Livano een maand oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding