Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:01

Nu hebben we ook lekker zonnetje hoor.
Ik ga zo naar Trysil (skigebied ca 90km hiervandaan)
Mijn man gaat lekker op de motor toeren en Nala en ik ga lekker wandelen.

Lizard,weinig muggen eigenlijk. Wel veel van die irritante steekvliegjes die je ook veel bij de paarden hebt.

Gaaf hoor Faringo zo'n pad/wandeling en overnachtingen onderweg.
Hier heb je de Pilegrimsleden (pelgrimsroute) die van Trondheim naar Oslo loopt en dan vnl langs kerken.
Of de Rondanestien,het Rondanepad,die loopt van Oslo naar Dovre nationaal park.
Maar er is genoeg te wandelen hier. Heerlijk :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:39

Klinkt alsof het een heerlijk dagje gaat worden Noordje!

Ja het is echt leuk wandelen op zo'n pad. Iedere etappe zie je de natuur veranderen. Je ontmoet leuke mensen onderweg. Maar het is af en toe ook best pittig.
De Pelgrimsroute in Noorwegen heb ik inderdaad wel eens bekeken. Zou ook wel een superavontuur zijn, wie weet ooit haha. Het Rondanepad ken ik niet. Straks eens naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:02

Prachtige plaatjes noordje, ondanks de nattigheid, en weer zo'n leuke hond.

Leuk Faringo, het Pieterburenpad! Ik denk wel af en toe over zoiets, een LAW lopen, maar tot nu toe worden het geen concrete plannen. Het lijkt me ook lastig plannen, met vervoer enzo? Hoe doe je dat? Is overal wel OV in de buurt? Hoelang is een etappe? Of verschilt dat steeds?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:06

De lengtes van de etappes verschillen steeds, rondom de start- en eindplekken zijn vaak wel accomodaties te vinden. Je kunt ook via organisaties lopen volgens mij, die brengen dan je bagage naar je volgende slaapplaats. Je kunt natuurlijk ook kijken waar langs de route accomodaties zijn en daarop je eigen etappelengte bepalen.

Wij willen ‘m ook lopen, hadden vorig jaar plannen, maar toen was het zo heet dat we het niet gedaan hebben. We waren toen van plan om het met twee auto’s te gaan doen, dus auto op eindpunt etappe zetten, naar beginpunt rijden met de andere auto, dan wandelen naar de auto op het eindpunt en daarna de auto van het beginpunt weer ophalen.

Eerder dit jaar liep ik een etappe van het drenthepad en kwam toen mensen tegen die iets soortgelijks met de fiets deden. Fietsen brachten ze naar het eindpunt, dan met de auto naar het beginpunt. Lopen naar de fietsen, fietsen naar de auto. Leek me iig milieuvriendelijker dan met twee auto’s :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:43

Je kan inderdaad de etappes zo indelen als je zelf wil. Veel info kun je vinden op www.pieterpad.nl en de Facebookgroep pieterpad wandelaars is een leuke pagina waar veel informatie wordt gedeeld.

Wij overnachten hoofdzakelijk bij adressen die zijn aangesloten bij Vrienden op de fiets. Je betaald jaarlijks 8 euro lidmaatschap en ontvangt dan een boekje met alle adressen die zijn aangesloten. Bij een overnachting is ontbijt inbegrepen en kost 24,50. Als er geen plek/adres beschikbaar is wijken we uit naar een pension/camping/B&B.

De eerste etappes hebben wij met het ov gedaan. Dat is over het algemeen prima te doen.
Op dit moment reizen we met 2 auto's. Beide hebben we ouders in de risicogroep dus het ov slaan we nog even over. Helaas ook beide geen auto waarop we fietsen kunnen vervoeren anders is de optie die Hilary noemt een hele goede. Dus voor nu even zo maar willen uiteindelijk weer met het ov gaan reizen.

Begin juli gingen we na 4 maanden weer verder. Op naar Rolde voor de volgende 3 etappes. Dit werden voor mij zware omdat de eerste etappe bleek dat mijn schoenen toch wel zo versleten waren dat ze niet meer waterdicht waren. Resultaat, natte sokken wat ging broeien, dus 5 blaren. Wandelwol op de blaren gedaan en zo redelijk pijnvrij kunnen lopen gelukkig.

Opnieuw hadden we dus regen bij deze etappe, maar gelukkig lang niet zo erg als voorspeld was. Een erg mooie groen etappe om te lopen.

Rolde - Schoonloo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:02

Ik was gister avond nog naar de plas geweest. Met de ukkies tot het donker was.heb nu geen foto's van het bos. Maar wel van de plas zelf.daar gister avond nog wandelen was geen straf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:07

Mooi hoor,zo leuk om steeds weer in een ander gebied te wandelen.

Trysil viel een beetje tegen. Ten eerste was het in het begin niet zulk mooi weer,het was best druk (voor noorse begrippen) en de heuvel die ik heb gewandeld had niet zulke mooie uitzichten en meer onderaan stikte het van de muggen. Leek wel of ze allemaal daar zaten :(

Maar goed,we zijn nu een mini- vakantie aan het plannen naar het fjordengebied. Het weer voor volgende week ziet er goed uit,dus daar maar gebruik can maken :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:09

Ja die muggen in Noorwegen :')
Die kan je missen als kiespijn.
Welk fjorden gebied ga je heen?
Altijd ook wel erg mooi.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:22

We dachten aan Stryn/Loen. Daar zijn we vast wel eens voorbij gereden,maar nog nooit langer verbleven.
Dit jaar zijn er zoveel collega's op vakantie geweest en heb ik de mooiste foto's langs zien komen.
Laatst bijgewerkt door noordje op 01-08-20 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:48

Oo daar zijn wij nooit geweest volgens mij. Ben benieuwd naar je foto's.
Ja ik heb inmiddels ook wat vakantie kiekjes gezien. Ook van Oostenrijk/Zwitserland. Daar wilde ik heen dit jaar. En als ik die foto's dan zie denk ik wel wow en jammer dat ik daar niet ben haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:48

In ben in Oostenrijk aangeland, uitzicht vanuit hotel:

Afbeelding

Even auto uitpakken en dan ga ik zo alvast een wandeling maken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:00

Wauw! Geniet ervan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:35

Dat is een heel prima uitzicht zeg!

En die avondluchten hierboven zijn ook erg mooi. Ik houd daarvan!

Alsof ik in de vakantie nog niet genoeg gewandeld had, vanmorgen ben ik lekker naar 'mijn eigen' bos gereden voor een wandeling. Ik was even vergeten dat ik zaterdagochtenden minder leuk vind, want dan zijn er hordes wandelaars, clubjes hardlopers, nordic walkers, fietsers en vooral veel mensen die zich niet houden aan de aanlijnplicht en hjn honden continue anderen laten lastigvallen. Schijtirritant. Maar goed, er waren ook rustige plekken, het weer was heerlijk, ik heb lekkere bramen geplukt en een koffietje gedaab, dus het was helemaal prima zo.

11 km, hond liep verbazend goed mee vandaag :+

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:15

Habibi ligt gevloerd.

Net een rondje van 10 km gedaan.

Vanuit huis richting Leersumse veld gelopen, daar een ronde en weer terug maar huis.

Ik kom net onder de douche uit, vies klam weer.
Wel lekker gelopen.

Heel gave foto's komen er weer voorbij van iedereen!
Blijft toch wel een supertopic dit!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:22

Ik wil ook douchen, maar mijn badkamer wordt verbouwd en ik heb geen douche -O-
Had gehoopt dat de badkamer af zou zijn na onze vakantie van 2 weken, maar helaas. Vanavond bij iemand anders douchen dan maar.

Ja, het blijft zeker een tof topic. Ik geniet van alle foto's.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:26

Heerlijk uitzicht in Oostenrijk. Wij krijgen dagelijks updates van schoonzus die daar zit.

Wat het weer betreft is het hier nu echt lekker met wind. Gister ben ik om 00:30 uur nog in bad gegaan. Hele dag kwam het er niet van. Ik plakte echt aan alle kanten dus moest echt in bad voordat ik naar bed ging. Gelukkig is het vandaag een stuk aangenamer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:29

Gister is het bij mij ook niet verder gekomen dan 3x tot aan de bosrand Habibi laten plassen en weer terug.

De bosrand is op ongeveer 50 meter, dus dat moet een schokkend totaal van ongeveer 300 meter op de hele dag geweest zijn.

Twas wel ff best met die 33 graden hier :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:33

Daarom was ik savonds om 20:45 uur nog op de fiets gestapt met de ukken naar het water. Smorgens rondje naar speelveldje. Maar tussendoor had ik de deuren/ramen en gordijnen dicht en zaten we onder de plafond ventilator. Ik dacht nog in de tuin te lunchen maar zelfs dat bleek niet aangenaam haha.ik was zelf einde middag nog naar karwei gelopen en zelfs daarbinnen was het niet uit te houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:56

Fijne vakantie, leuke verhalen en mooie foto's!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:57

Dat is een heel fijn uitzicht Gaucho!

Best fanatiek Goof en Femke_tweety of is het nu niet meer zo warm?

Vandaag kort stukje gewandeld en daarna mocht Nala lekker in het meer zwemmen.
Blijkbaar vond ze het te weinig beweging,want ze liep net met de voetbal in haar bek over het veld te rennen :?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:34

Mooi uitzicht Gaucho!

Lekkere wandelingen zijn er gemaakt. Hier was het weer ook prima voor een wandeling. Alleen had ik geen zin in de standaard ietwat saaie rondjes hier. Ben vanmorgen nog wel wezen sporten. Vanmiddag lekker een boek zitten lezen in de tuin bij m'n vader.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:07

Eerste rondje zit er op, onderweg overvallen door regen en wat onweer dus flink doorgelopen en niet zo veel foto's gemaakt. Het is wel prachtig hier, komende dagen weer alleen wat wisselvallig.
Afbeelding

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:09

Mooi!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:48

gaucho schreef:
Eerste rondje zit er op, onderweg overvallen door regen en wat onweer dus flink doorgelopen en niet zo veel foto's gemaakt. Het is wel prachtig hier, komende dagen weer alleen wat wisselvallig.
[ [url=m/tUgjQq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZEtNp8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wouw, echt heel mooi!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:20

Ooh mooi, Oostenrijk! Hadden wij ook op ons lijstje staan voor dit jaar, maar niet geboekt nadat covid begon...
Ik ben een paar dagen in Drenthe, net even een avondrondje gelopen. Overdag vond ik het te warm :')

Afbeelding
Kanaal Buinen-Schoonoord

Morgen een wat langer rondje :)