Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:37

Zo dat moet een lekker gevoel geven RusselNuwell!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:30

Wat is je streefgewicht Russel?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:38

Macchiato schreef:
Heb er met de nieuwe meting van gisteren weer wat meer vertrouwen in! Mijn spiermassa ligt in ieder geval ver boven de 27% die ik eerder gemeten had en visceraal vet kan natuurlijk altijd lager maar zit netjes binnen de normen. Mijn trainer en ik hebben nu eerst vastgesteld dat ik 15 kilo vetmassa moet verliezen. Dan ziet het er namelijk al heel netjes uit. 15 kilo is gelukkig ook een haalbaar doel. Het zal even duren, maar we gaan er voor! Ik zal om de twee weken een nieuwe meting doen.

Aaah gelukkig!!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:37

Inderdaad heel fijn! Spierpercentage is gewoon 56%! Holy....Mozes.....

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:43

Wat fijn RUssel!! :) Ga zo door!

Jullie gaan weer te hard, kon het niet meer bijhouden :') sorry

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:07

Macchiato schreef:

Weet je zeker dat die wel klopt? := Alles boven de 39% is categorie 'hoog', met 56% zou je waarschijnlijk een bodybuildster zijn :+

MaritB, mijn streefgewicht is 67 kg op de weegschaal van de sportschool, du 65 op mijn eigen weegschaal. Dan zit ik op mijn ideale BMI :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:50

56% spiermassa is wel een beetje heel veel idd :P

Toffff van je fillempje Gianti!

Zo, hardlopen check, BP check, funxtion check, BP check, nu met een ijsje op de bank, check :') ach zitten eiwitten in toch...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:05

RusselNuwell schreef:
Macchiato schreef:

Weet je zeker dat die wel klopt? := Alles boven de 39% is categorie 'hoog', met 56% zou je waarschijnlijk een bodybuildster zijn :+

MaritB, mijn streefgewicht is 67 kg op de weegschaal van de sportschool, du 65 op mijn eigen weegschaal. Dan zit ik op mijn ideale BMI :)

Dat klinkt als een mooi gewicht :)
Moet je nog veel gaan?

Mijn streven is rond de 56, maar het mag ook 58 zijn als ik mijn kleding maar weer pas.
Spieren wegen natuurlijk meer dus kan best voorstellen dan 56 niet zo haalbaar is.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:42

Ik heb het nog met Jezzi hier op bokt nagelopen.... Ik heb sowieso de aanleg om veel spier aan te maken... Heb dit uit een meting van de sportschool

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:44

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:49

Ik zal het morgen nog eens navragen bij de sportschool.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:50

Wat zeiden ze dat je vetpercentage was

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:51

Ik pb je even

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:52

Sgoed

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:23

MaritB schreef:
Moet je nog veel gaan?

Mijn streven is rond de 56, maar het mag ook 58 zijn als ik mijn kleding maar weer pas.
Spieren wegen natuurlijk meer dus kan best voorstellen dan 56 niet zo haalbaar is.

Ik zit nu op 72, dus nog 7 te gaan. Maar ik zit daarbij weer op mijn oude gewicht, dus dat is al iets waar ik onwijs trots op ben! Hoeveel moet jij nog?

De weegschaal bij ons op de sportschool meet geen spierpercentage maar alleen spiermassa. Wel komt er een schaal uit met spierpercentage, -, 0 en +, ik zit zelf op het randje van 0 en +, dus rond die 39% die ik noemde. Toen ik het ging uitrekenen met spiermassa kwam ik op 68% uit, belachelijk veel dus. Wat ik fout doe met rekenen, geen idee, want naar mijn idee doe ik het op de goede manier. Maar misschien maken we allebei dezelfde fout? Ik heb ook de aanleg om heel snel spieren aan te maken, maar met zo'n spierpercentage zou ik gespierder zijn dan menig bodybuildster :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:25

Volgens mij moet er nog iets afgetrokken worden voor organen enzo

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:37

RusselNuwell schreef:
MaritB schreef:
Moet je nog veel gaan?

Ik zit nu op 72, dus nog 7 te gaan. Maar ik zit daarbij weer op mijn oude gewicht, dus dat is al iets waar ik onwijs trots op ben! Hoeveel moet jij nog?

De weegschaal bij ons op de sportschool meet geen spierpercentage maar alleen spiermassa. Wel komt er een schaal uit met spierpercentage, -, 0 en +, ik zit zelf op het randje van 0 en +, dus rond die 39% die ik noemde. Toen ik het ging uitrekenen met spiermassa kwam ik op 68% uit, belachelijk veel dus. Wat ik fout doe met rekenen, geen idee, want naar mijn idee doe ik het op de goede manier. Maar misschien maken we allebei dezelfde fout? Ik heb ook de aanleg om heel snel spieren aan te maken, maar met zo'n spierpercentage zou ik gespierder zijn dan menig bodybuildster :+

Bij ons is dat ook zo inderdaad. Spiermassa komt er in kg uit....maar op die indicatie van 0 en + zit ik bijna halverwege de plus. Hebben jullie toevallig ook een Tanita lichaamsvetmeter? Ik dacht dus ook dat ik het goed had berekend.....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:31

Vanaf 1 juni 2x per week paaldansles :):)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:18

Pff waar is mn motivatie gebleven..
Door mn examens bijna geen tijd gehad om te sporten, enkel keer steps gedaan en paar keer paardgereden..
Ik begon echt verschil te merken in mn lichaam alles werd strakker maar nu ziet het er weer niet uit omdat ik door al die examenstress ben gaan eten pf..

Straks even touwtjespringen en wat spieroefeningen doen en vanavond werken (horeca) En morgen colorrun waar ik ook helemaal niet meer voor geoefend heb haha...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:42

Pfff al die berekeningen zijn mij te ingewikkeld hoor :')

Sunnybellami ik snap je helemaal hoor, zelfde probleem hier (tentamens, verslagen, college, stage, werk...). Frustrerend allemaal! Maar goed. Mijn rooster is nu:

Maandag: overdag stage, avond gym
Dinsdag: overdag stage, paardrijden, avond bachata les
Woensdag: overdag stage, avond gym
Donderdag; overdag college, avond salsa les
Vrijdag; overdag college, avond gym

Edit; oh ja en 4 doordeweekse dagen en 1 dag in het weekend werk ik in de ochtenden in de gym :j
Zaterdag: gym (en paardrijden, of zondag paardrijden)
Zondag: gym (en dus paardrijden)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:51

Hoi hoi, mag ik me misschien melden hier? :) ik ben vorige week begonnen met een fitnessprogramma van 12 weken, deze bestaat uit 3x per week een workout van ongeveer een halfuur en 3x per week cardio.
Ik ben 1,78m en weeg nu 68 kilo, wil sowieso richting de 65 maar het gaat me meer om hoe het er uit ziet dan wat de weegschaal zegt!
Als cardio ben ik voorlopig aan het touwspringen om enige conditie op te bouwen, zal daarna gaan hardlopen :) de workouts doe ik nu ook nog thuis, maar misschien dat ik binnenkort met mn vriend mee ga naar de sportschool!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:20

Hebben jullie nog aanraders voor een sport bh (voor kleinere maten). En draag je die over een bh of
los, of maakt het niet uit? :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:02

Ik heb dan wel een grotere maat maar shockabsorber doet goed zijn werk! Sport bh's hoor je sowieso niet over je gewone bh te dragen naar mijn weten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:35

Ik draag mijn sportbh niet over een gewone bh hoor, nog nooit gehoord dat iemand doet :)

Welkom WenMlove, ik vind 68 al een heel net gewicht hoor!

Ik ben zelf ook 178, en woog 6 weken geleden bij de eerste meting op de sportschool 80,5, maar ik kom van ongeveer 87 (op mijn zwaarst). Vanochtend gaf de weegschaal 77,1 aan thuis en straks wordt ik weer gewogen+vetpercentage, spiermassa en vochtgehalte opgemeten bij de sportschool :):) Heb flink mijn best gedaan de afgelopen weken, dus ik ben benieuwd wat er nu echt af is. Daarna nog even een half uurtje intervaltraining op de loopband.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:43