Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 04:09

Ik wil dit toch nog even onder de aandacht bij jullie brengen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:36

Balen Dromertje.. ook die bijwerkingen :(:)

En Wiebke jij hevige menstruatie dus. K*t :(:) snel door naar de volgend ronde!

Hier is het seizoen rustig begonnen met maar 6 gasten, dus rustig inkomen. Aankomende zaterdag is mijn vriend jarig. Ik hoop op het beste verjaardagscadeau :j

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:05

spannend, nog even wachten dus mel.
ik duim met je mee. zou natuurlijk fantastisch zijn.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:45

Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb begeleiding vanuit het ziekenhuis aangevraagd. Merk dat het me soms echt teveel wordt, heb behoefte om te praten met iemand die heb familie is. Hebben jullie ook de mogelijkheid om te praten met iemand in het ziekenhuis?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:50

Fijn dat dat mogelijk is Wiebke. Begrijp dat je daar behoefte aan hebt.
Hier zijn dat soort dingen allemaal niet mogelijk. En wil ook niet te veel met familie/schoonfamilie bespreken. Dus veel blijft in mijn hoofd zitten.

Weet niet of ik het hier had verteld. Maar de gynea ziet het vanwege mijn leeftijd voorlopig nog niet zitten om al aan de clomid etc te gaan. Hij wil zeker nog een halfjaar wachten. Nu komt dat wel goed uit ivm het werk...
hopelijk is het gewoon nu snel raak met behulp van ovitrelle en evt progesteron crème.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:54

Er is wel psychologische hulp als je dat wenst. Moet je wel zelf aangeven.

Heb daar zelf op het moment geen behoefte aan maar denk dat het wijs is om dat te doen als je er wel behoefte aan hebt.
Een buitenstaander is toch anders dan familie. En soms is dat juist wat je nodig hebt.

Hier vanmorgen een compleet nutteloze bloedname gaan doen. Zelfs als het nu positief is, zullen de waarden heel laag staan aangezien mijn negatieve test eergisteren. Ben liever niet zwanger dan een zwangerschap die gedoemd is om te mislukken.

Mel: hoe oud ben je?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:10

Wanneer krijg je de uitslag Dromertje ?
En een buitenstaander is soms idd fijner dan familie.
Vind het fijn om er over te kunnen praten hier, omdat heel veel mensen niet begrijpen hoe het voelt..

Ik word dit jaar 25. Mijn vriend is wel een stukje ouder als dat ik ben. En wij zijn nu al tijd bezig. Vandaar dat wij al snel naar gynea zijn gegaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:47

In de namiddag bellen ze.

Vind het altijd appart dat een dokter op leeftijd beslist of je een geneesmiddel mag hebben of niet. Het is niet dat 25 super jong is en dat clomid zo gevaarlijk is ofzo.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:21

En het is officeel negatief.
Op naar volgende kans!

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:16

@ dromertje :(:)

Ik ben naar psycholoog gegaan. (Nu even in pauze dus ga ik ook even niet meer naar psycholoog).
Helpt zeker om alles een plek te kunnen geven!
Zeker een aanrader als je voelt dat je daar behoefte aan hebt!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:26

Dromertje :(:)

Wiebke, gelukkig is de mogelijkheid er om te praten met maatschappelijk werker/psycholoog wanneer je daar behoefte aan hebt. Zeer verstandig er gebruik van te maken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 04:59

Dikke knuffel dromertje :(:)

Wat goed dat je hulp zoekt Wiebke!
Misschien doen jullie dat ook wel maar praat samen ook erover.
Buitenstaander ziet dingen ook anders. Hoop dat het je helpt.

Mensen die geen traject hebben doorlopen en bv snel zwanger zijn geraakt kun en het ook niet goed begrijpen.
Je kan het ze ook niet kwalijk nemen.

Pas met mijn zusjes over gehad.
Wij kregen net te horen dat ik in de vervroegde overgang was en zij waren beide zwanger.
Er zit 3 maanden tussen bij hun.
Ze hebben eerlijk gezegd (ik ben de oudste thuis) dat ze hun zus gemist hebben in die tijd.
Ik vind dat aan de ene kant verdrietig had het graag allemaal willen delen en mee willen maken.
Ik trok dat toen gewoon niet.
Tuurlijk deed ik blij als er weer een goede echo geweest was.
En dat was ik ook.
Maar ik ging niet mee echo maken, samen shoppen of cadeautjes voor ze kopen en babyshowers heb ik overgeslagen.

Aan de andere kant als zij het op fb gingen aankondigen zeiden ze dit niet van te voren.
En met de babyshower werd ik ook zo in de groepsapp gezet of de buik fotos in de familie app dat zijn best pijnlijke momenten waar andere memsen niet over nadenken.

Ik had er meer voor ze kunnen zijn dat weet ik nu ook. De tijd draai je niet meer terug. Maar je weet zelf wat voor jou goed voelt op zulke momenten.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:59

Ik haak daar even op in, zulke dingen vind ik wel 2 kanten op werken.
Goed, jij had er meer voor ze kunnen zijn (maar zij hadden wel elkaar) maar zijn zij er voor jou geweest?
Zij geven dat 'gemis' nu aan, heb jij jouw gemis aan kunnen geven? Toen of nu?

Wij hadden vd week een gesprek mei mij vader, over iets heel anders, maar hij gaf aan het te waarderen als we bepaalde dingen gewoon vragen/zeggen. Tja zei ik, maar dat werkt alleen als jij zelf ook je openstelt. Als we iets vragen krijgen we een 1 lettergrepig antwoord....

Nu staat iedereen er anders in, dat wel. En vriendin van me, is ruim 2jr bezig geweest. 1x miskraam. En zij bleef maar naar alle babyshowers etc gaan. Vind ik oprecht knap. Ik kan dat dus niet.
Ik ben ook niet bij de eindlunch van school geweest vorig jaar, wat mijn collega haar verlof inging en een cadeaumand kreeg. (heb wel een cadeautje voor de kleine gekocht) maar ik vind het te moeilijk. Die mand, dat verlof heb ik niet gehaald.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:31

Ik ben heel blij dat ik niet veel vriendinnen heb of familie die zwanger zijn. Zou het ook echt niet trekken en de hele tijd huilen denk ik.

Linnie, je zusjes hebben je gemist maar jij hebt hun waarschijnlijk ook gemist in bepaalde situaties?

Het is moeilijk voor mensen het te begrijpen hoeveel emotie erbij komt kijken. Ik wil ook niet tegen mijn enige 2 vriendinnetjes altijd maar over de mislukking praten, daar worden ze denk ik ook niet goed van.

Zo merk ik ook dat mijn directe familie ook niet altijd zo handig te werk gaat. Mijn moeder heb ik regelmatig huilend aan de telefoon omdat ze het zo moeilijk vind. Ze kan niet meepraten over kleinkinderen bij haar zussen en mist het oma zijn. Dat snap ik helemaal maar ik vind het niet fijn als IK haar moet troosten, zou andersom moeten zijn! Ze heeft ook altijd veel bevestiging nodig en dat komt me ook de keel uit.. maar er iets van zeggen gaat niet want dan is ze helemaal slachtoffer.

Mijn vader had 2e paasdag ook weer een fijne opmerking: "als ik straks eindelijk mijn kleinkind heb wordt ik oppas opa!" Dat kwam ook even binnen. Maar ook daar zeggen we niks van want een narcist wijzen op een verkeerde opmerking is vragen om oorlog

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:16

Linnie, begrijpelijk dat ze de vreugde graag met je hadden willen delen, maar mag hopen dat ze begrijpen dat je ook je verdriet meer met hen had willen delen.

Mijn broer was zo "sociaal" om babyfoto's in de groepsapp (waar we maar met 4 personen inzitten) te plaatsen op de dag dat wij terug gingen naar het ziekenhuis om te horen hoe de stand van zaken was en de bevallingsdatum af te spreken.
Ik stond toen echt op het punt om mij te verwijderen uit die groep.
Het liet iig zien hoe "geweldig" er met mij meegeleefd werd door hem. -O- :o

Gelukkig heb ik anderen in mijn leven waar ik meer aan hebt. :+

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:33

Lastig toch deze situatie in combinatie met naasten/familie/vrienden etc.. Denk dat maar weinig mensen genoeg inlevingsvermogen hebben. Maar ook niet iedereen is het zelfde en gaat het zelfde met deze situatie om..

Hier vandaag super emo. En ook zeurderige buik. Dat krijg ik altijd paar dagen voor menstruatie. Dus heb de hoop eigenlijk al opgegeven... -O-

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:55

Wat heftig Cobiie :(
Daar word je dan wel heel verdrietig van.

Ja klopt andersom was het ook soms zo.

Dikke knuffel Mel :(:)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:23

Hier mijn verjaardag gevierd in een heerlijk tapas restaurant waar we anders niet heen waren gegaan omdat veel van wat op de kaart staat niet door zwangeren gegeten mag worden. Dat was ongeveer het enige echte positieve aan deze dag. :o

Ja, soms zijn het de mensen waar je het het minste van verwacht waar je de meeste steun aan hebt. :+

Bij 1 oom/tante is hun eerste baby overleden na 7 dagen, je merkt duidelijk verschil tussen het medeleven/begrip van het merendeel van mijn ooms en tantes ten opzichte van die van mijn man. Terwijl
een deel van zijn ooms en tantes in normale omstandigheden "socialer" zijn dan die van mij. :+

Sterkte Mel. :(:)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:30

Ach meid, dikke knuffel voor jou!
Zo zijn wij het weekend voor ik opgenomen zou worden uit eten gegaan en heb ik een heerlijke carpaccio en ribeye rood gegeten. Vond het tever gaan om mrt dikke buik aam de wijn te gaan...

Mijn schoonouders konden zeker met ons meeleven. Voordat mijn man geboren is, heeft ze met 4 en 6 mnd een miskraam gehad. Wat er nu bij ons gebeurd is heeft er bij hun ook aardig ingehakt. Ook vooral om te zien hoe er tegenwoordig mee omgegaan wordt.

Mijn ouders hebben een zoontje verloren met 2 mnd. Mn moeder is daar nooit bovenop gekomen eigenlijk, mn vader die heeft daar totaal geen last van. Die heeft enorm meegeleefd.

Oom en tante van mn man waren ook steeds emotioneel. Zij had bijna draagmoeder geworden voor mn schoonouders.

Op mn werk is er verschillend gereageerd. Er waren geluiden dat ik erg lang eruit was, moest nou maar gewoon weer gaan werken.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:27

Een miskraam is inderdaad een heftig iets. Ik kan met onze miskraam goed omgaan gelukkig.

Ik zit weer in het ziekenhuis om te kijken of er een eitje gerijpt kan worden

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:40

Ennnn goedgekeurd!

Ik vraag me wel af waarom ik 14 stuks decapeptyl heb gehad en 4 dozen menopur..zoveel krijg ik normaal niet. Meestal wordt de exacte hoeveelheid meegegeven. Aan de andere kant, Who cares.heb in ieder geval genoeg

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:55

Succes Wiebke, idd apart dat je zoveel mee hebt gekregen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:09

Veel succes, ik duim weer mee.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:15

Succes meid!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:40

Succes Wiebke! Heb je veel meer mee gekregen dan wat je normaal mee krijgt?

Hoe gaat het bij jullie Cobie, enig idee wanneer jullie weer willen/kunnen starten?

Ik ben echt super nerveus. Gister tussen de middag voor de grap een test gedaan omdat ik die nog had liggen. Urine was super verdund, niet geconcentreerd. Zie ik ineens een vaag streepje. Echt heeeeeel vaag. En weet niet precies of het nu binnen de tijd was of dat het buiten de afleestijd was... Wil nu morgenochtend een nieuwe test doen. Maandag is wel pas mijn NOD. Maar ben nu te zenuwachtig haha. Voel mij trouwens wel alsof ik ongesteld moet worden zoals ik 2 dagen geleden zei. Dus geloof er eigenlijk niet in. Maar toch ergens die valse hoop altijd......