Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GeekGirl schreef:Heb je al ooit Ritalin geslikt Azmay?
Voel je nu een effect van de medicatie, of merk je helemaal niks?
GeekGirl schreef:Je lijkt op het eerste zicht niet overgevoelig voor Concerta, ik denk dat je dan een veel sterker en ook een ander soort effect zou voelen.
Nu heb je 18 mg geslikt, dit is voor een volwassen persoon echt heel weinig. Dat zou kunnen verklaren waarom het maar een 'vaag' gevoel is dat je hebt. Toen ik zelf net met Ritalin begon had ik ook een lage dosis, en toen merkte ik vooral een verschil als ik lange tijd moest stilzitten en focussen.
Ik zou zeggen, wacht nog even een paar dagen af. Het is vaak zo dat je even moet wennen aan dat gevoel, en dat je wat tijd nodig hebt om het te leren kennen.
melaniepk schreef:Rillerig klopt, dat verdwijnt
Concerta maakte mij vrij direct erg depressief, bizar eng !
En geloof me, ik ben manisch positief dus dat is heel knap
Ritalin werkt voor mij beter.
De eerste keer "zag" ik alles ipv in mijn bubbel te zitten, was ook wel hilarisch voor mijn omgeving hoor
Wauw mijn auto heeft zilveren randjes ? en sinds wanneer drink ik witte thee ? Uh Mel al jarenNooit geweten haha
Details die me nooit opvielen die zag ik nu ineens wel.
Voor het eerst kon ik naar iemand luisteren zonder afgeleid te worden door elk piepje kraakje of beweging.
Ging een wereld voor me open
GeekGirl schreef:Ik werd juist minder depressief toen ik startte met Ritalin.
Ineens had ik het gevoel dat ik meer greep had op mijn gedachten, de chaos in mijn hoofd werd een beetje minder en ik had niet meer zo het gevoel dat ik overweldigd werd door alles.
Ik ben emotioneel een stuk stabieler geworden en ik beleef negatieve gevoelens veel minder intens.
Als ik eens mijn medicatie niet genomen heb voel ik dat ik veel prikkelbaarder ben, en dat ik van alles direct het slechtste denk.
Op vlak van afleiding merk ik ook een heel groot verschil, ik presteer gewoon veel beter met medicatie dan zonder. En als ik beter presteer voel ik me automatisch ook weer beter
Dat rillerige gevoel had ik in het begin ook een beetje, maar dat verdwijnt na een paar dagen.
Azmay schreef:GeekGirl schreef:Ik werd juist minder depressief toen ik startte met Ritalin.
Ineens had ik het gevoel dat ik meer greep had op mijn gedachten, de chaos in mijn hoofd werd een beetje minder en ik had niet meer zo het gevoel dat ik overweldigd werd door alles.
Ik ben emotioneel een stuk stabieler geworden en ik beleef negatieve gevoelens veel minder intens.
Als ik eens mijn medicatie niet genomen heb voel ik dat ik veel prikkelbaarder ben, en dat ik van alles direct het slechtste denk.
Op vlak van afleiding merk ik ook een heel groot verschil, ik presteer gewoon veel beter met medicatie dan zonder. En als ik beter presteer voel ik me automatisch ook weer beter
Dat rillerige gevoel had ik in het begin ook een beetje, maar dat verdwijnt na een paar dagen.
Heb je het specifiek over ritalin of over methilfenidaat in het algemeen, of geen vergelijking? Mijn psychiater is nu enorm aan het experimenteren dus alle informatie is voor mij enorm welkom
melaniepk schreef:De artsen zeggen dat het verschil niet merkbaar is, maar de gebruikerservaringen leren anders
Het zijn de hulpstoffen die de ene methylfenidaat niet de andere maakt
melaniepk schreef:Verklaring nooit opgesteld.
Je kunt bij je huisarts toch een verklaring krijgen ? Of ga je naar een bepaald land waar dit niet geldig is ?
Als het voor korte tijd is en het is een risico land dan zou ik ze lekker thuis laten en geen risico nemen