In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:23

Wow River. Ik feliciteer je toch, van harte zelfs, je weet nooit wat voor moois dit je gaat brengen, ookal komt het op een lastig moment!

Hoop dat je snel terecht kan bij een vervangende HA. En dat je de juiste keuzes weet te maken! Vooral voor jezelf.
Heel veel succes en kracht voor jou gewenst!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:02

Thanks meiden!
Ik ben een beetje van de schrik bekomen. Ene moment ben ik blij, andere moment raak ik weer helemaal onzeker.

Helaas werk ik 6 dagen deze week, zie weinig tijd voor huisarts en tsja... dan gaan ze weer zeuren he als ik alsnog ga...
Maar ga wel even bellen morgen ochtend.

En mijn werkgever zal wel blij zijn... (AHUM) Ik moet het morgen al direct vertellen. (Meldplicht op werk i.v.m. gevaarlijke stoffen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:53

River, ik snap heel goed je twijfels en je angst. Dat is ook mijn grootste reden om geen kinderen te willen. Altijd bang voor een terugval. Dus ja, ik snap dat je in een heel moeilijk parket zit, maar zoals gezegd wordt, laat je goed begeleiden door je ha en je therapeut, dan moet het wel goedkomen :)

Emily, ik ging ook wel eens bij de therapeut weg dat ik dacht van wat maak je me nu. Maar probeer het niet te snel te verwerpen of af te ketsen wat je moet doen of wat er wordt gezegd, maar laat het eens binnenkomen en probeer het te accepteren. Dan zul je merken dat er dingen niet zomaar gezegd, gevraagd of gedaan worden. Die acceptatie gaf mij een stukje rust, ik liet het wat meer gebeuren, meer over me heen komen en toen kon ik het ook veel makkelijker verwerken en daarin positieve verandering zien.
Het is nog niet makkelijk want je zit zo vastgesleten in een bepaald patroon wat je heeft helpen overleven, dat verandering moeilijk is. Maar verandering moet je niet zien als negatief. Je hebt nu wellicht verkeerde ideeen over jezelf of over anderen wat je geen goed doet, en daar is cgt voor, om die ideeen realistisch en gezond te maken :)

Edit: Hier gaat het momenteel ook niet top, merk dat ik veel dingen vergeet, afspraken etc en ik stel dingen best ver uit. Het is echt een zooitje momenteel, onenigheid met mijn vader, problemen met het duo waardoor ik misschien niet kan studeren dit jaar, miscommunicatie op het werk, mensen die verzaken me dingen te betalen. Het is veel, ik merk dat ik wel orde heb ik mijn hoofd, maar dan schiet ik weer tekort in andere dingen, erg lastig.
Daarbij ben ik ook nog eens zwaar oververmoeid, vakantie gehad, gisteren weer heel druk geweest en laat naar bed, daardoor nu geewoon even klaar. Dat moet ik accepteren maar dat is moeilijk, dat ik niet kan leven zoals mijn vriend dat bijv doet. Die gaat altijd maar door , heeft er niet zoveel last van als ik. En daar baal ik dan van. Mja dat moet ik accepteren, doe ik soms ook maar het blijft balen dat je eerder een pas op de plaats moet maken dan een ander.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:06

Joolien balen dat het zo slecht gaat :(
Dat warrige had ik ook de laatste dagen, maar goed, waar zal dat nu aan liggen denk ik dan?

Het accepteren dat alles een tandje lager moet kan ik ook niet hoor. Dat moet toch echt geleidelijk komen en dat is er niet in 1 dag. Maar als je merkt dat het beter gaat als je ook daadwerkelijk OPTIJD je stapje terug neemt, dan krijg je er misschien een positief gevoel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:09

Riverrr schreef:
Joolien balen dat het zo slecht gaat :(
Dat warrige had ik ook de laatste dagen, maar goed, waar zal dat nu aan liggen denk ik dan?

Het accepteren dat alles een tandje lager moet kan ik ook niet hoor. Dat moet toch echt geleidelijk komen en dat is er niet in 1 dag. Maar als je merkt dat het beter gaat als je ook daadwerkelijk OPTIJD je stapje terug neemt, dan krijg je er misschien een positief gevoel bij.

Ja het blijft gewoon moeilijk, ik worstel hier namelijk al 10 jaar mee, heb al 10 jaar vermoeidheidsklachten en dat is altijd zoeken naar balans, maar dat is moeilijk te vinden en soms ben ik ook neit zo lief voor mijn lijf. Gisteren oververmoeid maar toch een verjaardag en daarbij heel veel gerookt, dat kon ik vandaag echt niet hebben en dan moet ik gewoon een stap terug doen.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:49

Eigenlijk zou je dan vroeger moeten ingrijpen. Dan ben je nu niet zo moe!
Ik heb het heel goed geleerd in de revalidatie, ik betrap mezelf erop dat ik soms nog steeds door kachel, maar op tijd signalen leren kennen en dan al gas terug nemen werkt een stuk beter en dan blijft je lijf ook beter in balans.
Nu trek je het steeds weer uit zijn voegen en dan moet je herstellen van de klap en eer dat je hersteld bent komt de volgende...

Kortom, leer luisteren naar jezelf en accepteer dat, dan zul je zien dat je veel minder last ervan krijgt, alleen dat je soms wel dingen moet overslaan.
Zo had ik laatst een leuke weekendje bij vrienden in brabant af moeten bellen en is mijn vriend alleen gegaan. Was ontzettend moeilijk voor me, maar daardoor kon ik wel even rust pakken. Het weekend daarvoor hadden we ze ook al gezien, dus dan moet ik toch keuzes maken.
(niet alleen mentaal, maar ook voor mijn rug, daar moeten eigenlijk een paar metalen pennen in wat ik af hou)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:30

Vanmorgen nog een clear blue digitale test gedaan en ja daar kan je niet onderuit.
Nu heb ik gelezen dat er een pop poli bestaat speciaal voor als je ptss heb endepressies of een andere stoornis en dus zwanger bent. Ik ga vragen of ik daar heen kan. Morgen ga ik naar een vervanger (huisarts)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:03

Goeie stap riverrr klinkt heel fijn zo een kliniek. Had ik ook wel graag gewild.

nou vandaag voor het eerst weer alleen thuis. Op zich gaat het wel. Maar kan door de medicatie niet autorijde en dan is het zulk poedersuiker weer. En heb echt een hekel aan nat worden. En moet dan een stuk fietsen naar stal lamgs allemaal mensen. Is toch wel een grote stap.
maar ben erg duizelig door de medicatie is autorijden kan echt niet.
ga het straks toch proberen en als het echt niet gaat ga ik terug maar huis.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:34

Over het algemeen hou ik me hier stil, maar na lang wikken en wegen ga ik mijn vraag toch stellen.
Heeft iemand hier ervaring met de therapievorm MBT?
Voluit Metalisation Based Treatment.
Ik zou graag meer ervaringen erover horen, liefst via PB.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:37

Inderdaad een goede stap Riv :j . Ik wens je echt het allerbeste en veel kracht toe in deze situatie.

Sorry Nickas, kan je daarmee niet helpen, nooit van gehoord.

Ik heb vandaag eindelijk intake, om 13:00. Zal mij benieuwen. Heb hier drie maanden op gewacht en keek er erg naar uit, maar opeens heb ik er helemaal geen zin in. Kan me eigk niet voorstellen hoe dit gaat helpen.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:50

Callum verstandig dat je niet de auto pakt. Hier is het af en toe droog, dus hoop dat het bij jou ook zo word.

Nickas heb er geen ervaring mee, sorry!

Gruis, dankjewel meis! Het is nog een beetje onwerkelijk.
Straks op het werk vertellen... ben zenuwachtig!
En jij veel succes met je intake. Laat het maar allemaal over je heen komen. Ik heb dat ook altijd, ergens naar toe leven en dan ineens is het niet meer leuk. Ik denk toch door de spanning. Dus lekker blijven ademen en het komt allemaal wel goed. :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:15

Sterkte gruis. Klinkt heel herkenbaar idd.

nickas sorry dat ken ik niet.

riverrrr jij ook sterkte met het vertelleb op je werk.
nou dag overleefd. Vriendin heeft me opgehaald en zijn samen naar de paardjes geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:19

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:07

inderdaad jolien, heb het er nu opstaan

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:18

Ik ben nu bij en vriendin dus ik kijk het morgen terug. Ben wel heel benieuwd :)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:30

Heb het ook gekeken! Was helaas heel kort...
Maar word netjes uitgelegd, misschien dat het grote taboe zo een beetje weg gaat.

Ik heb het verteld op werk en tot mijn grote verbazing was mijn baas heel blij.
Dus dat viel mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:32

Oh dat is fijn river!! :)

Ik vond het ook mooi uitgebeeld, vooral doordat eigenlijk de normale mens achter borderline wordt getoond. Zoals ik vaker zeg, als je een persoonlijkheidsstoornis hebt, kun je evengoed nog normaal zijn. Heleboel mensen denken altijd maar dat je dan gek bent, of raar, of niet normaal kunt functioneren.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:07

Wat fijn River :) ! Ben echt blij voor je dat het zo meeviel! Die docu bewaar ik even voor later, betrek nu alles een beetje teveel op mezelf dus lijkt me niet zo goed voor mij :o

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:11

Thanks meiden :)

Knap dat je dat inziet Gruis!
Je kan tegenwoordig toch alles terugkijken.

En inderdaad joolien, leuke mensen in beeld, totaal niet raar.
Ben erg benieuwd naar de rest.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:14

Ik heb ook nog niet gekeken. Misschien later.
Fijn riverrr dat je baas goed reageerde. Dat scheelt alweer een heleboel.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:05

Wat is het ineens stil hier.
hoe isnhet met iedereen?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:57

Riverrr, hoe ging het bij de vervangende huisarts?

Joolien, daar heb je gelijk in. Heb mezelf ook voorgenomen om er open voor te staan. Als ik tegenwerk, werk ik mezelf eig tegen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:29

vannacht om half 4 wakker geworden met een hevige pijn in mijn darmen ;( dus op naar het ziekenhuis! (half 5 's nachts :') )
terug gestuurd naar huis, moest maar pijnstillers nemen en een kruik, vandaag toch maar geprobeerd om naar school te gaan en is gelukt! nieuwe klas lijkt me wel leuk :) morgen nog maar niet mee op introductie dag want we gaan sporten en dat lijkt me niet zo slim, vrijdag wel een dagje school en zaterdag al gelijk de eerste opdracht:) gister de therapie voor mijn angststoornis afgesloten en krijg nu alleen nog een paar gesprekken om te kijken of ik echt adhd heb.
hoe is het verder met jullie?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:04

Oei vervelend Claudia!
Fijn dat je nieuwe klas leuk lijkt.

Nou de vervanger was maar een sufkop...
Het enige wat hij zei was ja je moet maar een verloskundige zoeken.
En de vraag over medicatie en zwangerschap ging hij een beetje zoeken en zei, mwahhh denk dat het geen kwaad kan.

Nou ik neem het nu nog steeds niet en ga idd maar een verloskundige bellen. Dit schiet niet op.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:11

Balen riverrr schiet lekker op.

claudia balen van je darmen. Hoop dat het nu een beetje gaat. Fijn dat je nieuwe klas leuk is.

hier moeizaam allemaal. Medicatie lijkt wel te helpen. Maar moet keuzes maken voor mijn gevoel waar ik vreselijk veel moeite mee heb. Want dat betekend paardjes wegdoen en stal verkopen. Pfffff