[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:56

Loetie84 schreef:
Heb weinig gelezen over gewichtstoename met de implanon. Ik weet dat er een aantal jaren is geweest waarin hij niet goed gezet werd (lees: het implantaat werd in zijn geheel niet gezet... dus tja mensen werden gewoon zwanger...) Waarschijnlijk is het daarom een beetje in een hoekje gedrukt.

Amai, dat is toch wel erg extreem... gewoon niet gezet?
Je moet het maar voorhebben.
Nee dat meisje was niet zwanger maar was wel zo'n 15 kilo bijgekomen sinds ze dat ding had laten plaatsen. Reden genoeg voor mij toen om dat zeker niet te overwegen. Was toen nog "nieuw", ik zeg het, ik spreek over 10 jaar geleden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:59

Ik ben benieuwd hoe dat met hormonen werkt. Ik heb het weleens gevraagd aan m'n dokter en die zei dat mensen gewichtstoename gauw op de pil of spiraaltje gooien terwijl dat vaak niet eens de oorzaak is en de hormonentoename ook niet. Volgens hem is het gewoon een kwestie van goed kijken naar je eetpatroon.
(Ik zeg trouwens niet dat ik het met hem eens ben, hoor, maar ik ken ook wel mensen die misschien eerst naar hun eetpatroon moeten kijken voor ze de pil de schuld geven van gewichtstoename).
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-06-13 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:59

Ja... het implantaat bleef gewoon in de spuit zitten :oo . Slim dat de arts dat ook niet ff nakijkt, aangezien je m kunt zien zitten als je je huid strak trekt :P

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:00

Implanon heb ik nog nooit over nagedacht om te laten plaatsen.. Gewichtstoename, het zetten (het verwijderen!), hele onregelmatige + heftige dagen. Nee mij niet gezien, nu een spiraaltje en helemaal happy ermee!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:02

Chrissie schreef:
Implanon heb ik nog nooit over nagedacht om te laten plaatsen.. Gewichtstoename, het zetten (het verwijderen!), hele onregelmatige + heftige dagen. Nee mij niet gezien, nu een spiraaltje en helemaal happy ermee!

Het zetten wordt ten eerste onder lokale verdoving gedaan, dus valt wel mee. Heb de naald gezien die er in gaat en ik kan je vertellen dat dat best mee valt. Ook heb ik verder niks gelezen over onregelmatige en zeer heftige dagen. Ze vergelijken het juist met de werking van een spiraaltje :j

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:03

Ik ben indertijd ook niet bijgekomen van mijn pil. Maar dat meisje kwam echt serieus aan. Die had dat ding nog echt niet lang en ook was er niets verandert aan haar eetpatroon... dus ja dan denk je toch aan dat implantaat.

Het bleef gewoon in de spuit zitten? Hallo, hoe helder ben je dan als dokter?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:03

Loetie84 schreef:
Chrissie schreef:

Het zetten wordt ten eerste onder lokale verdoving gedaan, dus valt wel mee. Heb de naald gezien die er in gaat en ik kan je vertellen dat dat best mee valt. Ook heb ik verder niks gelezen over onregelmatige en zeer heftige dagen. Ze vergelijken het juist met de werking van een spiraaltje :j

Dan ben ik wel benieuwd naar jouw bevindingen!

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:33

Wat jouw arts zegt klopt Cayenne; hormonen veranderen je eetlust, van de hormonen zelf zal je niet direct aankomen. Je kan er wel meer vocht door vasthouden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:36

Ik zal morgen wel even laten weten wat ik van het zetten vond. De rest van de bevindingen zal natuurlijk even moeten blijken... Hoop iig op dezelfde positieve bijwerkingen als een spiraaltje :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:52

Ik kwam ook door de hormonen aan, niet alleen door de eetlust. Ik kon vroeger echt alles eten, ik snoepte ook de hele dag door. Waarschijnlijk een te snelle schildklierwerking, en door de pil is die langzamer gaan werken vermoed ik, waardoor ik zelfs met minder eten nog ben aangekomen..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:59

Ik ben erg tevreden met mijn implanon.
Geen gewichttoename hier. Maar ben ook juist aan het bewust afvallen ;)

Heb hem een half jaar en in totaal slechts 8 dgn ongesteld geweest.
Enige verschil tov de pil is dat ik nu af en toe een pukkeltje heb.
Maar dat vind ik geen probleem ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:03

_Daniella schreef:
Ik ben erg tevreden met mijn implanon.
Geen gewichttoename hier. Maar ben ook juist aan het bewust afvallen ;)
Top!

_Daniella schreef:
Wel regelmatig? Of spontaan op onverwachte momenten...
_Daniella schreef:
Enige verschil tov de pil is dat ik nu af en toe een pukkeltje heb.
Maar dat vind ik geen probleem ;)
Das dan weer minder :P

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:21

Loetie84 schreef:
Chrissie schreef:

Ik heb eind december 2012 de implanon laten zetten, het zetten zelf viel erg mee.
Helaas heb ik veel last ervan gehad, hele heftige menstruatie, stemmingswisselingen.. Het was zelfs zo erg dat ik vanaf februari continu ongesteld was, en echt heel veel pijn in m'n buik had.
Ik heb het vorige maand laten verwijderen wat ook met veel pijn en moeite ging.

Ik zou het absoluut niemand aanraden!! Maar het werk wel bij iedereen anders natuurlijk..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:56

Jans schreef:
Wat jouw arts zegt klopt Cayenne; hormonen veranderen je eetlust, van de hormonen zelf zal je niet direct aankomen. Je kan er wel meer vocht door vasthouden.

Dat merk ik ook wel. Tijdens het pilgebruik zie ik vooral aan m'n buik dat ik vocht begin vast te houden (met name in de tweede en derde week). In de stopweek raak ik dat vocht weer kwijt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:16

Morgen gaan ze bij mij een spiraaltje zetten, zou eigenlijk maandag gebeuren omdat ik op de planning stond om vandaag ongesteld te worden maar helaas dacht mijn lichaam er anders over en werd ik zaterdag ongesteld.

Dus ik heb het kunnen verschuiven, gelijk morgen en vrijdagavond wedstrijd... dus denk wel dat ik als een springveer op mijn pony zit morgen... nouja kan ik vrolijk meeveren met doorzitten... _O-

Doosje paracetamol bij de hand... dan komt het vast wel goed.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:22

Loetie84 schreef:
_Daniella schreef:
Wel regelmatig? Of spontaan op onverwachte momenten...

nouja 8 dagen over een halfjaar is niet regelmatig :+

3x een losse dag, wat alleen wat bruine afscheiding was, meer niet.
en 1 x 5 dagen achter elkaar waarvan het grootste deel ook gewoon afscheiding was.
1 dag echte bloeding oid zoals voorheen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:10

Implanon wilde mijn huisarts niet aan beginnen. Spiraal wil ik niet weg laten halen maar heb het idee dat ik niet prettig reageer op de hormonen. Ben best wisselvallig deze maand. Ga het nog een tijdje aankijken, maar goed dat mijn vriend toch wel lief is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:52

8nnemiek schreef:
Ik kwam ook door de hormonen aan, niet alleen door de eetlust. Ik kon vroeger echt alles eten, ik snoepte ook de hele dag door. Waarschijnlijk een te snelle schildklierwerking, en door de pil is die langzamer gaan werken vermoed ik, waardoor ik zelfs met minder eten nog ben aangekomen..

Maar dan komt het dus door de schildklier, van hormonen zelf kom je niet direct aan. Indirect wel natuurlijk :D daar hebben we vermoed ik allemaal last van. Bij mij is er ook een paar kilo bij door de pil. Voornamelijk door vocht, en een verbeterde eetlust / smaak :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:18

Ik eet zelfs nog minder dan voorheen, ik sport voldoende en loop bij een diëtiste. Ik ben in 8 maanden tijd al bijna 10 kilo aangekomen....dus het heeft niet bij iedereen met verbeterde eetlust te maken! Ik zou willen dat het dat was en ik mezelf de schuld kon geven maar helaas gaat dat niet altijd op.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:24

Ik ben ook 5-10 kilo aangekomen hoor. Nu ligt het wel deels aan mij haha. Maar ik merk wel dat ik echt vreet door die pil niet te zuinig. Normaal at ik ook wel veel (2 koeken in de avond bijvoorbeeld :P), maar nu eet ik er gerust 3 of 4. Dus sinds een paar weken let ik op alles wat ik eet en gaat het wel beter gelukkig.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:27

Ik heb sinds juni vorig jaar een implanon en ben eigenlijk tevreden.

Hij is wel bewogen in mijn arm dus heb de gyn gebeld en die zei dat zolang ik hem voelde zitten het geen probleem was.

Het plaatsen was niet pijnlijk, ik gebruikte toen nog bloedverdunners dus het was 1 groot bloedbad daar :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:44

Het zetten stelt inderdaad helemaal niets voor... alleen stopte het bij mij dus ook niet echt met bloeden. Maar dat komt vast door de wijntjes gisteravond :roll: Echt met twee tellen gepiept verder, alleen het verdovingsprikje voel je heel even iets van, maar lang niet zo erg als een gemiddelde inenting.

Hoop dat het me verder bevalt...

Toen ie er al in zat zei de gyn dat je er idd een onregelmatige menstruatie van kunt krijgen (lekker op tijd dokter 8)7 ) Mocht het me niet bevallen kan ik altijd nog aan de prikpil...

Moet nu zeggen dat ik het ietsje voel branden, maar misschien komt het wel omdat t verband heel strak zit om de bloeding te stelpen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:33

Denk niet te licht over de prikpil, na het stoppen daarmee kan het gerust 6 maanden tot in simmige gevallen zelf 2 a 3 jaar duren totdat je cyclus op gang komt.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:04

Weet ik... maar ik wil toch geen kinderen ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:10

Prikpil ga ik nooit aan beginnen! Als ik ooit weer anticonceptie wil komt er een spiraal en het liefst een koper spiraal.

Hier is de acnee volop aanwezig! Nu van de dokter gel gehad daarvoor in de hoop dat we het de kop in kunnen drukken. Maar ja wil ook zwanger worden dus moet m voorzichtig gebruiken. Zie dr niet uit gewoon, lijk wel een krentenbol!