Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marion82

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:22

@snorlex
Soms krijg je het ook vergoed als het om psychische redenen is. Ze hoeven dan misschien niet veel te verwijderen, maar 2 ongelijke borsten is ook niet fijn natuurlijk. Ik zou het gewoon proberen hoor.

Vandaag weer op controle geweest. Hechtpleisters zijn eraf, voelde er niets van. Hechtingen zitten onderhuids, dus alleen de stukjes die uitstaken zijn eraf geknipt. Verder ziet het er top uit, mooi gesloten en geen vocht. Ik mag vanaf morgen gaan smeren met littekencreme. Ik begin met die van de kliniek, ik kreeg een proef verpakking mee en ga dan verder met bio oil. Of hebben jullie een betere

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:50

Marion wat fijn dat het zo goed verloopt met je genezingsproces. Ben je tot nu toe blij met het resultaat en dat je het bent aangegaan? :)

Snorlex ik zou gewoon is gaan informeren wie weet vergoeden ze het wel!

De PC die mij gaat opereren bij de Bergman Clinics is juist weer niet van de drains. Die krijg ik dus ook niet.
Screening bij de anesthesist gehad. Het komt steeds dichterbij.. vandaag over 4 weken is het zover. Vind het zo ontzettend spannend, maar kijk er ook zo naar uit.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:00

Fijn dat het zo goed geneest bij jou Marion!!

Spannend PINK! Voor je t weet zijn die 4 weken voorbij! :)

Hier heb ik gister voor het eerst weer gedraafd en gegaloppeerd na de operatie (noodgedwongen, werden aangevallen door de dazen) maar daarna tintelden mijn borsten helemaal. Voelde echt heel vreemd!
Ben ook weer begonnen met de silicone pleisters, wel alleen bij mijn tepels maar tor nu toe gaat het goed :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:00

Spannend pink, 4 weken gaan echt heel snel voorbij.

Ik ben heel blij met het resultaat, ze zien er echt prachtig uit en al heel mooi in vorm. Ik heb toch wel 1 plekje dat wat vocht lekt. Weer dat plekje dat mij irriteerde al vanaf het begin. Nu kan ik ook zien waarom. Op dat plekje, gaat een stukje huid, niet tegen elkaar, maar over elkaar. Het is geen gaatje ofzo, het is gewoon dicht. Het vocht komt uit dat huidaandoeningen dat er wat overheen ligt.

Ik gebruik gewoon gaasjes en verschoon het 2x per dag. Twijfel of ik ook 2x zal douchen. Aangezien het geen open wondje is, maar alleen het huidrandje. Het ziet er rustig uit, niet rood en het doet geen pijn. Ook douchen doet geen pijn, prikt niet.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:16

Fijn dat alles naar wens verloopt Marion :j
Dat ene plekje gaat ook nog goed komen .

Jacquelinee_ weer lekker paard gereden ... +:)+ , en voor Pink gaat het al lekker
opschieten ...spannend .. Maar dat gaat goed komen ...

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:05

Vanacht voor het eerst zonder bh geslapen. Heerlijk hoor haha vond het wel spannend, maar gelukkig was het goed gegaan.
Ik merk wel dat ze elke ochtend, bij het opstaan, toch wat gevoelig zijn. Hadden jullie dit ook? Zal vast wel overgaan, als het helemaal geheeld is.

Ook heb ik nog steeds last van een opgeblazen buik. Als ik opsta, dan is mijn buik zo goed als plat. Maar zodra ik een half uurtje op ben, begint het weer te vullen. Aan het einde van de dag, lijk ik af en toe wel 7 maanden zwanger. Ik had gelezen dat meer mensen hier last van hebben, hoop alleen dat het niet zo lang duurt, voor het weer normaal is. In gewicht ben ik meer afgevallen, dan dat eraf gegaan is, dus dat is het ook niet. Ik denk lucht of vocht.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:05

Fijn dat het goed ging marion!
Ik had sochtends ook altijd wel wat last van gevoelige borsten, vooral bij de littekens. Kwam bij mij denk ik omdat ik al vanaf de eerste nacht op mn zij sliep en ook redelijk snel op mn buik. Denk dat er toen gewoon teveel druk op stond.

Van het opgeblazen gevoel had ik niet meer last dan normaal. Ik heb altijd nadat ik eet een opgeblazen gevoel. Dit is niet erger geworden na de operatie.

Morgen vertrek ik dan op vakantie! *\o/*
Heb er heel veel zin in! Neem wel ook mn sportbh mee voor het geval dat het litteken weer open gaat :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:39

Ohh spannend, veel plezier alvast.
Lekker genieten en ontspannen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:49

Alvast veel plezier Jaquelinee

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:59

Veel plezier Jaquelinee. :)

Hoe is het met jullie inmiddels?

Ik ben bang dat mijn operatie niet doorgaat. Afgelopen dinsdag ben ik geschept door een auto. Ik had voorrang en die kreeg ik niet.. De auto is doorgereden. Ben in shock geweest.. Ik had echt onwijs veel pijn aan mijn pols, helemaal dik. Foto''s laten maken, op twee plekken gebroken. Op 1 plek bijna door.. Heb liggen gillen zoveel pijn deed het. Nu moet ik 4 tot 6 weken in het gips. Gelijk de avond moest ik weer terug. Vingers liepen helemaal blauw aan. Ze hebben er een spalk van gemaakt. Nieuwe foto's gemaakt. Het stond na het recht zetten perfect op elkaar. Helaas is het iets verschoven bleek.. Als het nu zo blijft staan is het goed. Schuift het nog verder dan moet ik geopereerd worden.

Maandag belt de PC me en donderdag weet ik zelf meer over mijn pols. Zie twee pijnen niet echt zitten..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:45

He, dat is naar zeg! Veel beterschap met je pols alvast!

Ik zou haast denken, je hoeft maar 1x morfine, ook voor 2x pijn. Maar blijft natuurlijk lastig, ook omdat je dan nog veel minder kunt na de op. :( Als ze je al willen opereren... aan de andere kant, misschien kunnen ze zelfs de operaties combineren zodat je niet twee keer onder narcose hoeft?

Maarja, zijn maar ideën en heb je misschien weinig aan.
Wel heel veel sterkte en ik hoop dat je pols braaf blijft staan en voorspoedig geneest.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:21

:(:) Wat vervelend Pink ...
De automobilist is er hopelijk niet vandoor gegaan ?
Duimen dus dat alles toch gewoon doorgaat .

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:58

Safiera de operaties combineren kan niet. Ik word bij de bergman geopereerd en voor pols zou dat in het UMC zijn.

ditano helaas is de automobilist wel doorgereden..

Tot nu toe raad iedereen het af om ook nog de borstverkleining te doen. Niet omdat het niet kan maar ivm herstel enz. Ik kan nu al amper iets.. en dan kan ik me focussen op mijn pols. Die heeft nu echt prioriteit.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:23

Fijn dat ik dit topic vind.
volgende week heb ik een intake gesprek met de plastische chirurg. Ik heb een cup g en ben redelijk smal gebouwd en heb veel klachten. Dus voor mij zit er weinig anders op.
wel vind ik het erg spannend.
Naar welke cup maat zijn jullie gegaan na de operatie.
Ook ben ik bang voor de narcose...stel ik kom er niet meer uit ( verder ben ik geen doom denker hoor :+ ).
Hoelang is het herstel, en wat kan je wel en wat niet?
Is bij jullie alles verzekerd?

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:11

Welkom Cinnepin!
Ik ben van een F naar D gegaan. Qua herstel moet je sowieso uitgaan van minimaal 6 weken. Zolang mag je niks tillen of herhaalde dingen doen. Bij mij duurde het herstel wel wat langer. Zelfs nu na 11 weken loop ik nog wat te kwakkelen met te actief littekenweefsel. Maar ik kan wel alles gewoon weer :)

Vandaag op controle geweest, PC is super tevreden! Voor het overactieve littekenweefsel moet ik die silicone pleisters nog 3 maanden dragen. Dan weer op controle en mocht t niet verbeterd zijn krijg ik een spuitje erin. Iemand enig idee wat voor spuitje? En of die pijnlijk is?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:15

Bedankt voor je reactie..Moet je na de ingreep nachtjes blijven? En herstelperiode hof je toch niet in je bed te blijven liggen? Mag je wel honden uitlaten ofzo?

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:26

Ik moest een nachtje blijven na de ingreep :j
Je hoeft niet in je bed te blijven liggen, maar dit heb ik de eerste 2 weken wel gedaan aangezien ik veel last had van de narcose en iedere keer duizelig werd zodra ik overeind kwam.
Honden uitlaten zou ik persoonlijk zelf niet doen, ze hoeven maar een keer te trekken en t kan weer opengaan..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:35

Ok, gelukkig heb ik vrijwilligers die mijn honden wel uitlaten, maar kan ik wel gewoon meelopen denk ik

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:23

Dat is erg fijn! :j
Meelopen kan altijd, maar wel goed naar je lichaam luisteren! Ik kon echt pas na 6 weken weer grote stukken lopen. En dan zelfs vaak na een half uurtje even een pauze. Maar dit kwam vooral doordat ik heftig op narcose reageer.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:20

Ik heb destijds na de siliconenpleisters Kenacort-injecties gehad, Jacqueline. Het hielp goed om de littekens onder controle te krijgen, maar de vele injecties die er voor nodig waren heb ik wel als onaangenaam ervaren.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:58

bedankt voor de reacties!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:50

Welkom Cinnepin,

Ik ben 4 weken geleden geopereerd en ik kan eigenlijk alles zelf weer. Het herstel gaat super en ook heb ik bijna geen korstjes meer. Ik ben van een 75K naar 75E gegaan. Maar vandaag toch al stiekem in de winkel gaan passen en dat werd dus een 75F. Misschien verschild het nog wel van bh. We gingen voor een D/DD, maar die heb ik dus niet gekregen haha. Ik heb nu in elk geval geen pijn meer in mijn nek en ze zijn mooi stevig en gelift.

Ik kan je niet aanraden om zelf de hond uit te laten. Zo ie zo mag je de eerste 2 weken, niet zwaarder dan 1 kilo tillen en al heb je dan een chihuahua, die weegt toch iets zwaarder, mocht de hond trekken ;)
Ik kon, zeker de eerste week, niet eens naar de hoek lopen. Niet van de pijn hoor, maar was extreem duizelig dan. Ook de eerste week in de middag even geslapen. Ik heb verder helemaal niet op bed gelegen. Kliniek wilde ook dat ik elke 2 uur even liep, ivm de kans op trombose. Heb hier verder nooit last van, maar dat was voorzorg.

Het herstel staat op 6 weken, maar iedereen is natuurlijk verschillend. Bij mij werd het 100% vergoed, zit ook in de basis verzekering. Ik kreeg binnen 2 dagen al goedkeuring.

@pink,
Hoe is het nu met jou en de aanstaande operatie? Gaat ie nu zeker niet door?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:16

Ik heb nu 75 G en wil dus denk ik naar een C als dat mogelijk is. Vind dat groot zat.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 05:10

Welkom Cinnepin

Bij mij is de operatie al meer dan 1 jaar geleden .
Ben van 85/F naar 85/C gegaan .Bij mijn eerste intake gesprek had ik al
goedkeuring van de zorgverzekeraar .
Honden uitlaten na de operatie :n

Fijn dat alles goed nu is Jacquelinee_ :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:52

Wel jammer dat de honden uitlaten afgeraden wordt, ik kan daar zo van genieten. Maargoed dan wandel ik mee en laat mijn moeder of vriend ze wel uit :j.

ik ben benieuwd of ik ook gelijk goedkeuring krijg. Ik heb a.s dinsdag intake gesprek.
Hoelang duurde het na de intake dat jullie geopereerd konden worden?
Mijn ha zei dat t ongeveer 2 maanden duurt, alleen nu zit ik met vakantie periode dus kan het wat langer zijn.