Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:16

Jeej, het is vandaag sale bij alieexpr. Wou eigenlijk carbon wielen kopen. Maar vond het toch eigenlijk zonde van mijn geld. Kan op dit moment 1500 per maand sparen, maar vanaf juni ga ik nog maar 1 of 2 dagen werken. Sparen lukt dan niet meer, dus eerst maar even afwachten.

Heb wel iets anders gekocht :) Een mountainbike frame. Heel benieuwd, want ben normaal niet zo voor mtb-en en ga veel liever op de crosser het bos in.. Maarja er zijn hier veel wedstrijdjes in de buurt, dus ga het toch maar proberen. Plus vind het ook gewoon erg leuk om een fiets zelf op te bouwen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:21

Dat is een leuk bedrag om te sparen Travel_me :j

Benieuwd hoe je gepimpte fiets er straks uit ziet .

Renee van het weekend lekker op de bike onderweg geweest .. top.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:47

Ik ook :) Nu nog nadenken over hoe ik het wil hebben. Frame is matt zwart. Denk dat ik wat stickers ga plakken, of mijn vader het laat spuiten. Mijn vader heeft een spuitcabine en spuit normaal brommers, dus dat zou goed moeten komen. Nu nog een maand of 2 wachten helaas.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:04

Ik meld me ook (weer), na een vorig jaar nauwelijks gefietst te hebben, wil ik het dit jaar weer meer oppakken :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:18

Leuk Mandy :j

Heb er voor dit jaar al 420 km opzitten :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:24

Goedzo Mandy!
Hier voor aankomende vrijdag een ritje op de MTB gepland.
's middags heb ik die bikefit, heel benieuwd naar.

Afgelopen weekend helaas weer geen tijd om te fietsen.
Gisteren heb ik de Caubergtrail gelopen, 18km onverhard.
In Limburg blijven slapen en vanmiddag weer naar huis..
Hopelijk volgende​ week meer tijd :\

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:49

Dankjewel. Ik heb dit jaar nog maar 3 keer op de fiets gezeten. Ik heb sinds drie jaar diabetes type 1 en durfde daardoor niet meer te fietsen. Gelukkig gaat het nu beter, ga nog niet alleen (ook omdat ik hier in Haarlem nog hopeloos zou verdwalen), maar heb ik een hele lieve vriend die ook op de racefiets zit :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:36

Iedereen weer goed bezig! Hier het hele weekend niets gedaan. Oververmoeid, dus lekker rustig aan doen. Wel de hele dag voor de buis voor de ronde van Vlaanderen :) Wat een koers was dat!
Ben ondertussen spullen bij elkaar aan het zoeken voor een MTB. Best lastig, want er zijn zoveel verschillende maten. Bij mijn racefiets weet ik precies wat ik moet hebben, maar dit is flink zoeken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:10

Je weet wel de juiste maten van het frame? Zadelpenmaat? Balhoofdmaat? Bottombracket maat en soort?

Anders beter wachten totdat het frame er is en zelf opmeten/nameten. Die Chinezen nemen het niet altijd heel nauw met de maatvoering :=

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:03

Ja dat weet ik allemaal wel gelukkig :) Tis meer ook twijfels. 1x10 of 1x11 speed? Welke tandwielen? Welk maat stuur? Zulke dingen, maar heb nu volgens mij alles besteld. Hopen dat het snel komt, want dan kan ik gaan opbouwen. Maar wordt waarschijnlijk pas eind mei, omdat ik in april maar 1 week in NL ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:26

Lekker hè! Het is steeds zulk mooi weer, ik heb er dit jaar ook alweer 411 km op zitten.
In mei twee toertochten gepland (150 km en 80 km) dus ik moet wel :+

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:31

Zijn hier nog meer dames die de Homeride (deels) gaan fietsen of dat al eens hebben gedaan? Wij gaan 24 en 25 juni los voor het Ronald McDonald-huis in Groningen. Zelf ga ik 100 kilometer doen, maar van onze ploeg doet een aantal renners de volle mep van 500 kilometer. Het startgeld van 7000 euro hebben we inmiddels bijeen, maar alles dat erbij komt voor het Huis is natuurlijk welkom.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 06:58

Uums schreef:
Zijn hier nog meer dames die de Homeride (deels) gaan fietsen of dat al eens hebben gedaan?

Nee , ik niet ..
Mijn focus ligt ook op 1/8 triathlon,s .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:36

Uums schreef:
Zijn hier nog meer dames die de Homeride (deels) gaan fietsen of dat al eens hebben gedaan? Wij gaan 24 en 25 juni los voor het Ronald McDonald-huis in Groningen. Zelf ga ik 100 kilometer doen, maar van onze ploeg doet een aantal renners de volle mep van 500 kilometer. Het startgeld van 7000 euro hebben we inmiddels bijeen, maar alles dat erbij komt voor het Huis is natuurlijk welkom.

Nog nooit van gehoord eigenlijk. Maar ben ook helemaal niet van de sponsortochten. Dus gaat het voor mij niet worden. Wel leuk dat je daaraan mee doet. 100km is een mooi doel toch? ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:49

Heeft er iemand van jullie al eens wielen gekocht op alie dan? :p heb ik zelf nog niet geprobeerd, vraag me af of dat goed meevalt?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:58

Ik nog nooit .

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:15

Ik ook nog nooit. Maar lees wel er veel over. De meeste zijn wel goed. Maar niet heel erg stijf. Ook moet je even na laten kijken of de spaakspanning wel klopt. Maarja ze zijn dan ook veel goedkoper dan merkwielen. Ik zou ze in de toekomst best willen proberen, maar dan alleen in wedstrijden. Zonde om mee te trainen vind ik zelf. Dat doe ik wel met goedkope wieltjes
Maar voorlopig dus nog even niet. Kan mijn geld nog wel aan betere dingen besteden :)

Heb je al wielen op het oog?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:25

The_Cat schreef:
Heeft er iemand van jullie al eens wielen gekocht op alie dan? :p heb ik zelf nog niet geprobeerd, vraag me af of dat goed meevalt?

Wij hebben wel wat velgen en (duurdere modellen) naven uit China gehaald. Mijn vriend spaakt ze zelf, dus met complete wielen hier ook niet bekend. Velgen bevallen prima, licht en niet al te duur. Prima alternatief voor zo'n hele dure wielset.

Hoe goed de naven zijn die standaard worden aangeboden in zo'n set en wat de kwaliteit van de spaken en afstelling daarvan is, geen idee... Kun je er niet wat over vinden online, of fietsfora of fietsgerelateerde websites? :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:44

MuSLi schreef:
The_Cat schreef:

Wij hebben wel wat velgen en (duurdere modellen) naven uit China gehaald. Mijn vriend spaakt ze zelf, dus met complete wielen hier ook niet bekend. Velgen bevallen prima, licht en niet al te duur. Prima alternatief voor zo'n hele dure wielset.

Hoe goed de naven zijn die standaard worden aangeboden in zo'n set en wat de kwaliteit van de spaken en afstelling daarvan is, geen idee... Kun je er niet wat over vinden online, of fietsfora of fietsgerelateerde websites? :)

forum.fiets.nl en dan wielen. Staat een heel topic over carbon wielen uit China

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:12

Ik was niet echt van plan er te bestellen :p ik was gewoon nieuwsgierig omdat ik dat al enkele keren had zien voorbij komen van die wielen van china

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:28

Zo, hier ondertussen de eerste rit met het groepje dames uit de buurt gehad.
Flink wind gisteren, dus sommige stukken waren wel zwaar.
We hebben bijna 2 uur gefietst en ik heb een mooie 52km gedaan.
We spreken nu wekelijks af op dinsdagavond rond 7'en en trappen dan een rondje in de buurt :D

Afgelopen vrijdag dan eindelijk mijn eerste ritje op de nieuw opgebouwde mountainbike gedaan.
Was werkelijkwaar top. Heerlijk fietsje, stuurt messcherp en tempo zit er ook aardig in.
Samen met een van de dames uit dat fietsgroepje het duin in geweest en toch een mooie 30km gedaan.

Afgelopen vrijdag mijn bikefitting gehad. Zeer interessant en best wel wat dingen die beter kunnen.
Nu in afwachting van mijn nieuwe stuur (een compact ipv gewone) en stuurpen.
Hopelijk van het weekend monteren en dan moet ik stukken beter zitten dan daarvoor _/-\o_

Ondertussen zijn we druk bezig met verbouwen in huis (nieuwe keuken).
Dus alles moet een beetje tussendoor en dat is soms nogal zwaar/vermoeiend -O-

Hoe is het verder hier? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:55

Dat klinkt goed Musli! Fijn dat je fiets zo goed rijdt!!
Ik heb gisteren 65 km gefietst van mijn thuis naar mijn ouders, was lekker maar jeetje wat een tegenwind.. Kwam ik bij het veerpontje van Varik, voer die niet dus moest ik - terwijl ik al stuk zat - om fietsen over Tiel... Was even pittig :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:15

Deze week regeneratie week ..dus qua training iets rustiger met 2 rustdagen :D
Zondag gestart in duathlon in Mettmann , dus 5 km hardlopen , bijna 24 km fietsen , dan weer 2,5 km hardlopen .
Heuvelig terrein zowel bij het lopen als ook het fietsen .
Maar wat een gave fietsroute was dat :j lekker klimmen tussendoor , dan weer lekker
berg af ...Max tempo was 56,6 km/u :wow:
Hoogte punt was Heartbrake hill met 15 % stijging .

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ajydvlwtikivpygh

Any way , met een derde plek in mijn age group zeer tevreden :D

Leuk MuSLi ..lekker hoor regelmatig rondjes te fietsen ...
Je MTB bevalt dus ook goed +:)+

Renee1991 ook al lekker km gemaakt .

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:28

Jullie blijven goed bezig. Ik heb afgelopen weekend 4 uur gewandeld in de bergen en niet gefietst. Vandaag 9 uur achter het stuur gezeten en naar NL gereden. Hopelijk morgen wat kunnen fietsen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:25

Zondag wat gaan fietsen, maar viel langs alle kanten tegen :( Veel wind, en men hartslag die precies teveel ineens omhoog ging. Ik geraakte niet vooruit. windaf ging beter :') toch nog een 50 km gedaan, maar het gevoel was niet dat. Hopelijk snel een beter gevoel dan dit

Wat is trouwens jullie idee om te fietsen op rollen? Ik zou er misschien kunnen overkopen van een collega van me voor een tof prijsje, maar ik heb dat nog nooit gebruikt, en altijd die achterste band wisselen lijkt me ook zo'n gedoe :p