GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Mijn moeder vond dat ik er fantastisch uit zag :D Ze weet niet van de Ozempic, het is een vrouw met een vrij sterke mening over dingen en soms is niet alles weten beter :))

Sinds gisteren weer 0,5. Vorige week dus.. 0,2? 0,3? en dat merkte ik wel maar ging verder prima. De 0,5 geeft wel meer rust.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

Berdien schreef:
Mijn moeder vond dat ik er fantastisch uit zag :D Ze weet niet van de Ozempic, het is een vrouw met een vrij sterke mening over dingen en soms is niet alles weten beter :))

Sinds gisteren weer 0,5. Vorige week dus.. 0,2? 0,3? en dat merkte ik wel maar ging verder prima. De 0,5 geeft wel meer rust.

Bij mij reageert er niemand op 10 kilo verschil. :+
Ik zit nu op -8,0-8,5

Of ben je al meer kwijt?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:02

Zo herkenbaar. Bij mij zag ook niemand dat terwijl ik er echt helemaal van in de gloria was. Tot ik een paar dagen bij mijn oude praktijk aan het werk was. Daar waren ze echt heel enthousiast.

In mijn omgeving weten ook niet zoveel mensen dat ik het gebruik. De meesten omdat ik het niet nodig vind om het te delen en sommigen omdat ze het dan steeds het onderwerp van gesprek maken. Mijn moeder is 80 die heeft daar ook een hele sterke mening over. En vind dit ook heel erg duur. Die weet dat dus ook niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Weer foto's gemaakt van mezelf, dat doe ik elke maand. Nu pas begin je goed te zien dat ik kilo's kwijt ben! Echt heel blij dat het nu zo goed zichtbaar is. Zowel in m'n gezicht als buik en bovenbenen.

Afgelopen week ook voor het eerst in 4 maanden dat ik ermee bezig ben de vraag gekregen of ik ben afgevallen. De teller staat op -17,3 kg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

fjordjes schreef:
Weer foto's gemaakt van mezelf, dat doe ik elke maand. Nu pas begin je goed te zien dat ik kilo's kwijt ben! Echt heel blij dat het nu zo goed zichtbaar is. Zowel in m'n gezicht als buik en bovenbenen.

Afgelopen week ook voor het eerst in 4 maanden dat ik ermee bezig ben de vraag gekregen of ik ben afgevallen. De teller staat op -17,3 kg.

Wat goed zeg! Ga zo door!

Enige jammere van het afvallen is dat mijn borsten bijna weg zijn en dat ik geen kont meer heb. Maar oké, het is het ene of het ander natuurlijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

Suzanne F. schreef:
fjordjes schreef:

Wat goed zeg! Ga zo door!

Enige jammere van het afvallen is dat mijn borsten bijna weg zijn en dat ik geen kont meer heb. Maar oké, het is het ene of het ander natuurlijk.

Dat is hier ook. En flubber hang armen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:32

Nou inderdaad ik heb eigenlijk nieuwe bh's nodig :')

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:55

Net weer "m'n" dosis gezet, vergeet ik het dopje van de naald te halen,
voelde het spul langs m,n vingers lopen, Kak!
Dosis verloren gegaan :(

Is iemand van jullie dit al eens gebeurd of ben ik de enige domoor :+

Gelukkig kunnen er 6 dosissen uit 1 pen, maar toch jammer.
Volgende keer beter opletten, anders wordt het wel een heel duur grapje :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:00

Maar kijk je dan niet bij het prikken? Je ziet toch dat de naald er niet in zit :+

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:16

Had het kleine dopje niet gezien(of niet goed opgelet), ik weet het dom :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

Hoe dan? Je moet de naald er toch induwen? Of duwde je hem met dopje en al je buik in? :')

Nee nog nooit gehad. Wel dat ik ging uitproberen of je ook weer terug kon draaien maar je kan wel terugdraaien maar de dosis blijft erin. Dat koste me dus ook een dosis toen. Zonde. Maar goed, ik wist dus nu wel dat je dus niet terug kan naar 0 als je al gedraaid hebt.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op Vandaag, 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

Dat is zonde.
Ik kijk altijd hoe de naald erin gaat dus dat kan dan niet gebeuren.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:28

Suzanne F. schreef:
Hoe dan? Je moet de naald er toch induwen? Of duwde je hem met dopje en al je buik in? :')

Inderdaad, beetje dom he :+

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:29

opisop_shop schreef:
Dat is zonde.
Ik kijk altijd hoe de naald erin gaat dus dat kan dan niet gebeuren.

Ik ook alleen vandaag niet :o
Dacht : ff snel die spuit er in, iets met haast -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:30

karrij schreef:
Suzanne F. schreef:

Inderdaad, beetje dom he :+

Whahahaha met dopje en al, geweldig. :D
Ik haal altijd alles eraf voordat ik de dosis draai dus dat kan me niet gebeuren.
Dat was duur lesje Karrij. :j -O-

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:55

opisop_shop schreef:
Nou inderdaad ik heb eigenlijk nieuwe bh's nodig :')

Ik heb afgelopen week nieuwe gehaald. Nu draag ik alleen prima donna, dus dat was weer een duur grapje. Nog wel op een D, dus scheelt een goede cup, maar het volume wat eerst bovenop zat, is echt wel weg. Moest dus ook echt over op een ander model.

Karrij, wat zonde joh..

Hier gisteravond een verjaardag gehad en een kennis gooide het onderwerp op tafel. Die heeft 2 jaar GLI gedaan, 8 kilo eraf, maar de HA wil niks voorschrijven aan medicatie. Ze werd verwezen naar de kliniek voor een operatie, en dat is nu net wat ze niet wil. Zo bijzonder dat je afhankelijk bent van 1 persoon of je het wel of niet vergoed krijgt. Ze is nu aan het kijken of ze ergens anders tussen kan komen en anders wordt het dus ook zelf betalen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:06

Ik kijk ook altijd naar de naald. Maar wel balen!

Na 8 weken en -8 kg had ik ineens poef niet het gevoel dat de 2,5mg nog iets deed. Beetje jammer als je net een nieuwe pen hebt gebruikt.

Daarom heb ik vorige week opgehoogd met een dubbele dosis (in overleg met de apotheek) en dus nu een halve van mn nieuwe dosis over. Maar ja nog een week spuiten zonder resultaat is net zo goed weggegooid geld en frustratie.

Dus nu heb ik 2x gespoten uit een pen waarmee ik 4x had moeten spuiten. En heb ik dus nog 1x2,5 mg over.

Daarom tegen mn voornemens in rond gekeken voor insuline spuitjes maar ik kwam er achter dat je verschillende soorten hebt met een andere schaalverdeling voor echte insuline. Iets met 40 en 100. Nu wist ik helemaal niet wat ik moest doen en kon hier jullie linkjes niet terug vinden.

Dus maar eens bekijken wat ik ga doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:23

Heb jij die? Want niet bij alle advertenties staat een duidelijke foto van de schaalverdeling. En 100 stuks is ook wat overdreven. Dit zijn duidelijke foto’s, nog nergens gezien.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:31

Ik bestel 0,3ml spuitjes bij Viata per 10. Ze hebben ook 1 ml.

Ik heb nogsteeds dezelfde cupmaat gelukkig. Net ingeslagen bij Aubade, want voor hun mooie bh's was ik eerst te vet. Nu niet meer. Ben er super blij mee :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:41

Die heb ik, per 10 stuks geloof ik. Via Amazon

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:43

Ik heb mij even niet gemeld hier omdat ik in een dipje zat. Veel meer trek opeens en ik was een kilo aangekomen. Even overlegd met huisarts en gezien ik adhd heb en al lang geen medicatie heb gebruikt, was het het proberen waard om toch weer te beginnen.

Gelukkig heeft dit met betrekking tot mijn eetlust zeker wel geholpen, ik eet wel weer gewoon zoals het hoort maar ik drink nu ook eindelijk meer water. Ik weeg nu weer 73,5 kilo, dus ben blij dat de weegschaal weer terug is gegaan.

Wel last van andere bijwerkingen (wat logisch is) zoals gespannen spieren en hoofdpijn en hierdoor ook slechter slapen, maar is vaak een kwestie van wennen. Even doorbijten en wellicht helpt dit ook als ik straks stop met ozempic.

Food noise is ook wel echt iets wat vaak voorkomt bij adhd-ers, net zoals dat ze vaak ook verslavings gevoeliger zijn. Eten is toch een vorm van stimulatie :+

Hopelijk dat ik nu dus weer wat actiever mee kan doen!

Qua eten; ik ontbijt nu eigenlijk altijd met gepofte kikkererwten wafels, deze zijn laag in calorieën en dan als beleg doe ik filet American, kipfilet of geitenkaas. Lekker makkelijken goed te eten. Aanrader hoor, zijn maar 23 calorieën per stuk. Je hebt ook normale en volkoren varianten, die kan je oa bij Jumbo vinden.

Verder lees ik ook echt veel positieve berichten hier, vind het zo top hoe iedereen het hier doet en ook hoe we steun van elkaar hebben. Hoewel wij een “tool” hebben voor het afvallen moeten we het nog steeds zelf doen _/-\o_

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:45

Kom ook ff binnenvallen..

Kun je met die spuitjes ook de vloeistof optrekken uit je mounjaro spuit?
Ik heb het 1 keer gedaan met de naalden vd noodmedicatie van kijn zoon, maar dan heb je een aparte optreknaald en een inspuitnaald zeg maar.

Ik overigens inmiddels denk ik 5 maanden aan de mounjaro? En inmiddels is er bijna 20 kg af. Zit nog steeds op 5 mg. Merk wel dat het de laatste 2 weken stukken langzamer gaat met afvallen. Maar ik ben nog steeds de eerste paar dagen redelijk misselijk en echt dooooodmoe. Dus verhogen zie ik niet zo zitten. Ik wil nog heel graag 10 kg. Zit nu op een bmi van 26

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

opisop_shop schreef:
Die heb ik, per 10 stuks geloof ik. Via Amazon

Ik heb ze nu bij bol besteld. Thanks. Kan ik er nog even over nadenken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:59

Johnnydepony schreef:
Kom ook ff binnenvallen..

Kun je met die spuitjes ook de vloeistof optrekken uit je mounjaro spuit?
Ik heb het 1 keer gedaan met de naalden vd noodmedicatie van kijn zoon, maar dan heb je een aparte optreknaald en een inspuitnaald zeg maar.

Ik overigens inmiddels denk ik 5 maanden aan de mounjaro? En inmiddels is er bijna 20 kg af. Zit nog steeds op 5 mg. Merk wel dat het de laatste 2 weken stukken langzamer gaat met afvallen. Maar ik ben nog steeds de eerste paar dagen redelijk misselijk en echt dooooodmoe. Dus verhogen zie ik niet zo zitten. Ik wil nog heel graag 10 kg. Zit nu op een bmi van 26

Theoretisch kan dat en doen mensen dat volgens mij ook.

Hoe snel ben jij naar 5 mg gegaan?

Ik heb 9x gespoten met 2,5 mg. En na de 9de keer leek het ineens niks meer te doen. Zit nu twee weken dus in een dipje en heb nu 1x 5mg gespoten en het lijkt nu met 0,1 tjes naar beneden te gaan. Waar het eerst gemiddeld 0,85-1,0 per week was.