Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 15:48

Ik heb trouwens nog een heel mooi cadeau gekregen van mijn man <3

Ik had al een mooi boeket bloemen en een etentje gekregen omdat ik niet echt iets in gedachte had als cadeau voor mijn verjaardag.

Hij wou graag nog eens op reis, om er even tussen uit te zijn en hij heeft dus een reis cadeau gedaan <3 deels voor mijn verjaardag maar ook om de fout gelopen reis ‘goed’ te maken.

Hij doet echt zijn best, we communiceren beter en open, het vertrouwen groeit langzaam terug en ik moet zeggen dat ik enorm trots ben op hem!

Afgelopen tijd zijn er situaties geweest waar hij in het verleden moeilijk mee om kon gaan maar nu dus wel open over communiceert en dan proberen we om samen een oplossing te zoeken en dat maakt dat het vertrouwen toch wel groeit <3

We gaan met ons tweetjes naar Egypte

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 15:58

Gaaf. Tip. Drink en eet niets dat niet goed en hygiënisch bereid is, cq goed gekookt. Bij twijfels vraag aan je reisleider. Koop alleen drank waarvan jezelf de dop los moet schroeven!
Koop geen verpakt eten, ook niet op het vliegveld.
Was goed je handen en probeer om geen leuningen en klinken aan te raken (ik deed dat met mijn mouw of duwde met mijn lichaam tegen de deuren als die zo open gingen).
Ik heb een boot reis gemaakt over de Nijl en ik was een van de zeer weinige die niet ziek is geworden. Drink dus ook nooit rechtstreeks uit de kraan. Zelfs mijn tanden poetste ik met fleswater gekocht in de winkel met dop erop.

Egypte is een geweldig land maar heeft virus en bacteriën die wij echt niet verdragen. Zelfs Egyptenaren die lang in Europa wonen moeten echt voorzichtig zijn als ze terug gaan. Ik praat nu over een reis van 15 jaar geleden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:01

Wat lief van je man!

'k Zou het zelf nooit aan durven. Dit soort landen zijn voor gezonde mensen vaak al een ding, laat staan als je iets onder de leden hebt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:21

Een mooi bericht Britt!
Weet je al wanneer jullie gaan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:25

Oscar schreef:
Wat lief van je man!

'k Zou het zelf nooit aan durven. Dit soort landen zijn voor gezonde mensen vaak al een ding, laat staan als je iets onder de leden hebt.

Je hebt absoluut een punt Oscar. Britt misschien is het beter als jullie naar een gave bestemming gaan waar ook de gezondheidszorg goed en toegankelijk is en het politieke klimaat veilig en dat geen "vuil" land is. Mensen waren toch wel heel erg ziek om mij heen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 16:26

Ja we gaan eind september voor een weekje, we hebben wel een all-in in een 4 sterrenrestaurant dus ik ben niet zo wantrouwig, heeft ook hele goeie reviews kwa hygiëne en eten, het is trouwens ook kleinschalig. In Turkije lette we ook wel extra op met water en eten maar daar heb ik geen last gehad.

Donderdag moet ik ook alweer voor mijn behandeling en controlescan dus dan kan ik ook raad vragen aan de artsen wat er bv extra mee moet in de reisapotheek en waar ik extra voorzichtig mee moet zijn of op moet letten.

Ik kijk er naar uit!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:30

Dat scheelt een viersterrenhotel met all in.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 16:37

En NO ICE in de drankjes :+ een hele belangrijke

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:38

Was ik nog vergeten ja, hahahahahaha

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:29

Komt vast goed met een beetje opletten! Bij ons maken we nog weleens een uitzondering om een antibiotica kuur mee te geven aan kwetsbare patienten die op reis gaan en adviseren we inderdaad om ORS en loperamide mee te nemen.

Nu mag jij niet alles zomaar innemen met de studie toch? Dus verstandig om het van te voren door te spreken en hopelijk kan je medicatie gewoon in de tas blijven en heb je nergens last van.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 21:51

Ik heb naar Turkije inderdaad ook antibiotica meegekregen van mijn huisarts. Ik mag wel imodium (dat is loperamide denk ik) nemen en ik sta dan waarschijnlijk ook nog steeds onder (afbouwende) medrol… ook motiulium of litican mag ik nemen voor maaglast en buscopan voor de krampen ook dus ik ben zowiezo voorzien :+ maar ik moet het toch melden in het ziekenhuis dus dat wordt dan even doorgesproken…

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:36

Dapper dame, ik heb een vrij complex pakket en voor ik ga vliegen wil ik uitzoeken waar het eerste goede ziekenhuis is.
En of ze die afdeling hebben, met bij voorkeur digitaal al in engels de zeer urgente zaken.
En per mail graag horen of zij het aandurven en een compact nooddossier opslaan.
Ik ben bijv allergisch voor meeste antibiotica minstens 1 per groep en mag de hier eerste keus bloedverdunner niet.
Deze heeft mijn opa waarschijnlijk 25 jaar terug het leven gekost: hij werkt veel te sterk in.
Na start behandelen was hij zo dood, en 25 jaar later kunnen we het plaatsen via mij en mijn vader.

Mijn apotheker zegt als ik ga vliegen dat ik een sos armband om moet met 2 middelen erop.
Omdat ze me in zijn woorden omleggen als ze het geven.
Genetisch foutje maar dankzij testen weet ik het nu en hij zei direct in het buitenland armband om en in de USA nog een.
Die gebruiken ze daar wel hier niet.
Maar voor ik ga, ga ik dus vragen of hij in engels een document wil maken voor mij.
En dat zal hij zeker doen, en als hij het land van idee geen goed idee vind zegt hij dat.
Dan zal hij zeker zeggen besef welk risico je neemt, en zoek wat anders uit is mijn advies.

Turkije hebben wij van de 40 er zeker 25 ziek gehad van de groep.
Ook all in maar ik wist niks van tanden poetsen met flessenwater enzo.
Ik was wel gewaarschuwd voor geen ijsblokjes.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 11:07

Als ik echt zo ziek word dat ik opgenomen moet worden dan word ik gerepatrieerd, hier ben ik voor verzekerd via mijn hospitalisatieverzekering en via de studie kan dit ook worden geregeld. Ik kan via mijn verzekering dus ook in de betere ziekenhuis terecht want dit wordt vergoed moest het nodig zijn dus over die medische kant maak ik me niet zoveel zorgen

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 11:22

Om de 1 of andere reden sloeg mijn hoofd weer op hol deze nacht…

donderdag alweer behandelen samen met de scan, de resultaten van het darmonderzoek worden misschien deels besproken (biopten zouden nog niet binnen zijn)

ik merk dat ik toch onrustig ben… misschien ook wel deels door de medrol (hogere hartslag) maar er gaat dus toch wel veel door mijn hoofd terwijl het allemaal wel vrij goed loopt…

Ik hoop dat ik vanavond snel in slaap val en niet weer heel de nacht wakker lig 8)7

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:59

Is medrol hetzelfde als Prednison?

Want ik slik chronisch prednison, en zodra deze opgehoogd wordt naar niveau van een stootkuur, gaat mijn hoofd ook helemaal op hol. Ik wordt er echt depressief van, chagrijnig, huil elke avond, en maak echt mega veel ruzie met mijn man (ik ben dan eigenlijk onredelijk....)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 13:20

Ik denk dat inderdaad ongeveer hetzelfde is… ik herken hier veel van, daarbij komt dat ik de strumazol moet beginnen nemen en dat is nog eens zo erg allemaal… mijn man gaat een leuke 2 weken tegemoet :+

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 11:40

Het darmonderzoek en de stalen waren geruststellend! Nu moet ik de medrol een weekje afbouwen naar 8mg, dan naar 4 mg en dan stoppen. Hopelijk is de ontsteking dan weg en blijft ze weg!

Vandaag dus ook terug de controlescan! Toch weer spannend…

Ook gemeld dat ik naar Egypte ga en groen licht gekregen! Heb wel antibiotica voorgeschreven gekregen voor de zekerheid mocht ik ziek worden en ook imodium en motilium gaan mee in de reisapotheek!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:36

Hoi Britt,
fijn dat in elk geval die twee onderzoeken gunstig zijn!!
...nou het volgende onderzoek weer. Sterkte hoor!

En fijn dat de artsen meedenken met je vakantie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:12

Wat fijn om te horen!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 00:44

Mijn buikje broebelt al heel de dag :x en ik ben ook al weer 5 keer naar het grote toilet moeten gaan _-:( maar verder gaat het goed…

Sinds vorige week heb ik mijn haar weer anders gestyled, ik heb er krulletjes in gedaan en heb vele complimenten gekregen dus ik wou de foto’s even delen.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag trouwens nog genoten van een cabrioritje, ik ben bij mijn ouders op de puppy gaan passen, helaas hebben ze het oude hondje van mijn overleden opa moeten laten inslapen, dat was het enige tastbare wat we nog hadden van hem… afscheid nemen is altijd moeilijk maar het beestje had pijn…

Onze deugenietenpup

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:36

Ik vind dat je er erg goed uitziet en het lijkt alsof je iets voller bent geworden en dat was hard nodig. Dus het kan door het kapsel komen maar (en dat hoop ik) het kan ook zo zijn dat je wat aangekomen bent.
Ach het hondje van opa....altijd verdrietig....

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 09:41

Ben ook ongeveer 2kg bijgekomen hoor en ik neem natuurlijk nog altijd medrol… daar krijg je ook wel een voller gezicht van

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:38

Fijn dat het afvallen gestopt is en je voorzichtig weer wat aankomt. Staat je nl ook goed en is gezonder.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 19:42

Ik voelde me zo goed afgelopen tijd maar vandaag is weer hel…

het broebelen van mijn buik is weer omgeslagen naar echt stekende buikpijn… ik denk dat het geen goed idee was om beginnen af te bouwen met medrol, al is dit op doktersadvies…

Is het morgen niet beter dan bel ik het ziekenhuis terug.

Ik ben misselijk van de pijn, lig opgekruld op de zetel en met pijnstillers is het ook niet onder controle te krijgen…

Daarboven strumazol moeten starten ivm de scan dus ook daar weer bijwerkingen van…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:53

Ach jeetje wat vervelend...sterkte!