Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:12

Haha discussie over of ze naar huis mogen vanwege de avondklok :')

Zitting afgesloten, Willem engel benut de livwblog nog even om te benadrukken dat er geen avondklok is en nu wachten op de uitspraak

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:15

Ze mogen wel opschieten want anders moet ik over een half uur weg. _O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:16

sureido schreef:
Waarom doen jullie nu weer net of ik een of andere virus wapper ben?! Als er hier iemand niet ontkent dat Corona bestaat ben ik het wel. Doe even normaal en lees gewoon eens goed wat ik zeg.

Ik zeg dat we constant bang zijn voor een Britse variant waarvan nu een piek zou moeten zijn maar die maar niet komt.

Dadelijk komen alle andere landen nog even de hoek om met mutaties.

Wil je dan voor al die mutaties zulke heftige maatregelen instellen? Prima!

Dan zitten we nog wel even binnen.

Jaartje? Tot iedereen een vaccin heeft gehad?

Knap, dat is precies wat de advocaat van Engel nu net zei, waar komt dit vandaan?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:17

secricible schreef:
Haha discussie over of ze naar huis mogen vanwege de avondklok :')

Zitting afgesloten, Willem engel benut de livwblog nog even om te benadrukken dat er geen avondklok is en nu wachten op de uitspraak

Wellus, nietus, wellus, nietus...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:19

Ik had niet het idee dat de voorzitter een uitspraak verwacht voor 21.00 :D
nynke55 schreef:
sureido schreef:
Waarom doen jullie nu weer net of ik een of andere virus wapper ben?! Als er hier iemand niet ontkent dat Corona bestaat ben ik het wel. Doe even normaal en lees gewoon eens goed wat ik zeg.

Ik zeg dat we constant bang zijn voor een Britse variant waarvan nu een piek zou moeten zijn maar die maar niet komt.

Dadelijk komen alle andere landen nog even de hoek om met mutaties.

Wil je dan voor al die mutaties zulke heftige maatregelen instellen? Prima!

Dan zitten we nog wel even binnen.

Jaartje? Tot iedereen een vaccin heeft gehad?

Knap, dat is precies wat de advocaat van Engel nu net zei, waar komt dit vandaan?

Ehm, common sense? Deze angst spookt ook wel eens door mijn hoofd moet ik zeggen. We hebben maar 1 mutatie nodig die echt agressief is en we zitten echt gruwelijk in de penarie met elkaar. Het zijn denk ik reeele angsten en frustraties. Dat is wat anders als de draai die viruswaanzin er aan geeft, namelijk dat daarom maar alle maatregelen eraf moeten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:22

Ja, precies zo bedoel ik het secricible.

Beetje jammer dat ik nu wordt vergeleken met Willem Engel, maar goed... hebben we dat ook weer vandaag gehad :') de dag was al zo lekker ongewoon.

Ik ben echt benieuwd naar de uitspraak!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:23

:')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:25

Dat er meer mutaties komen, dat is common sense. Dat elk land met een mutatie komt, zeggen 2 mensen vrijwel tegelijkertijd, vind ik wel heel toevallig, daar is een derde geweest die dat nog even eerder zei, ben benieuwd wie dat was.

Edit, Sureido, ik vergelijk je niet met Willem Engel, maar jij zegt precies hetzelfde als zijn advocaat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:28

Ik denk dat je spoken ziet en het meer een figure of speech was :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:30

nynke55 schreef:
Dat er meer mutaties komen, dat is common sense. Dat elk land met een mutatie komt, zeggen 2 mensen vrijwel tegelijkertijd, vind ik wel heel toevallig, daar is een derde geweest die dat nog even eerder zei, ben benieuwd wie dat was.

...

:') Oké. Dit is pas complot denken :+

Ik kijk de rechtszaak niet. Ik volg Willem Engel niet. Ik heb geen idee wat die man zijn standpunten zijn, ik had het idee dat hij eigenlijk niet eens meer bezig was tot vandaag.

Ik bedoelde het puur hypothetisch, als uitspraak ‘elk land komt zo met een mutatie’.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:31

Van wie? van Sureido of die advocaat? En nee, ik zie geen spoken. Geloof niet in spoken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:33

Sureido, en dat was precies wat hij zei'er zijn zo'n 200 landen op de wereld en als ze allemaal met hun eigen variant komen zijn we nog jaren bezig.
Maar goed, jij hebt dat dus blijkbaar zelf bedacht en nergens gehoord of gelezen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:34

Van sureido bedoel ik.
Niet van die advocaat, die gebruikt het als argument dat daarom maar de maatregelen weg moeten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:35

Nou, misschien heb ik vandaag wel een extra zintuig! Ik zei vanochtend, de avondklok zal wel weggaan en 10 min later was ie weg. En nu spreekt de advocaat ook nog met dezelfde woorden.

Misschien moet ik vandaag meedoen aan roulette. Online dan he.

Maar nee, dit heb ik toch echt net zelf bedacht hoor. Niet van een virus wappie site en niet van Facebook. Was dit wel echt op hetzelfde moment dan, je reageerde wel een stuk later op die post.

Edit Ik ben er meer bang voor wat er nog komen gaat door al die mutaties. En of we daardoor nog zolang moeten binnen zitten.
Laatst bijgewerkt door sureido op 16-02-21 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:36

Een virus muteert constant, elk virus doet dat. Zie het influenza virus, elk jaar moet opnieuw besloten worden welke varianten er komen. Maar vervelende van Corona is dat het nog sneller verspreid doordat sommige varianten besmettelijker lijken te zijn. En volgens enkele summiere berichten ook dodelijker. Daarom moet er gewoon als een gek gevaccineerd worden en ik snap nog steeds niet waarom de EU en andere landen niet de duimschroeven bij de producenten aandraaien om het patent vrij te geven. Dan kunnen er dit jaar zoveel mensen meer gevaccineerd worden ( over de hele wereld) zodat de echt dodelijke varianten geen kans krijgen om vanuit afgelegen gebieden weer toe te slaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:36

Avondklok blijft staan tot hoger beroep.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:37

sureido schreef:
Nou, misschien heb ik vandaag wel een extra zintuig! Ik zei vanochtend, de avondklok zal wel weggaan en 10 min later was ie weg. En nu spreekt de advocaat ook nog met dezelfde woorden.

Misschien moet ik vandaag meedoen aan roulette. Online dan he.

Maar nee, dit heb ik toch echt net zelf bedacht hoor. Niet van een virus wappie site en niet van Facebook. Was dit wel echt op hetzelfde moment dan, je reageerde wel een stuk later op die post.

Edit Ik ben er meer bang voor wat er nog komen gaat door al die mutaties. En of we daardoor nog zolang moeten binnen zitten.

Lekker dan, zet dat zintuig de volgende keer dan in om corona gewoon weg te krijgen van de wereld. Danku.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:37

Ja, ik zat naar de rechtsspraak te luisteren en daarna even op bokt te lezen, vandaar dat het opviel. Was niet helemaal tegelijkertijd, zat een half uurtje tussen, dacht ik. Jij zei het eerder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:38

Stiekem helpt sureido de advocaat van viruswaanzin :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:38

nynke55 schreef:
Sureido, en dat was precies wat hij zei'er zijn zo'n 200 landen op de wereld en als ze allemaal met hun eigen variant komen zijn we nog jaren bezig.
Maar goed, jij hebt dat dus blijkbaar zelf bedacht en nergens gehoord of gelezen.

Er zijn allang honderden of zelfs duizenden mutanten. De USA heeft er net weer 7 gepubliceerd. Echter zijn die relatief onbelangrijk zolang ze niet dodelijker zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:39

Maar als ik zeg.. Corona zal wel overwaaien morgen.. krijg ik ook weer commentaar :') :D

nynke55

En dat zeg ik dus niet, me geen woorden in de mond leggen, alsjeblieft.
Edit, aan Secricibel
Laatst bijgewerkt door nynke55 op 16-02-21 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

nynke55 schreef:
Ja, ik zat naar de rechtsspraak te luisteren en daarna even op bokt te lezen, vandaar dat het opviel. Was niet helemaal tegelijkertijd, zat een half uurtje tussen, dacht ik. Jij zei het eerder.

Misschien leest ie mee op bokt? -O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:41

Dat leek me nou een beetje vergezocht, maar het kon zijn dat je het ergens gelezen had, en hij ook.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:42

nynke55 schreef:
En dat zeg ik dus niet, me geen woorden in de mond leggen, alsjeblieft.
Edit, aan Secricibel

Relax, ik maakte maar een grapje. Ik heb nergens gezegd dat jij dst zei :D

Nu.nl bericht dat de avondklok doorgang heeft tot hoger beroep. Nos bericht nog niks.