Corona patiënten op bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:07

Oeps. Excuses.
Dan had ik deze zin compleet verkeerd begrepen
Citaat:
Zo leven is ook niet echt grappig. :n


:')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:15

Die continue testen zijn gewoon nogal ruk. En ik moet iedere keer testen. En de niet zo secure contacten van mijn vaste contact maakt het voor hem ook niet echt ontspannen leven. :n dat maakt het nu eigenlijk lastig.

En de vakanties zijn eigenlijk meer van hetzelfde maar dan met een ander nog mooier uitzicht en frissere schonere lucht. Geen wilde toestanden of zo. Thuis zitten wel gewend en bijna een jaar bestond mijn leven zelfs uit bed bank eettafel bank en weer bed en bij mooi weer de tuin. ;)

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:58

Mijn dochter is ook al 3x getest, gelukkig wel alle keren negatief.
Ze had klachten, niet heel erg maar mag dat niet naar school. Maar met een negatieve test wel. Ze zit in haar examen jaar en hebben vorig jaar al een achterstand opgelopen doordat er heel veel praktijk niet door kon/mocht gaan. Tja en ze wilt wel heel graag slagen. En ze is bekend met astma en heeft al veel longontstekingen gehad ( verkoudheidje is al genoeg om het te triggeren).
Ze vond de testen even vervelend maar niet vreselijk om te laten doen gelukkig.


Nu in mijn omgeving ook alweer 2 positief getest.
Eentje testte na bron en contact onderzoek, geen klachten tot op heden maar wel positief.
De ander heeft een zoon die positief is getest, nu het hele gezin in afwachting van uitslag/wanneer ze getest mogen worden.

Gelukkig met beide dit jaar nog geen contact gehad, tenminste niet face toe face.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:25

karuna schreef:
Daphara. Ik heb het geloof ik al eens eerder uitgelegd. En doe het hierna ook niet meer. Ik heb hardnekkige restklachten van maart (ja ik sta toch echt te boek als covid patient in mijn dossier) en iedere keer koortsvlagen. De regel is nu eenmaal bij klachten moet je je laten testen. Daarnaast eiste het ziekenhuis een aantal keren een negatieve test voor ik langs mocht komen, juist omdat ik klachten blijf houden en onderzocht moest worden of er een andere oorzaak kon zijn.

En de laatste paar keer getest ivm risico contact op het werk van mijn enige en vaste contact (die ook de booschappen doet) en een maal een risico prive contact van hem. En omdat ik nog steeds klachten heb moet iedere keer uitgesloten worden. Ook ivm het werk van mijn vaste contact. Zou ik klachten vrij zijn zou ik ook niet getest hoeven worden. Ik onderga ze nu niet bepaald met plezier of zo. %)

Ik kom eigenlijk nergens meer. De enige keren afgelopen pak weg 6 weken is aantal keren gemeentehuis helaas door fouten aan hun kant, en eenmaal de welkoop. En de enkele pakketbezorger aan huis. Daarvoor de bouwmarkt helaas iets te veel maar dat is goddank over. Ik zie geen supermarkt meer van binnen, daarvoor was het eens per maand snel winkel in en uit.

Daarnaast heb ik de afspraak met mijn huisarts dat ik moet testen bij klachten. Omdat ik gevoelig ben voor oa longontstekingen. En als ik er weer een heb moet wel bekend zijn of het covid gerelateerd is of de gewone "normale" omdat er dan een andere ab ingezet moet worden.

Meer dan dit kan ik niet doen, en zal echt blij zijn als de enting er in zit. Zo leven is ook niet echt grappig. :n


Meer dan dit kun je dus wel doen, maar dat wil je niet, daar ligt imo toch echt een nuance verschil. Als er een risico zit dat je besmet wordt via je vaste contact, dan moet je die persoon gewoon niet willen zien totdat je geënt bent toch?

Je bent nu 8x negatief getest en je zegt het in maart gehad te hebben, maar toen niet getest en toen andere bokkers je destijds adviseerde om je op antistoffen te laten testen, heb je het niet gedaan omdat je er vanuit gaat dat je die niet maakt (wat imo echt totale onzin is, zonder antistoffen was je nooit hersteld van je “misschien Corona” in maart). Sinds die tijd ben je keer op keer op keer negatief getest. Zie je zelf hierin geen patroon?

Maar goed, misschien moet ik maar op mijn handen gaan zitten, ik geloof dat je laatste negatieve (hoe verrassend) test weer genoeg aandacht heeft gehad.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:28

Toch zijn er meer bokkers met restklachten die uit gaan van een besmetting in maart.
Ook is het niet terecht om mensen die alleen zijn en lichamelijk beperkt te zeggen dat ze niemand moeten zien. Dat is niet mogelijk. Dat kan je geen jaren volhouden.

Hoewel ik snap dat de manier van posten van Karuna soms irritatie oplevert is dit ook wel kort door de bocht.

Wescha
Berichten: 741
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:36

Hier vandaag goed opgestart... maar durf niet te vroeg te juichen.
Gisteren niet zo’n goede dat. Op het moment dat leidinggevende belde had ik net een hoestbui. Zij gaf direct aan: ik bel al jouw cliënten op en de eerste twee
Weken doe je niets.... oké... misschien had ik dat wel nodig.

Heb over twee weken alleen belangrijke afspraken staan. Maar even zien hoe we dat oplossen.

Vriend waardoor ik waarschijnlijk besmet ben gaat niet goed. Heeft longontsteking gekregen. En als het nog slechter gaat moet hij naar het ziekenhuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:40

Ik vond mijn 1e test echt vreselijk. De 2 volgende niet. Na goede aanwijzingen is het echt zo gepiept en voel je er niks van. Kunst is om echt goed omhoog te kijken wanneer dat stokje je neus in gaat, en je ogen wagenwijd open te houden. Keel vind ik sowieso niet vervelend.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:43

lenaa_tje schreef:
Toch zijn er meer bokkers met restklachten die uit gaan van een besmetting in maart.
Ook is het niet terecht om mensen die alleen zijn en lichamelijk beperkt te zeggen dat ze niemand moeten zien. Dat is niet mogelijk. Dat kan je geen jaren volhouden.

Hoewel ik snap dat de manier van posten van Karuna soms irritatie oplevert is dit ook wel kort door de bocht.


Ik zeg ook niet dat ze iets wel of niet moet doen, alleen dat ik me verbaas dat zij zichzelf in een positie blijft brengen waarin ze vanaf mei 8x getest moet worden.

Ik woon ook alleen en weet dus heel goed hoe het is om sinds maart je sociale leven echt compleet stil te hebben staan. Ook ik zit in een hoge risico groep met de nodige vaste klachten, dus ik weet hoe oliebol het is om jezelf nog strengere maatregelen op te moeten leggen.
Wat dat betreft ben ik ergen “blij” dat ik het in november toch gehad heb, dat zorgde gelukkig voor een gezelligere decembermaand, waarbij ik mezelf voor het eerst toestond op bezoek te gaan bij familie.
De angst om het te krijgen is ook weg nu, maar ik blijf streng met maatregelen, ondanks dat het risico voor mij nu nog even vele malen kleiner is.

Maar misschien betrek ik het te veel op mezelf, ik probeer altijd begripvol te zijn, maar denk gewoon “hoe dan?” en kan me echt niet in de situatie verplaatsen dat het nodig is om je 8x te laten testen.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 09-01-21 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:43

Er zijn diverse mensen die in maart bewezen Covid-19 hadden en 3-4 mnd later geen antistoffen.

Mijn partner is in maart niet getest, mild ziek geweest in juni geen antistoffen aangetoond in zijn bloed, maar toch zijn zowel de huisarts als de longarts, de cardioloog én de fysio ervan overtuigd dat hij het gehad heeft en dat alle klachten die hij nu nog heeft, restklachten zijn van een covid-19 besmetting met zogenaamde "milde klachten" in maart.

Sinds hij fysio krijgt gericht op herstel van covid-19 gaat hij ook ineens met sprongen vooruit.

Dus ja, mensen die hem niet kennen mogen best zeggen dat hij het niet gehad heeft, of zeggen datie zich aanstelt, wij gaan toch echt af op wat artsen ons vertellen, die hem gezien, gesproken en onderzocht hebben (diverse bloedonderzoeken, een longfunctietest, RX, MRI, cardiologische inspanningstest, etc.)

En dat doet Karuna dus ook, die gaat af op wat haar huisarts en de diverse artsen in het z'huis, niet op wat dokter bokt haar adviseert.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:54

Daphara schreef:
lenaa_tje schreef:
Toch zijn er meer bokkers met restklachten die uit gaan van een besmetting in maart.
Ook is het niet terecht om mensen die alleen zijn en lichamelijk beperkt te zeggen dat ze niemand moeten zien. Dat is niet mogelijk. Dat kan je geen jaren volhouden.

Hoewel ik snap dat de manier van posten van Karuna soms irritatie oplevert is dit ook wel kort door de bocht.


Ik zeg ook niet dat ze iets wel of niet moet doen, alleen dat ik me verbaas dat zij zichzelf in een positie blijft brengen waarin ze vanaf mei 8x getest moet worden.

Ik woon ook alleen en weet dus heel goed hoe het is om sinds maart je sociale leven echt compleet stil te hebben staan. Ook ik zit in een hoge risico groep met de nodige vaste klachten, dus ik weet hoe oliebol het is om jezelf nog strengere maatregelen op te moeten leggen.
Wat dat betreft ben ik ergen “blij” dat ik het in november toch gehad heb, dat zorgde gelukkig voor een gezelligere decembermaand, waarbij ik mezelf voor het eerst toestond op bezoek te gaan bij familie.
De angst om het te krijgen is ook weg nu, maar ik blijf streng met maatregelen, ondanks dat het risico voor mij nu nog even vele malen kleiner is.

Maar misschien betrek ik het te veel op mezelf, ik probeer altijd begripvol te zijn, maar denk gewoon “hoe dan?” en kan me echt niet in de situatie verplaatsen dat het nodig is om je 8x te laten testen.

Tja m’n vriend ook al 5x. En op m’n werk heb ik ook een collega die al zeker 6x is getest.
Met klachten moet je testen dus dat doe je dan ook lijkt mij.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:00

Mijn grootste tip is dat bokt een foei functie heeft. Erg fijn in dit soort topic's! :=

Ik ben in Maart besmet terug gekomen van wintersport en sindsdien 1 keer getest op mijn werk omdat ik klachten had na mijn nachtdiensten.
Dat heb ik altijd ( nachtdienst = verkouden bij mij) en ik heb met mijn manager afgesproken dat ik dat ook niet meer laat testen als ik nachten heb gehad. Dat duurt namelijk tot mijn dagritme terug is en dan is het altijd klaar.
Als ik in mijn dagritme dan nog klachten heb ga ik wel testen natuurlijk.
Ik wist in maart wel direct dat ik me anders voelde dan normaal als ik verkouden ben.

Positieve is dat wij op werk enkele besmetten collega's gehad hebben en niemand ienand anders besmet heeft.
We maken regelmatig schoon, houden zo veel mogelijk afstand ect.
Ik heb ook besloten zodra het kan me te laten enten. Wij ( ggz) komen nog niet bij deze eerste ronde in aanmerking, ondanks we wel een cohort gedraaid hebben in maart/april.

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:43

Marije_jiplover schreef:
Er zijn diverse mensen die in maart bewezen Covid-19 hadden en 3-4 mnd later geen antistoffen.

Mijn partner is in maart niet getest, mild ziek geweest in juni geen antistoffen aangetoond in zijn bloed, maar toch zijn zowel de huisarts als de longarts, de cardioloog én de fysio ervan overtuigd dat hij het gehad heeft en dat alle klachten die hij nu nog heeft, restklachten zijn van een covid-19 besmetting met zogenaamde "milde klachten" in maart.
.


Klopt! Mijn vriend is vorig jaar maart positief getest, echt ziek geweest. Toen ik vorige week positief getest werd deed hij en een antistoffen test én een GGD test. Wat bleek: gigantisch veel antistoffen én dus voor de 2e keer positief op Corona, dikke pech dus :-(.

Hier is na 8 dagen de reuk en smaak nog steeds weg. Ook erg vermoeid steeds. Heb 3 paarden staan om te rijden maar op het moment rijd ik er geen enkele helaas.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:21

Was je vriend nu ook ziek Laarv ?
Met veel antistoffen zou je dan verwachten van niet.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:40

Laten we wel realistisch zijn en niet met uitzonderingen een regel proberen te bevestigen. Bij ruim 90% van de geteste mensen zijn na 6 maand nog antistoffen terug te vinden in het bloed!
Afbeelding

https://www.rivm.nl/nieuws/antistoffen- ... antoonbaar

Ik heb eerdere studies gelezen dat ongeveer 2 maand na herstel van Corona bij ruim 99,8% van de geteste personen antistoffen te vinden zijn in het bloed, ook al was het een milde infectie, ik zal zo de link nog opzoeken.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:43

Maar dit lijkt me toch geen uitzondering ?
Met antistoffen kan je nog wel het virus oplopen, maar wordt je er minder / niet ziek van.
Net zoals bij bijv griep.
Daarom mijn vraag ook of haar vriend zich nu ook slecht voelt.

Of heb ik het nu helemaal mis ? :P

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:44

Pandora2 schreef:
Was je vriend nu ook ziek Laarv ?
Met veel antistoffen zou je dan verwachten van niet.


Vriend is wat verkouden en heeft wat spierpij maar niet extreem ziek, dat was hij de eerste keer wel. Ik snap wel dat er bij zo veel mensen na 6 maanden nog antistoffen gevonden werden, maar schijnbaar zei de huisarts dat dit er extreem veel waren, zeker na bijna een jaar tijd.
Laten we hopen dat dit de laatste keer Corona voor hem is.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:46

Hopelijk blijft het hierbij voor hem inderdaad !
Het scheelt dat het lang zo erg niet was als de 1e keer, maar je zou het toch niet echt verwachten.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:58

Hopelijk blijft het hierbij! De kans op een 2e keer corona was vrij klein toch ?

Hier lijk ik mij met de dag wel beter te voelen, nog wel moe. En heb heel erg last van tempratuurschommelingen. Afgelopen nacht werd ik na 45 minuten slapen echt zeiknat wakker, mijn deken, T-shirt, bed en mijn hele lichaam waren zeiknat van het zweet. Sorry voor deze info..
en net met het koken kreeg ik het weer zo warm, dus denk even meten en had 38.1 terwijl ik mij wel goed voel. Dinsdag belt de huisarts weer en ga dit wel even doorgeven. Iemand hier ervaring mee nadat je Corona hebt gehad ?
Laatst bijgewerkt door Fenneeee op 09-01-21 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:03

Fenneeee schreef:
Hopelijk blijft het hierbij! De kans op een 2e keer corona was vrij klein toch ?

Hier lijk ik mij met de dag wel beter te voelen, nog wel moe. En heb heel erg last van tempratuurschommelingen. Afgelopen nacht werd ik na 45 minuten slapen echt zeiknat wakker, mijn deken, T-shirt, bed en mijn hele lichaam waren zeiknat van het zweet. Sorry voor deze info..
en net met het koken kreeg ik het weer zo warm, dus denk even meten en had 38.1 terwijl ik mij wel goed voel. Dinsdag belt de huisarts weer en ga dit wel even doorgeven. Iemand hier ervaring mee nadat je Corona hebt gehad ?

Niet na Corona maar wel naar fikse longontsteking. Net of je lichaam weer aan alles moet wennen.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:07

lenaa_tje schreef:
Fenneeee schreef:
Hopelijk blijft het hierbij! De kans op een 2e keer corona was vrij klein toch ?

Hier lijk ik mij met de dag wel beter te voelen, nog wel moe. En heb heel erg last van tempratuurschommelingen. Afgelopen nacht werd ik na 45 minuten slapen echt zeiknat wakker, mijn deken, T-shirt, bed en mijn hele lichaam waren zeiknat van het zweet. Sorry voor deze info..
en net met het koken kreeg ik het weer zo warm, dus denk even meten en had 38.1 terwijl ik mij wel goed voel. Dinsdag belt de huisarts weer en ga dit wel even doorgeven. Iemand hier ervaring mee nadat je Corona hebt gehad ?

Niet na Corona maar wel naar fikse longontsteking. Net of je lichaam weer aan alles moet wennen.


Die heb ik er ook bij gehad. Dus misschien komt het daar door. Als of mijn lichaam dan mijn warmte niet goed kan reguleren

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:12

Fenneeee schreef:
Hopelijk blijft het hierbij! De kans op een 2e keer corona was vrij klein toch ?

Hier lijk ik mij met de dag wel beter te voelen, nog wel moe. En heb heel erg last van tempratuurschommelingen. Afgelopen nacht werd ik na 45 minuten slapen echt zeiknat wakker, mijn deken, T-shirt, bed en mijn hele lichaam waren zeiknat van het zweet. Sorry voor deze info..
en net met het koken kreeg ik het weer zo warm, dus denk even meten en had 38.1 terwijl ik mij wel goed voel. Dinsdag belt de huisarts wil en ga dit wel even doorgeven. Iemand hier ervaring mee nadat je Corona hebt gehad ?


Ik heb nog regelmatig “opvliegers”, ‘s nachts, maar ook overdag. Ik heb dus ook een secundaire longontsteking gehad met mijn Corona, dus het hoort er wel bij denk ik. Ook is mijn menstruatie een maand overgeslagen toen ik aan de antibiotica (amoxycicline) daarvoor zat.


Pandora2 schreef:
Maar dit lijkt me toch geen uitzondering ?
Met antistoffen kan je nog wel het virus oplopen, maar wordt je er minder / niet ziek van.
Net zoals bij bijv griep.
Daarom mijn vraag ook of haar vriend zich nu ook slecht voelt.

Of heb ik het nu helemaal mis ? :P


Mijn reactie was niet op Laarv, de hele antistoffen discussie kwam omdat Karuna hier in het topic enkele weken na haar (onbevestigde) besmetting zei, zich ook niet te willen laten testen op antistoffen, omdat zij die niet maakt. Het in feitelijk onmogelijk om van een virus te genezen zonder antistoffen aan te maken.

Inmiddels weten we wel dat de hoeveelheid antistoffen afneemt na verloop van tijd, de mate van de klachten lijkt hierin een rol te spelen, bij milde klachten lijken er minder antistoffen aangemaakt te worden, maar bij tenminste 90% van de op Corona positief geteste mensen zijn de antistoffen zelfs nog na 200 dagen aanwezig.

Wordt je opnieuw besmet zoals de vriend van Laarv, dan nemen de antistoffen inderdaad weer rap toe.

Negatief testen op antistoffen, binnen enkele maanden na een onbevestigde Corona besmetting, betekend niet dat je het niet gehad hebt, maar de kans dat je het wel hebt gehad is gewoon heel erg klein.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 09-01-21 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie1

Berichten: 2349
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:12

Daphara schreef:
karuna schreef:
Daphara. Ik heb het geloof ik al eens eerder uitgelegd. En doe het hierna ook niet meer. Ik heb hardnekkige restklachten van maart (ja ik sta toch echt te boek als covid patient in mijn dossier) en iedere keer koortsvlagen. De regel is nu eenmaal bij klachten moet je je laten testen. Daarnaast eiste het ziekenhuis een aantal keren een negatieve test voor ik langs mocht komen, juist omdat ik klachten blijf houden en onderzocht moest worden of er een andere oorzaak kon zijn.

En de laatste paar keer getest ivm risico contact op het werk van mijn enige en vaste contact (die ook de booschappen doet) en een maal een risico prive contact van hem. En omdat ik nog steeds klachten heb moet iedere keer uitgesloten worden. Ook ivm het werk van mijn vaste contact. Zou ik klachten vrij zijn zou ik ook niet getest hoeven worden. Ik onderga ze nu niet bepaald met plezier of zo. %)

Ik kom eigenlijk nergens meer. De enige keren afgelopen pak weg 6 weken is aantal keren gemeentehuis helaas door fouten aan hun kant, en eenmaal de welkoop. En de enkele pakketbezorger aan huis. Daarvoor de bouwmarkt helaas iets te veel maar dat is goddank over. Ik zie geen supermarkt meer van binnen, daarvoor was het eens per maand snel winkel in en uit.

Daarnaast heb ik de afspraak met mijn huisarts dat ik moet testen bij klachten. Omdat ik gevoelig ben voor oa longontstekingen. En als ik er weer een heb moet wel bekend zijn of het covid gerelateerd is of de gewone "normale" omdat er dan een andere ab ingezet moet worden.

Meer dan dit kan ik niet doen, en zal echt blij zijn als de enting er in zit. Zo leven is ook niet echt grappig. :n


Meer dan dit kun je dus wel doen, maar dat wil je niet, daar ligt imo toch echt een nuance verschil. Als er een risico zit dat je besmet wordt via je vaste contact, dan moet je die persoon gewoon niet willen zien totdat je geënt bent toch?

Je bent nu 8x negatief getest en je zegt het in maart gehad te hebben, maar toen niet getest en toen andere bokkers je destijds adviseerde om je op antistoffen te laten testen, heb je het niet gedaan omdat je er vanuit gaat dat je die niet maakt (wat imo echt totale onzin is, zonder antistoffen was je nooit hersteld van je “misschien Corona” in maart). Sinds die tijd ben je keer op keer op keer negatief getest. Zie je zelf hierin geen patroon?

Maar goed, misschien moet ik maar op mijn handen gaan zitten, ik geloof dat je laatste negatieve (hoe verrassend) test weer genoeg aandacht heeft gehad.


Heb je echt niets beters te doen als Karuna bashen? als het je niet aanstaat wat ze schrijft laat het dan links liggen. Kinderachtig gezeik van een aantal hier, zitten jullie in het echte leven ook steeds mensen te corrigeren en uit te horen of zijn jullie alleen toetsenbordhelden? te triest voor woorden weer dit.

En nee, ik ben geen vriendjes met haar, maar elk topic waar Karuna in reageert wordt om zeep geholpen met dat kinderachtige gedoe.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:18

Daphara even een technische vraag als je dus geen antistoffen zou maken werkt een vaccin dan wel?
Of is dit een andere materie

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:18

Daphara schreef:
Pandora2 schreef:
Maar dit lijkt me toch geen uitzondering ?
Met antistoffen kan je nog wel het virus oplopen, maar wordt je er minder / niet ziek van.
Net zoals bij bijv griep.
Daarom mijn vraag ook of haar vriend zich nu ook slecht voelt.

Of heb ik het nu helemaal mis ? :P


Mijn reactie was niet op Laarv, de hele antistoffen discussie kwam omdat Karuna hier in het topic enkele weken na haar (onbevestigde) besmetting zei, zich ook niet te willen laten testen op antistoffen, omdat zij die niet maakt. Het in feitelijk onmogelijk om van een virus te genezen zonder antistoffen aan te maken.

Inmiddels weten we wel dat de hoeveelheid antistoffen afneemt na verloop van tijd, de mate van de klachten lijkt hierin een rol te spelen, bij milde klachten lijken er minder antistoffen aangemaakt te worden, maar bij tenminste 90% van de op Corona positief geteste mensen zijn de antistoffen zelfs nog na 200 dagen aanwezig.

Wordt je opnieuw besmet zoals de vriend van Laarv, dan nemen de antistoffen inderdaad weer rap toe.

Negatief testen op antistoffen, binnen enkele maanden na een onbevestigde Corona besmetting, betekend niet dat je het niet gehad hebt, maar de kans dat je het wel hebt gehad is gewoon heel erg klein.


Oh oké, had ik verkeerd begrepen. Excuus :D Dacht inderdaad dat je het op de post van Laarv had.


Tja, als je geen antistoffen zou aanmaken, heeft een vaccin ook niet veel zin natuurlijk. :+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:22

kimmie1 schreef:
Heb je echt niets beters te doen als Karuna bashen? als het je niet aanstaat wat ze schrijft laat het dan links liggen. Kinderachtig gezeik van een aantal hier, zitten jullie in het echte leven ook steeds mensen te corrigeren en uit te horen of zijn jullie alleen toetsenbordhelden? te triest voor woorden weer dit.

En nee, ik ben geen vriendjes met haar, maar elk topic waar Karuna in reageert wordt om zeep geholpen met dat kinderachtige gedoe.


Jammer dit, naar mijn idee hebben we een inhoudelijke discussie over Corona, de risico’s van besmetting en coronapatient zijn. Jij speelt het nu op de persoon in plaats van het onderwerp.
Ik heb volgens mij nog nooit eerder op Karuna ergens gereageerd op bokt, dus je aantijgingen aan mij persoonlijk zijn imo onterecht. Zullen we weer ontopic gaan?