4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:47

Hi allemaal,
Lang geleden dat ik hier heb mee gekletst. Ik hoop dat ik weer welkom ben :D
Een jaar terug was ik flink afgevallen (12kg) en heel tevreden. Ik zat lekker in mijn vel en voelde me zoooo goed!
In November 2020 zijn mijn man en ik naar Italië verhuisd, en je raadt het al: 11 kg aangekomen .. heel veel stress van de verhuizing gehad, maar ook van het verkopen van ons huis in NL. En dan ga ik eten... het Italiaanse lekkere eten maakt het allemaal niet zo makkelijk haha :=
Inmiddels ben ik er weer klaar mee. Ik zit niet lekker in mn vel, heb weinig energie en vind mezelf echt niet mooi met die extra kilo’s.. Dus hoog tijd om er wat aan te doen!

Vanaf vandaag zitten we hier na 5 relatief vrije weken (restaurants mochten open voor lunch tot 17:30 uur) weer terug in lockdown. Zoals de hele tijd dat we hier wonen dus eigenlijk al :')
Het niet buiten de deur kunnen eten maakt het afvallen hopelijk wel wat makkelijker.

Anyway, mijn man wil ook graag wat afvallen en weer meer sporten. Er zijn weer gezonde boodschappen in huis gehaald en morgen beginnen we weer met sporten thuis want de sportscholen zijn hier al sinds augustus dicht. Ik wil graag 12 kg kwijt. :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:33

Welkom frummels!

Dat moet vast lukken als jullie er beide mee bezig gaan

Vandaag weer rustig aan gedaan en mijn vouwgordijnen afgemaakt voor in het nieuwe huis .

O skyr met omega pittenmix en eetlepel chocola
T klein vanille cakeje
L salade met bessen en rozijnen
T Cocos kaakje
A ovenschotel met ei en groenten
T maissticks met tortilla kruiden <3

Totaal 1675

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:26

Ik ga ervan uit dat het lukt samen :D
Lekker lijstje had je gisteren! En knap dat je zelf vouwgordijnen maakt zeg.

Ik wilde vanmorgen vroeg opstaan maar dat werd toch weer 7 uur. Het was zo koud in huis vanmorgen: 9 graden :brr:

Mijn lijstje vandaag:
t: matcha met havermelk
O: havermout met havermelk en kaneel + kop koffie
L: pasta salade met tonijn, komkommer, tomaatjes, rucola en dressing van yoghurt met balsamico en Italiaanse kruiden en olijfolie.
T: 2 mandarijnen
A: gekookte witte rijst met ratatouille
T: als ik nog strek heb maak ik een smoothie met diepvries fruit en yoghurt.

Beweging: 30 min workout en een uur door de bergen wandelen.
Drinken; water en thee

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:44

Imay: de drukte viel me eigenlijk alles mee! Was inderdaad echt heel leuk om te doen!
Leuk dat je je lijstjes deelt! Knap dat je het zo volhoudt met weinig tussendoortjes. Zelf heb ik het liefst zo veel mogelijk eetmomenten :+
Heb je voor nu nog een specifiek doel en hoe deel je je calorieën nu in?

Littlebirdy: balen dat je in een dipje zit. Wel een mooi lijstje hoor, heel netjes!

Frummels: welkom (terug) ! :D knap dat je voorheen zo veel bent afgevallen maar balen dat het er bijna allemaal weer aan zit. Hopelijk geeft het feit dat je het dus wel kunt, je veel goede motivatie. Super dat je het samen met je man gaat doen, dat motiveert elkaar alvast!
En wat stoer dat jullie zijn verhuisd naar Italië! Kan me voorstellen dat het Italiaanse eten een grote verleiding is haha.
Jeetje wat is het koud bij jullie in huis :o !
Wel een mooi lijstje zeg!

__

Hier het weekend ook weer overleefd. Zaterdagavond eten besteld wat uiteindelijk best mee viel, biefstuk met wat frietjes :9
Ook wel weer tevreden met mijn lijstje van gisteren. Het stukje taart was op de verjaardag van mijn beste vriendin, ieder jaar maakt ze zelf monchou taart en bewaard dan speciaal voor mij een stukje zonder kersen <3
Ook heb ik gisteren voor valentijn een dolce gusto apparaat gekregen en de koffie daar uit is echt heerlijk! En was ook lekker om op te warmen na de lange fietstocht die ik gisteren gemaakt heb. Had al twee weken niet meer kunnen fietsen op mijn racefiets. Was nu zo blij dat het eindelijk weer kon dat ik meteen een flinke ronde heb gefietst. Het was zo mooi langs de dijk!
In de avond wel nog wat honger dus nog wat extra bij gegeten, zat nog ruim qua calorieën.

O: 4 kleine brunchbroodjes met kaas, hagelslag en zeezoutboter. Plakje ontbijtkoek, cappuccino
L: stukje monchou taart zonder kersen
T: 200 ml magere yoghurt, cappuccino uit de Dolce gusto :9
A: zilvervliesrijst, pangasiusfilet, paprika, ui, champignons. Salade met mais
T: 200 ml magere yoghurt
T: zakje smart protein chips, 20 gram cashewnoten

B: halfuur gewone fiets, 120 minuten racefiets

Toch altijd wel weer blij als het weer maandag is qua eten haha dus vandaag weer terug in mijn gewone ritme.

Frummels

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:22

Joanne1997: Ja het is hier echt ijskoud in huis als het buiten vriest. := Super slecht geisoleerd huis met tocht kieren etc. Maar we beginnen dit voorjaar aan de renovatie dus hopelijk is het volgende winter wat warmer in huis! En gelukkig is het maar 3 maanden per jaar koud en voor de rest lekker warm. Dit weekend wordt het weer 17 graden (vorige week was dat ook, maar nu even drie koude dagen), en dan wordt het weer warmer gelukkig.
Het eten hier is een ramp. Alles is zo lekker.. <3
Lekker, met de racefiets! Fiets je binnen op een tacx, of ligt er geen sneeuw bij jou? (Hoorde dat het flink gesneeuwd heeft in NL!)
Lekker lijstje heb je!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:30

@Joanne Ik eet iedere 2½ á 3 uur iets ongeveer denk ik. Ik zat in een ritme waarbij ik op 10.30 ontbijt at en dan rond 13.00 weer na mijn wandel of hardlooprondje met lunchtijd. Ik ben nu met de kwark verschoven naar ontbijt al tussen 8.30 en 9.00, en dan lunch rond 12.00. Als ik ga hardlopen pak ik nu iets met suiker rond 11 uur, energy drink of een marsje ofzo, dat lijkt voor mij goed te werken. Over het algemeen is ontbijt 275-350 calorieën, lunch 275-350 calorieën en avondeten 600-700 calorieën. Dan blijft nog 200-300 over voor tussendoortjes als ik niet ga hardlopen en 300-400 als ik wel ga hardlopen. Ik geeft mezelf 1650 op niet actieve dagen en 1750 op actieve dagen.

En ik kan niet wachten tot het weer weer goed genoeg word om weer regelmatig te gaan fietsen, dat hou ik veel beter langer vol dan hardlopen en puur op uithouding verbrand je dan ook meer. Een fietstrainer staat nog wel op het verlanglijstje maar dat moet tot volgend najaar wachten denk ik

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:44

@Joanne, Wat een leuke foto op het ijs :D Kan me voorstellen dat het super leuk was! Zo te lezen heb je ook heerlijk gegeten afgelopen weekend. Genieten van dat soort dingen moet ook zeker kunnen op zijn tijd! En gedurfd om weer op de fiets te stappen, wat het niet nog glad?

@IMAY, Super interessant om te lezen hoe jij nu een goede balans hebt gevonden, die dus heel anders is dan waar ik goed op gedij (ik zou juist mega honger hebben met 1 mini mars als tussendoortje bijv.). Een mooie eye-opener dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dat het echt het allerbelangrijkst is om uit te vinden wat goed bij je past in plaats van uit te gaan van manieren van een ander.

@Little_birdy, Balen dat je in een dipje zit, hopelijk voel je jezelf al weer wat beter!

@Frummels, Welkom terug! Wat goed dat het al eens is gelukt om 12 kilo af te vallen, ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt dat het er weer aan zit. Maar je weet dat je het kan, dus gaat het nu zeker goedkomen :D Gaaf dat jullie in Italië wonen! De keuze gemaakt door het land zelf, of voor werk o.i.d.?

Hier een niet al te bijzonder weekend gehad. Qua eten zeker geen gezonde keuzes gemaakt. Ik was enorm moe en in een slecht humeur, dus heb toegegeven aan cravings. Echt mega lang geleden dat ik 'zomaar' gecheat heb, dwz in mijn eentje op de bank en niet tijdens iets sociaals of tijdens gezellig borrelen met mijn vriend. Positief is wel dat dit betekent dat het obsessieve waar ik af en toe last van heb er toch wat af begint te gaan :D Vandaag weer vol goede moed gezonde keuzes maken, daar voel ik me uiteindelijk toch het best bij :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:49

@m9ara: Het geeft wel wat moed dat ik weet dat het me al eerder gelukt is inderdaad. En het is hier echt geweldig! We hebben de keuze gemaakt voor het land zelf. Iets wat we al heel lang wilden en nu mogelijk werd <3
Fijn dat het obsessieve minder begint te worden, dat is echt heel goed! ik voel me ook altijd beter als ik gezonde keuzes maak. Wat niet betekent dat een zak chips op zn tijd niet lekker is :D Of kaasplankjes met een glas wijn of... etc. etc haha

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:22

Weer terug na een weekend afwezigheid :wave:

@joanne: De wegen zijn hier ondertussen goed te doen, in de polder boven verwachting! maar het dorp is nog but, daar wordt niet gestrooid of geschoven dus nog steeds vol met sneeuw.
Jammer dat de weegschaal niet helemaal aangaf wat je had gehoopt, maar ik vind echt dat jij super goed bezig bent! Gelukkig merk je zelf ook dat deze levensstijl goed bij je past, dus hou dit gevoel vast!
Leuke foto van het schaatsen! en lekker dat je weer heb kunnen fietsen gister. Lekker lijstje en super verwend voor de valentijn!
Wij hebben ook een dolce gusto (drinken beide geen koffie) maar krijgen daar ook altijd positieve reacties op!

Mara: Fijn dat je lactosevrije kwark goed viel! kan je toch weer wat extra dingen toevoegen :)
En wat je vd week tegen mij zei: Cheatdays zijn onvermijdelijk! Wel goed dat je merkt dat je 'obsessie' wat naar de achtergrond begint te gaan. Op naar een nieuwe week :D

Imay: ik weet niet of je ook een Jumbo in de buurt heb, ik heb daar de griekse yoghurt van, zonder korrels :))

Little_birdy: vervelend van je dip, voel je je nu weer wat beter? Lekkere lijstjes had je het weekend.

Frummels: Welkom terug! Jeetje Italië das een flinke uitdaging lijkt me!
en kan me voorstellen dat het eten daar ook erg verleidelijk is en te lekker om te laten staan. Maar super dat je dit samen met je man gaat doen, is toch makkelijker lijkt me.

Hier dus een weekendje even het eten gelaten voor wat het was.
Ik merkte dat de kou veel van mijn lijf vroeg waar ik voorheen minder last van had (toen ik nog meer spek op mijn lijf had :') ) en toen ik vrijdag flauwviel tijdens het bloed doneren was het voor mij wel even duidelijk. Dus heb het weekend gewoon even gegeten waar ik trek in had.
Gister kreeg ik voor de Valentijn een brunch bezorgd, daar zat ik echt tot aan mijn avond eten vol van :)) en toen hebben we op werk pokebowl besteld :))
Dit weekend resulteerde wel op +1,5 maar verwacht grotendeels vocht aangezien ik vrijdag ook veel zout heb gegeten ivm mijn forse bloeddruk daling.
Vandaag ga ik weer gezond eten!
dus mijn geplande lijstje voor vandaag:

O: 150 gr griekse yoghurt, 30 gr crusli en 200ml optimel drink.
L: 2 witte bollen met rosbief en een gekookt ei.
T: Banaan
T: 150 gr straciatella kwark.
A: 250 gr zoete aardappel uit de airfry, 200 gr bladspinazie met 100 gr champignons en wat rode ui uit de wok en een roomschijf.
T: snicker crispy (haha wordt gewoon standaard nu voor mijn nachtdienst :)) )

Totaal: 1745, ik hou een klein beetje ruimte over omdat ik straks met mijn vriendin mee ga om haar trouwjurk op te halen. Wie weet komt daar nog iets om de hoek kijken :')
Qua beweging zal ik op ruim voldoende stappen komen, ga zo eerst de stal is leeg trekken dus ook flinke inspanning :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:16

Lis_Ol schreef:
O: 150 gr griekse yoghurt, 30 gr crusli en 200ml optimel drink.
L: 2 witte bollen met rosbief en een gekookt ei.
T: Banaan
T: 150 gr straciatella kwark.
A: 250 gr zoete aardappel uit de airfry, 200 gr bladspinazie met 100 gr champignons en wat rode ui uit de wok en een roomschijf.
T: snicker crispy (haha wordt gewoon standaard nu voor mijn nachtdienst :))

Uiteindelijk nog een speculaasje, rijstwafel bbq bijgekomen en wat feta door mn spinazie. Ook was mijn zoete aardappel groter dan verwacht, 325 gr.
Dus kom totaal uit op 1984 vandaag.
Gelukkig gaf de weegschaal vnv nog maar + 0.5 aan toen ik wakker werd van t voorslapen :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:26

@ joanne wat heb jij een lekker weekend gehad ! En ik snap dat dat echt genieten was inderdaad om even lekker weer te fietsen <3

@ mara daar mag je dan ook echt trots op zijn hoor dat je steeds minder van zulke momenteel hebt en soms moet je gewoon toegeven !

@lis mooi lijstje toch nog vandaag ondanks de extra die je nog hebt genomen .
En lijkt me best eng als
Je ineens zo instort

Gaat inderdaad nu weer wat beter
Had gewoon teveel aan mijn hoofd .
Verhuizing verbouwen en die hernia en pijn werd ik niet blij van .
De weegschaal word ik wel weer blij van !
Ben sinds ik begonnen ben bijna 9 kg kwijt sinds mijn piek rond de kerstdagen (toen dus gevallen met paard en kon niet bewegen niks )

Lijstje vandaag

O skyr met aardbeien en granola
L salade
T kleine smoothie fruit
A bietenwrap met gehakt en groenten
T salted caramel proteine pudding

1727 kcal
B niks

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:43

Lis_Ol: lekker lijstje gisteren zeg!
En het is hier geweldig. Nam de extra kilo’s maar even voor lief want ik wilde alles eten en proeven :)) maar nu weer in t gareel.

Little_birdie: 9 kilo, wauw netjes zeg! Ik kan niet wachten tot ik ook weer wat kwijt ben. En vooral tot ik me weer wat mezelf voel want dat is ver te zoeken nu.

Mijn lijstje voor vandaag:
T: havermelk met een beetje honing en matcha
O: havermout met havermelk, kaneel en speculaaskruiden. Kop koffie met havermelk
L: pastasalade met tonijn, tomaatjes, komkommer, olijven en dressing van yoghurt en balsamico met Italiaanse kruiden
T: appel en twee mandarijnen + kop koffie
A: risotto met citroen, sjalot, witte wijn en mascarpone

B: half uur lange lijnen met mijn pony. Uur door de bergen wandelen. <3

Dat wandelen proberen we elke dag een uurtje te doen. Naast onze oprit loopt een weg de bergen in dus ondanks we in lockdown zitten, kunnen we er tussenuit glippen :D

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:09

Frummels: brr, hoop voor je dat het snel wat warmer wordt. De ergste kou is hier nu in ieder geval voorbij!
Ik fiets altijd buiten. De meeste stukken waren goed gestrooid al was t op sommige stukken wel wat spannend haha maar dat heeft ook wel weer iets.
Mooi lijstje zeg! En wat heerlijk dat je zo de bergen in kunt wandelen.

Imay: ah dat scheelt dan al een hoop inderdaad. Mooi doel heb je gesteld.
Ik zou ook nog echt graag een fietstrainer willen met Zwift! Zeker met het bagger weer van afgelopen maand begint dat te kriebelen. Wie weet in de toekomst :D

Mara: was echt goed te doen! Sommige stukken wel wat glad.
Balen dat je zo moe was en daardoor in een slecht humeur. Hoop dat je inmiddels wat meer uitgerust bent en je beter voelt. Wanneer gaat je paard weer naar huis? :)
Goed dat je het cheaten van dit weekend ook positief ziet. Zomaar cheaten is soms echt goed voor je en ook om het obsessieve er af te halen en er niet in door te slaan.

Lisanne: jeetje heftig zeg, goed dat je naar je lijf geluisterd hebt en het eten even gelaten hebt voor wat het was. En wat lief dat je een valentijns brunch bezorgd kreeg :9
Je planning ziet er weer erg mooi uit. Ook een fijne geruststelling dat je een deel van het weekendgewicht al weer kwijt bent.

Littlebirdy: fijn dat het wat beter met je gaat! Knap zeg dat je zo veel gewicht al kwijt bent!
Mooi lijstje ook weer.

__

Gisteren wel weer een prima dagje gehad. Vanuit werk meteen door gereden naar stal dus vandaar een extra tussendoortje en pas rond 20:30 uur avondgegeten.
De vriendin van mijn vader had zelf krentenbrood gebakken dus wilde graag nog een stukje proeven :9

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, koekkruiden
T: lu volkoren crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
T: fulfil bar
T: brosse eierkoek
A: wortelstamp, visschnitzel, 150 ml magere yoghurt
T: sneetje krentenbrood met klein beetje boter

B: 2 paarden rijden

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:28

@Frummels, Oh wat gaaf! Wij vinden Italië ook echt geweldig en gaan in ieder geval eens per jaar rondreizen daar. Waar woon je precies? Lijkt me heerlijk om iedere dag door de bergen te wandelen! Ook nog eens goed om lekker kcal te verbranden :D

@Lis_Ol, Oei duidelijk signaal van je lichaam dat je echt even wat meer nodig had inderdaad! Ik merkte ook echt dat die kou best wat vroeg. Super leuk van de valentijnsbrunch :D En die schommeling trekt wel weer bij inderdaad, belangrijker om goed voor je lichaam te zorgen :)

@Little_birdy, Fijn dat je jezelf al weer wat beter voelt. Een verhuizing en verbouwing i.c.m. je gezondheid vraag uiteraard ook enorm veel. Even een pas op de plaats als dit nodig is :) Super resultaat op de weegschaal, goed bezig!

@Joanne, Ik voel me al weer iets uitgeruster gelukkig :D Mijn paard gaat als het goed is donderdag weer naar huis, daar kijk ik wel naar uit! Oh jammie, zelfgebakken krentenbrood lijkt me heerlijk inderdaad! Net lijstje zo, goed om een extra tussendoortje in te passen om het gewoon vol te kunnen houden :)

Gisterochtend was ik toch nog flink vermoeid, wat resulteerde in enorm veel honger. Ik had (en heb nog steeds) nog wel wat kcal over deze week als ik mijn kcaldoel met mijn eetplanning vergelijk, dus ik heb gewoon even gegeten totdat ik vol zat, maar wel gezondere dingen uiteraard. Uiteindelijk prima uitgekomen qua kcal, maar dus wel een beetje een gek lijstje :+
O: Quinoapudding met banaan, vanille en frambozen
T: Stukje wortelcake, 4 glutenvrije crackers, 1 rijstwafel, 1 glutenvrij speculaasje
L: 4 glutenvrije boterhammen met kipfilet, avocado, rookvlees en geitenkaas
T: Kwarkbol, 2/3 peanut square
D: Glutenvrije pasta met tomatensaus, basilicum en lactosevrije mozzarella
T: Bio nature nut bar
Totaal 2385 kcal

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:49

M9ara: lekker lijstje! Wortelcake <3
Wij wonen in Toscane, ongeveer tussen Lucca en Florence in. (Vlakbij Bagni di Lucca als je het kent) :) het wandelen is zeker goed voor de kcal verbranding en is een hele workout an sich.. maar ook heerlijk om even in de natuur te zijn als pauze tijdens een werkdag.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:54

@Frummels Ik zie jou zeggen "Ik wilde vanochtend vroeg opstaan maar dat werd toch weer 7 uur" en kan alleen maar denken "Nog vroeger?!", ik moet rond 9 uur aan het werk zijn en met veel moeite kom ik dan om 8.45 uit bed. Of als ik slecht geslapen heb eens om 8.15 maar eerder dan dat kan ik mentaal niet aan hoor. En ik kan me voorstellen dat er veel lekker eten is, en vast ook lekkere wijn voor erbij...

@little_birdy Hoe gaat het nu met de hernia? Is het langzaamaan wat beter uit te houden.

@Joanne Vers krentenbrood klinkt als een heel goed idee. Was het zo lekker als het nu klinkt?

@m9ara Klinkt als een verstandige keuze om iets meer te eten als je en honger hebt en nog ruimte over hebt. En wat betreft een marsje als tussendoortje, dat is voor mij enkel als extra beetje suiker voordat ik ga hardlopen als ik er 1 doe. Ik had er laatst 2 als tussendoortje, maar toen had ik geen honger maar zin in eten zegmaar en dan is er bijna niks zo lekker als een mars.

@Lis_Ol Volgens mij heb ik een nieuwe Jumbo achter de Dirk zitten dus die kan ik ook nog proberen. Maar voor nu heb ik in de aanbieding bij de Dirk Almhof ingeslagen. Heb nu nog 4½ verpakking dus nog voor 9 ochtenden.

Mijn lijstje van gister was:

O: 225gr Griekse vanille yoghurt 0% met 40gr Muesli
L: 4 volkoren crackers, 2 met filet americain en 2 met kip samba salade
T: Red bull
A: Gemarineerde ossenhaas steak, doperwtjes en aardappelkroketjes met wimpiesaus
T: 50gr paprika ribbelchips
Totaal: 1785, ongeveer 130 boven doel
B: 5000 stappen, ongeveer 2500 onder doel

Geen super dag maar veel stress op werk dus vermoeiend en de suikervrije energydrink in huis was op...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:16

IMAY1990 schreef:
@Frummels Ik zie jou zeggen "Ik wilde vanochtend vroeg opstaan maar dat werd toch weer 7 uur" en kan alleen maar denken "Nog vroeger?!", ik moet rond 9 uur aan het werk zijn en met veel moeite kom ik dan om 8.45 uit bed. Of als ik slecht geslapen heb eens om 8.15 maar eerder dan dat kan ik mentaal niet aan hoor. En ik kan me voorstellen dat er veel lekker eten is, en vast ook lekkere wijn voor erbij...

Haha. Ik begin meestal rond 7:45/8:00 met werken en heb er een hekel aan om vanuit bed meteen achter de computer te rollen. Wil altijd smorgens even mediteren, lezen, schrijven, rustig koffie drinken en douchen etc. En als het wat vroeger licht wordt wandel ik even een half uurtje in de ochtend. Dus sta het liefst om 6 uur op!
Maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat graag doet hoor haha.

Ik kan goede rode wijn bij het eten zeker waarderen! Maar vind het ook prima om niet te drinken gelukkig. Al drink ik hier liever en sneller een glas wijn dan in Nederland :D

Balen dat je zoveel stress hebt op werk zeg. Is dat altijd zo of alleen nu even? :(:)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:32

Frummels schreef:
Hi allemaal,
Lang geleden dat ik hier heb mee gekletst. Ik hoop dat ik weer welkom ben :D
Een jaar terug was ik flink afgevallen (12kg) en heel tevreden. Ik zat lekker in mijn vel en voelde me zoooo goed!
In November 2020 zijn mijn man en ik naar Italië verhuisd, en je raadt het al: 11 kg aangekomen .. heel veel stress van de verhuizing gehad, maar ook van het verkopen van ons huis in NL. En dan ga ik eten... het Italiaanse lekkere eten maakt het allemaal niet zo makkelijk haha :=
Inmiddels ben ik er weer klaar mee. Ik zit niet lekker in mn vel, heb weinig energie en vind mezelf echt niet mooi met die extra kilo’s.. Dus hoog tijd om er wat aan te doen!

Vanaf vandaag zitten we hier na 5 relatief vrije weken (restaurants mochten open voor lunch tot 17:30 uur) weer terug in lockdown. Zoals de hele tijd dat we hier wonen dus eigenlijk al :')
Het niet buiten de deur kunnen eten maakt het afvallen hopelijk wel wat makkelijker.

Anyway, mijn man wil ook graag wat afvallen en weer meer sporten. Er zijn weer gezonde boodschappen in huis gehaald en morgen beginnen we weer met sporten thuis want de sportscholen zijn hier al sinds augustus dicht. Ik wil graag 12 kg kwijt. :j

:wave: Welkom terug! Ik volg je topic een beetje, wat wonen jullie nu schitterend zeg. Ik ben wel ietwat jaloers op de wandelmogelijkheden vlak naast jullie deur, en ik kan me goed voorstellen dat je daar rap weer aankomt met al dat heerlijke eten :Y)

Maar je hebt het eerder geflikt, het lukt je zeker nog een keer, succes! :j

Lis_Ol schreef:
Hier dus een weekendje even het eten gelaten voor wat het was.
Ik merkte dat de kou veel van mijn lijf vroeg waar ik voorheen minder last van had (toen ik nog meer spek op mijn lijf had :') ) en toen ik vrijdag flauwviel tijdens het bloed doneren was het voor mij wel even duidelijk. Dus heb het weekend gewoon even gegeten waar ik trek in had.

Yikes, dat is schrikken. Ik kon ook veel beter tegen de kou toen ik zwaarder was, het kost echt meer energie nu. Goed dat je dan even wat meer eet!

@little_birdy - Lekker bezig, 9 kilo! *\o/* *\o/*

Hier gaat het wel aardig! Donderdag gaf de weegschaal 900 gram minder aan dan mijn startpunt, dus ik ben goed op weg. Vrijdag was mijn vriend jarig, dus snaai in huis. Er zijn dit weekend een paar chocoladekoekjes en een bakje chips of 2 in mijn hoofd verdwenen, maar verder heb ik me prima in kunnen houden :D

Vandaag weer geprikt door de fysio (dry needling) en ik heb wel het idee dat de behandeling aanslaat. Straks weer opbouwen met sporten, over een tijdje weer naar de sportmasseur en dan moet er toch eindelijk eens schot in de zaak komen wat betreft mijn rug. Stom ding.

Lijstje van gisteren;

O; yoghurt met muesli en een lepel jam
L; bak fruit (mango/peer/appel), volkoren crackers met smeerleverworst/sriracha en een bakje Skyr vanille
T; havermoutreep :9
A; Orzo met gemengde paddenstoelen (HelloFresh)
T; bakje naturel chips

En vandaag;

O; yoghurt met muesli, passievrucht en banaan
L; salade met witte kaas (lunchsalade van de AH)
T; havermoutreep
A; risotto van parelgerst met pompoen (HelloFresh)
T; Skyr vanille

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:44

black_kelpie schreef:
:wave: Welkom terug! Ik volg je topic een beetje, wat wonen jullie nu schitterend zeg. Ik ben wel ietwat jaloers op de wandelmogelijkheden vlak naast jullie deur, en ik kan me goed voorstellen dat je daar rap weer aankomt met al dat heerlijke eten :Y)

Maar je hebt het eerder geflikt, het lukt je zeker nog een keer, succes! :j

Wat leuk! Ik vergeet er steeds updates te plaatsen := Maar als we straks beginnen met verbouwen dan heb ik weer wat meer te vertellen dus dan post ik wat meer.
Dankjewel, het gaat vast weer lukken!
Ohh, dryneedling vind ik altijd zo verschikkelijk. Maar als het helpt dan is het het wel waard. Ik heb het een paar jaar terug in mijn onderrug en bekken laten doen, en afgelopen jaar mijn kaken (ik klem heel erg) en het heeft bij mijn kaken zeker geholpen.
Lekkere lijstjes heb je! Ik mis HelloFresh hier wel echt. In NL hadden we dat ook altijd en vind het ideaal! Ik ga eens uitzoeken of ze zoiets hier ook hebben. :)

Mijn lunch is veranderd in een ciabatta met salami want ons uitje tussen de middag duurde wat langer dan gepland en ik had echt trek. := En net nog snel twee rijstwafels met vega worst naar binnen gegooid haha.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:09

Even een random vraag tussendoor. Zijn hier meer mensen met de A.S.R. Vitality app? Kosten zijn €3,50 per maand maar als je je bewegingsdoel voor de week haalt krijg je een beloning ter waarde van €5. Ik heb hem nu 4 weken en zojuist 4 weekbeloningen voor een €20 bol.com cadeaubon. En het is goed te doen om het weekdoel te halen, zeker als je zo actief bent als dat wij met zijn allen zijn en ook nog af en toe iets op strava of een smartwatch recorden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:27

Frummels volhouden volhouden volhouden dat werkt echt het beste :(:)
En jij woont inderdaad echt prachtig <3

@joanne zelfgebakken krentenbrood klinkt inderdaad echt heerlijk jammie
En ik ben jaloers dat je lekker hebt gereden !

@ mara knap dat je dan toch nog binnen je doelen gebleven bent !
Ik moet maar eens eieren gaan halen voor een bananencake te bakken

@imay gaat echt wel beter ! Heb helaas niet kunnen voorkomen toch de ziektewet in te moeten . Heb een rijdend beroep en autorijden gaat echt even nog niet .
Je hebt toch best nog een prima lijstje als je maar 130 boven je doel zit .
Misschien geen chips meer in huis halen en ipv daarvan noten ? Dan moet je wel een gezondere keuze maken haha .
En die app gebruik ik niet nee .

@ black kelpie goed zo ! Het begin is er dus dat is mooi . Nu vol houden dus

Vandaag weer een rustige dag uiteraard .

O wrap met huttenkase
M salade
T fruitsmoothie
A roerbak noedels zweet Chili met kip <3
T skyr vanille met wat pure chocola

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:59

Little_birdy; wat goed -9 kilo!
Net lijstje heb je ook!
Ik voelde gelukkig wel aan dat ik ging flauwvallen dus kon nog wel om hulp roepen waardoor ik snel weer bij kwam, maar prettig is anders..

Frummels: haha ik zou me denk ik ook helemaal rond eten als ik daar zou wonen, ik hou van pasta’s en pizza op zn tijd.

Joanne: ja die brunch was echt leuk en super lekker <3 had hij goed over na gedacht haha.
Lekker lijstje! Hoe was het zelfgemaakte krentenbrood?

Mara: goed dat jij ook naar je honger gevoel heb geluisterd. Zie een ‘hoop’ eten maar daarmee kom je nog netjes uit zeg!

Imay: haha je heb gelijk, komende dagen heb je dan nog zeker. Was een tip, ik ben sws erg te spreken over veel van jumbo’s eigen merk produceren :))
Vind je lijstje nog best oké hoor; je komt nog netjes uit qua calorieën met wat vollere producten.
Hier niet bekend met de app waar je naar vroeg.

Black_kelpie; netjes 900 gram! Je moet ergens beginnen toch. Fijn dat de behandeling wat aan lijkt te slaan. Lekkere lijstjes.

Hier weer op mijn gewicht van voor het weekend. Had me vanmiddag gewogen toen ik wakker werd. Voel me wel beter maar ben blij dat het niet teveel schade heeft aangericht hihi.
Lijstje van vandaag:
1.30: 2 pinda crunch repen van zonnatura.
3.00: 25 gr gezouten pistachenoten
5.30; salade van 30 gr gemengde sla, 25 gr feta, komkommer, 4 cherry tomaten, rode ui, olijfolie en basilicum azijn.
9.00: 250 ml optimel drink, 250 gr optimel kwark gestoofde appel vanille.
17.00: rijstwafel bbq, 250 ml optimel drink.
18.30: zuurkoolstampot met spekjes, rookworst en jus <3
20.30: 125 gr stracciatella kwark
22.45: snicker crispy; blikje redbull sugarfree

Totaal: 2096 met zo’n 12.000 stappen.
Ik ben tevreden :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:01

@Frummels, fijn dat de dry needling je wel heeft geholpen! Fijn is anders inderdaad :') Ik heb nu ook serieus spierpijn in mijn schouders en billen, zo grappig, alsof ik knetter fanatiek heb gesport.

@Imay, die app ken ik niet. Moet je aangesloten zijn bij die verzekeraar? Pakt de app automatisch de info van je Fitbit? Ik wilde dat SamenGezond gaan doen, maar dan moet ik steeds als ik ga wandelen een training aanzetten op mijn Fitbit en dat vergeet ik.

little_birdy schreef:
A roerbak noedels zweet Chili met kip <3

Lekker :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:10

black_kelpie schreef:
@Imay, die app ken ik niet. Moet je aangesloten zijn bij die verzekeraar? Pakt de app automatisch de info van je Fitbit? Ik wilde dat SamenGezond gaan doen, maar dan moet ik steeds als ik ga wandelen een training aanzetten op mijn Fitbit en dat vergeet ik.

Je hoeft niet bij A.S.R. verzekerd te zijn al kan je wel voor meer voordelen in aanmerking komen als je dat wel bent geloof ik. Ik ben zelf niet bij ASR verzekerd. En je kan dingen koppelen met de app. Ik heb mijn Garmin gekoppeld voor de stappenteller en strava voor activiteiten. Nu heb ik ook mijn Garmin en mijn strava sowieso al aan elkaar gekoppeld. Maar het kan geen kwaad om even te kijekn bij ze:

https://www.asr.nl/vitality?gclid=Cj0KC ... T4EALw_wcB

Op de site steken ze vooral in op mensen die al een ASR verzekering hebben maar de weekbeloningen zijn in ieder geval gelijk ongeacht de verzekering die je hebt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:18

IMAY1990 schreef:
black_kelpie schreef:

Je hoeft niet bij A.S.R. verzekerd te zijn al kan je wel voor meer voordelen in aanmerking komen als je dat wel bent geloof ik. Ik ben zelf niet bij ASR verzekerd. En je kan dingen koppelen met de app. Ik heb mijn Garmin gekoppeld voor de stappenteller en strava voor activiteiten. Nu heb ik ook mijn Garmin en mijn strava sowieso al aan elkaar gekoppeld. Maar het kan geen kwaad om even te kijekn bij ze:

https://www.asr.nl/vitality?gclid=Cj0KC ... T4EALw_wcB

Op de site steken ze vooral in op mensen die al een ASR verzekering hebben maar de weekbeloningen zijn in ieder geval gelijk ongeacht de verzekering die je hebt.

Wat leuk! Ik heb me ook aangemeld :) Voor daadwerkelijk korting heb ik dat best wel over!