De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:16

germie schreef:
Aantal sterfgevallen 1 a 2% (dus lager dan de eerder genoemde 2%):
Citaat:
Viroloog Ab Osterhaus stelt dat het eerste overlijdensgeval van vrijdag ’in de lijn der verwachting’ ligt. ,,Bij deze epidemie sterft tussen de 1 en 2 procent aan de gevolgen ervan.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4069222 ... -nederland

En toch ligt het sterftecijfer nog steeds op 3,39%.

BigOne

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:28

In Slowakije ook eerste geval. Man is nergens geweest behalve dat zijn zoon een aantal weken geleden in Venetië is geweest . Deze zoon heeft nergens last van en vertoond geen symptomen dus weer een aanwijzing dat totaal niet zieke mensen toch anderen kunnen besmetten. Wel duidelijk dat je dan sommige mensen ook niets kunt verwijten want ze mankeren dus niets maar verspreiden de ziekte wel. ( zoals ik ook vermoed)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:34

moyra schreef:
Gister waren alle handzepen op bij de AH :+ echt alle soorten en maten waren weg.

Blijkt niet voor niks te zijn geweest, eerste corona besmetting hier in het dorp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:34

Kwanyin schreef:
Ik zag zo'n filmpje van een Australische supermarkt waar mensen hele rijen toiletrollen hadden leeggekaapt. Ik snap het nut niet zo van dat extreem hamsteren. Ben je bang dat je binnenkort aan de extreem zware schijterij zit terwijl ze je twee weken gaan opsluiten ofzo :') .
Ik heb gewoon gekeken of ik nog niet-vervallen paracetamol, en medicatie geschikt voor mijn peuter in huis had, zodat ik daar niet achter moet gaan zoeken mocht het ooit toeslaan.

Wat mensen denken dat ze het meest hard nodig hebben in barre tijden.... Medicijnen zou ik nog wel snappen. Iets van voedsel ook, al lijkt me dat wel wat overdreven. Maar men stort zich massaal op het pleepapier. :')

Aan het begin van dit topic, toen er nog helemaal geen sprake was van corona in Nederland, sloegen een paar Bokkers ook al aan het hamsteren. En volgden allerlei posts met scenario's als lange rijen in lege supermarkten, niet elke dag je versgesneden groenten kunnen eten en de zielige hond moeten uitlaten in de achtertuin omdat de straat verboden gebied is.

We hebben het virus nu hier in NL en zijn alweer 128 cases verder. Zijn er al Bokkers die hun gehamsterde noodvoorraad hebben moeten aanspreken? Hun versgesneden groenten hebben moeten missen? Zijn er al gazonnetjes die geel zien van de hondenpies? :=

Het valt allemaal wel mee tot nog toe, of niet dan? Of zou het allemaal nog gaan komen?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:36

moyra schreef:
moyra schreef:
Gister waren alle handzepen op bij de AH :+ echt alle soorten en maten waren weg.

Blijkt niet voor niks te zijn geweest, eerste corona besmetting hier in het dorp.

Welk dorp?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:37

Pleepapier is echt cruciaal voor de overleving. _O-

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:38

Bij ons 5 min vandaan ook het coronavirus.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:39

Cookies schreef:
Pleepapier is echt cruciaal voor de overleving. _O-

Ik ben Maar begonnen met oude kranten verzamelen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:40

Ik scheur wel een paar tshirts aan stukken mocht de nood aan de man komen. Daarna wassen en ze kunnen nog een ronde mee.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:41

Cookies schreef:
Ik scheur wel een paar tshirts aan stukken mocht de nood aan de man komen. Daarna wassen en ze kunnen nog een ronde mee.

Wel zonder wasmiddel dan want dat is tegen die tijd ook op gehamsterd :Y)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:43

Ik heb genoeg zeepjes gehamsterd bij hotels, ik kan de komende 6 jaar vooruit. Dus ik rasp wel zo'n zeepje op.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:45

Ik heb nog allemaal van die Disneyland zeepjes :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:48

Ik snap dat hamsteren van toiletpapier ook niet zo. Vanmiddag bij de AH heb ik de laatste twee pakjes van mijn favoriete papier meegenomen, het schap was helemaal leeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:49

De overleden man was weliswaar oud, maar volgens buurtbewoners wel erg vitaal.

"Het nieuws dat de 86-jarige Oud-Beijerlander is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, komt hard aan bij zijn buurtgenoten. De man leefde nog zelfstandig, samen met zijn partner. Hij had geen thuiszorg nodig en was volgens bewoners erg vitaal. ,,Ze hadden allebei een auto, waar ze nog regelmatig in reden’’, vertelt een bewoner. ,,Hij ging nog vaak bridgen. Hij was een ontzettend lieve en vrolijk man.’’ Drie weken geleden zouden de man en zijn vriendin nog samen op vakantie zijn geweest met de auto. ,,Eventjes lekker weg in het oosten van het land."

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus-r ... ~ac04289d/

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:58

Oh ik dacht gisteren dat de Hoekse waard nog vrij was. Dan is te hopen dat zijn buren niet al te vaak bij hem langsgeweest zijn. In een senioren flat komt dat natuurlijk niet best aan -O-

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:03

Photograph schreef:
moyra schreef:

Welk dorp?

Oegstgeest.
Eerste test is positief, ze wachten op uitslag van tweede test.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:06

safina schreef:

"Het nieuws dat de 86-jarige Oud-Beijerlander is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, komt hard aan bij zijn buurtgenoten. De man leefde nog zelfstandig, samen met zijn partner. Hij had geen thuiszorg nodig en was volgens bewoners erg vitaal. ,,Ze hadden allebei een auto, waar ze nog regelmatig in reden’’, vertelt een bewoner. ,,Hij ging nog vaak bridgen. Hij was een ontzettend lieve en vrolijk man.’’ Drie weken geleden zouden de man en zijn vriendin nog samen op vakantie zijn geweest met de auto. ,,Eventjes lekker weg in het oosten van het land."

En toch kan het leven ineens gebeurd zijn. Vorige week is iemand die ik ken niet meer wakker geworden, ook fit en gezond, 54 jaar. Dus je kunt gewoon pech hebben en 86 is natuurlijk wel een leeftijd waarop je zo om kunt vallen ondanks dat je fit en vitaal bent. Het kan zelfs als je jonger bent.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:06

Je zou maar zonder wcpapier komen te zitten, dat is toch wel een wereldramp :=

Het lijkt nu wel hard te gaan in Nederland...

Momenteel ben ik op het vliegveld in Frankfurt en het is hier echt bizar rustig, terwijl het normaal wel een druk vliegveld is. Ik heb ook al verschillende mensen gezien die mondkapjes op hebben, maar dan wel de chirurgische die niet helpen en vervolgens pakken ze wel alles vast met blote handen :+ Heb ook al een stel gezien dat mondkapjes droeg, ze afdeden en vervolgens weer op deden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:08

Afbeelding

Gaan de cijfers van het bedrijfsleven de goede kant op of van corona want dat worden er toch alleen maar meer?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:10

Ik neem aan de cijfers van het bedrijfsleven, aangezien er geen maatregelen wordt getroffen en hij de minister van financiën is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:12

safina schreef:

Je kan dit net zo goed niet plaatsen want goed je het ook bedoeld krijg je hier toch weer een tegen argument...

elnienjo

Citaat:
Chinese artsen zeggen, na autopsies op aan Covid-19 overleden patiënten, dat de aandoening op een ‘combinatie van SARS en AIDS’ lijkt. De effecten van het virus kunnen onherstelbare longschade toebrengen, zelfs als de patiënt herstelt. De bevindingen worden vandaag gemeld door de Global Times, dat een spreekbuis van het de Communistische Partij in het land is.

Het rapport deed echter al sinds vorige week de ronde op Chinese sociale media, nadat de artsen het publiceerden in het Journal of Forensic Medicine. ,,De invloed van Covid-19 op het menselijk lichaam lijkt op een combinatie van SARS en AIDS, omdat het zowel de longen als het immuunsysteem aantast’’, zegt Peng Shiyong, directeur van de afdeling intensieve zorg in het universiteitsziekenhuis van Wuhan.

Zijn bevindingen zijn gebaseerd op negen obducties die dateren van eind februari, waaruit blijkt dat patiënten littekens op het longweefsel opliepen. De littekens zijn het gevolg van de longontsteking die het virus veroorzaakt. Het resultaat van de zogenaamde longfibrose is dat personen permanent buiten adem zijn.

,,Op basis van de resultaten is het belangrijkste om in een vroeg stadium van de ziekte de longen van patiënten te beschermen’’, aldus dokter Peng. ,,Dit om onherstelbare fibrose te voorkomen.’’ De aantasting van de longen komt sterk overeen met die door SARS en MERS, maar lijkt ‘minder ernstig’. Mogelijk komt dat door de relatief korte duur van de infectie.

Het rapport stelt niet dat alle patiënten longfibrose oplopen. Een eerdere studie die in The Lancet werd gepubliceerd, duidde na onderzoek van 81 longscans echter ook op de eerste ontwikkelingsfase van fibrose. ,,Het verloop van de longontsteking bij Covid-19 moet nog verder worden bestudeerd’’, schrijven de onderzoekers. ,,Het is te vroeg om te stellen dat deze veranderingen aan de longen onherstelbaar zijn.’’

AD live blog 13.00 uur

karuna
Drukke kabouter

Vreemde redenatie idd over de economie. Er komen alleen maar meer gevallen, hoor hier voldoende van bedrijven die door ziekte (ongeacht de oorzaak) nu toch klem zitten met personeel. Of krijgen niet meer voldoende aangeleverd door ziekte of niet meer afgenomen door ziekte. Maar wel een typisch nederlandse reactie. Er is geen gevaar voor ..... 8)7

Serieuze berichten dan, met mogelijk blijvend letsel door het virus :oo
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-03-20 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:14

karuna schreef:
Vreemde redenatie idd. Er komen alleen maar meer gevallen, hoor hier voldoende van bedrijven die door ziekte (ongeacht de oorzaak) nu toch klem zitten met personeel. Of krijgen niet meer voldoende aangeleverd door ziekte of niet meer afgenomen door ziekte. Maar wel een typisch nederlandse reactie. Er is geen gevaar voor ..... 8)7

Ik vind het verbazingwekkend hoeveel jij altijd hoort, maar goed. Er staat toch ook duidelijk dat er een plan is mocht het niet goed gaan met de economie? Wat moeten ze nog meer dan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:15

Destination schreef:
karuna schreef:
Vreemde redenatie idd. Er komen alleen maar meer gevallen, hoor hier voldoende van bedrijven die door ziekte (ongeacht de oorzaak) nu toch klem zitten met personeel. Of krijgen niet meer voldoende aangeleverd door ziekte of niet meer afgenomen door ziekte. Maar wel een typisch nederlandse reactie. Er is geen gevaar voor ..... 8)7

Ik vind het verbazingwekkend hoeveel jij altijd hoort, maar goed. Er staat toch ook duidelijk dat er een plan is mocht het niet goed gaan met de economie? Wat moeten ze nog meer dan?

Ik lees het gaat de goede kant op? :+ Welke goede kant? Dat is voor mij een vreemde redenatie ja :')