[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:02

Denk dat het bijwerken per persoon en plek verschillend is. Ik hoop dat niet te hoeven maar dat iedereen hebben.

Afbeelding

Valt het op dat ik er ondanks de zenuwen en bang zijn voor een halve paniekaanval te krijgen. Ik toch wel erg zin erin heb?
Heb alleen nog maar een ja ik wil dat design met liefde voor je maken. Waar wil je het en wanneer kan je. Gekregen als reactie. Maar ik haal wel alles al in huis xD
Huishoudfolie hebben we al in huis al stond op de site ook dat ze met sommige een second skin gebruiken. Dus ff afwachten. (las ook bij andere dat sommige zelf een after care pakketje mee geven. Mjah zeep komt altijd wel op en eens in de zoveel tijd een zalfje smeren kan denk ik geen kwaad.)

Unicura hadden ze verschillende soorten. Ook heel leuk. Hopelijk de goede mee genomen.. En bepathen kon niet verkeerd gaan haha

Anoniem

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:32

Beste is bepanthen beschermende zalf zeep ben je niet nodig. Echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:50

Die tattoozalf is volgens mij exact hetzelfde, maar andere naam en waarschijnlijk ander prijskaartje erbij. Zeep hoeft inderdaad niet, gewoon afspoelen met warm water is echt voldoende. Doe ik alleen in de ochtend. Als het wat trekt tussendoor gewoon handen goed wassen en nog een laagje erop smeren.

Heerlijk toch zo enthousiast :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:54

Bij mij heb ik 2 vd 4 moeten laten bijwerken. :) Eigenlijk zijn er 3 bijgewerkt, maar bij eentje was het niet echt broodnodig. Echter was ze toch al met een andere bezig en is ze dus nog een keertje rond de lijntjes gegaan om het een beetje op te schonen, maar had perfect zonder gekund.

Bij mijn arm was het echter echt wel nodig, de fijne lijntjes hebben het vervellen niet overleefd. Hierbij een overzichtje voor wie het moest interesseren;

Kort na zetten
Afbeelding
Na vervellen
Afbeelding
Nu, na keer bijwerken en 3 jaar later
Afbeelding
Zou misschien wel nog een keertje over gegaan mogen worden, maar ik ga toch nog eens langs in januari 2022 voor een nieuw project dus dan laat ik haar er nog eens naar kijken. Bewijs dus dat die fijne lijnen wel lastig helen, alhoewel ze in de rest van de tattoo wel heel netjes gebleven zijn.

Mijn bovenbeen is ook wel minder goed geheeld helaas en die moet ik dus ook laten bijwerken. Gelukkig zit dat gewoon in de service inbegrepen en combineer ik het telkens met een andere afspraak. :') Binnen 14 dagen is het trouwens zo ver, ik heb er superveel zin in!! Is echt al te lang geleden.

Ik gebruik overigens ook wel zeep zonder zeep voor mijn tats. Destijds van Zwitsal, recent van La Roche-Posay dat ik ook gebruik voor mijn gevoelige huid. Werkte prima. Qua verzorging heb ik het laatst Hustle Butter gebruikt en dat vind ik veruit het fijnste dat ik al gehad heb.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:27

Zo de mijne zit ook :):) was een lange zit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:50

Foto!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:55

Afbeelding

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:47

Kanji91 schreef:
Denk dat het bijwerken per persoon en plek verschillend is. Ik hoop dat niet te hoeven maar dat iedereen hebben.

[ [url=m/S13IOo.jpg]Afbeelding[/url] ]h

Valt het op dat ik er ondanks de zenuwen en bang zijn voor een halve paniekaanval te krijgen. Ik toch wel erg zin erin heb?
Heb alleen nog maar een ja ik wil dat design met liefde voor je maken. Waar wil je het en wanneer kan je. Gekregen als reactie. Maar ik haal wel alles al in huis xD
Huishoudfolie hebben we al in huis al stond op de site ook dat ze met sommige een second skin gebruiken. Dus ff afwachten. (las ook bij andere dat sommige zelf een after care pakketje mee geven. Mjah zeep komt altijd wel op en eens in de zoveel tijd een zalfje smeren kan denk ik geen kwaad.)

Unicura hadden ze verschillende soorten. Ook heel leuk. Hopelijk de goede mee genomen.. En bepathen kon niet verkeerd gaan haha

Huishoud folie is echt een no go. Dan gaat de wond smetten .

Goed smeren en schoon houden .
Ik gebruik wel altijd de zeep een aantal weken en smeer echt elk 2 uur wel

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:50

Ik smeer maar 2x per dag. En heel dun. En met douchen was ik het voorzichtig :)

Maar huishoudfolie lijkt mij ook niet echt goed om contine te gebruiken. Tis toch een schaafwond

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:52

Kaatastrof schreef:
Bij mij heb ik 2 vd 4 moeten laten bijwerken. :) Eigenlijk zijn er 3 bijgewerkt, maar bij eentje was het niet echt broodnodig. Echter was ze toch al met een andere bezig en is ze dus nog een keertje rond de lijntjes gegaan om het een beetje op te schonen, maar had perfect zonder gekund.

Bij mijn arm was het echter echt wel nodig, de fijne lijntjes hebben het vervellen niet overleefd. Hierbij een overzichtje voor wie het moest interesseren;

Kort na zetten
[ [url=m/zWlYop.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na vervellen
[ [url=m/dNdvzZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu, na keer bijwerken en 3 jaar later
[ [url=m/52wXIk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zou misschien wel nog een keertje over gegaan mogen worden, maar ik ga toch nog eens langs in januari 2022 voor een nieuw project dus dan laat ik haar er nog eens naar kijken. Bewijs dus dat die fijne lijnen wel lastig helen, alhoewel ze in de rest van de tattoo wel heel netjes gebleven zijn.

Mijn bovenbeen is ook wel minder goed geheeld helaas en die moet ik dus ook laten bijwerken. Gelukkig zit dat gewoon in de service inbegrepen en combineer ik het telkens met een andere afspraak. :') Binnen 14 dagen is het trouwens zo ver, ik heb er superveel zin in!! Is echt al te lang geleden.

Ik gebruik overigens ook wel zeep zonder zeep voor mijn tats. Destijds van Zwitsal, recent van La Roche-Posay dat ik ook gebruik voor mijn gevoelige huid. Werkte prima. Qua verzorging heb ik het laatst Hustle Butter gebruikt en dat vind ik veruit het fijnste dat ik al gehad heb.

Ik heb drie fine Line tattoo’s en zijn allemaal heel mooi geheeld en hoeven niet bijgewerkt te worden. Heb ze wel echt heel goed verzorgd door vooral echt goed te smeren. Bij m’n laatste heeft ie nog een foto gemaakt van de vorige om bij vragen te laten zien dat het wel degelijk mooi en in 1 x gezet kan worden en dat verzorging echt uitmaakt. Maaaarrr het ligt ook echt aan je huid en vaak ook aan je leeftijd of dat iets in 1 x pakt of niet

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:55

Marije_1997 schreef:
Kanji91 schreef:
Mhmm.. Inkx bevalt goed? heb die indd bij de etos gezien.
Bepanthen zalf word het dan sowieso. Alleen zeep is ff kijken xD

Goed slapen is een ding.. slaap standaard slecht helaas... Dus ga me maar op goed eten en drinken focussen :+

Ik ga eerst kijken hoe ik deze overleef :') Maar zal vast indd meer bij komen :p

Bananen mee en goed eten van te voren. Heb ik voor de vorige gedaan en heb 1 flesje aquaries leeg gezopen en banaan gegeten. En goed ontbeten. 4.5 uur was qua fysieke staat prima te doen. Laatste stukje begon wat pijnlijk te worden door de houding die ik moest aannemen (elleboog draaien, maar die arm kan niet ver draaien in de elleboog)

Inderdaad goed eten en cola en / of dextro mee.
Ik heb bij allemaal geen last gehad van flauwte. Bij het zetten van m’n rug viel ik bijna in slaap :)
Mijn kuit daarin tegen vond ik akelig pijnlijk. Deels omdat het echt een gevoelige plek is maar ook omdat ik zelf lichamelijke klachten had .
Het is echt zo verschillend en niks over te zeggen. Gewoon relaxen en het op je af laten komen . Het is het meer dan waard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:56

Ik gebruik altijd huishoudfolie.. sowieso de 1e nacht, anders zit alles compleet onder. Vaak dus de folie van de shop.

De 1e week buiten heb ik ook vaak folie erop, zeker naar stal of een andere vieze omgeving. Het is niet een klein schaafwondje tenslotte. Thuis tussendoor onbedekt uiteraard, luchten is wel belangrijk. Maar snachts de eerste paar nachten folie ik vaak ook. Iets met een kat en die wil ik er echt niet op hebben..

Qua smeren: ochtend en avond en bij jeuk of trekkend gevoel ook rond de middag.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:56

Nessa schreef:
Heeft even geduurd. Maar hier is ie dan!

[ [url=m/KxEQns.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! En leuk ook, ik heb een fine line Phoenix :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:57

Olympia, wat gaaf die kleuren ook!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:58

idinn schreef:
Ik gebruik altijd huishoudfolie.. sowieso de 1e nacht, anders zit alles compleet onder. Vaak dus de folie van de shop.

De 1e week buiten heb ik ook vaak folie erop, zeker naar stal of een andere vieze omgeving. Het is niet een klein schaafwondje tenslotte. Thuis tussendoor onbedekt uiteraard, luchten is wel belangrijk. Maar snachts de eerste paar nachten folie ik vaak ook. Iets met een kat en die wil ik er echt niet op hebben..

Qua smeren: ochtend en avond en bij jeuk of trekkend gevoel ook rond de middag.

Die van de shop is prima als het de speciale tattoo folie is en voor even is ook niet erg . Maar smetten moet je voorkomen en daarom raden heel veel artiesten het echt af en vanuit de geneeskunde wordt het ook echt absoluut afgeraden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:06

En een lading vuil erin is ook af te raden... uiteindelijk is het kiezen tussen twee kwaden als je een ietwat smerige buiten hobby hebt :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:07

Ik gebruik de eerste paar dagen ook folie hoor, bij jas aan of andere dingen zodat de bepanthen niet in de kleren of beddengoed trekt. Gaat prima. :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:08

Jullie moeten het helemaal zelf weten natuurlijk maar goed is het niet ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:10

Is denk beetje eenzelfde discussie als wel of geen zeep gebruiken. Voor beide valt wat te zeggen. En er zijn vast ook twee soorten adviezen in.

Maar met beide: te is uiteraard nooit goed. Dus een huishoudfolie ga je er niet 24/7 ophouden en je gaat ook niet panisch elk uur de boel inzepen.

Attitude.. nee jij bent van mening dat het niet goed is ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:11

Attitude schreef:
Jullie moeten het helemaal zelf weten natuurlijk maar goed is het niet ;-)

Ik snap het punt niet zo. Ik ben bij 4 artiesten geweest, en alle 4 zeiden ze folie er op. Geloof toch dat ik meer van hun expertise uit ga. ;)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:16

@Olympia Wat gaaf zeg! super mooie kleuren ook!

Over folie. Ik zie wel wat de shop zegt. zag ook dat ze daar met sommige tattoos werken met een second skin. Dus even afwachten wat ik krijg en wat voor info.
Iedereen heeft zijn/haar mening en dat is natuurlijk prima. Zou wat zijn als we allemaal het zelfde denken :p

Ik ben iig super blij met alle hulp en tips en kan niet wachten!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:55

Flink stukkie Olymp, daar zul je wel een tijd voor gezeten hebben!

Folie gaat er hier bij thuiskomst meteen af, luchten die hap! En ‘s nachts een oude handdoek ofzo of oud beddengoed. Mijn beide artist raden het niet aan om die folie er langdurig op te laten.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:55

idinn schreef:
Is denk beetje eenzelfde discussie als wel of geen zeep gebruiken. Voor beide valt wat te zeggen. En er zijn vast ook twee soorten adviezen in.

Maar met beide: te is uiteraard nooit goed. Dus een huishoudfolie ga je er niet 24/7 ophouden en je gaat ook niet panisch elk uur de boel inzepen.

Attitude.. nee jij bent van mening dat het niet goed is ;)

Geadviseerd door verpleegkundige en tattooshop en dat advies volg ik.

Een schaafwond zeep je ook niet en pak je ook niet in .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 00:23

idinn schreef:
En een lading vuil erin is ook af te raden... uiteindelijk is het kiezen tussen twee kwaden als je een ietwat smerige buiten hobby hebt :+

Trui of iets dergelijks, wat het bedekt kan ook prima. Ben gwn de dag er na altijd naar stal geweest zonder folie, geen probleem mee gehad.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 06:40

Folie doe ik ook de eerste twee nachten en onder kleding. Thuis meteen eraf.
Ik gebruik nooit zeep om de tattoo schoon te maken, spoel alleen met water.

Nooit problemen gehad, al mijn tattoos zijn mooi genezen.