2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:22

Grappig is dat he, zoveel te zien en te merken. Ik was de eerste keer ook behoorlijk sceptisch maar deed het met meerdere meiden en het was echt wel leuk om te doen. En eigenlijk ook best goed te doen, zeker na de eerste 2 dagen :')

Ben benieuwd hoe het na 9 dagen is bij je :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:32

Ik meld mij ook even hier. Ik ben in januari 2017 al begonnen met afvallen...ik woog op dat moment 86.9 kilo bij 1.58m. Echt te zwaar dus en was ook echt niet meer happy. Ik ben toen begonnen met het lezen van het boek 'het geheim, van slanke mensen' en dacht goh, waarom niet proberen. Dus hoppa calorieën omlaag en wat meer bewegen in de vorm van wandelen en vaker nee zeggen. Klinkt zo simpel als ik het nu typ maar het was best lastig. Momenteel kan ik zeggen dat ik 23 kilo ben afgevallen. Schommel nu zo rond de 64 kilo. Voor het echte mooie wil ik er nog 5 kilo af eigenlijk, maar dat heeft geen haast. Lijkt me gewoon ultiem om weer onder de 60 kilo te zitten. Dat heb ik al 20 jaar niet meer gewogen. Dus die 5 kilo er af staat voor dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:33

Ik ben altijd super huiverig voor dat soort kuren en mijn mening erover is niet erg positief dus ik houd m'n mond even :))

Wat betreft het lijstje hierboven, als je BMR 1700 is is dit te weinig. Ik zou echt minstens 1700 aanhouden en dan per dag kijken hoe veel je bewogen hebt en of je er eventueel nog wat bij moet pakken. Je lunch is heel mager, dat mag echt wel wat voller. Daarnaast vind ik je avondeten ook heel licht, ook als je op je khd let kan je daar zonder problemen nog wat koolhydraten of iets anders met wat meer 'body' aan toevoegen. Alleen komkommer, broccoli en kip is erg mager. Misschien gewoon wat bruine rijst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:34

Wat knap van je!
En eigenlijk is dat het natuurlijk ook “” gewoon””...
Andere keuzes maken ( en meer bewegen voor sommigen). Voor mij in elk geval wel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:39

Faringo, wauw wat goed zeg! Mooi dat stukje bewustwording :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:54

Ja het is echt een kwestie van een ritme vinden en structuur en af en toe ook gewoon strenger zijn. Af en toe een 'honger' gevoel is ook niet erg. Ben nu helemaal gewend aan wat ik kan eten om af te vallen. Uiteraard vlieg ik ook regelmatig flink uit de bocht en eet ik alles wat los en vast zit, maar dan een paar dagen normaal en het extra gewicht (vocht) is weg.
Oh en veel mensen zullen het te weinig vinden maar met mijn lengte, leeftijd (37), kantoorbaan (36 uur) en beweging alleen in de vorm van wandelen (die dagen eet ik wel wat meer) hou ik mijn calorieën rond de 1250/1300. Zodra ik er een paar dagen boven kom, dan kom ik ook gelijk in gewicht aan. Dus ja soms is het echt noodzakelijk om echt minder te eten om resultaat te boeken. Ben verder volkomen gezond en geen gebrek aan vitamines (laten checken bij de HA).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:58

Nou als dit werkt voor je, heb je denk ik de goede balans gevonden.
Ik heb tot nu 600 kc op en dan komt er nog avondeten en een stuk fruit bij en een eind wandelen.
Houd t bij in de app en dat werkt wel.
En ik eet ook wel pizza en een frietje en chipje dus t afvallen gaat langzaam.
Maar voor mij prima.
Maak bewustere keuzes..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:03

Ik heb het in het begin ook veel bijgehouden in de app. Zo kreeg ik goed inzichtelijk wat ik zo'n beetje kon eten. Ik eet ook regelmatig wel snacks of pizza. Soms ook gewoon lekker chocola (klein reepje van de kassa). Anders is het ook echt niet vol te houden als je jezelf alles gaat ontzeggen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:05

gribaldi schreef:
Je hebt het nu over de C9 detox kuur toch? Hoe vind je de Aloe vera drank :')

HAHAHA Jier ik word weer misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:05

Dat is het inderdaad.
En zi krijg je meer inzicht in hoeveel kc er in je producten zit.
At eerder weleens 3 witte bolletjes op een dag en best veel kaas.
Nu eet ik crackers en minder kaas bijvoorbeeld.
En als ik wat lekkers wil kies ik koekjes uit waar ik er dan bv een of twee van mag.
( sporadisch).

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:06

Faringo schreef:
Ik meld mij ook even hier. Ik ben in januari 2017 al begonnen met afvallen...ik woog op dat moment 86.9 kilo bij 1.58m. Echt te zwaar dus en was ook echt niet meer happy. Ik ben toen begonnen met het lezen van het boek 'het geheim, van slanke mensen' en dacht goh, waarom niet proberen. Dus hoppa calorieën omlaag en wat meer bewegen in de vorm van wandelen en vaker nee zeggen. Klinkt zo simpel als ik het nu typ maar het was best lastig. Momenteel kan ik zeggen dat ik 23 kilo ben afgevallen. Schommel nu zo rond de 64 kilo. Voor het echte mooie wil ik er nog 5 kilo af eigenlijk, maar dat heeft geen haast. Lijkt me gewoon ultiem om weer onder de 60 kilo te zitten. Dat heb ik al 20 jaar niet meer gewogen. Dus die 5 kilo er af staat voor dit jaar.

super knap van je!
en wat eet je zoal op een dag ?

bedankt voor de tips allemaal trouwens !

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:14

Ik start de dag met magere kwark (250 gram) met fruit, tussendoor fruit of iets van plakje ontbijtkoek, lunch 3 crackers met verschillende soorten beleg (vleeswaren,kaas, salade van johma, van alles eigenlijk), tussendoor, 2 rijstwafels, einde middag nog wat komkommer, tomaat. Avondeten gewoon normaal en waar ik trek in heb, later op de avond nog een bakje yoghurt, beschuitje of koekje.

In ben inderdaad ook overgestapt op crackers want brood vind ik heerlijk maar kon ik ook van aan. Eet het nu soms wel maar net meer dagelijks. Kaas pak ik vaak de minder vet variant.
Ik hou van koekjes, heb nu wel eens de volkoren San Francisco. Daar mag ik er dan 2 van haha. Klinkt echt zielig. Voorheen at ik bijna een heel pak.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:12

jaimy10 schreef:
gribaldi schreef:
Je hebt het nu over de C9 detox kuur toch? Hoe vind je de Aloe vera drank :')

HAHAHA Jier ik word weer misselijk

Hahahahahaha _O- _O-

Ik ga nog stuk :')

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:37

Aaahh!!! Die aloë vera drank %) Ik vond het echt zo ranzig. :') Heeft 2 jaar geleden niet veel geholpen, maar dat kwam omdat ik daarna gewoon verder ben blijf vreten Y)(^) Maar het kan wel helpen om net dat laatste zetje te geven om de juiste mindset te vinden.
Als je dat niet vind, werkt helemaal niets.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:42

The stuff of nightmares ~~}> Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:48

Jeetje jullie zijn hard gegaan!
Ik hou het wel bij opletten wat ik eet en meer bewegen. :))
Aloë Vera drink vind ik al niet lekker klinken. :')
Op werk tussendoor een paar wortels op en veel water. :)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:49

:\ moet dat :\

Spoiler:
Maar ik zou het op zich wel weer gebruiken als die laatste kg's er echt niet af willen. Zo verschrikkelijk is het ook weer niet, want voelde me er wel beter door.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:33

Ik ben wel benieuwd of je na zo'n kuur niet snel aankomt, zelfs met een normaal eetpatroon. Je eet toch een tijdje heel weinig dus gaat je lichaam dan niet in spaarstand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:44

Nee, je lichaam gaat niet in starvation mode na een kuurtje.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:58

Wauw Faringo! Superknap!

Dat aloespul klinkt niet echt lekker. := Mijn beste vriendin had het van de week over huel, een maaltijdvervanger die in Engeland is ontwikkeld die je ook moet drinken. Iemand daar bekend mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:04

Ik zou zelf niet kiezen voor vervangers.
Pas liever m’n patroon aan..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:11

Ja ik houd ook niet van dat soort dingen. Maar iedereen zijn manier

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:15

Ik ook niet. Vriendinnetje denkt er wel over om aan huel te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:30

Uiteindelijk gaat het er natuurlijk ook om dat je een manier kan vinden om een gezonder patroon in je leven te verwerken waar je niet een keer mee afvalt om vervolgens weer terug te gaan, maar hoe je de rest van je leven gezond en fit kan blijven (of dat nou met een paar kilo's meer of minder is).

Maar aan de andere kant kan ik me de allure van zo'n kuur wel voorstellen. Om jezelf even een frisse start te geven, maar ook om het fysieke aspect. Als je wat meer kilo's kwijt moet is dat beginnen soms heel frustrerend en moeilijk, en ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n kuur waarbij je in een klap veel gewicht en centimeters kwijt raakt heel veel doet voor je motivatie en je daarna met goede moed kan beginnen. Ik vind het echter lastig (en dat is puur voor mezelf) om daarna weer terug te gaan naar gezond afvallen, als ik eenmaal zie hoe snel het kan gaan blijf ik vaak in een slecht patroon hangen waarin ik veel te weinig eet of gewoon wil blijven kuren tot ik al het gewicht kwijt ben. Dat is natuurlijk niet de bedoeling want dan komt alles er weer zo aan omdat je lichaam vet gaat opslaan om het tekort dat je lange tijd hebt gehad te compenseren.

Al met al zou ik het zelf niet doen, maar puur omdat de relatie die ik met mijn lichaam en voeding heb niet stabiel en positief genoeg is om dat te doen. Ik zit momenteel goed in mijn vel maar mijn gewicht blijft een lastig punt en kuren gaat daar niet voor helpen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:17

Ik vond het beginnen helemaal niet moeilijk. Was zo gigantisch ongelukkig met hoe ik er uit zag dat ik erg onzeker was en winkelen niet meer leuk was. Toen ik begon en gelijk m'n gewicht zag zakken was dat een extra motivatie om door te gaan.
Ik heb toen ook overwogen om shakes te nemen in de vorm van Cambridge maar was te huiverig voor de eventuele bijwerkingen en het daarna weer overgaan op normaal eten en mogelijk weer aankomen. Achteraf ben ik blij dat ik het via de normale weg heb gedaan.

Dit is een voor en na foto.

Afbeelding

Dat aloë spul ken ik niet. Geen idee wat ik me er bij voor moet stellen hihi.