[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:40

Head & shoulders moet je wel echt lang laten intrekken, minimaal 20 minuten per keer. Daar kan je het meeste al wel mee wegkrijgen.
Anders ben ik ook dol op de kruidvat ontkleurder, die werkt bij mij echt als een tierelier!

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:43

Werkt die ontkleurelder ook op semi permanente haarverf?
Denk dat ik die ga proberen. Myn hoofdhuid doet echt zeer door de head en shoulders ;( dus die vermijd ik liever een heeeele tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:40

Ja die werkt ook op semi-permanente kleuren, ik heb bij mn dochter ook festival-kleurtjes uit dr haar gekregen ermee toen ze voor een modellen-opdracht weer gewoon blond moest zijn.
Laatst had ze mn arctic fox te pakken.. 1 hoge pluk, verder alleen de puntjes.. _O-

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:36

youaremystar schreef:
Werkt die ontkleurelder ook op semi permanente haarverf?
Denk dat ik die ga proberen. Myn hoofdhuid doet echt zeer door de head en shoulders ;( dus die vermijd ik liever een heeeele tijd.

Wel mee opletten! Head en shoulders is redelijk onschuldig (gewoon goed masker erna gebruiken) maar azijn en soda etc kan wel echt schade aanbrengen aan je haar en het bovendien kurkdroog maken.

Eigenlijk is de enige ‘goede’ oplossing bleken bij de kapper.. misschien kan je er een zoeken die ervaren is in fel gekleurd haar?. ook die Kruidvat ontkleurder werd ten zeerste afgeraden bij mijn kapper (Kinki). Had gevraagd of ik het zelf al een beetje kon ontkleuren maar dat was blijkbaar niet zo slim.. sowieso ga je het blauwe er niet uitkrijgen, ook met bleken niet.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:24

youaremystar schreef:
Iemand een tip of truc hoe je directions uit je haar krijgt?

Ben wel weer klaar met paars haar.. Word blauwig en lila achtig. Wil wel weer wat anders :+
Maar de kapper durft/wil er niks aan doen omdat ze bang is dat het dan roze of groenig word..

Helemaal niks. Ik heb 3 maanden met h&s gewassen de boel ontkleurd en nog zag je vlekken... Het is echt troep!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:29

melanie0906 schreef:
youaremystar schreef:

Ben wel weer klaar met paars haar.. Word blauwig en lila achtig. Wil wel weer wat anders :+
Maar de kapper durft/wil er niks aan doen omdat ze bang is dat het dan roze of groenig word..

Helemaal niks. Ik heb 3 maanden met h&s gewassen de boel ontkleurd en nog zag je vlekken... Het is echt troep!

Bij mij zijn ze er na ontkleuren gewoon volledig zonder vlekken uit gegaan. En heb geen H&S gebruikt hang echt af van je haar.
Dat jij het troep vi d betekent niet dat het troep is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:43

Ik ga volgende week woensdag weer naar de kapper :) Het begint nu iets te vervagen (vooral op het gedeelte waar het blonderen donkerder bleef) en heb ook gelijk gezegd wat ik wil veranderen. Zal wel weer lang zitten en geld kosten maar goed ...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:16

melanie0906 schreef:
youaremystar schreef:

Het is semi-permanente verf hè. Die hoort goed te blijven zitten. Zeker als je vaker verft gaat het dacht ik tussen de haarschubben zitten? Het is dus niet troep omdat je het er niet makkelijk uit krijgt ;). De high-end verf van de kapper zal hetzelfde doen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:47

youaremystar schreef:

Helemaal niks. Ik heb 3 maanden met h&s gewassen de boel ontkleurd en nog zag je vlekken... Het is echt troep![/quote]

Het is semi-permanente verf hè. Die hoort goed te blijven zitten. Zeker als je vaker verft gaat het dacht ik tussen de haarschubben zitten? Het is dus niet troep omdat je het er niet makkelijk uit krijgt ;). De high-end verf van de kapper zal hetzelfde doen.[/quote]

Mijn kapper stond werkelijk te vloeken. Directions komt er nooit meer in bij mij. Directions beweerd in volgensmij een wasbeurt of 10 eruit te wassen dus helaas.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 00:45

melanie0906 schreef:
IMANDRA schreef:
Het is semi-permanente verf hè. Die hoort goed te blijven zitten. Zeker als je vaker verft gaat het dacht ik tussen de haarschubben zitten? Het is dus niet troep omdat je het er niet makkelijk uit krijgt ;). De high-end verf van de kapper zal hetzelfde doen.

Mijn kapper stond werkelijk te vloeken. Directions komt er nooit meer in bij mij. Directions beweerd in volgensmij een wasbeurt of 10 eruit te wassen dus helaas.

Dan is je kapper felle kleuren blijkbaar niet gewend. Buiten dat het semipermanente verf is, waarschuwt La Riché er ook gewoon voor op de website.
Afbeelding

Afbeelding

Als je denkt dat dit anders is bij andere merken felle haarkleuren dan kom je bedrogen uit ben ik bang. Ik verf het met L’Oreal Professionel (mijn kapper voorheen ook met deze, nu met een andere). Mijn (gebleekte) haar is en blijft toch echt blauw/groen, zelfs na bleken. Ja, bij mijn eigen haarkleur (donkerbruin) wast het na 1 of 2 wasbeurten eruit of is het iig niet te zien, maar dat komt omdat het virgin hair is én heel donker.

Kortom, la riche directions is echt een prima merk (wast zelfs sneller uit dan andere merken: de reden dat ik het niet meer gebruik). Het probleem wat je hebt hoort gewoon bij felle kleuren. Paars blauw en groen hebben dit issue het ergst. Hoort erbij. Zoek maar eens een paar pagina’s terug, daar heb ik gedeeld hoe mijn zo ver mogelijk uitgewassen blauw-paarse haar eruit zag ná het bleken.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:09

Hoi! Ik hoop dat het oke is als ik even binnen kom vallen!

Ik wilde een aantal jaar geleden graag blauw haar, maar toendertijd mocht dat niet van mijn moeder :+ Inmiddels ben ik wat ouder en wil ik nog altijd toch een keertje een paar fellere kleuren proberen. Ik weet dat directions een goed merk is voor semi-permanente kleurtjes, maar kan ik dit ook makkelijk thuis doen? En zal ik het daarvoor moeten ontkleuren? Ik heb van mezelf bruin haar, niet echt heel donkerbruin maar zeker geen lichte kleur. En zo ja, is dat dan iets dat ik zelf kan doen?

Ik heb een aantal jaar geleden wel rood haar zelf geverfd en dat zag er prima uit. Maar ook een keer turqouise van colorista geprobeerd en toen had ik wel een groen gloed maar je zag het niet echt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:12

Felicxa schreef:

Ik wilde een aantal jaar geleden graag blauw haar, maar toendertijd mocht dat niet van mijn moeder :+ Inmiddels ben ik wat ouder en wil ik nog altijd toch een keertje een paar fellere kleuren proberen. Ik weet dat directions een goed merk is voor semi-permanente kleurtjes, maar kan ik dit ook makkelijk thuis doen? En zal ik het daarvoor moeten ontkleuren? Ik heb van mezelf bruin haar, niet echt heel donkerbruin maar zeker geen lichte kleur. En zo ja, is dat dan iets dat ik zelf kan doen?

Ik heb een aantal jaar geleden wel rood haar zelf geverfd en dat zag er prima uit. Maar ook een keer turqouise van colorista geprobeerd en toen had ik wel een groen gloed maar je zag het niet echt.

Dikke kans dat het dan niet of amper pakt, dan krijg je idd maar een groene gloed. Wil je 'echte' blauwe haren zal je moeten ontkleuren. Dat zou ik wel echt bij de kapper laten doen!

Directions is een prima merk, maar mijn kapster raadde L'Oreal Professionel aan, die blijft beter zitten. Thuis een kwestie van handschoenen aandoen en goed inmasseren op droog haar (droog = geen inmenging van water = feller). Voordeel van bruin haar waar het niet goed op pakt, is dat je niet heel secuur hoeft te zijn in hoe hoog je de verf erin smeert :)). Maar eerst met een plukje haar in je nek testen is nooit verkeerd.

Je kan het ook een keer bij de kapper laten doen die vaker met felle kleuren werkt, en daarna zelf bijhouden :j. Zo doe ik het!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:29

ik zat juist te kijken naar directions omdat ik dan hoopte dat ik wat makkelijker van kleur zou kunnen wisselen als bv over wilde naar paars of roze. Of kan dat bij L'oreal professional ook wel, alleen met dan wat langer wachten?

Blonderen laat ik dan bij de kapper doen vantevoren denk ik.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:04

Felicxa schreef:

Op je eigen kleur zal het haast niks doen.
Felle kleuren is als je zelf geen licht haar hebt ontkleuren en dit kan je kapper echt het beste. Als je zelf gaat klote eindig je waarschijnlijk nog steeds bij de kapper. Ja er zijn mensen die het zelf doen naar doe doen het al jaren. Maar zeker voor een eerste keer niet zelf doen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:05

Felicxa schreef:
ik zat juist te kijken naar directions omdat ik dan hoopte dat ik wat makkelijker van kleur zou kunnen wisselen als bv over wilde naar paars of roze. Of kan dat bij L'oreal professional ook wel, alleen met dan wat langer wachten?

Hou er rekening mee dat de directions alleen terug lopen naar een wazige kleur. Dus als je een andere kleur er overheen wil zal je vrijwel altijd nog een keer moeten ontkleuren.
Ik heb in mijn Posts nog wel een net na directions foto en een foto van na 1,5 maand ofz.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:44

Lau schreef:
Felicxa schreef:

Hou er rekening mee dat de directions alleen terug lopen naar een wazige kleur. Dus als je een andere kleur er overheen wil zal je vrijwel altijd nog een keer moeten ontkleuren.
Ik heb in mijn Posts nog wel een net na directions foto en een foto van na 1,5 maand ofz.

En met blauw kan je erop rekenen dat het sowieso groen of blauw blijft, zelfs na bleken. Maar daar kan roze/paars wel overheen :j

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:32

Aaaahhhh ik ben zo blij met mijn haar!!

Al zeven!! Jaar lang verf ik het rood, altijd dezelfde kleur:

Afbeelding

Staat me goed, maar ik wil al heel lang iets anders.

Iedere keer als ik naar kapperszaken belde kreeg ik te horen: "aan donker rood zulk lang haar gaan we niet beginnen."

Maar ik heb uit eindelijk een afspraak gemaakt bij kinki kappers, nieuwe binnenweg. Zij waren de enige die zoiets hadden van: "kan zijn dat het inderdaad niet lukt, maar ik weet hoe het is om iets graag te willen dus we gaan het proberen."

Daar aangekomen was het al positief, Ze vonden mijn haar schitterend. Vol, lang, en best gezond. Ze hebben het eerst in de bleek gezeten tegen iedereens verwachting in kwam de kleur er gemakkelijk uit. Het was zelfs bijna blond toen de bleek eruit gespoeld werd. Ik had zoveel haar dat ze uiteindelijk met drie man aan de slag waren met mijn haar _O-

Nog voor de olaplex behandeling viel op dat mijn haar zich zeer goed staande gehouden had. Mijn puntjes zijn blijkbaar "zeer stevig". Dus er hoeft ook niks af.

Toen is er een mooie koperen kleur ingezet, die echt zoooo mooi was. Precies wat ik wilde.

Dit is het eind resultaat:

Afbeelding

Mooi warm, dat heb ik echt nodig met mijn grauwe huid

Volgende keer laat ik het misschien een tint donkerder verven, maar dit vind ik al geweldig! Ben zo blij dat ik het gedaan heb, maar was wel ontzettend duur.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:34

Heel mooi geworden! En wat is het mooi lang. <3

Ik heb vandaag de hele middag bij de kapper gezeten. Had steeds last van een oranje gloed en dan weer een groene gloed. Had ik in dit topic ook al eens over lopen zeuren. :D De kapper heeft vanmiddag heeeeel veel highlights gezet en daarna nog een toner erover.

Zo was het:

Afbeelding

En zo is het nu:

Afbeelding

Afbeelding

Blij mee!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:41

Moooi bij beide zeg!!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:54

@Jildau, dat staat je echt een stuk beter nu de warmte eruit is gehaald!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:00

Ik kom dit topic even binnenvallen in de hoop dat jullie advies hebben zodat mijn twijfel wegvalt. Ik ben aan het overwegen om mijn haar (weer) op schouderlengte te knippen en daarnaast wil ik er ook graag weer een kleurtje in, maar ga ik dan voor wat lichter of donker? Ik denk dat kort mij wat vlotter staat, maar misschien denken anderen daar wel compleet anders over. Mijn haar is overigens best dik en zwaar, dus er komen sowieso wel laagjes in om het ‘hangen’ te voorkomen.

Ik heb de foto’s even in een spoiler gezet, want ik weet niet hoe groot ze zijn via mijn telefoon.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:15

Ik vind korter je super leuk staan! Kleurtje van de onderste foto vind ik mooier dan de bovenste.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:16

Dankjewel! Het ‘kleurtje’ van de foto is eigenlijk een stapeling van verf. Ik vind het op zich ook nog geen lelijke kleur. Wellicht kan de kapper daar wel wat mee. :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:37

Ik vind het kortere je leuker staan, staat heel vlot inderdaad!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:57

Ik zou een mooie schouderlange bob knippen en dan een mooie lichtbruin tint in je haar.