3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:54

Wow... gave jurken!!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:58

Hihi bedankt! Ben heel benieuwd of er eentje tussen zit die mij mooi staat en heb echt heel veel zin om ze te passen <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:03

Ja snap ik :D ook al heb ik zelf niet zoveel met trouwen, trouwjurken vind ik wel prachtig <3

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:16

Frummels die tweede <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:18

Mooie jurken <3

Ik ben wel recent op basis van mijn gemiddelde verbruik meer gaan eten, merkte dat ik echt wat aan de lage kant zat. Sindsdien lijk ik weer wat af te vallen, dus denk dat het een goede stap is geweest. Ik kijk niet echt naar het verbruik per dag, pak meer een mooi gemiddelde en ga daar een stukje onder zitten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:51

Riddershow, blij dat ie zo bevalt! Ja dat is inderdaad wel even wennen, dat ie zo groot is.
Mfp verbind ik met de Garmin app. Daardoor rekend ie verbruik ook mee en ga ik gemakkelijk rond de 2000kcal zitten per dag en dan toch nog afvallen. Zonder het verbruik is het een ander geval.

Frummels, wat een prachtige jurken! Duidelijke fan van de mermaid, hopelijk vind je de perfecte!

En de wentelteefjes, of verloren/gewonnen brood zoals wij dat ook wel noemen, was een beetje een moeten, want anders was het brood wegsmijten en betalen voor een broodje ergens anders want al mijn eten is op thuis O:) :Y) maar smaakt enorm! :))

Laura, wat super dat je door wat aanpassen dan toch je lichaam weer opweg hebt geholpen. Goede keuze inderdaad.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:54

Erg mooi inderdaad!

Wat goed Laura! Ik ben ontzettend blij voor je!

Lekker Aria, wentelteefjes :Y)

Over kcal compenseren: als ik echt veel te veel heb gegeten (en ik had het niet gepland, dus ik wou die dag eigenlijk lijnen), durf ik ook een dagje extra op te letten. Maar dan nog ga ik nooit onder mijn BMR ofzo zitten. Ik probeer dan eerder te letten dat ik extra netjes en voedzaam eet, en extra veel water drink, en gewoon iets minder.

Als je te weinig hebt gegeten, hangt het er ook wat van af. Ik at gisteren 1900 en verbruikte 2700, maar de dagen ervoor at ik wat meer doordat ik ziek was. Dan laat ik het zo, en zie ik het als mooi meegenomen. Op andere weken zou ik dan vb. de volgende dagen iets meer eten, omdat dat leuk is en ik hongerig ben :P
Het is maar net hoe ik me die dag voel.

Ik merk goed het verschil dat ik gisteren weinig at en minder proteïne dan gepland: jee ik ben stijf van ballet! := Straks voorzichtig zijn met de hamstrings bij het trainen!

Vandaag ongeveer:
O: Oikos vanille, twee lattes, inex yoghurtje en 2 sneeën toast van glv brood met light roomkaas
L: brokje chocolade, twee koppen verse wortelsoep, speltbrood met Aoste vegetarisch broodbeleg
T: Theekoek van de bakker
B: Half uur KT, uur wandelen met de hond
A: 200 g quorn, speltpasta, light room, 1 venkel, citroen, kruiden
T: 200 g kwark met ananas, 2 mandarijnen

En als ik nog ruimte heb, eet ik nog wat extra kwark.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:17

Aria_zz schreef:
Riddershow, blij dat ie zo bevalt! Ja dat is inderdaad wel even wennen, dat ie zo groot is.
Mfp verbind ik met de Garmin app. Daardoor rekend ie verbruik ook mee en ga ik gemakkelijk rond de 2000kcal zitten per dag en dan toch nog afvallen. Zonder het verbruik is het een ander geval.

Ik krijg dat niet gekoppeld... grr...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:45

Oh echt?! Dat is vervelend... al op internet gekeken voor eventuele oplossingen?
Want die combi werkt echt goed.

Net hiit en krachttraining gedaan, ik was zo rood als een tomaat :+

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:23

Hallo allemaal!

Ik lees hier al een tijdje mee maar wil me toch maar eens melden hier. Ik ben 2 jaar geleden 25 kilo afgevallen. Helaas is hier inmiddels weer 15 kilo bij gekomen :( Daarom wil ik me hier melden als stok achter de deur. Hoop dat door hier mijn lijstjes te plaatsen ik minder ga snoepen/snacken. Dit doe ik vooral in de avond. Ik heb mfp wel eens gebruikt maar heb gemerkt dat dit niet werkt voor mij.
Wat voor mij ook echt een valkuil is is dat mijn vriend een magere lat is die alles kan eten :') Wel staat hij echt 100% achter mij en wil me echt helpen.

Mijn planning voor vandaag met eten is:
o: 2 spelt rijstwafels met speculoos(die is nu 'gelukkig' op dus kan ik vanaf morgen gezondere dingen gaan eten)
t:- (laat ontbeten)
l: 1 kop zelfgemaakte champignonssoep en 2 keizerbroodjes met kruidenboter erbij
t: 1 appel
a: gekookte aardappelen, braadworst en erwten en wortelen (dit is op mijn werk, eet met de groep mee)
t: iets van fruit

B: Les met m'n pony ong 45 min met in en uitstappen. Werken van 15.30-22.15 op een groep voor mensen met een verstandelijke beperking.

Als jullie nog tips hebben dan hoor ik dit heel graag!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:28

Wat een prachtige jurken Frummels! <3 Ik wil ook trouwen! Ooit :+

Compenseren doe ik eigenlijk bijna nooit. Soms een beetje, maar boven mijn BMR. Of ik eet dan wat minder koolhydraten dan ik normaal doe.

Wel lekker bezig geweest Aria! Heb je dat altijd dat je zo rood wordt? Ik heb dat wel :') Echt vreselijk soms haha

Ik heb echt super veel motivatie! Voel me heel erg goed :D
Na het verhogen van mijn kcal vliegen de kilo's er bijna af, en geen honger!
Ik wilde graag nog 3 kilo kwijt voor het nieuwe jaar/kerst, en hoef nog maar 0.9, dus heel erg tevreden. Aankomende zaterdag wel 2 verjaardagen, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Lijstje voor vandaag:
O: Havermout, 200ml magere melk, beetje zoetstof en een banaan
T: 2 mandarijnen
L: 2 speltpistoletjes 1 met omelet/klutsei van 1 ei en 1 met filet american
T: Skyr vanille 350 gram
A: Krieltjes in schil uit de oven, gewokte sperziebonen en gegrilde gamba's <3
T: Toetje van slagroom, mascarpone, zoetstof en cacao (chocolademousse)
Tussendoortjes wissel ik misschien om. Heb nu nog 150 kcal over, maar dat laat ik zo. Heb nu geen olie/boter/saus meegerekend bij het avond eten :)
Ik zit iets boven mijn khd doel en iets onder mijn eiwit doel (2% beide) vet klopt precies zo

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:30

Herkenbaar Aria :-)

Silver, mij helpt het om mijn laatste T al te plannen en daar iets vullend maar gezond van te maken. Dan zit ik te vol voor lekkers :Y) Succes!
Klinkt als een emotioneel zware job trouwens. Of valt dat wel mee?

Vandaag, ongeveer:

T (rammelhonger): 2 x oikos vanille
O: 90 g speltbrood met light roomkaas, twee lattes, mini blokje chocola
L: 90 g speltbrood met light roomkaas, 2 koppen verse wortelsoep
T:100 g kwark + 150 g vanilleyoghurt en wat granola, mandarijntje
A: Stoofpotje met zoete aardappel, aardappel, selder, wortel, veel champignons, ui, kruiden, rode wijn + 200 g quorn
T: 200 g kwark met ananas, sprite zero
B: Een uur wandelen met de hond. Verder niets want heb echt super veel spierpijn in mijn kuiten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:41

Somber, wat fijn dat hij je steund! 15kilo is gelukkig geen 25. En als je dat kon, kun je het nu zeker weer! Snoepen savonds is gevaarlijk, niets in huis hebben of enkel gezond helpt wel vind ik.

Kelly, als ik paardrijd en echt stevig ga lopen ook :+ dan zie je tenminste aan ons dat we wat gedaan hebben he! :P

Wat mis ik paardrijden. Vooral het echt trainen in de bak. Ik merk dat dat toch enorm goed is voor de buikspieren!

Bhriseis, net lijstje hoor! Lekkere tussendoortjes heb je ook, geniet er van!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:44

Dank je!
Ik heb standaard zo'n rode zweetkop bij beweging. Altijd super charmant in ballet ook, samen met de donkere verkleuringen op mijn pak :o

Kelly, jouw kerstdoel is wel heel dicht bij nu!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:47

Oh daar las ik even overheen. Dan heb je nog een maand voor 1kilo, moet wel lukken als je je zo goed voelt Kelly :D

Bhriseis, Hihi, jaaaah charmant is het niet. Maar he, mooi zijn kost... een rood gezicht :))

Toen ik vorige zomer vroeg in de ochtend wou gaan lopen maar het toch al 25graden bleek, keken veel mensen echt om. Toen ik thuis kwam wist ik waarom: mijn gezicht was zo rood dat het leek alsof ik een hartaanval ging hebben := O:)

Edit: ik lees net, dat er heel veel mensen maagoperaties aan het ondergaan zijn om te vermageren, en ook steeds meer jongeren.

Daarom hier even een motivationele oproep:
goed bezig meiden! Gezond voor je lichaam zorgen en er gewoon keihard voor blijven gaan, zodat we het gewoon volhouden en ons lichaam met respect kunnen behandelen.
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 22-11-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:53

Nou, zal ik dan ook maar een keer mijn lijstje neerzetten? Als was het geen heel goed lijstje, vooral ’s avonds… ookal ben ik onder mijn max gebleven, wel te veel koolhydraten.

O: low calorie meal shake
T: snack paprika
M: 4 sneetjes volkoren brood met smeerkaas
T: fruitreep, snoeppaprikaatjes
A: Zelf gevulde runderrouladen met paprika en feta met een paar aardappelkroketjes uit de airfryer.
T: een paar pure chocolade hafer-cookies (en wat snoepgoed… slecht ik weet, voor de TV kan ik het zo slecht weerstaan)

D: ik drink 3 wiener melanges op een dag, verder thee.
B: ik heb te weinig gelopen... dat is wel echt een dingetje af en toe.

Verbeterpunten: ik had weinig groente met avond eten… maar de roullades moesten klaar gemaakt worden en nadat ik klaar was had ik geen zin nog iets te maken. Ik was mijn kaki vergeten mee te nemen naar het werk (net zoals vandaag) en die snoepjes ’s avonds :o … De koekjes waren een succes trouwens, omdat het puur is eet ik er maar een paar waardoor ik niet de hele verpakking weg schrans…

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:04

Hahaha Aria en Bhriseis, inderdaad kan je wel zien dat je goed bezig geweest bent :')
Ik heb een maand een programma gevolgd in de sportschool. Moest dan met een warmte band om mijn buik lopen of fietsen. 3 kwartier lang, ik zweette me soms echt kapot, super charmant.. :=

Mijn kerstdoel komt inderdaad dichtbij, moet lukken!! Misschien stiekem wel 5 kilo.. Maar daar ga ik niet van uit! Zou wel super fijn zijn!

Welkom Silver, leuk dat je in de gehandicaptenzorg werkt, ik werk ook met deze doelgroep! :)
Ik moet op mijn vaste groep wel altijd zelf eten meenemen, vind dat juist fijn. Dan heb ik tenminste in de hand wat ik eet. Als je dat fijn vindt kan je dat misschien ook doen op jouw groep? Weet niet of het met jouw cliënten haalbaar is, dat verschilt natuurlijk nogal.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:17

Silver: welkom! Je lijstje ziet er netjes uit :)

Kelly: thanks! Haha ik wilde nooit trouwen, althans ik was nooit iemand tegengekomen met wie ik wilde trouwen. Maar nu wel :D <3
Wat super goed dat het zo goed gaat allemaal en dat je motivatie hoog is! Lekker lijstje heb je voor vandaag zeg :9

Bhriseis: ook een lekker en net lijstje! Ik heb ook altijd een mega rode zweetkop hoor :+

Riddershow: Ik vind dat je goed bezig bent :)

Vandaag:

O: vanille kwark met chocolade crusli
T: cappuccino
L: 2 boterhammen met kaas, mosterd en augurkjes, 1 boterham met eiersalade + cup a soup tomaat
T: banaan en handje ongezouten noten
A: pastasalade met zongedroogde tomaat, olijven, komkommer, Parmezaanse kaas en pesto.

B: 30 min paardrijden

Edit; nog iets toegevoegd. :)
Laatst bijgewerkt door Frummels op 22-11-17 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:36

Rode kop bij beweging: check! :+

Welkom Silver, goed dat je het weer op gaat pakken +:)+

Lekkere en nette lijstjes komen er voorbij!

Mijn lijstje van vandaag:
O: dubbele volkoren boterham met chocopasta (moest echt chocolade :+ )
T: banaan
L: waldkornbol met geitenkaas en sla
T: appel
A: pasta met kip, spinazie en boursin
T: magere kwark
B: denk dat ik vanavond nog even ga sporten, anders morgenavond.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:55

Welkom Silver!
Aria_zz schreef:
Edit: ik lees net, dat er heel veel mensen maagoperaties aan het ondergaan zijn om te vermageren, en ook steeds meer jongeren.

Daarom hier even een motivationele oproep:
goed bezig meiden! Gezond voor je lichaam zorgen en er gewoon keihard voor blijven gaan, zodat we het gewoon volhouden en ons lichaam met respect kunnen behandelen.

Als je het dan toch doet, dan beter als je jong bent denk ik. Lijkt me beter voor je gezondheid dan veel te dik zijn tot je 50e. Plus dat je normaal makkelijker hersteld als je jong bent. Neemt niet weg dat het een ontzettend risicovolle ingreep is en dat het in veel gevallen ook niet nodig is. Ik vind het bizar hoe makkelijk je in aanmerking komt voor een maagverkleining. Bovendien moet je vaak eerst een x aantal kilo afvallen voordat ze opereren. Tja, als je dan toch al bezig bent >;)

Ik was ook in aanmerking gekomen voor een gbp, maar heb het toch op eigen houtje gedaan. Het kost een beetje moeite, maar het kan.

Mijn lijstje vandaag;

O; chocolade havermout met banaan, pindakaas en amandelen
T; mandarijnen
L; maisbrood met pindakaas
T; geen idee, vast wel wat
A; stamppot boerenkool bij mijn moeder :D

B; werken, dan loop ik tussen 5 en 8 km op een dag en vanavond nog weer aan het klussen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:33

Echt een prachtige stijl jurken Frummels <3

Riddershow, dat je je verbeterpunten al aangeeft is al een stap in de goede richting!

Goed bezig Kelly!! Dat doel komt steeds meer in zicht!

haha Laura, die drang naar chocolade herken ik wel :') Gelukkig komt dat maar eens in de 2 maanden voor bij mij

Mijn lijstje vandaag:
O: mandarijn
L: kippenbout, gekookte aardappels, gele curry saus, groene salade, 2 sneeën brood met margarine (850 kcal)
T: knackebrot met paprika kruidenkaas (140 kcal)
A: falafel op een pita met courgette en snoeptomaatjes (618 kcal)
T: popcorn light (minder zout en minder vet, 115 kcal)
Totaal 1753 kcal met macro's 160 khd, 84 vet, 72 eiwit

Ik mag nog iets extra's bijpakken, dus ik denk wat (eiwit)yoghurt. Maar nog steeds zit ik erg hoog in vet en laag in de rest. Dat is mijn ''fout'' denk ik. Het eten op de uni (lunch) is gewoon onweerstaanbaar voor die prijs :') Wel heb ik echt het gevoel dat ik nu aan het bunkeren ben om die kcal te halen. Ik denk 's avonds misschien wat meer rijst/pasta/andere khd en minder vlees(vervangers) om te compenseren voor de lunch

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:30

Dank je. Het stomme is dat niet het idee heb dat ik afval, eerder aankom. En dat terwijl ik al zoveel minder snoep. Maar daarvoor wel het gevoel heb dat ik mijn Kcal met moeite haal.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Smart protein shake (85 Kcal)
T: 2 stuck knäckebrot volkoren (62 Kcal) en een snoeppaprika
L: Volkorenbroodje pulled beef met witte kool en klein frietje met (op de gok 748 Kcal)
T: 3 snoeppaprika's die op moeten (10 kcal)
A: ? weet ik nog niet

D: 3x wiener en 1x melk

Gezond avondeten gaat een dingetje worden. Misschien nog één van de roullades, maar verder? ben alleen dus ga niet uitgebreid koken. Maar moet nog wel 750 Kcal gezond opvullen... De kaki kan ik eten als ik die kan beschermen tegen de kids.

De kids krijgen een lekker broodje van de bakker aangezien die middags op school ook al warm eten en ik ga mijn best doen ervan af te blijven...

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:44

_KellyAV schreef:
Welkom Silver, leuk dat je in de gehandicaptenzorg werkt, ik werk ook met deze doelgroep! :)
Ik moet op mijn vaste groep wel altijd zelf eten meenemen, vind dat juist fijn. Dan heb ik tenminste in de hand wat ik eet. Als je dat fijn vindt kan je dat misschien ook doen op jouw groep? Weet niet of het met jouw cliënten haalbaar is, dat verschilt natuurlijk nogal.

Dat wil ik ook weer meer gaan doen inderdaad. Het is wel zo dat we op de groep vers koken en onze cliënten ook wel een handje er van hebben om te zwaar te worden, dus we hier wel rekening mee proberen te houden met de menu's die we maken.
Bhriseis schreef:
Silver, mij helpt het om mijn laatste T al te plannen en daar iets vullend maar gezond van te maken. Dan zit ik te vol voor lekkers :Y) Succes!
Klinkt als een emotioneel zware job trouwens. Of valt dat wel mee?

Het kan zwaar zijn, maar het is vooral erg leuk!
Heb je voorbeelden van wat jij dan als laatste T eet?

Wat ik met name lastig vind als ik werk, is dat we al rond 17.30 eten. Ik heb dan nog helemaal geen honger en eet daardoor denk ik te weinig. Daardoor heb ik vaak als ik thuis kom (22.45) giga snack zin. Ik wil nu proberen om iets van een pakje crackertjes mee te nemen voor in de auto onderweg naar huis, zodat ik thuis geen snack zin meer heb en gewoon meteen ga slapen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:19

Heb je nog wat goeds kunnen maken Riddershow?

Silver, is het een optie een deel van je eten in de frigo te zetten zodat je dat later kan eten?

O: havermout, appel en yoghurt
T: banaan, cappuccino
L: 3 grote boterhammen, plak kaas, plak ham (yay eiwit), Hummus rode biet, oikos aardbei
T: proteïne shake
A: volkoren pasta, tomatensaus, tomaat, paprika, courgette, rucola, parmezaan

B: 1.100km zwemmen.

Ik denk dat ik nog wat nootjes ga eten vanavond ook. Heb nog 200kcal over en voel me hongerig na gisteren, work out viel me zwaarder dan ik dacht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:35

Aria_zz schreef:
Heb je nog wat goeds kunnen maken Riddershow?

Silver, is het een optie een deel van je eten in de frigo te zetten zodat je dat later kan eten?

O: havermout, appel en yoghurt
T: banaan, cappuccino
L: 3 grote boterhammen, plak kaas, plak ham (yay eiwit), Hummus rode biet, oikos aardbei
T: proteïne shake
A: volkoren pasta, tomatensaus, tomaat, paprika, courgette, rucola, parmezaan

B: 1.100km zwemmen.

Ik denk dat ik nog wat nootjes ga eten vanavond ook. Heb nog 200kcal over en voel me hongerig na gisteren, work out viel me zwaarder dan ik dacht.

1100 km zwemmen? :)) jij bent voorlopig niet online denk ik haha :D