Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jatoby

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:19

Supervixen, respect voor jouw vriend hoor haha! Neem aan dat het dan wel goed gaat komen :D

Sinatra, balen zeg! Klinkt naar

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:25

Nee dat kan niet, dan zou het al een half jaar gebroken moeten zijn.

En volgens de fysio voelt het ook niet zo.. En zou ik dan sommige dingen niet moeten kunnen doen die ik wel kan. Hij laat me elke keer op mijn hakken staan in de verwachting dat dat niet kan, maar dat gaat prima. Op mijn tenen is vervelender maar dat kan ook, zelfs op 1 been.

Maarja ik weet er ook niet alles van.. En ik ben hypermobiel, zeker in mijn voeten en enkels, dus ik kan wel meer dat niet hoort te kunnen. Ik heb er ook veel meer spierkracht in dan een gemiddeld persoon.

Bij de eerste behandeling vond hij alle gewrichtsbandjes gevoelig/geïrriteerd/ misschien ontstoken en nu blijft hij erbij dat er alleen 1 gewricht ontstoken is en het gewricht aan de andere kant van hetzelfde bot geïrriteerd is. En verder is er dus niks aan de hand =/ ... Word er wel gillend gek van.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:38

Kan me voorstellen. Kan de huisarts er niks aan doen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:41

Die wil er niet eens echt naar kijken.. Zij zei dat je met die kleine botjes toch niks kunt zetten en dat je gewoon door moet blijven lopen en bewegen zodat het geneest op een manier dat je goed kunt bewegen. Maarja, na een half jaar was ik die aanpak wel zat. Op mijn opmerking dat het elke keer pijn ging doen na ongeveer een half uur hardlopen was het advies om dat gewoon niet te doen.

Vandaar dat ik rechtstreeks naar de fysio was gegaan, zonder doorverwijzing ook.

Edit sorry voor al dit gezeur om voet, omdat ik overal in mijn eentje zit vanwege vakanties zijn jullie zo´n beetje de enigen waar ik tegenaan kan zeuren. Maar het gaat hier eigenlijk om het hardlopen natuurlijk :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:52

Ik snap je helemaal hoor. :(:) Ga vooral door als het oplucht. :+:

Ik ben weer mooi ingetaped. Mijn scheenbenen zijn al minder gevoelig maar het herstel duurt lang. Verplicht stil zitten is niet mijn ding.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:22

Dat vind ik ook afschuwelijk.

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Hoop dat je weer snel wat mag doen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 06:07

Ik ga zo eerst nieuwe wandel- en hardloopschoenen kopen en dan krijg ik rustige opbouwschema's. De ene dag 3 km wandelen, 3 dagen later 5 minuten wandelen en 15 seconden hardlopen dat 3 keer. Dan weer 3 dagen later wandelen. Wordt waarschijnlijk zo iets.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:05

@Sintara, mss heb ik erover gelezen, maar heb je geen röntgen of echo laten maken? Hier in België gebeurt dit bijna standaard bij blessures.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:59

hwn schreef:
@Sintara, mss heb ik erover gelezen, maar heb je geen röntgen of echo laten maken? Hier in België gebeurt dit bijna standaard bij blessures.

Die kan je hier alleen krijgen als je wordt doorgestuurd door de huisarts, en die ziet daar geen nut in.
Ik ben al wel aan het kijken of ik kan overstappen van huisarts maar dat is nog niet zo makkelijk..

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:52

Sintara naar een sportarts gaan, die kan wel verder onderzoek aanvragen. Maar ook als de fysiotherapeut het nodig lijkt een foto te laten maken kan die een verwijsbrief voor je huisarts geven. Dan zou het al heel raar zijn als je huisarts die verwijzing naast zich neer legt.
Ik ga bij blessures altijd rechtstreeks naar de fysiotherapeut. Simpelweg omdat de huisarts denkt dat met rust zich alles vanzelf oplost (ja meeste pijntjes verdwijnen deels tijdens rust maar oplossen doet het verder niets), en ook helemaal niet zoveel verstand heeft van allerlei hardloopblessures.
Maar als de fysio ergens over twijfelt en bv vind dat er een foto gemaakt moet worden schrijft hij een verzoek tot verwijzing aan de huisarts.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:46

Dat is waar Greetje.
Ik wilde vandaag inderdaad aan mijn fysio vragen wat hij ervan vond en of ik misschien naar iemand anders moest worden doorverwezen. Vooral het botknarsen vind ik raar (en heel naar).. Helaas liep het anders dan gepland. Ik was dus helemaal naar een ander filiaal in een andere stad gereden omdat ze hier vol zaten. Op mijn werk geregeld dat ik wat later kon komen. Sta je daar.. Nee joh x is vrij vandaag! Dus ik zeg nee, ik heb een afspraakbevestiging in mijn mail gehad! Oh ja die is uit de agenda verwijderd, gek he? Ehhmm, en toen? Ja je kunt vanmiddag wel, weer ergens anders. Nee hoor dan kan ik helemaal niet _-:( .

Maandag nog een poging, bij weer een ander persoon. Ik ging speciaal hierheen omdat ze verstand hebben van sportblessures en van hypemobiliteit. Peuten zoals deze hebben me vroeger goed geholpen en zijn niet van de club van steunzolen, steunschoenen, braces, pijnstillers en korsetten.. Ik geloof echt dat dat soort dingen sommige mensen helpt, maar mij niet :P Pas toen ik al die zooi op zolder had gegooid toen ik 11 / 12 was zijn mijn enkels en rug opgehouden met klooien. Tegenwoordig zwik ik nooit meer door mijn enkels, vroeger was 25x per dag geen uitzondering. Vroeger stonden er meestal 3 a 4 wervels uit, nu heb ik geen enkele afwijking meer aan mijn rug. Allemaal door manuele- , mensendieck- en fysiotherapie (wat ik wel bij moet houden). Dus vandaar dat ik er wel vertrouwen in heb/ had..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:56

Sintara: ik ben ook hypermobiel en steunzolen antipronatieschoenen etc zorgt bij mij juist voor problemen helaas. In welke regio zit je?

Ik lees vooral mee, maar wil eigenlijk wel af en toe meekletsen. In september ga ik naar mijn eerste marathon toe trainen namelijk. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:04

@ angela, ja bij mij hebben die ook voor veel problemen gezorgd inderdaad. Ik zit in regio Utrecht.

Ik heb nu wel hardloopschoenen met een klein, heel zacht hellinkje aan de binnenkant van mijn voet en dat is wel ok! Ze hebben nog een goed flexibele zool en geen harde blokken enzo :D Vallen niet echt onder de antipronatieschoenen geloof ik.

Wat superstoer dat je een marathon gaat doen! Hoever ben je al met trainen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:13

Jammer, ik heb 2 fijne fysio's in Nijmegen maar dat is een beetje uit de richting voor jou dan.

Op dit moment zit ik in mijn rustigere periode. Even geen 'belangrijke' wedstrijden, wat kortere afstanden en even opladen voordat de lange duurlopen van start gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:48

Mijn plan was om vandaag te gaan hardlopen. Zitten nu in Finland tegen de poolcirkel aan. Maar wat denk je.. bloedje heet hier!

Afbeelding

Ik stel het nog maar even uit, misschien is het koeler richting de Noordkaap.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:20

WoW wat heet! Ben je op vakantie?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:06

SV hier in Uppsala (ben je waarschijnlijk overheen gevlogen ;) ) ook ontzettend heet. Ik ben eergister om 9.30 gaan hardlopen, en dat was lekker te doen. Om half 11 begon het al wel wat donker te worden, maar zo hoog in het noorden zal je daar wel geen last van hebben :+ Ik ga vandaag denk ik ook weer rond een uurtje of 9/10.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:13

Ik ben ook net pas terug van hardlopen, net mooi voordat het echt donker wordt en lekker afgekoeld! Toch 6.5 km gerend, er zit een stijgende lijn in :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:19

poes schreef:
WoW wat heet! Ben je op vakantie?

Ja, we gaan overmorgen richting de Noordkaap.

Rond 12 uur gaat de zon onder hier, maar het is nog steeds 25 graden in de schaduw (23.21 uur).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:40

Klinkt als een super reis zeg!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:53

Haha, zo warm verwacht je het echt niet bij de Noordkaap. Zit je daar met je warme kleren, of valt dat mee SV?

Ik ben net naar de huisarts geweest en hem overtuigd om een foto laten maken. Maar ik moest volgens hem toch echt uit mijn hoofd zetten ooit meer dan 5 km te gaan hardlopen, dat past niet bij mijn lijf en blabla :roll:
Nou.. Voorlopig ga ik dat ook even niet doen, maar uiteindelijk ga ik toch echt ooit een keer een mudrun van 18 km uitlopen. Toevallig denk ik zelf dat ik dat wél kan :D.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:57

Op de foto is niks afwijkends te zien. De huisarts wil verder niks doen maar ik ga op mijn strepen staan. Ik word straks weer teruggebeld..

Ik had gevraagd: fijn dat de foto goed is, maar wat doen we nu? Wat is de volgende stap? En toen zei ze gewoon brood droog: niks -O- . Ik kan amper 50 meter lopen zonder pijn, daar kan je me toch niet mee laten zitten? Maar daarop had ze alleen te zeggen dat er niet aan alles iets kan worden gedaan.

Ik ben er eerlijk gezegd echt emotioneel van.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:20

Jeetje wat heftig Sintara en wat stom dat je huisarts zo reageert, lekker aan het meedenken..... Heb je al een idee wat je nu gaat doen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:38

Ik ga om een doorverwijzing naar een orthopeed of sportarts vragen, maar ik weet niet of ik het voor elkaar krijg... Ik weet ook niet welke van de twee een betere keus is

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:41

In België kun je gelukkig gewoon vrij een afspraak maken. Is dat eventueel een optie?