Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:14

Heerlijke foto's Goof!

@Faringo: komende week doe ik een georganiseerde tocht, van SNP. Ik reis alleen en dan vind ik echt pittige tochten hoog in de bergen een beetje tricky. Zeker omdat mijn track record op vakantie niet echt goed is :') Vorig jaar in Kirgizië mijn enkel gebroken en eerder in Frankrijk tijdens het canyoningen mijn knieschijf. Ben nu wel echt fitter dan ooit, zowel qua conditie als spierkracht en stabiliteit in mijn benen.

Faringo

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:21

Jeetje wat een pech heb je gehad zeg met die breuken. Fijn dat je daar nu weer helemaal van hersteld bent! Sterker nog, meer dan hersteld. Wel verstandig om dan voor zo'n georganiseerde tocht te gaan. 2 vriendinnen van me hebben via SNP de west highland way in Schotland gelopen. Was super geregeld.
Als ik alleen zou lopen zou ik ook voor zoiets kiezen hoor. Ben benieuwd naar je ervaringen en foto's.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:22

Ik ben ook erg benieuwd naar je foto's straks.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:29

Goof en Gaucho erg mooi. Wij kunnen niet meer wandelen en ook niet meer buiten zijn. Het is hier 37 graden buiten in de schaduw, dus we zitten binnen waar het lekker koel is.
Misschien zondag ochtend een rustig buiten ritje op de paarden van mijn vriendin en dan super vroeg. On verra→ we zullen zien.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:38

Goof.
De zandkuil bij restaurant de Uitkijk,denk ik.

Pien.
Dat zou mij ook veel te warm zijn.
Het is hier nu 23 graden,bevalt mij beter. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:49

lizard schreef:
Goof.
De zandkuil bij restaurant de Uitkijk,denk ik.

Klopt! Mooie plek en fijn terras.

Pien, dat is wel heel heet ja.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:50

Hier binnen ook 23 graden :j . Is fris als je naar buiten gaat en weer naar binnen.
En dat zonder airco! Heerlijk koel huis.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:19

Oef dat zijn inderdaad geen temperaturen meer om te wandelen Pien. Wel fijn dat het in huis lekker koel is!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:54

Faringo schreef:
Oef dat zijn inderdaad geen temperaturen meer om te wandelen Pien. Wel fijn dat het in huis lekker koel is!

{:} {:} Ach....Je leeft er naar en het is maar paar weken per jaar. Dus we zijn veel in ons zwembad(je), verder binnen en zoals vanavond gaan we rond 19 uur naar buiten, lekker (groente) barbecueën en gezellige avond hebben en zoals gisteravond gingen we om 1.00 uur naar bed.
Voor mijn man vanochtend het liedje gezongen "hij heeft een fuifje een fuifje een fuifje gehad" https://www.youtube.com/watch?v=dD_5DF- ... e=youtu.be }> want het was toch wel zo super gezellig en romantisch met al die vallende sterren gisteravond buiten, dat hij steeds vrolijker het glas ging heffen Afbeelding. Ach zolang dit zo zelden voorkomt is het alleen maar hartstikke grappig en gezellig. Dus om 1 uur mijn lief onder de arm genomen en lief ondergestopt. _O-
Dus we beklagen ons zeker niet. Het is even een ander ritme leven, weinig wandelen, genieten van jullie foto's en lezen op de bank, want werken kan ook niet.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:05

Nou dat klinkt echt heerlijk. Zulke avonden moet je koesteren zullen we maar zeggen!

Ik zit thuis te werken. Rustig nu in de vakantieperiode dus heeeeeel erg saai zonder aanspraak. Begint me wat op te breken na 4 maanden dus misschien toch maar een dagje naar kantoor. Moet met de metro dus dat staat me nog wat tegen. In ieder geval vanavond gezellig bij la cubanita eten met een vriendin. Lekker op de fiets zodat we een kannetje sangria kunnen bestellen. Eindelijk een keer een zomerjurkje aan. Genieten van de kleine dingen :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:57

Vanmorgen wezen wandelen bij de Zaanse Rietveld Alphen aan den rijn(hier kom ik eigenlijk nooit) had het willen combineren met het rietveldse pad waar ik wel vaak wandel. Maar ik was iets te laat van huis gegaan. En werd al snel te warm. Maar ben op de fiets daar nog wel naar het favoriete stinksloot je gegaan zodat de hondjes konden pootje baden. Voor wie het leuk vind om een stukje op te film te bekijken (is wel de hondjes in beeld) voeg ik hier een link toe https://youtu.be/KwgyMNeMl2I

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:16

Het filmpje vind ik erg leuk +:)+ want je hondjes zijn echt wel leuke hondjes die goed luisteren. Mooi gebied goed vastgelegd op de foto's.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:23

Ja Dex luistert sowieso perfect. Saartje ook maar die vind grote honden erg spannend en dat resulteerde soms in uitvallen (los sowieso minder) ik vond vanmorgen dat ze bij deze honden want het waren er twee die we nog nooit eerder hadden gezien. Zelf goede keuzes maakte om gewoon niet naar die hond te gaan. Die ander liep bij zijn vrouwtje heb ik niet in beeld want ga geen vreemde mensen filmen. Maar ik was toch een beetje trots. Omdat dit een tijdje geleden nog niet zo goed ging.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:30

Daarom vind ik ze ook leuk. Ze lopen niet te keffen waar je helemaal gek van wordt (ik althans), ze vallen niet aan, ze dreigen niet want dat kan ook wel heel anders bij dit soort hondjes en ze gedragen zich als Sjors (onze fox zaliger), en dat is een heel groot compliment.
Sjors was ook een grote leuke sportieve hond, fel maar goed luisterend en woonde net als jouw honden in een klein lijfje.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:33

Maar Saartje kan ook wel echt anders zijn. En toch beetje bij beetje wordt ons werk hierin beloond. Misschien komen we ooit daar dat ik haar overal kan vertrouwen. Waar we fietspaden kruisen lijn ik haar aan. In gebieden waar het drukker is met mensen lijn ik haar aan. Omdat ik weet dat ze de spanning niet aan kan en ze kan dan dus lelijk uit de hoek komen. Maar als het gewoon rustig is zoals vanmorgen dan zie je echt dat ze hele grote stappen heeft gemaakt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:28

Staartje is dat de witte of die knapperd kleurrijke?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:30

Saartje is dat schattige kleine witte teefje 8)7 Dex is Chocolate tan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:43

Welkom terug dan, Faringo. Mooie foto's van Limburg. Ik denk soms, als ik de mooie foto's in dit topic zie, zal ik toch niet eens weer een cameraatje aanschaffen, want mijn mobiel maakt niet echt mooie foto's. Maar ik heb er toch niet echt het geduld voor. Als ik met een vriendin wandel die wel echt de tijd neemt voor een foto, word ik toch al snel wat ongedurig :o. Maar ik geniet wel van het eindresultaat.

Oef Gaucho, wat een hoop pech op je wandelvakanties. Toevallig had ik net de site van SNP open staan, omdat ik misschien nog eens een georganiseerde wandelvakantie in de UK wil doen. Dus ik ben benieuwd naar jouw ervaringen in Oostenrijk met SNP.

Schattige hondjes heb je BeFunny. Ze zien er wel heel knuffelbaar uit. Maar ik vind al jullie honden leuk :) .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:58

Kleine zaken ga je in deze Corona tijd zeker meer waarderen. Weer eens uit eten, collega's weer eens live zien etc.

Hitte valt hier vandaag nog te doen, 27 graden en een beetje wind. Morgen hier ook 33.

Zwembad begon vanmiddag toch te vervelen dus heb mijn wandeling van morgen net alvast gelopen. 9.9 km in 1.48 uur, nog steeds redelijk snel dus :-) hoogtepunt was dit uitzicht:

Afbeelding

Maar de rest ook zeker niet verkeerd, goed onderhouden paden ook.

Zo maar even een andere wandeling uitzoeken voor morgen. Iets bij het water denk ik met de voorspelde warmte :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:59

Wow mooi Gaucho, dat is geen straf om daar te wandelen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:23

Heerlijke foto's weer! Genieten om mee te kijken :)

Gisteren een heuvel beklommen,maar het was al zo nat en het begon ook nog eens te regenen,dus geen mooi uitzicht :( Zo zag het pad eruit....
Afbeelding
Vandaag stond een wandeling naar het hoogste punt van onze gemeente op de planning.
Het weer was in ieder geval goed,maar het was een moerasgebied.
Echt nooit meer! Ik was tot mijn knieën nat :(
Moeras....
Afbeelding
Gehaald :')
Afbeelding
Besjes snoepen
Afbeelding
Uitkijkpunt iets verderop
Afbeelding
Afbeelding
Daarna gingen we dus het pad naar hel (helvete in noors) :') Zo voelde het ook.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Koetjes in het bos <3
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:35

@BeFunny, wat een mooi groen stukje om te wandelen. Die mensen wonen daar ook niet vervelend zeg zo aan het water. Leuk slootje waar de hondjes kunnen pootje baden. Je ziet dat ze er plezier in hebben. Erg leuk zijn ze.

@Marie_Anne, dankje! Ik heb deze camera nu 3 jaar, maar hij blijft mooie foto's maken. Bij kortere rondjes pak ik ook vaak m'n mobiel, maar met langere stukken gaat hij wel mee. Meestal mik ik ook maar wat. Echt de tijd er voor nemen doe ik ook niet.

@gaucho, schitterend uitzicht op dat punt zeg! ik hou het vaak ook geen uren vol bij een zwembad. Vandaag een rondje in de buurt van water klinkt goed. Ben benieuwd wat het wordt.

@noordje, wat woon jij in een mooie omgeving zeg! Daar raak je nooit uitgelopen lijkt me. Jammer dat de eerst wandeling met regen was. Het pad lijkt ook meer een stroompje dan een pad.
Mooie foto's bij je tweede wandeling. Jammer van het moeras en dat je tot je knieën nat was. Zo ziet het er op de foto's niet uit, maar dat kan inderdaad enorm bedriegen. Die koeien hebben het ook niet verkeerd zo scharrelend in het bos.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:57

Even overgeschakeld naar m'n mobiel waarop m'n foto's staan. Laptop thuis is van m'n werk dus die wil ik daarvoor zo min mogelijk gebruiken.

Afgelopen januari ben ik dus gestart met het Pieterpad samen met een vriendin. Iedere maand proberen we 2 tot 3 etappes te lopen. Het plan was om in November klaar te zijn maar dat gaat niet meer lukken door Corona. We zullen wel zien wanneer we klaar zijn.

In januari zijn we afgereisd naar Pieterburen. Een lang eind reizen vanuit Spijkenisse. In Winsum zat het busje naar Pieterburen ook vol waardoor we een nog een extra uur moesten wachten. Maar daarna konden we op pad. Het was koud, miezerig en mistig weer.

Pieterburen - Winsum
Afbeelding

Afbeelding

In Winsum hebben we overnacht bij een adres van Vrienden op de fiets. Een prima, voordelige en leuke manier van overnachten. Op naar de volgende kilometers. Een lange best saaie etappe met geen horeca onderweg en nog steeds hetzelfde weer.

Winsum - Groningen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In februari weer naar Groningen vertrokken met de trein. Het weer zat opnieuw niet mee. We hadden er wel zin in want ze zouden met deze etappe het mooie Drenthe binnen komen.

Groningen - Zuidlaren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Zuidlaren werden we opgehaald door de zus van m'n vriendin. Zij huurde op dat moment een huisje in Borger met haar dochtertje. Daar gezellig gegourmet en de volgende ochtend ontbeten om vervolgens weer naar Zuidlaren te worden gebracht.

Er volgde een erg mooie etappe. Soms wat hindernissen door modderpaden maar dat maakt het ook weer leuk. Tja, het weer zat nog steeds niet mee en dus werden we op het Balloerveld getrakteerd op harde wind en regen. Gelukkig was dit redelijk aan het eind van de etappe en konden we opwarmen in de trein naar huis.

Zuidlaren - Rolde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze maand hebben we nog 3 etappes gelopen. Die foto's volgen morgen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:07

Mooie foto,s weer!
Noordje,dat moeras,heb je daar al veel muggen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:12

Mooi hoor dames. De een zo Nederlands landschap de ander echt Noors. Zelfs de hond van Noordje lijkt opgelucht dat hij er is want moe.
Wat is het grauw bij jullie Noordje. Hier stralend blauw, erg warm en een grote gele zon 8-)