Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:22

@yaralisa: Ik kan de motivatie niet vinden en omdat ik het dan druk heb schiet het er bij in en maak ik er geen tijd voor terwijl dat wel zou moeten

xalm

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:34

Ik moet wel bekennen dat ik momenteel niet fulltime werk ivm afstuderen dus ik heb veel vrije tijd. Per 1 juni ga ik fulltime werken dus dan ga ik het misschien wel terug brengen naar maar 5 keer per week. Gemotiveerd ben ik niet heel erg hoor, ik wil het heel graag en ben zeker bereid om ervoor te werken maar als ik geen verschil zie in kilo's dan zakt de moed me echt in m'n schoenen..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:40

Xalm. Als je zo veel sport krijg je ook veel spiermassa erbij hè. Word je niet begeleid vanuit de sportschool? Je kan beter je cms in de gaten houden. Dat motiveert wellicht meer. Ik ben wel benieuwd naar jouw eetschema.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:10

Ik wordt niet begeleid op dat gebied daar ben ik dan weer te "lui" om een afspraak te maken en mijn sporttijden daarop aan te moeten passen.

Kwa eten doe ik niet heel veel bijzonders, ontbijt meestal magere kwark en 1 of 2 stuks fruit. Tussendoor nog eens fruit of snoeptomaatjes of iets dergelijks. Als lunch eet ik afwisselend rijstwafels, volkoren lichtgewicht waza crackers, cracotte crackers of een gekookt pf roerei. Tussendoor dan weer snoepgroenten of een losse cracker of kwark. Avond eten meestal 300 gir groenten (wortels, sperzieboontjes, bloemkool, brocoli witlof etc) en mager vlees erbij (geen sausjes!). Kwa beleg meestal kipfilet, filet american of bijv sandwich spread. Soms zondig ik en dan pak ik pindakaas of gewone kaas

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:09

Jezzi schreef:
Ik ben wel heel benieuwd naar wat jullie doelen zijn trouwens, mijne is natuurlijk vrij extreem. Greetje moet gewicht kwijt voor hardlopen las ik, maar de andere dames? Gewicht, vetpercentage, spieren opbouwen, fysieke prestaties? En wat heeft ervoor gezorgd dat jullie dit doel hebben? :)

Mijn doel was eigenlijk gewoon gewicht kwijtraken voor mijn gezondheid en natuurlijk om er beter uit te zien. Ik was echt niet tevreden als ik in de spiegel keek. Mijn eetpatroon was over het algemeen al behoorlijk gezond (ben al jaren bezig met me verdiepen in voeding) alleen soms gewoon te veel. Ook door stress wel periodes van ongezond eten gehad waardoor ik langzaam steeds meer aankwam.

Mijn eerste doel was 14kg kwijt, die heb ik nu (op 0.1kg na :P ) gehaald. Nu wil ik nog zo'n 5 kg. kwijt en daarna proberen ong. op dat gewicht te blijven.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:50

Vandaag naar stage gefietst, 17 km heen en 17 km terug. Best trots op mezelf! :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:50

SophieFT schreef:
Vandaag naar stage gefietst, 17 km heen en 17 km terug. Best trots op mezelf! :D

Ik doe het je niet na, ik word moe als ik naar mijn hometrainer kijk :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:52

Zo dat is een flinke trip Sophie, netjes! :j

Hier ook een net dagje qua voeding :) Helaas geen tijd om te sporten maar dat komt morgen weer

O: mengsel van yoghurt en kwark (had van beiden nog wat) met druiven
T: -
L: salade met avocado, sla, tomaat, komkommer en appel
T: druiven
A: asperges met ei en een heeeeeel klein beetje gesmolten boter + zalmtartaar met appel, komkommer, bosui en avocado

B: 40 min fietsen

Mijn doel is trouwens 5 kg eraf en vetpercentage naar beneden

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:55

hey

ik wil nu ook eens beginnen met afvallen en dan ook eens door zetten :P

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:22

Welkom alle nieuwelingen :-)

Hebben jullie ook last van dat je zwaarder bent in je maandelijkse gedoe....? Ik heb het idee dat ik alles opsla, en voel me helemaal opgeblazen.

Ik heb vandaag en gisteren wel lasagne op... Wel helemaal zelfgemaakt met cherrytomaat, en allerlei groenten erin, gehakt en spekjes... Niet heel gezond maar zoooo lekker. Ik beweeg wel veel, lopend werk... Zal morgen is mn stappenteller aan doen.. Ben benieuwd hoeveel ik loop op zo'n dag

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:37

SharonIndezz schreef:

Hebben jullie ook last van dat je zwaarder bent in je maandelijkse gedoe....? Ik heb het idee dat ik alles opsla, en voel me helemaal opgeblazen.

Ik heb vandaag en gisteren wel lasagne op... Wel helemaal zelfgemaakt met cherrytomaat, en allerlei groenten erin, gehakt en spekjes... Niet heel gezond maar zoooo lekker. Ik beweeg wel veel, lopend werk... Zal morgen is mn stappenteller aan doen.. Ben benieuwd hoeveel ik loop op zo'n dag

Ja, verschrikkelijk! Afgelopen keer voelde ik me super opgeblazen, maar had niks raars gegeten oid, wist maar niet waar het vandaan kwam. Tot dat ik me bedacht dat het m'n maandelijkse gedoe was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:38

Ik hou ook altijd erg veel vocht vast rondom m'n menstruatie. Echt heel naar... :\

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:43

jup ik heb altijd tijdens het maandelijks gedoe een nog dikkere kop dan ik al had :(

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:48

Ik voel me net zon aangespoelde walvis nu haha :'). Heb ook heel de dag honger nu... Nog meer dan anders

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:27

SharonIndezz schreef:

Ja, vreselijk! Heb meestal de dagen ervoor een heel erg opgeblazen gevoel, ik merk het altijd als eerste aan m'n ring die strakker om m'n vinger zit. Gewoon vocht dus.. Als het feestje eenmaal begonnen is trekt het weer weg. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:28

Ik moet de dag voor ik daadwerkelijk menstrueer ook echt om de 10 minuten naar de wc, heel handig :') Maar het is inderdaad allemaal vocht wat ik dan vast hou. Ik vind het een heerlijk gevoel als het hele zootje weer achter de rug is, ik voel me dan mega schoongespoeld vanbinnen :')

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:30

Ik heb dat ook ja. Rond m'n menstruatie voel ik me zo vreselijk opgeblazen. Ben altijd opgelucht als het weer voorbij is, voel me dan heel wat beter.

Britt_Sisi schreef:
@yaralisa: Ik kan de motivatie niet vinden en omdat ik het dan druk heb schiet het er bij in en maak ik er geen tijd voor terwijl dat wel zou moeten

Balen. En helpt het niet om aan het begin van de week alvast vastzet wanneer je naar de sportschool gaat? Dan kan je er rekening mee houden in je andere plannen. Misschien moet je eerst streven naar twee keer, en als je dat volhoudt naar drie keer gaan.

Ik weet niet of je dit kent, maar ik vind dit ook altijd heel lekker om te doen.
Als ik maar twee keer naar de sportschool ben geweest, doe ik dit nog een keer thuis. Dan ben ik voor mijn gevoel toch nog voldoende actief geweest in de week :)
http://youtu.be/-cXdoL0qnVE

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:36

Vorige week was mijn maandelijkse feestje. Grappig dat ik op de meting 2 kilo zwaarder was en véél meer vocht vasthield. Na een week was ik 2,5 kilo gezakt en was mijn lichaamswater ook minder. :+ Heb altijd ook zo'n plof onderbuikje dan. Die steekt er dan gewoon uit :')

Ik maak mijzelf altijd wijs dat het het lichaam meer energie kost & ik daardoor meer kcal verbrand :').. of het waar is, geen idee.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 07:05

Nog even m'n lijstje van gisteren:
O: appel
L: kaiserbroodje met bieslook light en sla en een kaiserbroodje met ei
T: perzikstukjes
A: pizza (zelfgemaakt
T: softijsje en een glaasje sap
B: 2 km fietsen en 23 km mountainbiken

Vandaag zal ie er iets minder uit zien, vrees ik, lange dag op school en in 1 keer door naar m'n werk vanuit school, dus geen (fatsoenlijk) avondeten hoogstwaarschijnlijk.

Morgen weer paardrijden en zondag weer mountainbiken, ik heb er zin in!

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:38

Zou ik me hier ook mogen melden. Ik ben een echte emotie eter, waardoor ik veel aangekomen ben.
Nu wil ik graag die kilo's weer kwijt en ik kan wel wat motivatie en tips gebruiken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:39

Welkom nieuwelingen!

92Michelle, hoe lang ben je, wat weeg je en wat wil je uit eindelijk wegen?
Zelf een bepaald doel voor ogen?

Ga je dmv sporten en andere eetgewoonten afvallen?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:02

Grom, ik heb weer eens 2 dagen iets minder opgelet, en het hangt er weer aan. Dat kan toch niet normaal zijn?
En dan heb ik me echt niet volgevreten, nee, ik heb een slordige 1800kcal binnen ipv 1400.
Zucht -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:14

Wat heb je gegeten dan ? Niet gewoon vocht ofzo?
Lijkt me sterk dat dat kan inderdaad...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 10:43

Zal wel gewoon vocht zijn :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:46

Gisteren: een croissant, iets meer rijst dan gewoonlijk, en -stel je voor- een vanillewafel! (dagtotaal 1750kcal)
eergisteren: een paar frietjes meegepikt met mijn man, ter aanvulling van mijn bakje konijnenvoer en een glas ice tea (dagtotaal 1850kcal)

In principe "mag" ik 1200 + wat extra voor beweging

Ik heb overigens al vaker gemerkt dat het langzaam maar zeker naar beneden gaat, tot aan een slechte dag, en dan kan ik weer overnieuw beginnen, dit is niet de eerste keer. Heel frustrerend vind ik het.