Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:52

Ik denk toch dat dat grotendeels aan verkeerd licht in de winkel ligt. Ik had hier een Chanel en een Lancome foundation meegekregen als tester die ze eerst in de winkel even op me getest had. Beide leken oke al had de ene een gele en de andere een roze ondertoon (ik zit redelijk neutraal). Thuis met daglicht bleek de ene veel te roze en de andere veel te geel :+

Yv_

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:00

Ik heb net ff healthy mix gehaald omdat ik niks ophad omdat ik mn wekker niet had gehoord vanochtend, maar wat een rotspul zeg. En heel internet is er lyrisch over ?! Snap er echt niks van :=

Dior heb ik geen goede ervaringen mee maar hoor het laatste jaar weer echt allemaal positieve dingen. Zouden ze hun formules aangepast hebben?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:02

Ik heb ook Bourjois HealthyMix (in kleur 52, 53 en 54) en ik vind hem prima?
Waarom rotspul?
Laatst bijgewerkt door Djilna op 03-12-14 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:06

Het is dun, het streept en accentueert droge plekjes.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik ff snel met mn vingers in de auto aan het kliederen was, maar zo op het eerste gezicht is het niks voor mij. Maar zal vanavond eens kijken als ik met kwasten kan kliederen :).

Jij vindt 'm dus wel fijn? Lees echt alleen maar positieve verhalen, daarom stond ik eigk met een mond vol tanden :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:08

Kun je bourjois alleen bij de douglas/ICI halen? of ook bij DA, Etos of kruidvat?

Edit: Heb het al :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:10

Ik kan Bourjois ook bij mijn Etos halen, maar dat is wel een wat groter filiaal.

Bourjois Healthy Mix is er in 2 varianten, de normale (die jij waarschijnlijk gehaald hebt, met een doorzichtige dop) en de serum (met rode dop).

De meeste lyrische verhalen hoor ik over de serum en laat die hier nou net niet te krijgen zijn.
Ik ben in het zelfde verhaal gestonken, maar was net te laat om je te waarschuwen :')

Voor een normale tot vettige huid is de normale variant prima, maar als je echt een droge huid hebt, accentueert hij je droge plekken helaas.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:16

Ik heb ook gewoon die met doorzichtige dop. In de zomer heb ik een gecombineerde huid, in de winter een droge (althans, vochtarme).
Hij is idd dun, maar dat vind ik fijn.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:35

Loose schreef:
Ja ik heb dat zo vaak met een verkeerde kleur. :\ Ik heb een gele ondertoon, maar wel altijd roze wangen waardoor verkopers dus altijd denken dat ik een roze ondertoon heb. Terwijl bijvoorbeeld mijn voorhoofd maar ook mijn hals echt overduidelijk geel zijn. En dan proberen ze me toch altijd een roze aan te smeren, een vrouw zei zelfs een keer dat als ze me een gele aan zou brengen dat ik dan nooit meer foundation op zou willen. :') Dus ik zoek het of zelf uit of laat me bij MAC helpen, die weten tenminste waar ze mee bezig zijn. :+

Haha hier moest ik wel om lachen, omdat ik precies hetzelfde probleem heb!
Alleen ga ik naar Bobbi Brown i.p.v. MAC voor mijn foundation!
(MAC foundations gaan helaas bij mij op mijn huid liggen..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:36

Ik was altijd helemaal lyrisch over mijn Matchmaster, maar stond laatst onder TL licht in de spiegel te kijken en ik schrok me helemaal de pleuris :') Gelijk gestopt met foundation dragen, gadverdamme dat zag er echt niet uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:40

Geen idee trouwens Yv of Dior formules heeft aangepast, maar ik realiseer me net dat ik best wat Dior spul gebruik :')

Heb al tijden Dior mascara en blush, gebruik sinds kort ook de cleansing oil van Dior en nu dus ook de foundation.
Mijn huid reageert er gewoon blijkbaar heel goed op.

TL licht is sowieso afschuwelijk... ziet bijna niemand er goed uit, of je foundation nu wel of niet de juiste kleur heeft :')

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:45

Foundation blijft lastig.. Ga vandaag de mac face and body proberen :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:50

Ik heb rode dop :). Wist nieteens dat er 2 formules waren. Ik was bij een ienieminie Dio-Drogist, dus denk dat je het wel overal kunt halen. Als zij het al hebben hahah!

Ik heb echt MEGA gecombineerd Anc :'). Echt niet te geloven gewoon.

Bobbi Brown vond ik ook echt superfijn, bb wel meer dan foundation :j.
maar lees nu dat mensen last hebben van strepen bij de RT kwast, dat had ik bij de bb foundation, misschien lag het wel aan de kwast..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:54

Dit is de normale foundation:

Afbeelding

En dit de serum:

Afbeelding

Heb de serum hier echt nog nooit ergens gezien, maar Dio zit hier ook niet echt in de buurt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:12

Oh zo dop. Dan weet ik niet welke ik heb, geloof de bovenste..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:13

Dat vermoeden had ik al.
Onder de doorzichtige dop zit een rode pomp, onder de rode dop zit een witte pomp.

En op de serum staat ook echt serum.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:41

Oh dat weet ik niet, heb 'm erg snel gepakt. Zag wel wat roods maar volgens mij is dat idd gewoon dat drukding.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:53

Dominique_96 schreef:
Ja nog een Diorskin Star fan :D Heb 'm ook sinds kort en kan bijna vrijwel met 100% zekerheid zeggen dat het mijn holy grail is :)

Ik breng 'm aan met m'n hema foundation kwast, werkt prima :)

Aah die wil ik ook! Hoe is de dekking van de dior star? :)
Ik heb vandaag twee oogschaduws gekocht van catrice, een roze en een baked van de kerst editie :) wilde eigenlijk al mijn goedkope troep inruilen voor meer kwaliteit maar deze zijn zo zacht en dekkend, meer tevreden over dan mijn dior rosy tan palette :oo ben er heel blij mee :D morgen een look mee maken en dan plaats ik een foto :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:07

Ik kan geen enkele foundation aanbrengen met kwast/spons/beautyblender. Het geeft altijd een streperig/vlekkerig of cakey effect en met m'n vingertoppen heb ik nergens last van :')

Heb trouwens een hele droge huid en toch tevreden met bourjois healthy mix dus misschien wil jou huid gewoon niet zo graag matchen met die bourjois. :=

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:24

Ik gebruik ook altijd een kwast hoor. IK vind een spons veel te veel product opnemen. IK houd ervan om alles even lekker in mijn huid te buffen. Dus ja ik gebruik een buffingbrush hahaha.

Ik heb nog steeds geen foto's gemaakt van mijn stash......maar die is ook echt te groot denk ik....kom ik aanzetten hahaha

Ik heb overigens de healthy mix original. Daar ben ik heel tevreden over hoor. Hij is helaas alleen nu een beetje te donker voor deze tijd van het jaar.

Ik heb mijn l'oreal bb cream voor de vette huid weer heeeeelemaal herondekt trouwens. Echt ideaal spul met die kou! *\o/*

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:53

Godsamme me pony had net koliek, ben me helemaal verrot geschrokken.. gaat nu gelukkig wel weer goed, dierenarts is geweest.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:55

Awww Deijs, sterkte! Misschien maar even een makeupje kopen tegen de schrik ;)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:56

Ja dat bedacht ik me ook hahaha

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:59

Ik zit echt in een interne strijd of ik nou wel of niet wat uit de kerstcollectie van Charlotte Tilbury zal kopen. Aan de ene kant kan ik ze gewoon voor kerst vragen maar ik ben zo bang dat ze binnenkort sold out raken. :(

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:06

Tytonidae schreef:
Ik zit echt in een interne strijd of ik nou wel of niet wat uit de kerstcollectie van Charlotte Tilbury zal kopen. Aan de ene kant kan ik ze gewoon voor kerst vragen maar ik ben zo bang dat ze binnenkort sold out raken. :(

Kan je toch nu wat kopen en dat jezelf geven? :P Doe ik ook soms, ook buiten de kerst :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:19

Sterkte Deijs!!

Haha suus geloof me, deze wil je echt niet meer. Hij staat stijf van de foundation en hoe ik ook was en schrob ik krijg het er gewoon niet meer uit. Prutkwast.

Vanmiddag de Maybelline Superstay Better Skin Foundation en Maybelline Dream Lumi Touch concealer gekocht bij de kruidvat. Ben benieuwd hoe die gaan bevallen. Mijn pakketje van Zoeva is ook verzonden, dus die verwacht ik dit weekend :)