Ja hoor, vol van goede voornemens ga ik ook weer de 30 day shred eerst doen, en dan zien we wel verder! En ik start... NU!
Kameleon94
Geplaatst: 01-01-14 17:05
Vanaf vandaag ga ik wel weer 'clean' eten. Afgelopen dagen heerlijk genoten van de oliebollen etc, maar nu weer netjes in het gareel, veel eiwitrijk voedsel, fruit, groenten noem maar op. Gelukkig heb ik niet als doel om af te vallen. Ik ben afgelopen jaar 10 kilo afgevallen en zit nu keurig op gewicht naar mijn idee. Nu is mijn doel om strakker/gespierder te worden. Heb me vanochtend gewogen en gemeten. Wel vrij laat, omdat ik dus al bijna 2 weken bezig ben. Maar dan kan ik over 2 weken of over een maand ofzo kijken hoeveel vooruitgang ik heb geboekt.
Hebben jullie nog recepten voor eiwitrijke en vegetarische maaltijden?
Edit: laat ik toch ook maar even mijn gewicht/maten toevoegen
Kuit (L&R): 30 Bovenbenen (L&R): 52 Heup: 84 Navel: 73 Borst met tiet: 84 Borst net onder tiet: 77 Bovenarm (L&R): 25
Ik heb net voor het eerst level 1 gedaan van Ripped In en ik heb hem helemaal af gemaakt! Bedankt voor de reacties, daardoor heb ik net weer dat beetje motivatie gekregen.
Je hebt nu inderdaad een net gewicht, Kameleon94. Mijn doel is inderdaad ook om wat strakker/ gespierder te worden, het lukt redelijk tot nu toe.
Kameleon94
Geplaatst: 01-01-14 21:37
Ripped is een goede opvolger van 30 days shred toch? Hoe doen jullie het trouwens met andere sporten? Momenteel doe ik elke dag 30 days shred, maar verder niets ernaast. Volgende week begint 'het gewone leven' echter weer. En dan ga ik 1x per week tenissen, 1x per week bodypumpen (sportschool) en misschien ga ik nog af en toe meedoen met basketbaltraining van een vriendin. Zou het teveel worden om op die dagen ook nog een work-out te doen? Ik fiets trouwens ook al vrij veel op normale schooldagen.
Ik merk zelf dat shred en hardlopen niet de beste combi voor me is dus ben een beetje aan het uitvogelen wat het beste past wat workout vetreft. Ik rij paard, loop graag hard en wil dus nog de boel strak trainen.......
Vriendlief is trouwens de laatste zak kikker en muizen snoepjes naar binnen aan het werken en ik kijk watertandend toe.....
Swah
Geplaatst: 02-01-14 08:15
Ik ben gisteren ook weer met de Ripped begonnen, en ik doe de 30day Ab Challenge erbij. Daar moet je op dag 30 125 sit-ups, 200 crunches, 65 legraises en 120 sec planken hahaha.
Verder doe ik nog 1x pw Yoga en 1x pw Zumba, normaal hardlopen 2x pw maar hier in het btl gaat dan niet echt.
Ja net gewicht hoor! Hier valt dat ook wel mee, het is vooral voor het strakker worden idd.
You go Sall Ik schrok ook, dat ik de shred weer zo zwaar vind!
Oeh intensief Swah, laat je even weten of je blij bent met het resultaat van de Ab Challenge?
Kameleon: Ik eet als tussendoortje veel kwark met een beetje honing of wat fruit erdoor. Verder bevatten tofu en seitan veel eiwitten, en doe ik ook van die eiwitshakes door mijn havermout soms. Linzen, kikkererwten en bonen kan je ook aan veel maaltijden toevoegen, en daar zit ook echt veel eiwit in.
Goed zo Smarty! Komt wel weer goed!
En nu zelf netjes elke dag shredden, nu de feestdagen achter de rug zijn
Pfff dag 3 zit erop De zwaardere gewichten maken het ook écht een stuk zwaarder! En volgens mij doe ik de buikspoeroefeningen nu pas echt goed (voelde ze altijd overal behalve in mijn Abs maar dat is nu wel anders )
Ik vind die laatste krachtoefening echt moeilijk met zwaardere gewichten; die zijdelingse lunges? Ik heb nu al knikkende knietjes voor de V-raises uit level 2...
Phor zei eens dat je voor sommige abs-oefeningen echt al wat buikspieren moet hebben vooraleer je ze écht voelt
Dat geloof ik wel Ik voel de twisting planks nu wel in m'n buikspieren, in het begin helemaal niets
Je zal de oefeningen ook wel wat beter uitvoeren nu Sall, had ik okk, opeens toch weer spierpijn, alleen niet in m'n kuiten
Sall
Geplaatst: 02-01-14 16:28
Nee kuiten voel ik ook niet Wel lange rugspieren Bovenbenen en armen (deze vooral als ik sta te shredden)
Oh bhri die side lunges zijn hel nu! Ik begon heel stoer met 3 kilo, snel overgestapt op 2 (vandaag de 2e herhaling oldschool met 1 kg gedaan ) mijn armen waren pap. Ook die eerste squat press vond ik altijd een lachertje... nu niet meer (3 kg) Ik zou alleen die hoehetebdiedingenookalweer... Borst press ? Waarbij je op de grond ligt, wel zwaarder willen. Maar ik heb alleen nog 6 kg en dat is mij echt te gortig denk ik
Dat zou heel goed kunnen wat phor zegt! Ik heb mijn ademhaling ook veel beter onder controle nu dan in niet begin.
Ik heb maar weer foto's gemaakt en globaal gemeten... Pffff waarom gaat het er op mijn buik en taille het er altijd als laatste af en zit het er weer als eerste op! Stom lijf Maar goed, zal niet alleen vet zijn, ben helaas niet gezegend met een slanke taille en de rest is zo afgetraind
Ga maar braaf weer door en als de laatste kilo's eraf zijn, zal mijn taille omvang ook weer minder zijn
Bikkel Sall, 3 kg! Ik doe alles met 2 kg en vind het zwaar genoeg. Alleen inderdaad de press-oefeningen op de rug; maar die maak ik zwaarder door net als bij BR mijn benen dan omhoog te brengen als ik de gewichten omhoog duw, en dan weer naar beneden als de gewichten naar beneden gaan.
Hier hetzelfde hoor, mijn buik is een grote zware (vocht?)ballon geworden
Yep Chessie, twisting planks zijn plots veel zwaarder!
Mooi zo Smarty, goed bezig!!
_Laura_
Geplaatst: 02-01-14 18:52
Ik begin weer met de 30 day shred, want ik heb mezelf een beetje laten gaan met de feestdagen qua eten Net dag 1 gedaan! Voelt toch weer goed Ik heb zondag ook mijn eerste conditietraining (van tennis) dus ik zal de komende tijd wel weer wat fitter worden hoop ik!
Sommige van jullie kennen mij vast wel. De oude garde iig.
Weer terug voor poging nummer zoveel. Maar dit keer heb ik een helpende vriend, gaan we samen naar de sportschool en wil ik tussendoor beginnen met langzaam aan wandelen/snelwandelen/hardlopen dmv NL Fit trainingen, (was ik aan begonnen maar vervolgens ziek geworden en gestopt) Ik ga dus niet elke dag shredder, dit trek ik ook niet na het werken, maar iig op de dagen dat ik vrij ben(3/4 dagen pw) wil ik gaan sporten.
Nou dames, ik ga even foto's maken, opmeten en douchen.
Eliine
Geplaatst: 02-01-14 23:30
Hallo iedereen die terug van weggeweest en nieuw is leuk dat jullie weer verder gaan met Jillian!
Ik zou eigenlijk vanmorgen weer verder gaan na 2 rustdagen maar voel me niet helemaal fit (eigen schuld dikke bult hoor ) maar daarom maar even deze twee dagen dat ik ook gewoon moet werken nog niet sporten. Fiets wel elke dag 28 km dus aan mn beweging kom ik wel zaterdag ga ik hardlopen en zondag weer verder met Jillian
Haha Cindeeh ik geef je met liefde een schop hoor als dat nodig is
Ik heb een vriendin ook enthousiast gemaakt! We hebben beiden ongeveer 15 kg te gaan en hebben de zomer als deadline Heb haar net alle info van pagina 1 toegestuurd (ze is geen bokker).
Misschien is het leuk om in de beginpost resultaten te plaatsen van succes-bokkers? Begingewicht en maten vs eind?
Bhriseis
Geplaatst: 03-01-14 00:20
Ik vind het zelf altijd veel beter om te beginnen als je er écht klaar voor bent (fysiek én mentaal), want anders doe ik het echt met tegenzin... Je beweegt sowieso al heel veel, dus een beetje extra rust doet je vast goed
En nu zelf aan de slag, met een tikje tegenzin, maar ach, het zal me goed doen na een dag studeren.
@Forumster: van de oude-garde-shredders zwerven er al lijstjes rond, inclusief voor-en-na-foto's. Veel succes en plezier!