Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:33

oh oef! Ik was gisteren maar weer opnieuw begonnen. kon vorige week maar niet van mijn griep afkomen, dus maar even rust ingelast en nu dus opnieuw gestart.
Meteen besloten dat ik vanaf nu alles gewoon Nathalie-style wilde doen (iig level 1), dus gisterochtend super fanatiek meegedaan! Had ik toch toen ik op bed lag 's avonds al zere benen!
En nu vanochtend dag 2 gedaan, oef! Ik weet dat je door de spierpijn heen moet, dus heb braaf net zo fanatiek gedaan als gisteren. Nu merk ik wel dat ik vorige week me er gewoon te makkelijk vanaf heb gemaakt! Had nog niet zoveel spierpijn gehad als nu!

Oh -O- en vanavond heb ik 2 uur trampolinespringen! Daar kan ik nu al tegenop zien, want juist mijn bovenbenen doen enorm zeer..
Maar, ben wel trots op mezelf dat ik zo hard heb meegedaan!

Wauw, zag weer allemaal mooie resultaten voorbij komen!
En dames met uitstekende ribben. Dat schijn ik ook te hebben, en daar zit nu dus een laagje vet overheen, en dat lijkt dan direct heeel extreem dik... :o (nouja, in mijn beleving in ieder geval ;) )

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:37

Ik bedacht net wat, geen idee of het klopt hoor. Maar de dames waarvan ik echt mooie resultaten voorbij zie komen waren ook al ( in mijn ogen ) slank. Zou het kunnen dat het resultaat bij slanke mensen sneller gaat? Geen idee wat hier dan de logica van is, maar maalt door mn hoofd :+

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:40

Monster_tos schreef:
Ik bedacht net wat, geen idee of het klopt hoor. Maar de dames waarvan ik echt mooie resultaten voorbij zie komen waren ook al ( in mijn ogen ) slank. Zou het kunnen dat het resultaat bij slanke mensen sneller gaat? Geen idee wat hier dan de logica van is, maar maalt door mn hoofd :+

Ik denk dat je bij slanke mensen de spieren inderdaad veel sneller gaat zien. Bij mij bijvoorbeeld zit er overal een laagje vet overheen, dat moet eerst weg voordat je de spieren gaat zien, en dat vet is helaas niet zomaar 123 verdwenen :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:45

Monster_tos schreef:

Hangt er van af wat jij resultaat vind :) Een zwaarder iemand zal sneller gewicht verliezen, een slanker iemand zal sneller spieren tonen.

Monster_tos

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:49

Met resultaat doel ik hier op het verlies in centimeters. Maar als ik het goed heb is dit progamma vooral gericht op strakker en gespierder worden, en niet op het verliezen van gewicht.
Ik moet er eerst ook een laag vet afwerken voor je mn spieren gaat zien :P

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:54

Monster_tos schreef:
Met resultaat doel ik hier op het verlies in centimeters. Maar als ik het goed heb is dit progamma vooral gericht op strakker en gespierder worden, en niet op het verliezen van gewicht.
Ik moet er eerst ook een laag vet afwerken voor je mn spieren gaat zien :P

Same here

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:55

Als je echt nog veel vet te verliezen hebt, zul je zowel gewicht als cm's verliezen :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:57

Heb gisteren voor de eerste keer level 1 gedaan, maar toen ik vanmorgen opstond had ik nergens geen last van????
Geen enkel spiertje heeft zeer gedaan....en heb de oefeningen echt goed uitgevoerd..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:00

Met hoeveel gewicht? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:01

Ik heb nog wat advies voor level 3:

het is handig om een set zwaardere gewichten te hebben (4 kg of zwaarder) en een setje lichtere gewichten (1,5 kg, of flessen water). De zwaardere voor de krachtoefeningen, gewoon, omdat die niet zo moeilijk zijn en de lichetere voor de cardio met gewichten. dat is echt rete zwaar namelijk :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:02

Ja nog geen gewichten gisteren, wilde eerst even zonder testen.
Zou het daardoor komen dan?

Gisteren tijdens de buikspieroefeningen dacht ik dat mijn buik in de fik stond, had dus verwacht enorme spierpijn te hebben aan mijn buikspieren...

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:03

Sunshine, wacht maar tot dag 2 en 3 :D
Na dag 1 viel het bij mij ook nog wel mee, maar de dagen erna liep ik krom van de spierpijn :j

edit: ik zie dat je het zonder gewichtjes hebt gedaan, dat scheelt misschien ook nog wel een beetje..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:06

sunshine schreef:
Ja nog geen gewichten gisteren, wilde eerst even zonder testen.
Zou het daardoor komen dan?

Gisteren tijdens de buikspieroefeningen dacht ik dat mijn buik in de fik stond, had dus verwacht enorme spierpijn te hebben aan mijn buikspieren...

Tuurlijk komt het daardoor. Er zitten veel krachtoefeningen in dit programma. Logisch dat je niets voelde :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:08

Ja zonder gewichten kan ik het ook zonder spierpijn Sunshine! :))

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:09

Wat een super resultaten weer!

Vind het leuk om te zien dat de meeste van jullie ook helemaal happy zijn met een nieuwe gezonde levensstijl.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:11

Ik weet niet of het heel logisch is, met hardlopen gebruik ik ook geen gewichten ( :') ) en dan kan ik ook flinke spierpijn hebben na een zware training.
Maargoed, zijn ook wel weer 2 verschillende sporten he, dus zal je niet kunnen vergelijken.
Straks maar is met gewichtjes doen en dan zullen we het zien morgen (of voelen )

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:12

Pff ik loop trappen alsof ik bejaard ben, ik heb echt enorme spierpijn. _O-
Maar ik voel me wel heerlijk nadat ik gesport heb! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:14

Ik heb last van mijn rechterarm :+ Maar denk dat ik al weet waardoor het komt, het punshen met gewichtjes... Trok mijn arm weer behoorlijk hard terug waardoor 't gewicht tegen mijn schouder kwam. Oeps :=

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:18

sunshine schreef:
Ik weet niet of het heel logisch is, met hardlopen gebruik ik ook geen gewichten ( :') ) en dan kan ik ook flinke spierpijn hebben na een zware training.
Maargoed, zijn ook wel weer 2 verschillende sporten he, dus zal je niet kunnen vergelijken.
Straks maar is met gewichtjes doen en dan zullen we het zien morgen (of voelen )

Maar deze training is gemaakt om met gewichten te doen ;) Als ik op de grond ga liggen en mn armen een paar keer omhoog breng heb ik ook nergens last van :P

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:21

Hier ook ontzettend spierpijn na mijn eerste dag, heb zittend werk, en elke keer als ik opsta ben ik een stukje stijver hahah vanavond de 2 x ben benieuwd morgen ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:25

Monster_tos schreef:
sunshine schreef:

Maar deze training is gemaakt om met gewichten te doen ;) Als ik op de grond ga liggen en mn armen een paar keer omhoog breng heb ik ook nergens last van :P

Nee maar je doet toch ook andere oefeningen?
Zoals voor je beenspieren en buikspieroefeningen?

Ik ga het nu proberen met gewichtjes en daarna hardlopen :j

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:29

Gister dag 1 van level 1 en vanochtend kruipend mn bed uit. :') Ik ben zo'n hark!!!
Nu geen pijn meer maar voel het nog wel, op een vreemde manier vind ik het wel lekker. :o Heb tenminste het gevoel dat ik heb gewerkt.
Straks gewoon dag 2! :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:10

Het begin is het zwaarst Marjolein. Trust me: over een paar dagen is de ergste spierpijn weg.
Ik voel met name nog mijn quadriceps trekken als ik door mijn knieën ga, maar voor de rest lijkt het allemaal wel soepel te gaan.

Ik ga zo ook maar weer m'n shredpakje aantrekken. Sinds vanmorgen weer bezoek van de maandelijkse hormoonterreur dus ik ben benieuwd hoe de buik het gaat volhouden. Meestal heb ik alleen de dagen ervoor en de eerste dagen last van hoofdpijn, hoewel dit gisteren uitbleef. Ik vrees dus dat ik dat nog ga krijgen. Paracetamol dus maar even bij de hand houden. :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:12

Sunshine: Let even goed op dat je de oefeningen wel correct uitvoert.
Juiste houding - juiste intensiteit en inderdaad gewichtjes gaan gebruiken.

Van een kracht training zoals dit zul je echt spierpijn krijgen wanneer je niet gewend bent om fanatiek aan kracht training te doen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:15

Ook als je zonder gewichten de lunges en de squats goed diep doet heb je echt wel spierpijn in het begin, tenzij je al op een soortgelijke manier aan het trainen bent. Ik denk dan eerder dat je het wellicht te 'makkelijk' hebt gedaan. En zonder gewichten wordt het wel moeilijk om je armen/borst/schouders te trainen.

Ik wordt ook duidelijk strakker en denk dat er ook wel iets gewicht af is, maar heb niet gewogen/gemeten. Ik trok van de week een skinny jeans aan zo uit de was en die hoefde ik minder lang 'in te lopen' :+